Pod dráty do Bavorska. Správa železnic začala hledat projektanty pro rychlejší trať na hranice
Správa železnic chce do dvou let začít s modernizací a elektrizací tratě z Plzně přes Domažlice na státní hranici s
Správa železnic chce do dvou let začít s modernizací a elektrizací tratě z Plzně přes Domažlice na státní hranici s Německem. Vypsala soutěž na projektanta dokumentace pro stavební povolení na úsek ze státní hranice do Domažlic.
Jedná se o úsek, který čeká nejmenší úpravy ze všech částí, i proto se mluví hlavně jako o optimalizaci: trať projde rekonstrukcí, přibudou troleje. Povede ale ve stávající stopě, maximální rychlost bude 115 km/h. Zakázku zveřejnila Správa železnic na svém profilu zadavatele.
Vybrání příhraničního úseku není náhodné: má ukázat německé straně, že s modernizací tratě do Bavorska to Česko myslí vážně. Na české straně už prošly centrální komisí všechny studie proveditelnosti. Mezinárodní jednání o další podobě měla proběhnout v květnu, kvůli pandemii jsou ale odložena.
Na deseti kilometrech trati ke státní hranici má dojít k rekonstrukci zastávky Babylon, stanice Česká Kubice se změny nedotknou, ta prošla modernizací v roce 2009.
Z plánovaných změn železnice mezi Plzní a Bavorskem půjde o nejpomalejší úsek. Největší změny čeká úsek z Plzně do Stodu, kde mají jezdit vlaky po nové dvoukolejné trati rychlostí až 200 km/h.
O zlepšení a zrychlení železničního spojení na Bavorsko se mluví už desítky let, vlak ale na trase z Prahy do Mnichova zůstává právě kvůli úseku Plzeň – Schwandorf velmi nekonkurenceschopným vůči silnici. Na modernizaci tlačí i nákladní dopravci, kteří požadují dobře dostupný alternativní železniční přechod k Děčín/Bad Schandau.