Posilovna ani noclehárna v letadle nebudou, Qantas mění u ultradlouhých letů plány

Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: QantasDreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas

Dříve představené plány společnosti Qantas využít část zavazadlového prostoru letadla na ultradálkových letech pro malou tělocvičnu či noclehárnu pro cestující

Dříve představené plány společnosti Qantas využít část zavazadlového prostoru letadla na ultradálkových letech pro malou tělocvičnu či noclehárnu pro cestující v ekonomické třídě jsou minulostí.

Šéf aerolinek Alan Joyce potvrdil australskému serveru Traveller.com.au, že v přípravách takzvaného projektu Sunrise na lety ze Sydney do Londýna či New Yorku bez mezipřistání firma už tyto myšlenky opustila. Podle Joyce to vyplynulo z debat s Boeingem a Airbusem. Oba výrobci zápasí o to, kdo na tyto lety trvající přes dvacet hodin dodá vhodné letadlo. Cestující mohou zapomenout i na dětský koutek či nový bar v zavazadlovém prostoru.
Podle Joyce by měly ale být v letadlech zóny, kde by se mohli cestující za letu protáhnout a občerstvit, zejména pak napít.

Mapa chystaných ultradálkových letů aerolinek Qantas v rámci projektu Sunrise.

Mapa chystaných ultradálkových letů aerolinek Qantas v rámci projektu Sunrise.

Qantas zatím nové letadlo vybírá, odstartovat má s těmito lety v roce 2022. Airbus potvrdil, že Qantasu nabízí model A350 ve verzích -900ULR a -1000. Boeing Qantasu nabízí model 777X, který ale dosud nevzlétl. Koncept využití zavazadlového prostoru letadla pro cestující už Airbus představil nedávno na veletrhu v Hamburku.

Qantas dlouhým letům věří, povzbudila ho především úspěšnost linky z Perthu do Londýna. Firma zvažuje i zavedení přímých letů do Paříže, start ale brzdí spory s letištěm v Perthu.

 

Tagy Project Sunrise Qantas Ultradálkové lety
11 komentářů