Posilovna ani noclehárna v letadle nebudou, Qantas mění u ultradlouhých letů plány
Dreamliner Qantasu ve speciálním nátěru připomínající dílo Austrálců. Foto: Qantas
Dříve představené plány společnosti Qantas využít část zavazadlového prostoru letadla na ultradálkových letech pro malou tělocvičnu či noclehárnu pro cestující
Me spise zarazi ze v dnesni dobe nedisponuji letadla letici 20 hodin timto vybavenim.
On ten prostor nevyužitý sedícími cestujícími musí někdo zaplatit. Pochopitelně cestující, kterým se to rozloží do ceny. Takže to navyšuje cenu letenek a otázka je kam až můžou s cenou zajít, aby lidi raději neletěli s přestupem. Chtít se může lecos, ale aerolinky žijí v tvrdé konkurenční realitě.
Tak ona ta letadla tímto vybavením samozrejme disponuji.
co myslite, ze je business class (pripadne first class)? presne toto. jenze ono to neco stojí 🙂
Podobné kecy o tělocvičně (zavazadlový prostor má na výšku kolik? metr čtyřicet?), velkoprostorovém baru, dětském koutku, noclehárně pro economy – jsou jen reklamními kecy, aby se o aerolince psalo, ale neuskuteční se to, protože peníze.
Stejně postupuje Ryan nebo někdy Jančura (6 tříd, kino, bazén, zvětšení rozteče …)
Pokud někdo chcete v letadle tělocvičnu a dětský koutek, pořiďte si éro jako privat jet
Proto Airbus se Safranem utrácí desítky milionů korun za vývoj tohoto konceptu, asi aby se mohlo psát o nějaké aerolince.
A opravdu utrácí desítky milionů??
Protože i kdybych pochopil, že kvůli hmotnosti paliva se nevejde cargo a je tak volný prostor, tak by to bylo jen pro jednotky – max nízké desítky kusů.
Vyplatil by se opravdový vývoj, certifikace, následná nejednotnost a pod?
Samozřejmě se mohu mýlit, ale A380 bylo také myšleno jako velkoprostorové letadlo a najednou tam mleli sedačky místo čehokoliv jiného …
Kontejner LD3 má na výšku 162 cm. Když vyhodíte manipulační mechanismus, dostanete se na minimálně 1,8 metrů, uprostřed možná ještě více. To už průměrnému člověku stačí. Vzhledem k zátěži je přitom velká část nákladového prostoru za letu stejně nevyužitá. Takže naopak, podobné nápady dávají perfektní smysl.
Otázka je jen, kolik by takové řešení stálo a kolik by na něm aerolinky vydělaly, čili kolik lidí by si třeba zaplatilo za spací kóji dole.
Tím nezpochybňuji, že to Quantas možná opravdu řešil jen kvůli publicitě, tak jak to dělává třeba Ryanair.
ano, metr čtyřicet jsem přeháněl, ale zase cestující asi mají nad hlavou nějaké podhledy/silnější strop než kontejner a určitě nelze dělat prostor na cvičení, že se tam ve stoje vejde jen dvě třetiny lidí …
Nemyslím si, že by cestující museli mít nad hlavou více, než kontejnery. Alespoň ne přímo nad uličkou. Tenký obkladový panel s čistě estetickou funkcí by na strop stačil. Osvětlení a vzduchotechniku můžete táhnout bokem, takže potřebujete jen trochu zvukové izolace která tam dost možná je i pro kontejnery. A přímo uprostřed letadla by přitom možná šlo získat i více než těch 1,8m, protože můžete prolomit rovinu podlahy i stropu proti zbytku podpalubního prostoru. No a proč byste nemohl udělat prostor na cvičení jen s výškou 1,8m? Zaprvé mimo Evropu nemáte ano zdaleka tak vysoké cestující (průměrný Japonec by v 1,8m… Číst vice »
Lufthansa má v A340-600 toalety v podpalubí a normálně jsem tam stál i se svou výškou 2 metry. A bylo to docela fajn, člověk se cestou na záchod protáhnul víc než v normální uličce. A rovnou tam byl i nápojový bar, tak se mohl i napít.
To je zajímavé řešení: http://lufthansaflyer-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/09/A346HiBiz.jpg Každopádně v letadlech pro ultradlouhé lety bude v podpalubí dost nevyužitého prostoru. Otázkou je, co lehkého se tam dá umístit, aby to vydělávalo (resp. aby to uvolnilo prostor na hlavní palubě, který bude následně vydělávat).