Poláci omezují provoz jídelních vozů přes Česko, zůstanou na jednom páru spojů
Gulášová polévka v polském jídelním voze. Foto: Aleš Petrovský
Místo jídelního vozu bude ve vlacích minibar.
Místo jídelního vozu bude ve vlacích minibar.
Ty jo, ta polívka, aj ten chlebik, vypadají zajímavě:-)
Mohu poprosit o překlad do češtiny?
Jsem Karel a v životě jsem to dotáhl na nekňubu 😀
Ale mám internet!
Karel nás ve slabší chvilce seznámil s tím, jak to dělá on.
Kdo v tomto případě dostane pokutu od MD za nedodržené řazení a objednané služby na dotovaném spoji? ČD, které ji přefakturují PKP IC?
Pokud tam MD hospodu vyžaduje, dostanou pokutu ČD a ty tu pokutu „přefakturují“ PKP IC. A jako obvykle to odnese cestující 🙂
S ohledem na informace uvedené v článku podle mého názoru adekvátní reakcí Ministerstva dopravy bude zejména odstoupení od smlouvy s firmou ČD. Zejména kvůli článku 4, odst. 5 smlouvy.
Už bys podle našeho názoru mnel zmizet axeli .. to je zajímavé že tě p. Sůra toleruje.
Četl jste smluvní ujednání s firmou ČD, kterou firma ČD chce úmyslně dlouhodobě podstatně porušit?
IMHO jde o úmyslné podstatné porušení smlouvy vzhledem k okolnostem? Jde.
Tak jak to chcete řešit jinak, když výpověď ze smlouvy je ve smlouvě nastavena pro nahodilé/neúmyslné porušení smlouvy? Pro trvalé, dlouhodobé nedodržení smlouvy není výpověď sjednána. Proto odstoupení MD od smlouvy s ČD je logické.
Bude se to řešit dohodou, kdy se smlouva v tomto bodě změní a ČD dostanou o něco míň peněz od ministerstva, tedy od státu. To Vám způsobí takovou radost, že se z toho zblázníte, zavřou Vás do cvokhausu bez připojení k internetu a bude od Vás tady pokoj.
Ano, dopadne to dohodou = doufám, že náhodné výstřely Ex4 nebudou dotovány
Nedává smysl, aby R13 stálo polovic dotace, kterou stojí dotace na náhodné výstřely Ex4, zvláště, protože si s sebou často přivezou zpoždění ze zahraničí.
Jabka hrušky
Táhni
RegioJet ji porušuje od začátku
No tak, ať nastoupí účinky smlouvy Min. dopravy s firmou RGJ.
Přejde-li se na koncesní model, tak předpokládám, že vlaky OVA-Brno se uživí i bez dotací. Samozřejmě nebude hodinový takt.
Předpokládáš špatně.
A?
No a co. No a co! 😀
Tady ta linka je celá fakt špatně … A už delší dobu je Ex4 pod palbou kritikou, hlavně kvůli kvalitě služeb a těch vozů, co zde do ČR jezdí … jako jezdím tím pravidelně a vůči jiným Ex linkám je to fakt jiný level … ty PKP IC vagóny to je kolikrát jiný oldschool, člověk se ocitne v revoluci, ani neví jak rychle 😀 Takže je problém, že ČD dlouhodobě kvalitativně neplní parametry závazkové linky.
Už tak ta linka stojí za nic a teď ještě bez hospody. Asi raději bez komentáře. To už bude brzy na úrovni RJ s takovou. Alespoň, že nevymetá každou stanici.
Proč srovnáváte s R8, která vyžaduje nárazově spoustu posilových vagonků?
Dotace na R8 (tj. 175 Kč/vlkm) je o 15% nižší než dotace na Ex4 (tj. 208 Kč/vlkm)
VAGONKY, čtu to správně?
Myslíte konkrétně pasažerské vagonky?
Axel má doma va vagonky a jezdí s nima po koberci.
S vagonkama se po koberci snad může, ale lokotky se mu dávno zanesly vlákny z koberců.
Mluvím o to, že za 175 Kč/vlkm se dopravce dohodl s MD, že zajistí:
300 sedaček,
až 660 sedaček v pravidelných posilových vagoncích,
catering bez posezení v papacím vagonku,
plus další x sedaček v sezonních posilových vagoncích
Zatímco za 208 Kč/vlkm se jiný dopravce dohodl s MD, že zajistí:
230 sedaček,
až 360 sedaček v pravidelných posilových vagoncích,
catering v papacím vagonku.
Čili smlouva s tím druhým dopravcem je méně výhodnější pro nás daňové poplatníky než s tím prvním.
Proto nechápu Faltýnka/Havlíčka/Schillerovou, že dohodli Ex4. Blbci !!!!!
Teď jsem se kvůli papacímu vagonku smíchy málem pokakal. Nemohl byste mluvit normálně?
Když podle Axela přesně tohle je „normální“ a „lidský“ jazyk. Podle něj to jsou ostatní, kdo mluví „anti-spotřebitelsky“ a „nesrozumitelně pro normálního člověka kdo není praštěný kolejnicí“.
Např. taková kategorie služby jakou je „osobní vlak“ … to je srozumitelné leda těm, kdo si na tu nesrozumitelnost už zvykli.
Doměnky, fabulace, nesmysly. Toť Axel v kostce.
Na R8 RegioJet vydělává.. nedodržuje však řazení a co modernizace vozu? Zrušení pokladen
ad nedodržení řazení – ať nastoupí účinky dle smlouvy. Regiojetem takřka nejezdím
ad modernizace – omlouvám se, ale nerozumím. Tvrdíte, že ve smlouvě s Min Dopravy byly sjednány nějaké budoucí investice dopravce RGJ po roce 2023, krom ETCS? Kde? V které pasáži smlouvy? Nechám se poučit, protože je možné že jsem to přehlédnul
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/10807987/FAnonymizovan%C3%A1_Smlouva%20o%20ve%C5%99ejn%C3%BDch%20slu%C5%BEb%C3%A1ch%20v%20p%C5%99eprav%C4%9B%20cestuj%C3%ADc%C3%ADch%20%20na%20lince%20R8%20.pdf?backlink=vaadv
Ty jsi účinky
https://zdopravy.cz/regiojet-ukazal-cim-bude-jezdit-mezi-brnem-a-bohuminem-36047/
Děkuji za odkaz, ale netuším co tím basník chce říct.
Takže milý, vševědoucí internetový hrdino, se klidně rozepiště.
RegioJet něco slíbil a ..kde máme ty soupravy? A další porušování podmínek.. např zrušení pokladen
Pokud se domníváte, že firma RGJ nedodržuje dotační smlouva, tak je udejte u dotačního úřadu. Mě osobně připadá ta dotační smlouva na R8 Brno-OVA jako jedna z těch výhodnějších z pohledu českého daňového poplatníka, podobně jako je relativně výhodná dotační smlouva na Ex5 do Děčína.
Pokud se domníváte, že Vás jako spotřebitele nějak poškodila firma RGJ, tak se suďte s firmou RGJ
Jaký dotační úřad? Samo MD to má řešit.. je vidět že RegioJet je váš oblíbený dopravce.r8 jezdí Brno – Bohumín.. takze zase špatné co
Aha, Vy netušíte který je dotační úřad v případě těchto dotazí. Nevadí, každému není shůry dáno.
P.S. Regiojetem takřka nejezdím.
U těch vlaků ten jídelní vůz v praxi spíš nejel než jel. Nedá se na to vůbec spolehnout, takže si člověk pro jistotu stejně musel koupit nějaký proviant před cestou.
Těmi vlaky jezdím poslední rok velmi často (Moravia, Polonia) a ani jednou se nestalo, že by tam chyběl jídelní vůz.
Souhlasím s Vámi jiný Petře. Jezdím s nimi do Vídně velmi často a polská hospoda za poslední rok při mých cestách chyběla jen jednou. Servis, kvalita a ceny vždy super.
Tak zjevně snaha nás dvou o útratu ve WARSu nestačila…
Tak naše útrata či neútrata na omezení těchto vozů zjevně neměla vliv, jak je v článku zmíněno, redukce není pro nezájem cestujících/konzumentů.
Odpadnul hlavní rozdíl mezi vlaky Regiojetu/LEO do Bratislavy, Košic, Chorvatska, Přemyšlu, Vídně a Ex4.
Všechny tyto vlaky spojuje, že slouží převážně cizím daňovým poplatníkům, tj. není důvod proč je dotovat.
Tudíž značně vysoká dotace 208 Kč/vlkm pro vlaky Ex4 je anomálie, kterou zvýraznilo nynější úmyslné podstatné porušení smlouvy dopravcem ČD.
Inu tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. A tak se utrhne Ex4 a buďto se uživí bez dotací nebo nic.
Díky. Pobavilo. Ale nic si z toho nedělejte, to se stane.
V tom případě by mělo dojít k vypnutí dotací pro dotčené vlaky Ex4. Neboť ČD smluvila, že bude papací vagonek buďto WR nebo AR viz Reg.smluv. Smlouva je smlouva, milá firmo ČD, neboť smlouvu, jste podepsali Vy s MD. Ono totiž z pohledu českého daňového poplatníka nedává smysl dotovat přepravu zejména slováků poláků z/do Rakouska/Maďarska za dotaci 208 Kč/vlkm Přeprava českých občanů po trase vlaků Ex 4 Břeclav – Bohumín je totiž minimální. Jednotky lidí. Pro srovnání linky z Prahy na Moravu Ex2/R18 jsou dotovány částkou 155 Kč/vlkm, zatímco tranzitní cestování my dotujeme částkou 208 Kč/vlkm. Nepochopitelné !!! Čili milí… Číst vice »
Ano, prosím vypněte ho zas 🥲
Vzhledem k D55 a D47 postrádá Ex4 smysl.
Proč by čeští daňoví poplatníci měli dotovat cesty poláků do Rakouska?
Totiž občas vlakem Ex4 jedu a počet nastupujících/vystupujících je naprosto tristně malý. Ono totiž málokdo potřebuje z jihu Moravy do Ostravy.
Druhým problémem je neexistující takt Ex4 resp. nevyužitelný denní čas jízdy …Třeba taková EC Polonia (=na oběd v Přerově) postrádá využitelnost pro české pasažéry, protože minimum lidé potřebuje cestovat v sedlovém čase.
Včera jsem tím jel a dovolím si nesouhlasit, dokonce přímo odporovat. Jak ve Svinově, tak ve Vídni kolem vlaku bylo nejvíce slyšet češtinu.
Tak se podívejte kolik lidí nastupuje/vystupuje po trase.
Jak je možné se uživí 4x denně FLIXBus Ostrava – Vídeň?
I po zrušení dotací od českého Min. dopravy stejně nějaké vlaky z Polska do Rakouska jezdit budou, protože spousta poláků dojíždí a cestou si chce dát pivko. Jo, nelze vyloučit, že budou jezdit přes Žilinu a Blavu.
Takže v takovém Bohumíně asi polský vlak zastavovat bude. Ale v takových Otrokovicích ne, protože to není potřeba.
Mě tedy připadá dosti podstatné, jestli si naše vlast nepůjčí cca 150 milionů Kč ročně, které požere tato zbytečná linka náhodných výstřelů.
Kdo se ptal?
Navždy
Vypnout
Tak to jste zřejmě na těchto spojích buď nejel vůbec, nebo chcete pouze kvákat něco do diskuse ve stylu „čím hůř, tím lépe“…
Vnitro frekvence je zde na téměř všech spojích minimálně 100% té mezinárodní.
O opaku mě nepřesvědčíte!!
Nemáte pravdu.
Např. proto že v takovém Hodoníně nenavazují spoje (i kvůli zpoždění).
Jedu-li z Vídně / Bratislavy směr Přerov, tak mnohem spolehlivější je počítat s R13 (tj. z dotovaných ČD nebo nedotovaných RGJ přestoupit v Břeclavi), která nemívá zpoždění.
Ex4 je pro nás obyvatele ČR zbytečná.
Ostatně máte-li pravdu a tím množství cestujících v rámci ČR, tak např. EC101 se uživí i bez dotací, neboť zastavuje akorát v Břeclavi, Přerově a v Ostravě.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=100&nazev=Moravia&rok=2023
Ostatně nightjet AT – PL skrz CZ nebere dotace od českého MinDopravy a přesto zastavuje 2x v ČR
Plácáte páté přes deváté a kecáte o věcech, o kterých nic nevíte. V případě Nighjetu jsou ČD pouze výkonným dopravcem na území ČR, takže za tyto vlaky jim platí ÖBB.
Ohledně nightjetu se tedy shodujeme = tento vlak nedostává dotace od Ministerstva dopravy ČR a jestli vyžije záleží na zájmu/koupěschopnosti pasažérů.
A stejně by měly fungovat i ostatní vlaky linky Ex4.
Není na hlavu padlé, že čeští daňoví poplatníci velmi štědrou provozní dotací 208 Kč/vlkm spoluplatí polákům jejich cestování do/z Rakouska?
Výborně, pořád nechápete a jedete si dál svůj kolovrátek… Tak si jej jeďte dál. Diskutovat s vámi dále nebudu, protože to je ztráta času
Shodli jsme se, že když Břeclav-Bohumín jezdí Nightjet bez dotací českého Min.Dopravy, tak podobně nechť dopadnou ostatní vlaky linky Ex4
Axel to jsou blbosti
Ulhanec