Policie koupí pro dohled na dálnicích 70 BMW, jedno vyjde na téměř dva miliony korun
BMW řady 5. Foto: BMW
Nová auta mají nahradit nejstarší modely, zamíří i na nová oddělení dálniční policie.
Nová auta mají nahradit nejstarší modely, zamíří i na nová oddělení dálniční policie.
Zbytečně vyhozené peníze. A to nemluvím o následných cenách servisu. K čemu takové stíhačky? Není jednodušší uvědomit kolegy poblíž dalšího nájezdu/výjezdu? Stejně ten rozdíl se smazává schopnostmi a uměním toho, kdo sedí za volantem. Jak se říká je to často rukama a nohama. A když zde byla zmíněna Kobra 11…Pamatujete na dvojku Dieter Bonrath a Horst Herzberger a jejich Porsche 996 s SPZ AP-7639? Objem 3387ccm, výkon 221Kw, max.rychlost 280km/h. A k čemu jim ten výkon často byl?
Ale jedné věci naprosto rozumím. Je třeba koupit nadupaná auta se spalovacím motorem a pořádným objemem dříve, než tato nebudou dostupná.
Že jim nekoupil rovnou M5 CS, aby to nějak vypadalo. Vždyť oni vždycky tvrdili, že zdroje jsou.
Kolik nevinných lidí při tom pronásledování zase pobijí ?
To se Hamackovi jeste na posledni chvili povedl dobry majstrstyk, je mi z toho uplne na zvraceni. Po roce a pul koronaviru a diletantismu vlady je statni kasa vyluxovana a jedeme na giganticky dluh, prumerny clovek (jako fyz. osoba) se s myslenkou na koupi noveho auta muze rozzehnat, a kdyz uz, tak je rad za dacii nebo nejakou malou nakupni tasku, dalnicni vystavba postupuje pomalu a prijdou casy, kdy na podobne velke projekty nebudou penize, nebo za cenu dalsiho navysovani statniho dluhu a z toho plynoucich uroku. A tady se ve state s dramatickym mnozstvim policajtu na obyvatele, z toho… Číst vice »
Na našich dálnicích by jim stačilo kolo s přehazovačkou v elektrice.
Levněji by vyšel radarový systém se záznamem jako mají v Rakousku. Zde si, ale budeme hrát na Cobru 11.
Díky bohu! Konečně nebudu muset brzdit u každého superbu a namáhat zrak na rozlišovací detaily, 540xi v touringu se poznají velice snadno a jakmile to nebude mít německou spz, bude téměř s jistotou policejní.
Vznikají dálniční oddělení bez dálnic, vzniká nový trend. Rychle draze nakoupit než to rakušan zarazí.
Tak jasně . Strakoš se zviditelní pár stroji fízlům a Andrej dodá několik stovek dodávek poště . A všichni budou spokojeni 🙂
Také si myslím, že je třeba nakoupit dokud je možnost. Na druhou stranu si ale myslím, (nebo v to alespoň doufám) že se omezení použití vozidel se spalovacím motorem nikdy ozbrojených a záchranných složek týkat nebude.
No jo, už jsem dlouho čekal podobnou zprávu, jak se vlastně Hamáček připravuje na politicky důchod. A je to tu…
To nebylo nutné, více jak 220km/h po dálnicích nejezdím.
Nervy v kýblu , jedna noha na patologii a stejnak ten “ušetřený čas” vyplýtvá kdekdo u kafe v McD nebo tankováním. Jinými slovy – neumím plánovat svůj cas v limitech zákona , vytírám si **** zákony , ale chci , aby je ostatní dodržovali ? Ubohé . Btw v Německu na dálnici jsem taky jel 210 , jednou ,chvilku pro ten pocit a na dlouhém rovném úseku. Bez provozu .
Je vidět, že se Stratosu uplácení papalášů řadou 7 vyplatilo.
Zbytečně vyhozené peníze. Stejnou práci by odvedli obyčejné policejní Octavie. Ale chápu. Velcí kluci potřebují velké hračky.
Troufám si říct, že naše dálnice mají k přesně opačný problém, než je rychlá jízda. A to je pomalá jízda. Kamiony předjíždějící 90 vs. 89, kamioňáci na tempomat nesledujíce řádně provoz, dělajíce všelicos tak, že nedobrzdí do kolony nebo zabijí pracovníky údržby. Dále osobáci 120 (či hůř) v levém nebo prostředním pruhu. To dělá většinu našich dálnic obtížně použitelných a ne bezpečných. Tak nevím, koho chtějí měřit, když se po nich vzhledem k provozu nějak zásadně rychle jet ani nedá.
Já bych v tom logiku nehledal … ale tím se vůbec nevyjadřuji k řadovým silničním policistům, které vesměs jsem u silniční kontroly zažil jako +- normální profíky … Tj. odlišuji silniční policisty od policistů z pořádkových jednotek, kteří aby vykázali činnost, se vydají taktéž kontrolovat řidiče, takže můžou mít sklon leckdy svoji neznalost zákonných postupů při silniční kontrole nahrazovat přehnanou arogancí. Když si totiž vezmu ty rozhodnutí Babišovy vlády, tak byla spousta logických nesmyslů, podobných tomu o kterém píšete. Např. nápad paní JUDr. Aleny Schillerové, že novomanželé pořádají svatební hostinu, tj. – cituji: „plnění, které je předmětem daně (šlo totiž… Číst vice »
Nákup schvaluji ať se kluci povozí. Tuta auta alespoň budí respekt. A kdo neměl BMW VŮBEC NEVÍ CO JE TO JEZDIT SVIŽNĚ A BEZPEČNĚ!!
jj, to dává „perfektní smysl“ ( ironie )… vzhledem k tomu, že pro kontrolu na dálnicích (mýto) nakoupili 40 aut (Hyundai = 11 milionů za jedno auto), ale mají k nim posádek jen pro 25 aut … tj. 15 autíček bylo nevyužitých.
https://neovlivni.cz/nepotrebna-auta-za-miliony-jak-sel-cas-s-vyroky-schillerove/
Ani jsem si nevšiml, že Hyundai už vyrábí i VW Transporter… Ti korejci teda jedou
Ať se klidně povozí, ale na za moje prachy…..
Jeden, asi předražený, nákup autíček už by byl. Takže proč ještě druhý, navíc také asi předražený? https://neovlivni.cz/casopis-neovlivni-cz-ridit-stat-jako-dojnou-kravu/ člověk si tak nějak říká, jestli by nešlo v jednom autě dělat oboje: – kontrolovat výběr dálničního mýta a – SOUČASNĚ kontrolovat dodržování maximálky. Asi nešlo, neboť pak by se musela vymyslet nějaká jiná náplň práce pro celníky paní Schillerové, která převzala celníky pro které byla zamýšlena nová role = cosi jako konkurenční organizace k Policii ČR, neboť Ministerstvu financí šéfoval A. Babiš, který je prostě takový jaký je. Takhle to měli už v socialistickém Česko-Slovensku, kde působily 4 konkurenční ozbrojené složky: –… Číst vice »
první republika měla…policii, cetniky, armádu, finanční stráž a celniky pomíjím vezenskou stráž (nebo jak se to jmenovalo) a různé obecní policie…
a co na tom je/bylo špatně?
není to o počtu složek.
množství a kvalita výzbroje vyzbrojení, vybavení a pravomocí O tom jsem mluvil, že za Babiše (a jeho lidí na Ministerstvu Financí) dělali z Celníků další policii a to právě navyšováním vybavení a rozšiřováním pravomocí… Nevím jestli u celníků se nějak rozšiřovalo spektrum používané výzbroje Dopadlo právě tím absurdním příkladem, kdy nakoupili hodně drahé autíčka a nakoupili přespříliš autíček (celníci měli posádek jen pro 25 autíček, koupili 40)… Kupodivu tyto přebytečné autíčka (Hyundai, v ceně 11 milionů / kus) asi nebyly předány Policii, když nyní Policie dokupuje desítky autíček (BMW) A takhle nějak to vypadalo i za socialistického Česko-Slovenska… kdyby např.… Číst vice »
ještě doplnění – právě v tom navyšování množství výbavy je rozdíl celníků oproti např. Justiční stráži nebo oproti Hradní stráži pana (paní) prezidenta republiky nebo oproti naprosté většině Městských/Obecních policií … u těchto ozbrojených složek ČR mi připadá, že nikdo si „nebuduje svoji armádu“….
… nepočítejme úlety jako Hummer pro Městskou policii Praha…
Teď MF bude šéfovat Z. Stanjura, který je snad ještě horší =)
Opravím – ten „kocourkov“ vzniknul tím, že se nedokázali dohodnout na různých ministerstvech („jedna ruka dělá, co neví pravá)… Neboť má-li pravdu bývalý podřízený A. Babiše, tak to Babišova oblíbená metoda = že „štve“ lidi proti sobě (aby bylo na koho hodit chyby) a až Babiše přestanou bavit, tak je vymění.
viz Ondřej Závodský, Čas oligarchů, jejich sluhů a nepřátel… myslím, že knížka jako e-kniha je grátis
https://www.nfpk.cz/p/o—cas-oligarchu-jejich-sluhu-a-nepratel-wt3
A mě bylo divné, že Superby už nebudou v civilním provedení. To se dělalo místo na BMW 😁
No hlavně ta BMW budou na české dálnici jak pěst na oko, to už je mohli rovnou pomalovat všechna. Nový pětkový touring jsem snad v ČR ještě neviděl.
Já náhodou jo, a měl rovnou i přívěs 😀
Tak to byli psovodi.
Anebo zabavili předmět doličný (např. pálinici domácí, nelegální)
žertuji.
Docela by mě zajímalo, proč prohrála Škoda (Předpokládám, že tam byly superby). Nemyslím si, že to bylo cenou, tak doufám, ženeplati 400.000 za auto navíc kvůli rozdílu 39 kW.
Jestli myslíte, že jediný rozdíl mezi BMW 5er a Superbem je 39 kW tak … to potom váš dotaz celkem vysvětluje 🙂
A jaká konkrétní užitná vlastnost pětkové BMW je tedy pro nasazení těchto aut nutná, a Superb ji nemá?
Superb nemá znak BMW. A policisté chtějí zažít ten pocit, být jako Semir 🙂
Stejne delaji prd,vcera jasne oznacena policie na dalnici,zablokovana v levem kamiony co se predjizdeli,jel jsem za nima 8 minut,cekla jsem ze ihned kamiony stahnou na odpocivku,a prd,slapli na to,150 na tachecu a hura pryc
A ty kamiony něco porušily, aby je stahovali? Nebo to měli udělat proto, aby si to předjíždění mohly zopakovat?
Auta (a jízdní soupravy) tuším nad 7 metrů nemohou předjíždět, aby někoho neomezili. Tudíž v dnešním provozu nikdy, maximálně v noci.
To je v obci nad sedm a půl. A hlavně to platí i pro osobní auta a i pro ta , co se svým pilotem vezou herku na přívěsu a aby si nezlomila hnáty tak padesát i na sedmdesátce , platí to i pro trouby tahající karavany a ultralighty a ideálně zedníky s rozpadající dodávkou a vlekem s cementem s lešením na něm bez jediné kurty a strachu , že něco vypadne. A i poloblb v kamionu zná svou výšku,váhu i délku oproti osobákům co ve zúžení rozhodně neznají svou šířku a info že na dodávku a vlek přes 3,5t… Číst vice »
O rozšíření neuvažují z důvodu, že se bojí, že by neudělali zkoušky. O tom, že musí plnit podmínky pro udělení ŘP po celou dobu, co jej mají, taky neslyšeli.
To je celá kapitola včetně teréních OFF ROADů a dodávek s tažným koupených na firmu a bez tachografu . A vozidla tímto vybavená musí zařízení využívat (tzn i na nákup s rodinou) A celníci taky mohou kontrolovat nejen osobní auta ale i osoby v něm či bez nich. Mají snad větší pravomoci než policie. To že dělají jenom kamiony je spíše z pohodlnosti . A mínusovat si můžete jak chcete , ty okolnosti tím nezměníte
Tak si najdi, co znamená omezit. Rozhodně ne to, že zahájím předjíždění v době, kdy za mnou nikdo nejede.
Krása. Státní kasa prázdná, ale policajti, kterejch máme skoro nejvíc v přepočtu na obyvatele, si budou vozit zadky v bavorácích.
Policajtů v přepočtu na obyvatele máme dost. Ale taky jsme třeba 7. nejbezpečnější země světa.
Předpokládám, že vítěz vzešel z veřejné soutěže – dodavatel BMW nabídl nejnižší cenu
Obávám se ale, že to umístění v žebříčku není počtem policajtů. A dopravních už vůbec. V tomto ohledu (bezpečnost na silnicích) jsme na krásném 18. místě, a to vztaženo pouze k území EU.
Najezdím 50k + ročně, valnou většinu po D1 a vrcholem jejich umění je stát na nájezdu u dálnice a koukat. Sice nevím na co, protože zrovna minulý týden jsem byl svědkem toho, jak kolem nich ve čtyři ráno projel úplně neosvětlený kamion a chlapce to nechalo ledově klidné 🙂
Tak to musela byt sikovna napsana soutez, kdyz vyhraly bavoraky za 2 mega kus…
No a Lexus UX F Sport v plné výbavě v šedé metalíze stojí 1.325.000 Kč. Ale chtěli BMW, budou mít BMW, avšak dle různých prestižních testů je tato značka těžký průměr. Prostě za hodně peněz, málo muziky.
Tak jde hlavne o to, ze Lexus se nezucastnil souteze o auto na dalnice, takze to ze maj Lexus Ux F Sport za 1,3 mil je uplne k nicemu, pokud nemaji zajem policii to auto do souteze nabidnout. Navic je treba si uvedomit ze policie uz jen pri odberu i desitek kusu vzdycky dostane hrozne velkou slevu. Tady vuz bude stat 2 mil. Kc urcite diky zapocteni vybaveni vozu majaky, pol. Vybavou (system znamek, rozpoznavani RZ,radary?) U vetsiny i polepy, a dost casto ted jde policie cestou i zakoupeni servisniho baliku tudiz treba 3-5 let servisu u BMW.
Ono je dobré přemýšlet, BMW má značně propracovaný systém nabídky pro složky jako je policie, přípravu na majáky, radary atd. protože BMW používá jako policejní auta a motorky spousta států. A tak mají i reference.
Navíc, pokud umíte číst, jste si přečetl, že s Lexusem se do tendru nikdo nepřihlásil, takže těžko mohl vyhrát.
Ono BMW umí i soldiní slevy u různých sort lidí, u kterých ví, že jim to zvýší prestiž v rámci prodejů. Takže pokud přijdete do showroomu BMW jako advokát/lékař apod., tak ty ceny jsou úplně jinde
Z článku jsem nepochopil, zda budou ve „válečných barvach“ a nebo se bude jednat o neoznacene vozidla pro „skryty“ dohled.
část policejní, část civilní provedení.
Nj, to aby zase mohli chytat lidi co si na autoprázdné dálnici dovolí jet nad limit. Jako většina případů, kterými se chlubí. Holt taky si chtějí usnadnit práci že, přece nebudou sledovat dodržování bezpečného odstupu, nebo předjíždění na horizontu, nebo třeba nedejbože bezdůvodně pomalou jízdu. To je moc práce. To si raději vyhlédneme týpka jedoucího 180 v neděli dopoledne a sebereme mu papíry než idiotovi předjíždějícímu s AMG v dopravní špičce a ohrožujícímu mnohem více řidičů. To by ale nebylo mediálně zajímavé.
Mrhani, snad jim do toho nová vláda s novým rozpočtem hodí vidle.
Proč policie potřebuje vozidla za skoro 2M/ks? Na našich dálnicích by jim stačily i favority, protože pravý pruh jedou kamiony a v levém permanentní předjížděči – 95 km/h tacho. A protože se policie rozhodla bezdůvodnou jízdu v levém a středním pruhu neřešit, tak stejně není kde to rozjet a dosáhnout 130 km/h, takže postrádám potřebu rychlého auta.
I zde nepochopím ty mínusy když je situace přesně popsaná. Navíc zaklínadlo s piráty silnic funguje max v PR , nejčastější denodenní výkon je na obyč octavii a dojeli by „viníka“ o kousek dál . Hlavně aby to nedopadlo jak nadávno u Brna , pak to vypadá , že BMW ty piráty vyrábí i z příslušníků už při nastartování motoru 🙂
Myslíte tu totálku v Chrlicích, kdy policejní šarže poslala do potoka supersport i8?
To BMW aspoň bylo v barvách, takže se z toho nedal uvařit titulek „Černé BMW bouralo ve vysoké rychlosti“. Což lze u tajného policejního vozu vyrábět jak na běžícím pásu. Připomenu, že většinou bourá řidič a ne auto.
U civilního BMW je téměř jisté, že je vyňato z měření rychlost. A pak se nikdo nesmí divit záměně policsty za piráta silnici, který se řídít 150+ na dálnici.
Omlouvám se za překlepy, su nachcípaný.
Chyba. Titulek by zněl „Luxusní BMW …“
Na mínusy nekoukejte, jak se server rozšířil mezi mainstream, tak sem začali chodit chroničtí středo a levoproudaři 😃
Levoproudari jsou-li to kterými pravý pruh je navštíveno naposled na Chodově a pak až u Rosic ? A nezaradi se vpravo ani když přede mnou je kilometr volné místo ? Když někoho napadám za nedodržování zákonu, měl bych jej sám dodržovat . Občas takového **** dojedu svým pravým pruhem ( wir fahren rechts) až na témér jeho úroveň , někteří kupodivu pochopí . Jedna dáma tak jela přede mnou fakt takových 80km …
Z mé zkušenosti si troufám tvrdit, že aut jezdící na dálnici rychlostí nad 150 km/hod je méně než 1 %. Z toho rychlost nad 180 km/hod jsou jednotky případů.
To, že v úseku Praha – Mirošovice jezdi v pravém pruhu kamióny 90 – 100 km/hod, v prostředním pruhu tzv. nevraceči 90 – 110 km/hod a v levém pruhu se jede mezi 110 – 140 km/hod je bohužel standard. Několikrát jsem zažil, že kamión jedoucí v pravém pruhu 100 km/hod, předjížděl osobní vozidlo setrvale jedoucí v prostředním pruhu 90 km/hod.
Grázl, takhle nebezpečně podjíždět! Sebral bych mu papíry, kamión i náklad!
🙂
No ona to sranda moc není, protože tam jet policajti, tak ten kamion se dopustil většího přestupku než ten trouba v prostředním pruhu. To je na tom nejsmutnější.
Při proudech a rozdílu +/- 3km/h lze posoudit jako souběžnou jízdu a jde to obhájit
Bohužel…
Kdybych to nezažil na vlastní kůži, tak vaše tvrzení, že kamion jede 100 km/h, označím za blbost. Ale pár týdnů zpátky mě na D46 u Vyškova začal předjíždět kamion, ačkoliv jsem měl na tempomatu 105 km/h (reálně tak 98). Možná by bylo dobré jim připomenout, že kamiony smí jezdit maximálně 80 a těch 90 jim Policie toleruje, protože by jinak nedávala pokuty za nic jiného.
Jako kamionů schopných jet 100+ (ne tachometrových, ale reálných) je asi už celkem dost. Ale to není nic proti busům, minule jsem jel u Brna za „žlutým“ téměř 130. Frajer 🙂
A nejlepší jsou situace (typicky u 49 km D1 Kácov směr Brno), kdy jsou ve třech průzích hned tři kamiony, nejlépe v pátek odpoledne. Jinak si myslím, že co se týče osobních aut, tak těch jezdí 150+ určitě víc jak 1%
haha, naprosto přesně a výstižně 🙂