Podchod v Blansku má Správu železnic vyjít o třetinu dráž, než plánovala. V první soutěži ceny vylétly o polovinu
Vizualizace nového podchodu v Blansku. Foto: Městský úřad v Blansku
Auta koridor překonají po nadjezdu, ten se již staví.
Ono až si někdo ze zodpovědných na Správě železnic konečně udělá pauzu při hraní solitéru/min a otevře si ceníky OTSKP, uvidí jaká je to zmršenina. Ceny jsou tam naprosto nesmyslné (zprůměrované z několika posledních zakázek, atd.) a těch se pak musí podle směrnic držet projektanti. Takže pak je odhadovaná cena díla úplně jinde, když jej nacení realizátor. O totální prasárně typu „Požadavek na funkci a výkon“ vůbec nemluvě.
Ta „zmršenina“ jak píšete, resp. ceník OTSKP je ceníkem Státního fondu dopravní infrastruktury – ne Správy železnic. SŽ jej musí ale používat a určovat podle něj předpokládanou cenu stavby.
To je OSUD …
Chápu to dobře? Aniž by byl hotový nadjezd na staré Blansko, tak se zavře pro veškerou silniční dopravu jediná přístupová cesta a bude objížďka cca 10 km?
Ne. Dokud nebude zprovozněný nový nadjezd na Staré Blansko, bude současný přejezd průjezdný kyvadlově jednopruhově.
Na základě čeho se ten odhad určuje? Mají správné odhady cen?
V projektu se zpracuje rozpočet a cena určí podle tzv. oborového třídníku, kde každá práce má stanovenou cena za příslušnou jednotku (např. např. výkop 1m3 zeminy, zřízení 1 m koleje z daného materiálu, čerpání vody 1 den apod.). Třídníky se aktualizují každý rok dle skutečných cen v soutěžích, ale i tak mají rozpočty určité zpoždění za reálnými cenami.
Do soutěže jde „slepý“ rozpočet bez cen a zhotovitel nabídne k daným pracem svoje ceny.
Souhlas s projektantem až na to, že se ceny v oborovém třídníku SFDI aktualizují každý rok dle skutečných cen v soutěžích. Tak to není. Třídník má pro ceny železničních prací úřední, nereálné, neodpovídající a proto se taky celý tento „ceník“ aktuálně předělává.
Jak se někdo v odhadu ceny může seknout o třetinu…
Jo aha, to není článek o ŘSD…
A neřeší to SŽ tzbytečně brzo? Já nevím, výluka už běží. Proč to nebylo součástí rekonstrukce uzlu Blansko?
Není kam spíchat … ještě mají rok … a díru udělají i za provozu … no i když většinou to dělají tak, že zastaví provoz …ale to už bude v Blansku, tak by to aspon Brno Blansko mohlo jezdit …
Zatím je zavřený úsek Brno-Blansko. Tento podchod je v opačném směru z Blanska, a vlaky zde ještě jezdí.
Noo…a nevyšel by teda nadchod finančně líp, než podchod? Dva výtahy, schody a lávka..Jen o pár metrů jinde, ať lidi nečumí do toho hotelu tam na rohu, jinak v pohodě. Ale je možné, že by tam úspora nebyla, netuším.
Na výtah, je tam dle mého názoru, docela velký pohyby lidí.
ale výtah byl myšlen pro vozíčkáře, normální lidi by šlapali po schodech 🙂 …tady to totiž člověk v diskuzi musí přesně specifikovat, protože šotouši rádi chytají za slova 🙂
V Adamově šlapou taky stovky lidí a postaví jim tam výtahy, krásně na truc!
Na staré AD nádraží budeme ještě vzpomínat … Přijede se z Brna, šup přes koleje a člověk byl u silnice. Po novém hupky šupky po schodech, nemohoucí a starší výtahem, na nadchod a dolu na autobus … Prý se ale plánuje mít přestupní uzel na autobus na zastávce, tam to bude jednodušší …
Bych tam přidal další kruháč
…a po milionu blanenských silničních by to chtělo železniční kruháč s přechodem pro chodce hned na výjezdu, kde by vlaky dávaly přednost chodcům. Takhle nějak jste to myslel, žejo? 😀
Jsem se tady v diskuzích zase zasmál 😁
Vzor Tirano? Je tady několik rozdílů…
Určitě … Ještě jich je v Blansku málo … Míst se najde ještě dost ..