Podcast: Z pohledu ujetých kilometrů jsme dvojka na železnici, říká šéf Arrivy Adamka
Motorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Ředitel Adamka potvrdil plány Arrivy na vstup do elektrické trakce, lokálky by podle něj mohl zachránit tramvajový provoz.
Je vidět, že pan Adamka nikdy nejel s jednotkou 845, protože tyto jednotky určitě nejsou na kopcovité tratě
Nechce redakce udělat rozhovor s panem Axelem? Očividně toho má hodně co říct :)), vždyť tolik znaků, kolik zvládl zatím ve všech svých výplodech napsat, nemá leckdo ani v bakalářce. Jinak podcast opět super, člověk se vždycky nenásilně dozví informace, o kterých ani nevěděl, že by ho mohly zajímat.
Souhlas – podcast byl super.
Ad mé svolení udělit stručné interview … no, myslím, že šance zdejší redakce by nemusela být zanedbatelná… řekněme 30. února by se mi to mohlo hodit.
Ano rozhovor s radovym zamestnancem SZ jako je pan Axel by mohl byt zajímavý.
Přimluvím se, abyste mohl poskytnout interview i Vy. Hned přespříští den po mě, tj. 32. února.
Počkejte až vyhlásím generální stávku na železnici, pak bude mít ten rozhovor šťávu : – )
předpokládám, že „duševní gigant“, který tvrdí, že celková tržba od odborářů bude stejná i když jednotliví odboráři by platili míň, tak patrně naplánuje stávku na 13. měsíc v roce.
To co píšete sice nedává smysl jako obvykle, ale odpověď je NE.
Moje řeč je v tomto konkrétním případě je obdobně „srozumitelná“ jako názory některých nádražáků, zejména těch co jsou členy těch nádrážáckých odborů, kteří se loni rozhodli stávkovat proti cestujícím (nikoliv proti svému zaměstnavateli, ale opravdu proti nevinným cestujícím železniční dopravou na jižní Moravě).
A jak to dopadlo? Uz to ti cestujici rozdychali?
Vcelku mě udivuje ta zaťatost vůči dopravcům z německy mluvících oblasti západní Evropy (Německo, Holandsko, Dánsko,…) jako je např. Arriva. Zvláště od nádražáckých šéodborářů se spoustou členů z pasažérské dopravy. Jestli totiž je nějaká šance za rozumné prachy sehnat novější vagonky na míň vytížené linky, tak leda z této oblasti. Pokud pobočku Arrivy v ČR koupí Transdev nebo RENFE (nebo NETINERA), tak patrně nebudou se snažit udržet míň vytížené vláčky, neboť zbrusu novou techniku většinou nelze zaplatit z nynější výše jízdného+žebračenky z našich kapes v ČR. Jinými slovy – v případě jiných vlastníků dopravců než jsou vlastníci z německy mluvících… Číst vice »
Ještě doplním situaci jednotlivých konkurentů kteří provozují vláčky (+S-Bahn+šalinky) v Německu. Tj. kde vlastník Arrivy – firma DB – je v dominantní pozici, podobně jako je dominantní firma ČD u nás v ČR. Za rok 2019 činil podíl DB zhruba 70% dle ujetých km vláčky DB (DB Fenrverkehr+DB Nachverkehr… tj. bez započítání služby vláčků DB Arriva, neboť ta v Německu myslím nepůsobí). 5 dalších větších vláčkových dopravců má podíl na trhu zhruba 20%. Jde o firmy (abecedně): Abelio, BeNEx, Netinera, SNCF, Transdev. A zbytek menších vláčkových dopravců má podíl na německém trhu zhruba 10% Jde o čísla za rok 2019… Číst vice »
Zaujal mě titulek, že Arriva aspiruje na druhé místo v pasažérských dopravcích.
Ono totiž součet ujetých km vláčků Arrivy po Evropě je zhruba o 1/3 vyšší než součet ujetých km vláčků firmy ČD. Vesměs všude Arriva je v pozici minoritního vláčkového dopravce.
Ale ten součet jednotlivých 7 evropských poboček s vláčky dělá z Arrivy gigantickou firmu, jejíž výhodou je že jí nehrozí antipomonopolní legislativa, kdyby byla dominantní (jako např. ČD nebo DB) na jednom trhu
Jde o čísla za rok 2019, tj. před čínským virem.
Gigantickou firmu s vláčky..to jsou pohádky.
Asi nějaké Piko nebo co : – )
Vcelku bych si tipl, že Arriva bude chtít převzít část linek na jižní Moravě, navazující na linky Arrivy ve Zlínském kraji Před rokem v magazínu OBZOR č. 20 je uvedena situace loni, že z pasažérských nádražáků, kteří jsou také členy nádražáckých odborů přešlo k Arrivě cca 10 odborníků a to v oblasti Veselí n. Moravou „přešlo 5 strojvedoucích, 2 vlakvedoucí a 2 osobní pokladní od ČD k Arrivě, ale všichni zůstali členy OSŽ v ZO OSŽ Slovácko u Jožky Matůšů.“ Šance Arrivy v Jihomoravském kraji jsou asi nadprůměrné. neboť šéfodobráři pokračují ve specifických návrzích, asi s cílem ještě víc „na**at“… Číst vice »
Cteni Obzoru je na Vasem pracovisti na stavedle asi velmi oblibena činnost ze : – )
Teď večer jsem napsal ještě jeden komentář, ale prozatím se nezobrazuje.
Stay tuned.
No a?
Podle vašich úvah a diagnos by se mnela řídit Zemekoule
Přesně tak, takovýchto lidí je na hradle škoda.
Axel pracuje na stavědle? Tak to doufám, že v Koryčanech.
Bohužel je to tak … : – DDD
A ja jsem pry sefodborar … Tady je to nevyspitatelne : – D
Hezky pěkně celé – vrchní přednosta šéfodborářů!
Možná je to z přepracování, v Koryčanech na stavědle se člověk namaká.
Já se nechtěl tak oficiálně titulovat, takže děkuji.
Zrovna připravuji stávku proti cestujícím, kteří tím, že jezdí vlaky způsobují nadměrné přetěžování perzonálu. O zvýšení spotřeby pohonných hmot a el. energie nemluvě!
Málo se to dneska ví, ale vyšším počtem vlaků taky dochází k opotřebení drátovodů.
Bylo by lepší kdyby pasažérští nádražáci prosadili méně vlaků, ale delších, s naftovými vagonky předělanými z holandských elektrických!
Pan Axel by to lepe nenapsal : – )
Mimochodem onehda jsme na odborové schuzi resili jestli pana Axela z odboru nevyloucit protože někteří clenove maji pocit ze dělá zeleznici ostudu ale ja se ho zastal a jen diky me muze dale odebírat zdarma Obzor a cerpat z nej cenne informace : – )
No znáte to – každý dobrý skutek je po zásluze potrestán.
Ani muže ze stavědla, ani haléře ze mzdy! Příplatek za uši obolavělé z gumiček od rechcípátorů!
Nevyzpytatelne
Nevyzpytatelné.
Bože , dej ať ten člověk nedělá výhybkáře nikde, kde se ocitnu.
K pasážím, kdy pan Adamka mluvil o pilotních projektech na jiné pohony techniky… (zhruba od 32. minuty podcastu) Předpokládám, že Arriva ČR bude mj. přebírat výsledky pilotních projektů z Německa – viz přehled https://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Artikel/E/schiene-aktuell/verwendung-alternativer-antriebe-im-schienenpersonennahverkehr.html V nedávných letech se uvádělo, že v Německu je pavučinka nad kolejemi zhruba 61% ze všech kolejí. Ale z ujetých km vláčků ujely elektrovláčky 74% ze všech ujetých km. Jinými slovy: koleje bez pavučinky nad kolejemi je využita zhruba o 40% míň než koleje s pavučinkou. Ještě doplním, že nejmenší podíl nájezdu elektrovagonků je na regionálních tratích. Pan Adamka tvrdil, že v Německu je menší tlak… Číst vice »
Ne … Plytvat energii na psani argumentu pro vas opravdu nebudu : – )
S těmi elektrovagonky se pletete, dneska je elektřina v každém vagonu. Nepamatuju si, kdy jsem naposledy jel vagonem osvětleným petrolejkou…
Elektrovagonky a pavučiny to je co?
Jaké pavučiny? Já zásadně psal o „pavučinky nad kolejemi“ pro elektrovagonky.
Jo vlastně vy všecko zdrobnujete. Není to pavučinka ale trakční vedení (tv).
Fakt infantilní.
Obávám se, že jste“vedle jak ta jedle“.. Prý bránilo seriózní diskuzi, když jsem nepoužíval slovo „vagonek“… Přestal jsem tedy se slovem „vagonek“. Ale seriózní diskuze nenastalo viz např. níže v této diskuzi (v nenávistném hejtování exceloval např. pan Apollo 17 a nenapravil to, i když jsem jej k tomu vyzval). Nebo část ubohé diskuze pohrdající cestujícími, o tom, že ČD opakovaně nevozila lidi, neboť namísto 3 vagonků jezdil rychlík s lokotkou se 2mi nebo s jedním vagonkem https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/ ČIli proč bych měl přepisovat jazyk, který používám k prckům které máme doma? Ukázalo se, že většina zdejších diskutérů je mentálně na… Číst vice »
Oprava: Prý bránilo seriózní diskuzi, když jsem POUŽÍVAL slovo „vagonek“… Přestal jsem tedy se slovem „vagonek“.
Mezi ty mentalne nanurovni prcku pocitate i me? Nebo ja jsem v te skupine co vas udajne nenávidí?
: – D
Ty máš děti?? Pro Krista pána… (facepalm)
Zaujalo mě tvrzení pana Adamky, že údajně do r. 2023 nedojde ke změně vlastníka Arrivy. (mluví o tom v 16. minutě podcastu)… IMHO pan Adamka zapoměl dodat, že situace se obtížně odhaduje… lidově řečeni: férová stručná odpověď by měla být NEVÍM a) Před třemi lety (6.11.2018, pan Sůra) zdejší web napsal proč mateřská firma DB chce získat peníze za prodej celé nebo části Arrivy „že DB oprašují plány na umístění části akcií Arrivy nebo nákladní divize DB Schenker na burzu. Důvodem je především snaha snížit zadluženost DB. Celkový objem závazků už stoupl na 20 miliard eur. No a letos v… Číst vice »
Zahýkáme blahem nad modrým německým šrotem :))))
Až bude elektrické napájení Vizovice-Zlín-Otrokovice, tak já bych všemi deseti hlasoval proto, aby Arriva si od holandské Arrivy sehnala jejich Stadler GTW na elektriku.
Chápu, že pan Robil by zaplakal, že to není z Německa. Mě je to fuk. Protože neřeším jestli kočka je černá nebo strakatá, důležité je aby chytala myši.
Holandská elektrická jednotka by tady byla asi prd platná…
Lemmy – proč myslíte? Viz plán na předělání z dieslového na elektrický pohon … ovšem uznávám, že tento plán se týkal dřívější varianty GTW než je varianta elektrických GTW používaných v Holandsku https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/regiojet-ziskal-jistotu-v-usteckem-kraji-zacne-jezdit-na-vybranych-linkach-20181005.html
No zajímalo by mě, jak vozidlu na 1.5 kV stejnosměrných bude chutnat 25 kv střídavých..
zkuste na to mrknout ještě jednou… Prý firmě RGJ vycházelo rentabilně předělat dieslový Stadler GTW na elektrický GTW. Pokud opravdu lze na GTW takto levně zajistit konverzi pohonu, tak předělání na 25 kV AC by mělo být levnější. Vzhledem k faktu, že velmi zhruba stovka dieslových GTW bude pozvolna vytlačována (např. Stadler AKKU nebo WINK), tak je dost pravděpodobné, že budou za dobrou cenu. Mluvím o těch provozovatelích, kteří budou mít „blízko“ elektriku z mořských větrných elektráren jako holandští dopravci (zejména Arriva), DB NordOst, popř. Usedomer Bäderbahn,… A vybavit 25 kV AC ve Stadleru umí i do méně kapacitní techniky…… Číst vice »
A kolik si bude muset pasažerská Arriva vyžebrat,aby mohla jednotky koupit a provozovat? Nebo bude jezdit už z Vizovic obsazená na 100 procent movitými cestujícími a ve Zlíně už nikdo nepřistoupí? To samé z Otrokovic budou muset movití cestující jet až do Vizovic a pak se autem vrátí do Zlína, aby zajistili 100 procentní obsazenost pasažerského vagonku a líní zaměstnanci Arrivy nemuseli žebrat u Zlínského kraje 70 procent nákladů. 🙂
Lejete uz zrána?
Neleje … paroduje : – )
Apollo17… anebo budou poskytovat takové služby, že až zdraží jízdné, tak cestujících bude dost.
Např. v Rakousku s poloviční délkou kolejí používá vlakovou veřejnou dopravu dvojnásobek cestujících než v ČR. Jinými slovy – zájem cestujících v Rakousku (dle délky kolejí v Rakousku) je ČTYŘNÁSOBNÝ než zájem cestujících v ČR:
Ono těch víc než 5 milionů osobních automobilů si občané v ČR platí z nějakého důvodu… tj. zhruba 20 až 30 milionů sedaček v osobních autech se uživí, ale těch cca 300 sedaček ve vlacích zejména firmy ČD se neuživí.
Co asi tak dělají pasažérští nádrážáci špatně?.
To autista, jako Axel nepochopí.
Délka kolejí je zcela nové měřítko obsazenosti … to tu ještě nebylo : – D
Příště to bude počet deštivých dnů : – )
Apollo17… jen připomenu, že údajně jsem bránil seriózní diskuzi, když jsem používal výraz „vagonek“ (namísto zmatečného používání cca 15 různých variant téhož, tak jak si je pro sebe zavedl nádražácká praxe).
Přestal jsem s tím. Ale seriózní diskuze nenastala. Nejen v tomto vláknu, ale ani v jiných. Např. tragický nezájem o cestující, popsaný v „https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/#comment-662431“
Takže odteďka mám se vrátit k „vagonkům“, pane Apollo 17?
15 variant…tak je vypiš? Vagon je vagón, motorový vůz…jednotka elektrická nebo dieslova , lokomotiva.to stačí a znají to dečka v mateřské školce.na rozdíl od vás.
On pan Axel totiž žije v představě, že když si cestující koupí např. lístek na pendolino, tak místo čísla vozu, dostane od pokladní informaci, že má sedadlo v prvním voze s hnanými nápravami s naklápěcí skříní za hlavovým vozem směrem k polaneckému zhlaví : – D
doporučuji navštívit psychiatra, zcela očividně máte nějaký problém, se kterým si nevíte rady…..
do seriózní debaty je potřeba zohlednit i jiné ukazatele než jen počet sedaček nebo délku kolejí
Pane „Kakov“ Tak si přečtěte na co já reagoval (od pana Robil). A jakou reakci na to dal pan „Apollo17″… Odborářské fanatiky typu pana „Výkolejky“ nepočítám. Jako výstižnou zkratku totiž stačí těch pár vytržených čísel… že je zásadní problém ve vztahu pasažéřských nádražáků vůči cestujícím v ČR. Jejich volba, že preferují aby vlaky jezdily prázdné. Akorát nezapomenout na to, že občané si můžou zvolit, že se „vypne“ oněch necelých 20 miliard ročně ze společné kasy pro pasažerské nádražáky. Takže k výše uvedeným autorům jako „Romil“ či „Apollo17“, to je mírná reakce, že se vrátím k pojmu „vagonek“ = neboť mě… Číst vice »
Já ve zdejších diskusích, na rozdíl od vás, vidím pouze jediného fanatika…
Děkuji za Váš názor.
Normálním lidem se stačí podívat, kdo byl autorem reakce, která spustila tento flame… pan „Apollo17“
Mel by tam nejak zohlednit i rozchod : – D
Pasazersti…nejsme v Rusku.
A co tedy navrhujete ? Postel s prachovým peřím v kupé, kaviár a šampaňské při nástupu ?
Primárně: prioritou č. 1 musí být cestující. Jak současní, tak ti budoucí, kteří dosud jezdí autem. 1) Namísto polepů lokomotivy jako ty směšné reklamy: „InKarta“ či „Železnice srdcem“ používat na reklamu SROZUMITELNOU, KONKRÉTNÍ reklamu a to zejména zaměřenou na lidi v autech. Uvědomte si, že dle údajů RailReklam zhruba 75% populace má malé či žádné zkušenosti s pasažérskou nádražáckou mentalitou… z pohledu většiny populace jsou nádražáci srozumitelní zhruba jako „UFOni“ Ovšem víme, že železniční NEcestující pozitivně reagovali na RGJ, který se stal „lovebrand“… Např. proto, že cestující rozuměli tomu co říká RGJ. 2) Napsal jsem spoustu různých příkladů, co by… Číst vice »
Marketing a komunikace se zákazníkem je něco, s čím už je v této zemi minimálně 30 letá zkušenost. Stačí když se spojí odborníci na železnici s profesionály na marketing (což se mimochodem už děje) a není to žádná raketová věda. Jen je potřeba dobře definovat cíle: tedy koho a čím chceme vlastně oslovit a co má být výsledkem (počty cestujících, tržby, zisk…).
Jenže tu touha poskytovat užitečné služby cestujícím musí být PRIORITA číslo 1 v hlavách většiny řadových pasažerských nádražáků…
S touto nezbytnou „mentální změnou“ nic nezmůžou tuny externích odborníků na marketing.
Buď se pasažerští nádražáci probudí do 21. století. Anebo velká část z nich bude muset hledat jinou obživu. Odhaduji, že na probuzení mají tak rok až dva. Neboť několik roků potrvá až pozitivní změnu zaznamenají lidé kteří se vlakům vyhýbají.
Nemají k dispozici víc než 5 až 7 let nemají pasažérské ČD k dispozici, aby se radikálně zlepšili k cestujícím. Možná mají ještě míň času, to se obtížně odhaduje.
A můžete vyjmenovat ty profese které tvori tu vetsinu nadrazaku co se maji začít snažit? Realne se s cestujicimi setkava pouze průvodčí/vlakvedouci a pokladní. Většina z nich se chova k cestujicim profesionálně. Tak o kom tedy mluvite?
Když se to obtížně odhaduje, tak se spojte s Džamilou, ta vám jistě ráda pomůže. Tahle vzácná vědma dovede určovat na dálku i zdravotní diagnózu.
Nerozumím. Co je „Džamilo“?
Normálně píšete nesmysl, ale tenhle příspěvek je vyloženě trapný.
Moc tomu nerozumíte. Začínám věřit tomu co se tady povídá, že jste výhybkář od Správy železnic 😁
Osobne jsem jej na tom stavedle videl : – )
Tak ja uz na železnici nejaky ten patek pracuji, jinak bych se taky do cela odboru nedostal, to da rozum. A proto rikam ze s vami nesohuhlasim! Nechapu kde vy zamestnanci SZ berete ten dojem ze nam dopravcum muzete radit : – D
Pan Axel pracuje na SZ a tam skutečně nemaji predstavu o tom jak ziskat zakazniky …
Pan Axel má podle všeho papíry na hlavu, ale to ho samozřejmě nemusí diskvalifikovat…
Naopak. Já hendikepovaným fandím a držím jim palce. SŽ sice občas vypadá jako jedna velká chráněná dílna, to je fakt, ale určitě by její zaměstnanci neměli být z diskuzí vylučováni.
Ikdyz Vam neco napsat je hazeni hrachu na zeď, tak neexistuje souvislost mezi množstvím aut a kvalitou zeleznicni dopravy. Jednoduse proto ze hustota zeleznicni site z principu nemuze byt takova aby pokryla veskere prepravni potreby obyvatel.
A pokud se u CD neuzivi pouze 300 sedacek jak uvadite Vy, tak myslim, ze vzhledem k velikosti vozoveho parku jde o absolutně zanedbatelné peocento (spis promile).
Nominuji vás na Nobelovu cenu za matematiku. Přímá úměra mezi délkou kolejí a počtem cestujících.
Jako by to napsal sám Axel : – D
Vy ještě nevíte, jak fungují výběrová řízení?
Takže modrej českej šrot by byl ok ?
Pokud vím tak ČD nakoupily a nakupují nové stroje…narozdíl od arrivy která pracuje jen a jen s ojetinama.
No u motoráků a vagonů bych u ČD taky moc nemachroval..
No to rozhodně ne : – ) ikdyz vyjimky tam jsou. V tom ma gargy bohuzel pravdu, protoze u arrivy nejsou ani ty výjimky. Na druhou stranu prumerny motorak arrivy je lepsi nez průměrný motorak CD : – )
Pracuje s tím, co jí zvýší šanci vyhrát tendry. To je myslím pochopitelné. A jak je vidět, tak se jí to daří. Až budou v zadání výběrek nová vozidla, nasadí nová vozidla – to je to nejmenší.
No jelikož s novymi vozidly maji realne problemy vsichni dopravci, tak bych neříkal ze nasadit nova vozidla je to nejmenší. Staci se podivat na Leo, RJ, ČD, ani jeden z nich nedokáže nova vozidla nasadit bez problemu.
Prosím Vás, to Vaše „pravidlo“ má spoustu výjimek…
Stačí se podívat na osud techniky zkoušené ve Velmi.
A praktické příklady:
Lokomotivy 365 a jiné kousky od CZLoko
Lokomotivy na CNG od firmy Vítkovice
Desiro ML (Břeclav)
Podobně i jiný oříšek, který také klapnul
https://zdopravy.cz/nakladni-dopravci-prosadili-na-postrky-i-jine-lokomotivy-nove-muze-jezdit-spojeny-vectron-i-traxx-84669/
Takovymito prispevky se jen ztrapnujete a ukazujete jak kratkozrake jsou ty vase „argumenty“.
Lokomotivy pro nakladni provoz skutečně zadneho objednatele dopravy nebo cestujícího nezajímají.
Ale byt trapny je uz tak nejak vase prirozenost ze : – )
Jaké nové pasažérské elektrovagonky+elektrolokotky byly importovány do ČR za posledních cca 5 let?
Vectron zde jezdil už v 2014.
Nevíme jestli by v ČR byl OK elektrvagonek Newag Impuls, neboť tento pokus byl stopnut kvůli jiným než technickým důvodům.
To samé pokud jde o předjednaný import elektrovagonků ze Švýcarska – polosesterské Pendolina (ETR 470), také to nedopadlo kvůli jiným než technickým důvodům.
Nejak jste se ztratil nemyslite?
Chápu. Potřebujete ožvanit, jsem vyvrátil Vaše kategorické tvrzení, neboť má spoustu výjimek…
Ma spoustu vyjimek a presto jste neuvedl ani jednu : – D
Doporučujeme vzít si prasek
Rumoni už jsou zpět:-) No to musela být asi kvalita.. Že jsou zpět.
Pan Adamka toto neřekl. Asi užil příliš „ohnivé vody“.
Vzhledem k tomu, že Arriva/DB Regio provozuje vlakovou dopravu v zhruba 8 evropských zemích, tak lze odhadnout jakou nabídku dostali ti kvalitní z Bulharska.
Technický dotaz pro redakci – Navečer jsem napsal pár komentů do tohoto vlákna a do vlákna o osiřelém vagonku z Kolína.
Komenty se ale nezobrazily. Ptám se proto že mi připadalo slušné zareagovat na reakci spoludiskutujících.
Jestli je Vaše rozhnodnutí smazat co jsem napsal, tak to respektuji. Ale jestli jde o nějakého šotka, tak mám to sepsat znovu (těm slušným diskujícím), nebo ty komenty ode mě prověříte, jestli je zveřejněníte?
Díky.
Tento technický dotaz prosím smazat, neboť zbytečně tvoří vatu bez přidané hodnoty pro ostatní.
Ať je to jakkoliv, nic už nepiš. Nejlépe nikam. Děkuji (nejen já).
Axel is the new Marcel Štancl
To už jen ty tvoje nesmysly nesnese ani server.
Hm… např. jednou z těch mých reakcí, co se nezobrazovaly, byl také názor na pana „Tarten“:
„I trpaslík jako Arriva investuje do vlaků miliardu ročně.(…)“
Kde jsem suše shrnul veřejně známé informace. Ano, možná jsem napsal nepřesně složení vlakové flotily české Arrivy. Nicméně dosud nikdo neopravil níže uvedené shrnutí.
Takže až takový „nesmysl“ to není.
K názoru, že perspektivu můžou mít ty železniční koleje se slabou poptávkou, pokud by fungovaly jako koleje pro tramvaje.
Mohl tím myslet např. Vizovice-Zlín-Otrokovice, poté co budou postaveno elektrické napájení pro vagony? Nebo se tím může myslet koleje kde nyní jezdí dieslové vagony např. z Břeclav-Znojmo?
Myslíte, že za tímto nápadem stojí lidé kteří do Arrivy přišli z ČD? Nebo spíše jde o zkušenost z jiných zemích kde působí DB Regio/Arriva?
https://zdopravy.cz/byvala-sefka-osobni-dopravy-ceskych-drah-presla-do-arrivy-je-provozni-reditelkou-27544/
Vagon jezdící vlastní silou není vagon, jestli mi teda něco v mezičase neuniklo…
No do vagonu se dají motory…😀😀😀
No tak to pak jó, pak je z toho elektrický nebo naftový vagonek.
Smutný rozhovor – nulová sebereflexe a hlavně žádná „vidina“, že bude lépe. 845 na R26 v létě topí, ale v zimě netopí = „jsme spokojeni a poskytujeme kvalitní služby, se kterými jsou i cestující spokojeni“. A to jsem měl velkou radost, když zde vyhráli VŘ. Pravda, posuzoval jsem bez zkušeností dceru podle matky.
jaká matka taká Katka!
Jak jsem psal. Proč by něco sebereflektoval veřejně.. Smlouvu mají, je třeba ji udržet. Stoupání taky neexistuje. Přitom se to na Kladno do kopce táhne jak ..
To co předvádí na R26 je kapitola sama o sobě. Potkat soupravu jedoucí včas s fungujícím záchodem a zásuvkami je pravděpodobnost jak vsadit si na číslo 26 v ruletě. Hlavní vyhodou pro mě byly sklopné stolečky u sedadel, ale místo nich začali nasazovat původní cyklojednotky, kde vůbec nejsou. A to mi před rokem slibovali po mailu, jak začnou brzy jezdit na trase modernizované jednotky s dvěmi toaletami 😅
Souhlas.
Od ředitele takto velké firmy nemůžete čekat, že přijde a řekne: „Ano, s těma motorákama jsme to podělali, do kopce nám to fakt nejede, z kopce nebrzdí, záchody smrdí, ale těm Bulharům se už výpravčí naštěstí naučili rozumět a letos zas tolik horkých dnů nebylo, takže lidi ani moc nekolabovali“. Ale to byste neslyšel od nikoho. Jen naivka si může myslet, že top manažer velké nadnárodní společnosti bude nějaký nesebevědomý šotouš.
To máte pravdu, obecně se jede se podle zásad: – pochvalme se sami, nikdo jiný to za nás neudělá – na špínu zhasnem a bude fuč Konec konců, zásadu: „zatloukat, zatloukat“ propagoval už kdysi MUDr. Plzák, i když při řešení problémů v jiné oblasti. Adamka je ve funkci generála už 7 let, tak proč by si měl nadělat do vlastního hnízda, rozhovor byl „sterilní „podle zásady, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Proti tomu např. rozhovor s panem Bednárikem byl uskutečněn krátce po tom, co byl nově instalován do funkce generála – „zachránce“, takže si té kritiky do… Číst vice »
Ještě jedna věc: když jsem viděl, jak málo a ještě jak blbých otázek lidi z tohohle webu panu Adamkovi (resp. moderátorovi) k podcastu poslali, tak se ani nedivím, že ten rozhovor vypadal tak, jak vypadal.
Tak ono je těžké ředitelovat firmě, když není jisté co bude/nebude s „ředitelskou seslí“…
https://zdopravy.cz/transdev-zajima-byznys-arrivy-v-cesku-prevezme-vlaky-v-sasku-po-padle-stadtebahn-34769/
… logickým krokem by bylo spuštění „reorgnizace“ v rámci fúze obou poboček v ČR (ARRIVy i TRANSDEVu)
… viz dopad jiné reorganizace: „Generální ředitel Arrivy pro střední a východní Evropu Radim Novák (39)
skončil ve funkci. Důvodem je reorganizace nadnárodní skupiny, jejíž vedení zcela zrušilo Novákovu divizi.“
Jelikož nynější TRANSDEV v ČR vede právě tento pan Radim Novák, tak patrně „kruh by se uzavřel“
Půlka debaty o autobusech a zbytek tak nějak všeobecně o ničem.
Ano, to je v pořádku, Arriva je významný autobusový dopravce.
A ta půlka o ničem jsou asi vlaky, ne? 🙂
To se zeptejte 121065, co tím myslel.
To byla tak krásně hozená rukavice, že ji nešlo nezvednout. 🙂
Proč jezdí se svými vlaky na údržbu do plynárny v pražské Michli?
Něco mě uniklo nebo teď koukám na ten vergl jak se šine z Teplárny ( v pražských Malešicích) a mám vidiny?
Že vidíš arrivu v malešicích ještě nevylučuje, že se vyskytuje i v Michli. Jezdí tam i tam.
Petr asi myslel řadu 810 (nebo 814), když psal „vergl“.
Děkuji, to jsem nevěděl
Obě vlečky patří EP Cargo, se kterým se Arriva kamarádí.
Líbí se mi takové pohádky, jak kašpárek vládl království místo krále.
Realita je však jiná. Dvojkou v počtu odjetých km je Regiojet.
A není to jedno ?
Realita je přesně taková jak ji prezentoval pan Adamka:
Arriva: 5,33% podíl na výkonech ve vlkm – 2. místo
RegioJet: 4,75% podíl na výkonech ve vlkm – 3. místo
Zdroj: spravazeleznic.cz, obdobi 1-10/2021
Je to trochu překvapivé, protože Arriva jezdí na výrazně pomalejších výkonech – které ale provozuje na výrazně větším počtu vlaků, takže matematicky skutečně může Regiojet dohnat.
Pohled přes osobokilometry bude určitě dramaticky odlišný, 628 je v podstatě autobus, zatímco Jančura vozí vícevozové rychlíky.
What a cute dog!
Obávám se, že pouze na fotce.
Nuda nuda..Nic sem se nedozvěděl.jake nové vozidla..Arriva má jen ojetiny…
Fungl nové vagony asi nebudou. Tipnul bych si, že půjde o transfer techniky používané firmami DB Regio/Arriva různě po Evropě.
Např. v Holandsku se tamní ARRIVě asi uvolní nějaké vagony kvůli dodávce Stadler Wink https://nl.wikipedia.org/wiki/Materieel_van_Arriva_Personenvervoer_Nederland
A jakou jste položil otázku?
Pěkný absolutně nic neříkající rozhovor : – )
Ale nakonec jsem se přece jen probudil, když jsem zaslechl:“ řidičák na bus od 18 let“. To snad nemohlo být myšleno ani vážně. Tak jeden den může ten člověk jezdit max na kole (skůtru) a druhý den poveze až 25 lidí? To se na mě nezlobte a ikdyž je samozřejmě spousta mladých co jsou zodpovědní a šikovní tak obecně to považuju za dost úlet. Ani den praxe třeba jen v osobáku a už autobus?
A když na tom kole bude jezdit do 25 a pak si udělá papíry na osobák a na autobus, tak je rozdíl v čem?
Skutečně není žádný to uznávám. Ale nevím, jak často Vámi popisovaná situace nastává … Zrušení povinnosti praxe na náklaďáku je taky diskutabilní.
Dnes tu praxi nemáš jak prokázat. Nejsou razítka v občankách, potvrzení dostaneš od každého Franty, co má jednu Avii už 5 let na špalkách a druhou ve šrotu. Znám lidi, co dělali B a D najednou. Pokud někdo vlohy má, tak to zvládne, pokud ne, tak mu nepomůže ani 10 let v osobáku.
Sám jsem dělal D přímo z B a neviděl jsem v tom krom první hodiny jízdy zásadní problém.
Ano to je možné. Jen se zamýšlím nad tím jak to obecně funguje. Vy jste dělal D z B ale jestli jsem to správně pochopil tak v rozhovoru zaznělo, že by řidičák na BUS měl být od 18 let. Tudíž by šlo udělat B a D zároveň, nebo navazující hned na sebe klidně i bez ujetého metru „sám na sebe“ na B. Nechci se v tom pitvat. Jen jsem se zamýšlel nad tím, jestli se nám ta pravidla moc nerozvolňují na základě ekonomických požadavků. Ono totiž říct, že se ti mladí už za volant něchtějí vrátit není totiž ani tak… Číst vice »
Ano, ale totéž jde i dnes, jen o pár let později.
V 25 je už člověk mentálně úplně jinde, než v 18.
Někdo ano. Někteří jiní, třeba část řidičů „našeho ČSAD“, je ve věku kolem 60 mentálně na úrovni předškoláka. Ideální by bylo, aby se neřešil věk dle občanky, ale skutečné schopnosti, ale spojů přibývá, tak jezdí kde kdo.
Existuje predsa postupnost: Osobne auto, nakladne auto a az potom moze robit „papiery“ na bus.
A to jsi vzal kde? Resp. kdy?
Sypem si popol na hlavu kvoli nespravnej info: Vodicske opravnenie skupiny D1,D si moze urobit vlastnik B-cka.
Přesně tak. Už hezkých pár let. Sám to tak mám od roku 2007.
Když si udělá papíry na bus v 18, máte JISTOTU, že jeho zkušenosti z auta jsou na nule.
Zatímco i toho, kdo si je udělá ve 40, jde jen o nejistotu.
U toho. Pardon.
S jistotou může zahýbat traktor jako tahač od 17 let , tzn tahač s návěsem 50 tun . Navíc i v rallye kluci 16-18 let dokazují jezdit přesně i odpovědné . Nedostatek zkušeností lze nahradit rychlosti reakce a dobrým odborným vedením . Rozhodne to není jednoznačně , jsou borci s řidičském od vojna ,dvacet let nic a pak hup na kamion a velká bida . Buď to v sobě mají nebo ne. Jako s vařením . Jedí všichni ale vařit umí minimum . A nejhorší jsou domácí mistři co jezdí jen do práce a na nákup a pětkrat ročně výlet.
takový bezpáteřní rozhovor..
A co jste čekal?
Nic. A to jsem dostal.
Problém nedostatečné trakce jednoznačně existuje. Hodně záleží na nasazení, sklonům a maximální rychlosti, ale z pohledu nějakého aspoň trochu atraktivního jízdního řádu je potřeba u často zastavujících vlaků aspoň 50% hnaných náprav a minimálně 10kW/t. Třeba třívozové Mireo má dva hnané podvozky ze čtyř a při hmotnosti 108t má výkon 2600kW v trakci a 4000kW v brzdě. tj. 24, resp. 37kW/t. Pokud nasazujema na kopcovité tratě motoráky se čtvrtinou hnaných náprav a 5kW/t, tak se nedivme, že jsou jízdní doby dlouhé. To, že se stávající dlouhé jízdní doby ještě neprodloužily neznamená, že by se nemohly zkrátit. Třeba jízdní doba z… Číst vice »
Pane Šindeli, připomínám, že zkrácení jízdní doby na jednokolejné trati není vždy závislé jen na výkonu vozidel, traťové rychlosti, ale také na možnostech křižování a hlavně na návaznostech v uzlech, kterými vlaky projíždí. Hezky to vidíme právě u vlaků Arrivy na trati 030 Pardubice – Jaroměř – Turnov – Liberec, kde by jiné soupravy, například Desiro, měly svůj vyšší měrný výkon možnost využít pouze pro krácení zpoždění, čili pro udržení stability GVD. Jinak bohužel nee. Mne by se to také líbilo, ale jednotky s vyšším měrným výkonem by někdo musel po dopravci požadovat (například zadáním vyššího měrného výkonu do požadavků… Číst vice »
Ano, vyšší výkon je možné využít buď pro zkrácení jízdní doby, pro vyšší stabilitu jízdního řádu, nebo kombinací obou věcí. Oboje je pro cestující i objednatele pozitivní.
Ano, je to komplexní záležitost. Dynamika vozidel je v západních VŘ vždy poměrně detailně řešena a parametry musí být prokazovány i měřením v reálných podmínkách. Bohužel u nás se to řeší minimálně. Nasazení vozidel se čtvrtinou hnaných náprav určených na spěšné vlaky v rovinatých oblastech do kopcovitých tratí, je toho bohužel důkazem.
Takže co s takovejma 814, 854 s vlekem a řidičákem, nebo stejná souprava s 842 ?
Vzhledem k tomu, že se jedná o zastaralá a technicky nevhodná vozidla se nabízí jediné řešení – přetavit v ocelárně.
„Tento problém neexistuje“. Na to si vzpomenu, až budu zase někde sedět v 845, zatímco se fíra zoufale snaží chladit a v dálce mi odjíždí přípoj. Jojo, problém neexistuje, je to jenom u mě v hlavě, měl bych si dojít k psychologovi. 😀
V létě jsem jel touhle jednotkou (a to verzi se dvěma hnanými podvozky) z Krumlova do Budějovic. Aby vlak lépe zdolával zdejší kopce, tak zde dopravce ještě přivěsí dva patnáctitunové vozy pro kola. Jednotka se na zdejší trati evidentně trápí a má problém se vůbec rozjet. Výsledkem byla zhruba desetiminutová sekera už k relativně pomalému jízdnímu řádu. Takže tudy cesta nevede.
Pletete si dojmy, zpoždění vzniká při nástupu a výstupu cestujících. Jednotka má dostatečný výkon na tuto trať
A řešení je jezdit bez cestujicich ze : – D
Právě, že nepletu. V Krumlově nastoupila parta lidí a vlak byl plný. Po cestě ale už žádné davy nenastupovaly, maximálně jednotky lidí, žádní cyklisté, kteří by nástup zdržovali. Při rozjezdu do kopce má jednotka evidentní problém. Jednotky řady DB628, které zde jezdí ty parametry na naše poměry úplně špatné nemají. 820kW/85t dělá nějakých 9,6kW/t, 50% hnaných náprav není špatné. Pokud se ale zapřáhne vůz pro kola, tak ty parametry jdou dolů – 8,2kW/t a okolo 40% hnaných náprav už není nic moc. Jedná se o velice kopcovitou trať a nedostatek výkonu je zde hodně znát.
Radek Šindel…. Vy tvrdíte, že to jste popsal (= takovou verzi Typu 628) provozuje Arriva v ČR?
„Jednotky řady DB628, které zde jezdí ty parametry na naše poměry úplně špatné nemají. 820kW/85t dělá nějakých 9,6kW/t, (…)“
Řada DB628 se vyráběla ve více verzích. Některé mají jeden, některé dva hnané podvozky. Podle mě Arriva má pouze typ s jedním hnaným podvozkem, což je na osobní vlaky opravdu málo. Výkon 5-6kW/t jak by smet. To na kopcovitých tratích stačí často sotva na odpor do stoupání. GW Train provozuje na Šumavě typ s dvěma hnanými podvozky, jenomže ti je provozují pro změnu ještě s přivěšeným vozem na kole, což ale na danou trať do nadmořské výšky 800m trochu málo. Bohužel trakční parametry jsou u nás velice zanedbané téma. Tyhle jednotky byly určeny pro trošku jiné výkony, než zastavující couráky… Číst vice »
Ano, to byla pointa = že Arriva má trochu jiné vagony než jste popisoval… Ještě Vás doplním (neboť heslo na wiki vynechává verze typu 628 vyráběné pro Dánsko a Holandsko): Přehled motorů u jednotlivých verzí 628: a) nejstarší verze 628.0 a 628.1 vynechám neboť jsou v malých počtech a veskrze neperspektivní b) 50ks DH1 resp. DH2(Wadloper)=1×210 kW resp. DH2 2×210 kW c) 150 ks Typ 628.2 = 1×410 kW modernizovány v ČR jako typ 845 d) 100 ks DSB MR = 2×237 kW e) 309ks Typ 628.4 = 1x 485 kW f) 5ks 628.9 = 2×485 kW Krom ČR (Arriva,… Číst vice »
Jasně, v příspěvku jsem dal dohromady jednotky dvou dopravců. Pointa je ta, že pro kopcovité trati je i výkonnější verze z dnešního pohledu slabá a proto se Němci těchto jednotek zbavují. Jednotky byly vyvinuty v 70. letech spíše pro rovinaté oblasti. Na wikipedii se o nich doslova píše: „Motorizace jednotky je z dnešního pohledu slabá a na kopcovitých tratích vede k dlouhým jízdním dobám, proto dostaly jednotky přezdívku pochodující duna“ I z důvodů slabých trakčních parametrů už se dneska od DMU ustupuje a nasazují se výhradně elektrická vozidla ať už EMU, nebo BEMU, které mají výkony okolo 20kW/t a víc.… Číst vice »
Pane Šindeli, něco málo si o jednotkách řady 628 (845) a 629 (dvoumotorové) zjistěte. Jednotky jsou určeny ne pro osobní zastávkové vlaky, ale pro spěšné vlaky. Pro osobní vlaky s četnými zastávkami, na kterých jsou provozovány u nás třeba na kopcovité trati České Budějovice – Volary, kde rychlost vlaku jen na nemnoha místech přesáhne 60 km/h, jsou tyto jednotky absolutně nevhodné. Přeloženo do srozumitelného jazyka: Odpojte si z vozidla řady 854 (hydra) dopravce ČD první měnič a používejte jen měnič č. 2 a č. 3. Tak se zhruba chová jednotka řady 628. Pro rychlíky a spěšné vlaky na sklonech do… Číst vice »
Ale tak to bylo přece myšleno. Tyhle jednotky nejsou vhodné na kopcovité tratě s četnými zastávkami. Osobní zkušenost to jenom potvrzuje.
Nic proti, ale trochu v dané věci plachtíte…
Tak to vás opravdu ale nechápu. Sám tvrdíte, že jsou tuhle jednotky pro osobní vlaky v kopcovité krajině nevhodné, to samé dokládá wikipedie a potvrzuje to i osobní zkušenost. Je to o fyzice, pokud se chcete rychle rozjet do kopce, tak potřebujete velký podíl hnaných náprav a výkon, který bohužel tyhle jesnotky opravdu nemají.
Není problém podat vysvětlení: GWTR na Šumavě provozuje převážně dvoumotorové jednotky řad 628 a 629, tj. složené ze dvou motorových vozů, čili s instalovaným výkonem 820 kW, což je více, než dostatečná hodnota pro dvouvozovou soupravu, stejně tak počet hnaných náprav 50 procent je dostatečný. Přesto ani tato jednotka není vhodná pro osobní vlaky. Takto složená dvouvozová a tedy dvouotorová jednotka si bez problémů poradí s e spěšnými vlaky a rychlíky i na stoupání 25 promile, ale zkuste se zamyslet na základě toho, co jsem již napsal, proč stále nebude vhodná pro osobní zastávkové vlaky.
Ano, poradí si v případě sólo jízdy s minimem zastávek. V případě jízdy s patnáctitunovým cyklovozem už bude adheze okolo 40% a měrný výkon okolo 8kW/t, což už je hodně na hranici. Tohle je pouze výkon motoru, od toho je potřeba odečíst výkon pomocných pohonů a účinnost přenosu, což v případě hydrodynamického přenosu není nic moc. Jízdní odpory při 60km/h do 25promile jdou při přepočtu na měrný výkon přes 5kW/t, takže na zrychlení už nezbývá skoro nic. Takže ano, při 60km/h to ještě jakž takž stačí, při rychlostech okolo 100km/h ve stoupáních už ne. Máte rovněž pravdu v tom, že… Číst vice »
No ještě nedavno tu jela masírka, jak jsou to jednotky pro příměstskou dopravu.
Příměstskou dopravu tyto jednotky v podstatě nikde nezajišťují. Takže by mne zajímalo, kde, jak a proč probíhala nějakámasírka.
Ale mají to tam lepší:-) a prý levnější.. Pro úředníky.
Tak ta původní souprava s lokomotivou na tom byla ještě podstatně hůř.
Tak pan Adamka všeobecně nepřipouští že má Arriva kdy jaký problém, to slyšíme od něj často už od rozjezdu jeho linek… Taky neměli problém a jak to vypadalo😬. Zmínil jste chlazení, ano, jedna z věcí… Další je třeba adheze… Tuhle jsem měl možnost reálného porovnání s 843…usek Svor..
Jedlová, rychlík přede mnou 55 minut, já hned za ním na odhlasku 13 minut. Nějakéj rozdíl způsobenéj jinou jednotkou, technikou jízdy atd bych pochopil ale ctyřnásobně prodloužena jízdní doba.. To už asi není úplně cajk😬… Problém existuje jen nechce být viděn 😂.
Na R24 už dokonce převedli 845 na parní trakci! 😀
https://imgur.com/RBWiPnB
(zapnout zvuk, je originální)
I trpaslík jako Arriva investuje do vlaků miliardu ročně. Nedávno tu byl nějaký neználek v škou, že ČD investují nějaké miliardy do nových vlaků.
Arriva má v ČR nějaké nové vlaky, já jsem si jich tedy nevšiml. Nové vlaky v ČR kupovaly akorát ČD, Leo express a nějaké nové vagóny a lokomotivy má Regiojet.
Pro ně je to novy po Karlovi
Tarten – to máte nějak popletené. V rozhovoru tvrdil „víc než jednu miliardu do vlaků za poslední tři roky“. Tj. celkem, nikoliv za rok. Shrňme si to: Arriva a) použité – cca 50 ks typu 628.2 (modernizováno na 845) b) použité – 12 ks Stadler GTW tj. celkem vlastních vagonů s cca 5500 sedaček c) použité – Siemens Desiro Classic – cca 10 ks – najaté od AlphaTrains (plus možná další najaté např. od DB REgio) d) použité – 10 ks typu Lint 27 resp. Lint 41 – najaté od LEO Express Tenders celkem najatých vagonů s cca 2000 sedaček… Číst vice »
Z rozhovoru: … na jednu stranu pokud bude ETCS znamenat zvýšení kapacity … no na Slovensku se kapacita snížila, doufám, že u nás se to nestane… : – )
Jenže tam si soudruzi zvolili Level 1 s automatickými hradly (ubylo mezistaničních oddílů a vlaky bez ETCS můžou jezdit jen 120 – asi jen drobný vliv).
Že k nějakému snížení dojde asi hrozí (různé dojezdy dlouhých vlaků do odbočky k návěstidlu na stůj), ale asi ne jako na Slovensku.
Vlaky budou z Liberce do České Lípy o minutu rychlejší- no tomu říkám zrychlení. 😁
Nejde o počet minut, ale jestli díky tomu budou přestupní vazby. A hlavně s jakou spolehlivostí se budou dodržovat.
V ČL je ale problém vazba Os -> R, nikoliv opačně… Os na R z 90% čekají, opačně je to však něco jiného…
A proč by měl rychlík čekat na každý courák?
Měl by čekat aspoň nějaký omezený čas, a to protože je na tom postaven systémový jízdní řád. V okolí ČL jsou rychlíky a osobáky zhruba stejně významné, vozí podobný počet lidí, jezdí to ve vzájemném prokladu a podobnou rychlostí, jen ten rychlík všude nestaví. Osobákem jedou i lidi co by za hodinu jeli rychlíkem, proto by neměl být osobák o tolik podřadnější.
Tak on by čekat nemusel, kdyby JŘ v okolí ČL nebyli postavené tak, že Os od Okřešic do ní přiejdou minimálně s +10, a při minutových přestupech prostě R nečeká.
Jenže tohle taky už není o vozidlech, ale o trati.