Poláci omezují provoz jídelních vozů přes Česko, zůstanou na jednom páru spojů

Gulášová polévka v polském jídelním voze. Foto: Aleš PetrovskýGulášová polévka v polském jídelním voze. Foto: Aleš Petrovský

Místo jídelního vozu bude ve vlacích minibar.

Cestující na české železnici čeká se změnou jízdního řádu omezení nabídky jídelních vozů polského státního dopravce PKP Intercity. Kvůli jejich nedostatku dočasně omezí jejich nasazování na řadu výkonů včetně mezinárodních vlaků přes Česko.

PKP Intercity aktuálně nasazuje své jídelní vozy se službami servisní společnosti WARS na tři páry spojů: EC 100/101 Moravia Wien – Katowice a zpět; EC 102/103 Polonia Wien – Warszawa a zpět a EC 106/107 Sobieski Wien – Gdynia a zpět.

Omezení potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. V novém jízdním řádu bude restaurační vůz pouze ve vlaku EC 108/109 Sobieski Wien – Gdynia a zpět.

„Ve vlacích EC 100/101 Moravia, EC 102/103 Danubius, EC 104/105 Polonia bude zajištěna nabídka občerstvení formou minibaru. Na polském úseku do/ze stanice Bohumín má jít o minibar společnosti WARS. Z/do Bohumína na českém území, resp. do/z Vídně má jít o minibar JLV,“ upřesnil Šťáhlavský. V dalších mezistátních vlacích ve směru do/z Polska je zajištěn provoz restauračních nebo bistrovozů ze strany ČD, ÖBB (Porta Moravica v úseku Graz – Bohumín – Graz) a MÁV.

Polský portál Rynek Kolejowy citoval mluvčího PKP Intercity, který redukci na spojích přes Česko vysvětlil rozšířením počtu mezinárodních vlaků. Kvůli tomu nemá dopravce pro všechny dálkové spoje dostatek jídelních vozů.

Na vlastní kůži: Evropské jídelní vozy na českých kolejích aneb gulášovka na čtyři způsoby

Tagy jídelní vůz pkp intercity WARS
62 komentářů