LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Podkrušnohorskou magistrálu čeká modernizace, na řadě je úsek Oldřichov – Bílina

Železniční stanice Teplice. Foto: Jan SůraŽelezniční stanice Teplice. Foto: Jan Sůra

Správa železniční dopravní cesty zahájí příští rok modernizaci dvanáctikilometrového úseku podkrušnohorské tratě z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Díky dvoumiliardové

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan H.

Ještě by to chtělo úsek Bílina – odb. Č. Zlatníky. Tam se uvažuje o zrušení nulté TK a prostor by se využil pro posunutí 1. a 2. TK pro zvýšení rychlosti. Ale uvidíme.

železničář v důchodu

No, nevím, zda by zrušení nulté koleje v celém tom úseku bylo úplně rozumné – kde by to bylo možné i při zvýšení TR, tam bych ji pokud možno nechal (i za cenu zřízení odbočky / odboček na trati). Ale tak detailně to tam zase neznám – jen se mi tam už při cestě rychlíkem stalo, že jsme tam „soutěžili“ s nákladním vlakem jedoucím souběžně po sousední koleji. A pak je otázkou, zda je vhodnější zastavovat a rozjíždět pomalejší vlaky kvůli jejich předjetí rychlejším vlakem = kolik stojí ta energie navíc …

Ondrej

U udělá se to už rovnou na 25kV nebo to zůstane na 3kV ss?

Romanero

Zůstane 3kV ss

Romanero

Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla. To mi přijde trochu jako díra v celým slavným výpočtu ekonomické návratnosti, protože tak zůstane „80“ mezi úseky s traťovou rychlostí kolem 140 km/h, což bude stát dopravce nejednu MWh navíc a cestující odhadem přes půl minuty na každé jízdě. Snad se to dodělá v budoucnu..

Martin1

V budoucnu… to je už u nás takový zvyk, že se flikuje, místo toho aby se něco udělalo pořádně. :-/

Jan

Tak asi by si to stát mohl zaplatit ze svého, když všechny rekonstrukce jinak platí EU. A na Kladnu bude stát tunel hodně..

železničář v důchodu

„Bohužel, pokud vím, tak se nejostřejší oblouk u Chotějovic dělat nebude, protože by stavba ekonomicky nevyšla.“
Ono je v tomto případě důvodem možná i to, že je třeba zůstat „+-“ ve stávající stopě trati („na tělese“), aby se nemusela dělat EIA, které by přípravu stavby zdržela.