Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Podkrušnohorskou magistrálu čeká modernizace, na řadě je úsek Oldřichov – Bílina

Železniční stanice Teplice. Foto: Jan Sůra
Železniční stanice Teplice. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty zahájí příští rok modernizaci dvanáctikilometrového úseku podkrušnohorské tratě z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Díky dvoumiliardové investici by se zde měla zvýšit rychlost vlaků z dnešních 80 až 100 kilometrů v hodině na 120 až 145 kilometrů v hodině. Pendolina zde teoreticky budou moci jet až 160 kilometrů v hodině.

„Začátek realizace se předpokládá v roce 2019, letos chceme vypsat tendr na zhotovitele,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Dokončení stavby se pak očekává v roce 2021. Přestavbou projdou například tři zastávky, jedna stanice a také 11 mostů. Jeden most vznikne zcela nově.

Zmíněnou stanicí, kterou čeká přestavba, je Oldřichov. „V železniční stanici Oldřichov u Duchcova bude zrušeno stávající ostrovní nástupiště včetně podchodu pro cestující a nová vnější nástupiště budou posunuta na zhlaví stanice ve směru na Bílinu, čímž se pro cestující výrazně zkrátí přístupové trasy,“ píše se v dokumentaci k projektu. V Oldřichově zároveň vznikne podchod pod tratí, který propojí dvě části města.

Úsekem Oldřichov u Duchcova – Bílina začíná kompletní obnova celé tratě. „Podkrušnohorskou magistrálu čeká celková modernizace po jednotlivých traťových úsecích, a to na celém rameni Ústí nad Labem – Cheb. V některých úsecích již projektová příprava probíhá, například Kyjice – Chomutov, stanice Řetenice či stanice Bohosudov, a pro zbývající část úseku se aktuálně zadává nebo již bylo zadáno zpracování záměrů projektu,“ doplnil Illiaš.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan H.
Host
Jan H.

Ještě by to chtělo úsek Bílina – odb. Č. Zlatníky. Tam se uvažuje o zrušení nulté TK a prostor by se využil pro posunutí 1. a 2. TK pro zvýšení rychlosti. Ale uvidíme.

redakce
Člen

No, nevím, zda by zrušení nulté koleje v celém tom úseku bylo úplně rozumné – kde by to bylo možné i při zvýšení TR, tam bych ji pokud možno nechal (i za cenu zřízení odbočky / odboček na trati). Ale tak detailně to tam zase neznám – jen se mi tam už při cestě rychlíkem stalo, že jsme tam „soutěžili“ s nákladním vlakem jedoucím souběžně po sousední koleji. A pak je otázkou, zda je vhodnější zastavovat a rozjíždět pomalejší vlaky kvůli jejich předjetí rychlejším vlakem = kolik stojí ta energie navíc …

Ondrej
Host
Ondrej

U udělá se to už rovnou na 25kV nebo to zůstane na 3kV ss?

Romanero
Host
Romanero

Zůstane 3kV ss

Romanero
Host
Romanero

Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla. To mi přijde trochu jako díra v celým slavným výpočtu ekonomické návratnosti, protože tak zůstane „80“ mezi úseky s traťovou rychlostí kolem 140 km/h, což bude stát dopravce nejednu MWh navíc a cestující odhadem přes půl minuty na každé jízdě. Snad se to dodělá v budoucnu..

Martin1
Host
Martin1

V budoucnu… to je už u nás takový zvyk, že se flikuje, místo toho aby se něco udělalo pořádně. :-/

Jan
Host
Jan

Tak asi by si to stát mohl zaplatit ze svého, když všechny rekonstrukce jinak platí EU. A na Kladnu bude stát tunel hodně..

redakce
Člen

„Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla.“
Ono je v tomto případě důvodem možná i to, že je třeba zůstat „+-“ ve stávající stopě trati („na tělese“), aby se nemusela dělat EIA, které by přípravu stavby zdržela.

Partneři