Poslední část obchvatu Třince se otevře v úterý 28. března, zatím v polovičním profilu
Stavba obchvatu Třince. Foto: Vojtěch Očadlý / Zdopravy.cz
Nově otevřená přeložka bude současně sloužit jako spojka dálnice D48 se silnicí I/11, která míří přes Jablunkovský průsmyk na Slovensko.
Snad se to časem bude jmenovat D68 celé a bude to na mapě vypadat o něco lépe, akorát povinnost dálniční známky by tam asi dělala zle,,,
Pamatuji si, že někdy kolem Vánoc ŘSD slibovalo, že se bude jezdit nejpozději v polovině ledna (v režimu 1+1). Ví někdo, proč se to nakonec posunulo ještě o dva měsíce?
Počasí…
No je pravda, že začátkem ledna bylo nečekané teplo a následně nečekaně napadl sníh… V lednu…
Tak ted jsem volaaky zmätený: na mapy.cz vidim I/68 a I/11 jako zelenou provozovanou od exitu 68 na D48 az před obec Hradek. Tak co tam chteji otevírat?
Na mapách.cz je to zelené asi od poloviny prosince. Ale navigace Vás tam na daný úsek nepustí.
Aha, diky. Tak to si mapy.cz pospisily. Vetsinou maji spis par dni zpozdeni za realitou ale ze to tam dali takhle napred…
Původně se to mělo otevírat na začátku ledna, tak asi proto to už zanesli do map…
Hlavně jsem zvědav na kvalitu asfaltových povrchů. Jestli to přežije alespoň jednu zimu bez několika desítek centimetrů hlubokých kráterů jako na zbytku I/11 po SK hranice. Prý vozili obchvat z Maďarska, tak snad, v Maďarsku jsem takový tankodrom nikdy neviděl.
*Asfalt z Maďarska 🙂
Dal jsem Vám palec nahoru.
Ale tady bych měl spíše obavy zda je Maďarský asfalt vůbec zvyklý na sníh…
Recese…
Buďte rád, přijeďte se někdy podívat na kvalitu asfaltu a děr do Prahy, sem vozili asfalt asi z Bangladéše.
A ako to bude s diaľničnou známkou? Podľa mapy sa posledný úsek pripája priamo na spoplatnenú D48, takže pri ceste od Jablunkova bez DN tento posledný úsek nebude možné použiť, rozumiem tomu správne?
Správně, není tam žádný sjezd na nezpoplatněnou silnici.
Což je dost blbé…
Parádička. Trvalo to pouze 15 let od spuštění výroby Hyundai v Nošovicích. (pro napojení sesterského závodu KIA v Žilině)
Ještě vlastně chybí přímé napojení Hyundai na D48 https://www.rsd.cz/mapova-aplikace#/stavby/D48/d48-muk-nosovice
Jojo.
Přesně tak.
Dal jsem vám palec nahoru.
Pak to v Dobré vypadá jak vypadá.
Jsem docela zvědavý jak se otevření této silnice projeví na směru Praha – Brno – Žilina – Košice. Bude pořád preferovaná 1/50 přes Bílé Karpaty? Možná se to více projeví až za pár let po otevření D1 kolem Přerova.
Nejspíš nijak. Do dejme tomu Martina z D1 u Brna je to kratší po 1/50.
Závisí od toho, jak se vyvine úzké hrdlo kolem Kysuckého Nového Mesta (kde se ve špičce klidně zaseknete na hodinu).
Tam je stavba dálnice plánovaná kolem roku 2030. Sranda je už dnes tam jezdí až 30 000 vozidel denně
Alespoň částečně by měl nejhoršímu špuntu na trase – křižovatce v Radoli ulevit nový přivaděč KNM, který mají dokončit do konce roku.
Asi moc ne, protože chybí klíčový úsek slovenské D3, takže by se řidiči po I/11 dostali do zácpy před Žilinou. Až se podaří zprovoznit tunel Višňové, bude rozdíl ještě výraznější ve prospěch I/50.
Pokud myslíte, že od Čadce by se muselo popod Strečno, ta nikoliv. Od Čadce se do tunela dá osobním autem dostat poměrně snadno po Estakádě, ulicích Mostná a Rajecká na výjezd Žilina-juh. To je z větší části čtyřproudovka s MÚK.
To ano, ale když pojedete po D1 od Bytče, tak se po otevření Višňového Žilině zcela vyhnete.
Praha-Košice možná s postupující D35 půjde do severní varianty.. ale relace Brno-Žilina furt bude vítězit I/50, spíše se začnou přesouvat zejména osobáky na I/49 s otevřením D49 do Fryštáku.. Už nyní je to přes Zlín obvykle jen o 5 minut delší… V případě zasekaného Slavkova a Bučovic bude trasa po dálnici do Fryštáku a následně po okreskách ke Slušovicím bude nepochybně rychlejší
místní mě zabijou, ale nejlepší cesta z Fryštáku od dálnice (budoucí) směr Vizovice je spojnice Fryšták-Lukov-Velíková-Hrobice-Slušovice-(po „čubově“ dálnici)-Vizovice. Kdo zná cestu, dokáže to proletět většinu cesty v 90 km/h se zpomalením max v některých zatáčkách v lese a dědinách
Tam spíš tranzit přivede až D35. Když je někdo u Brna, tak se mu nevyplatí najíždět si až na Jablunkov.
Je divné to nazývat „obchvat Třince“, když to vůbec nevede okolo Třince a kromě toho to má jiné číslo silnice (I/68 vs I/11).
Dobrý den, divné to možná je, ale je to tak nazýváno x let, viz i oficiální stránky Třince. https://www.trinecko.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=17089&id=45239&n=ministr%2Ddopravy%2Ds%2Dgeneralnim%2Dreditelem%2Dreditelstvi%2Dsilnic%2Da%2Ddalnic%2Drozehrali%2Dstavbu%2Dtretiho%2Duseku
68 se jmenuje podle původní silnice vedoucí přes obce. Lepší by bylo úsek pojmenovat 1/11, která (zatím?) vede přes Těšín a také se napojuje na D48, kde končí a zase začíná o pár km dál směr Havířov. Myslím, že po čase dojde k přejmenování. A po dalším na Dněco, protože D11 už je směr Polsko. Název obchvat je podle mne jen administrativní klička z důvodů dotací. Přímo na dálnici by to asi bylo složitější. Obchvat i z důvodu použití bez známky. Jinak by minimálně místní zase zahltili původní silnice. Podobně jako se v obcích nový chodník jmenuje cyklostezka. Na obyčejný… Číst vice »
Ne, má to být přesně naopak, I/11 bude časem končit u Českého Těšína (napojením na D48) a úseky od Třanovic až po státní hranici budou I/68.
„Obchvat Třince“ je souhrnné označení pro všechny tři části stavby od Bystřice přes Oldřichovice, Nebory po Třanovice (protože kdysi dávno byl plán, že se budou stavět současně).
Mimochodem, v budoucnu to bude celé silnice I/68 (až po hranici se Slovenskem).
To je otázka. Protože plánovaný obchvat Havířova napojující se na nyní otvíranou novou 1/68 se jmenuje 1/11.
https://www.msstavby.cz/i-11-havirov-tranovice-12-12-2022/
To ano, ale pokud si otevřete leták ŘSD (https://zdopravy.cz/obchvat-havirova-vyvolava-odpor-obci-rsd-si-najalo-komunikacni-agenturu-148369/), výhledové pokračování od MÚK Havířov sever na Bohumín-Vrbice je znovu I/68. Myslím si, že idea je taková, že po dokončení by byla silnice I/68 Bohumín (D1) – Havířov – Třanovice (D48) – Třinec – Slovensko a I/11 by končila na MÚK Havířov sever.
Ono je to víceméně jedno, jaké číslo, když to bude tak jako tak ve větší části dálnice, i když administrativně ne.
A před některými volbami pro vyšší km dálnic se na dálnici přejmenuje. : – )
Každopádně je důležité, že po (ne)dálnici se dá od příštího týdne dostat od Opavy do Bystřice, tzn. nejvytíženější východozápadní směr.
K tomu se letos otevře i pomyslný další pruh Bystřice – slovenské hranice, protože převezme část provozu na úseku Těšín -.slovenská D3.
https://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/8638789,droga-ekspresowa-s1-beskidy-wegierska-gorka-tunele-budowa-gddkia.html
Ten článek je značně optimistický, kvůli problémům s geologií budou rádi, jestli do konce roku přerazí všechny tunely. Příští rok a i to není zatím jisté.
O příštím roku, 2024, a problémech, psali loni na podzim.
Letos, 17 stycznia 2023, 13:36 píšou o tomto.
Já jsem loni na magistrátu města Havířova u příležitosti prezentace obchvatu Havířova společností Citty Trafic dostal informaci od náměstka Niemiece že 1/68 Bohumín Havířov bude vyjmuta z plánů neboť i obce po trase o něj zájem nemají. A Havířov to podporuje rovněž. Zda se už tak stalo nebo stane nevím…
Nedávno se naopak dostala na světlo světa informace o 1/67 Bohumín Karviná.
https://www.msstavby.cz/i-67-bohumin-karvina-eia-14-02-2023/
Na D1 u Antošovic jsou už na budoucí I/68 vybudovány sjezdy a propojení měst na trase Rychvald, Orlová, Petřvald, Havířov lze považovat za systematické.