Automobily

Desítky let s Holdenem končí, novozélandská policie představila první Škodu

Nová Škoda Suberb novozélandské policie. Pramen: New Zealand Police
Nová Škoda Suberb novozélandské policie. Pramen: New Zealand Police
Škoda uspěla v konkurenci šesti dodavatelů. Policie ostrovního státu bude používat dvě verze modelu Superb Combi.

Novozélandská policie učinila v pondělí vpravdě revoluční krok, když představila veřejnosti první Škodu ve své flotile zásahových vozidel. Po více než padesáti letech tak skončila éra věrnosti značce Holden, kterou nakrátko narušil jen Ford.

Novozélandská policie si škodovky vybrala loni poté, co koncern General Motors oznámil zánik značky Holden. „Po oznámení o konci Holdenu jsme museli hledat nového dodavatele. Škoda byla vybrána po důkladném hodnotícím procesu loni v listopadu,“ uvedla novozélandská policie u příležitosti pondělní prezentace prvního vozu v centru Wellingtonu. Škoda měla v tendru šestici konkurentů.

První policejní Škodu Superb představil šéf novozélandské policie Andrew Coster. „Policistům v první linii poskytuje Škoda Superb bezpečnější a pohodlnější prostředí, přičemž výrazně uspoří náklady na provoz a sníží emise naší flotily,“ uvedl Coster. Novozélandská policie vymění za Škody více než 2000 svých nynějších hlídkových vozidel, což potrvá zhruba čtyři roky.

Prvních 101 vozů Škoda bude uvedeno do provozu do konce června, dalších 386 vozidel má přibýt do konce roku. Policie vozidla dlouho testovala a vyjádřila řadu požadavků, například na bezpečnostní přepážky nebo schránky na zbraně. „Policisté si vyzkoušeli vozidla a ocenili například prostor vzadu, snadno čitelné přístroje nebo do široka otevíratelné dveře,“ doplnil Coster.

Policie ostrovního státu bude používat dvě verze modelu Superb Combi: s pohonem předních kol (162 kW) a s pohonem všech kol (206 kW). Podle Costera už policie zahájila se Škodou diskuse i o možném dalším snížení emisí například díky hybridním pohonům.

Generální ředitel společnosti Skoda New Zealand Rodney Gillard uvedl, že v policejních službách v Evropě už jezdí více než 23 tisíc škodovek. „Ačkoliv byly navrženy v Evropě, byly vyrobeny pro Nový Zéland,“ cituje Gillarda server Stuff.

Propagační video je ke zhlédnutí na stránkách novozélandské policie.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Nový Zéland je už daleko, v Evropě by byl s těmi blesky, které zřejmě graficky nechtěně vznikly na boku, trochu problém 🙂 😉

czhunter

Tradiční znak elektrikářů StejnoSměrného proudu.

Jiří Kocurek

Paul Stanley a Gene Simmons. Co jako?

Facepalm

Vždyť na české policejní kamufláži jsou taky: https://img.cz.prg.cmestatic.com/media/images/600×338/Oct2019/2322071.jpg

Eda

Gratulace, vypadá parádně. Tak hlavně, aby Škoda nepřerušila jen na chvíli, jako Ford, ale aby tam i zakořenila.

Zdrasa

Gratulace škodovce. Všímám si, že všude možně minimálně po Evropě je pro místní policie oblíbená. Tušíte, kde se bude pro Australany vyrábět? Čína, Indie?

Tomas

skodovky pro australii se vyrabi v cechach

Zdrasa

Vážně? To jsem vůbec nevěděl. Dost se divím, že se jim to vyplatí na takovou dálku dovážet.

Jiřik

Těch cca deset až patnáct tisíc pravostranných Superbů ročně je výhodnější vyrobit v Evropě než jinde. Už kvůli jednotnosti montáže na shodných linkách.

stanik

Vyrábějí a prodávají se i pro Britanii . Takže v tom problém není. A věřím, že se jedná o holosuperb s dovybavením v NZ.

Robert

On je Nový Zéland v Austrálii ? Jsi asi při zeměpisu chodil za školu .

Šejdr

Vždyť je to přece „hned vedle sebe“. 🙂 Spoustu lidí pak na místě překvapí, že ze Sydney na Nový Zéland jsou to ještě další dva tisíce kilometrů.

Webster

Neví někdo, kde budou ty Superby vyrobeny?

Zdeněk

V Kvasinách.

Jura

Jak to, ze neni elektricky?

kulhán

Juro ty jsi ale Jura 😂

czhunter

Asi proto, že v NZ je potřeba větší dojezd, než v ČR, kde z jedné návsi do druhé dohodíte kamenem 🙂

ABC

a co budou dělat až všichni se spalovákama skončí 🙂

ABC

Po oznámení o konci Holdenu jsme museli hledat nového dodavatele ??

Holden byla jen australská značka pro Opel a Chevrolet …. stejně jako se Opel jmenuje v Anglii Vauxhall.

michal

To je pravda. Sám jsem ta auta měl v Austrálii moc rád, hlavně v pick up verzích. Ale Holden prostě ukončil výrobu.

ABC

Tak výrobu ukončil už v roce 2013 a tedy doteď to byl už jen rebrandovaný import z jiných fabrik GM. Teď jenom definitivně skončí i to logo. Tak by holt jezdili v Opelu místo Holdenu no 🙂 Ale samozřejmě dobře pro Škodovku, jen mi to takto přišlo nepřesně podané.

Kernteriér

Vzhledem k levostrannému provozu spíš ve Vauxhallu.

Ondrys

Co je to za nesmysl? Vauxhall je značka pouze pro Britské ostrovy. Opely s volantem vpravo se běžně vyrábějí pro trhy mimo UK kde je levostranný provoz.

Kernteriér

Bral jsem to jako vozy pro Commonwealth.

Aleš

Co třeba Kypr? Tam taky jezdí Vauxhally místo Opelu.

jkjk

Holden měl i vlastní továrny v Austrálii (poslední byla uzavřená v roce 2017), krátce i přímo na Novém Zélandu.

michal

Super úspěch. Gratulace. To auto vypadá moc dobře.