Letecké společnosti Letectví

Pokuta 4 miliony eur. Italové potrestali Ryanair a Wizz Air za zdražení zavazadel

Ryanair a jeho nová politika se zavazadly na palubu. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho nová politika se zavazadly na palubu. Foto: Ryanair

Loňská změna podmínek pro přepravu palubních zavazadel u společností Ryanair a Wizz Air byla podle italského úřadu pro ochranu spotřebitelů a hospodářské soutěže (AGCM) v rozporu se zákonem. Úřad proto vyměřil Ryanairu pokutu ve výši 3 miliony eur a Wizz Air 1 milion eur.

AGCM o verdiktu informoval v tiskové zprávě. Rozhodnutí může mít zajímavý dopad na celý nový koncept, který oba nízkonákladoví hráči představili a zavedli loni v listopadu.

Podle rozhodnutí úřadu byla změna podmínek pro přepravu příručních zavazadel netransparentní. „Došlo k výraznému snížení dostupné velikosti zavazadlu. V případě Ryanairu o 65 %, v případě Wizz Airu o 52 %,“ konstatoval úřad. Ten se domnívá, že dopravci by měli uvádět cenu s běžným příručním zavazadlem. „Jde o základní prvek letecké dopravy, jeho přeprava musí být povolena bez dalších nákladů,“ uvedl úřad.

Ryanair a následně krátce poté Wizz Air loni výrazně snížily rozměr povoleného zavazadla na palubu. Firmy to vysvětlovaly snahou urychlit nástup do letadla i tím, že se všechny palubní zavazadla do kabiny pro cestující nevejdou. Lidé se totiž naučili čím dál častěji cestovat bez odbavených kufrů.  Obě aerolinky se současně snaží získat více peněz za dodatečné služby. Zdarma mohou cestovat na palubě lidé jen se zavazadly o velikosti 40x25x20 cm (Ryanair) a 40x30x20 cm (Wizz Air). Pro větší zavazadlo na palubě je nutné si připlatit.

Úřad považuje postup, kdy se zveřejňuje cena bez palubního zavazadla, za klamání spotřebitelů. Kromě pokuty firmě uložil do 60 dnů informovat o přijatých opatření, které budou odpovídat samotnému rozhodnutí.

Reakci aerolinek zjišťujeme.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Nicky
Host
Nicky

Zavazadlovou politiku mění pouze z důvodů manipulace s cenou letenky a to i několikrát za rok. Italové to udělali správně, když se to nechá být, tak to bude jako dříve, když se manipulovalo cenou pomocí palivových příplatků a letenka byla za korunu.
Myslím, že by mělo být nějak definováno palubní zavazadlo v ceně, pokud možno jednotně alespoň v EU, kdo bude mít menší, bude muset uvádět cenu letenky s odbaveným zavazadlem. jinak můžeme skončit u zavazadla velikosti krabičky cigaret.

Karlod
Host
Karlod

To by mě zajímalo kde je difinovane základní pravidlo. Dyt zavazadlo člověk mít může a snad podstatou je doprava z bodu a do bodu d. To může být příště základní pravidlo přepravy děti rodičům zdarma. To by příště mohl být základní prvek jídlo pití zdarma a já nevím co ještě. 😂😂😂 Kam jsem se to dostali. To jestli Budem platit za záchod, lety na Stojáka budou neoprávněně. A ještě by mě zajímalo jka velké zavazadlo může být? Protože já budu chtít velké a taky zadarmo, proč by h se měl omezovat 😜 to je alspon pakarna poradna 😂😂😂

Jen tak
Host
Jen tak

Koukam (soude podle minusu), ze liberalni nazory se tu moc nenosi 🙂

Karlod
Host
Karlod

Ale zase je potřeba se vyjádřit. Beru to jako sám za sebe jsem zaměstnanec a myslím si že mi jako podnikateli nemusí diktovat co a jak mám dělat. Mě to přijde škoda. A určitě přeprava zavazedel není základní právo. Max pás, klice mobil stejně jako mhd. Platím si jen dopravu z bodu gu a do bodu b. A nebo bohužel lety z a do Itálie budou plus 10 eur včetně lodního kufru. Základní pravidlo je i to zda-li budu sedět u okan nebo ne a či proč můj partner musí sedět jinde ne vedle mě 😜🤠

Jen tak
Host
Jen tak

Neskutecne…. navrat k MOC a centralnimu planovani?

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll