Pod dráty do Bavorska. Správa železnic začala hledat projektanty pro rychlejší trať na hranice
Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy
Správa železnic chce do dvou let začít s modernizací a elektrizací tratě z Plzně přes Domažlice na státní hranici s
Co vůbec zabezpečovačka? Bude:
a) ETCS
b) INDUSI
c) NIC ?
Je to zmíněno již níže v diskuzi a je to trať TEN-T nyní bez národního zabezpečovače.
Tak co tam asi tak bude?
Já to v té diskuzi moc nevidím, tak jenom doufám že to nebude jako Radotín teď…
Tak uz vubec nechapu, jak muze byt trat TEN-T ve atredu Evropy bez prioritniho zarazeni so vystavby.
nic a rychlost 140km/hod
To nejde.
Varianty co jde:
nic a 100
ETCS a cokoliv nad 100
INDUSI se nedá v české části předpokládat.
10km jednokolejky na 100km/h ma ukazat Nemcum, ze to myslime vazne? Vzbudime leda vysmech. S odkazem at jdem se podiva do muzea.
1kolej na Dolnim Dvoristi. A kolej u Babylonu 😀 broberte se!!!
Vlada usetri mozna 1-3milardy. Ale rocni ztrata na exportovanem zbozi bude 10-20×vetsi v mild Kc :/:/
Se nekomu holt nechce. Ale napr. 7mild vlada dala na cca 19km dvojkolejne trati na cca 180km/h pres pekne kopce u Sudomeric a Voticemi.
Němci sami schválenou variantu vymysleli.
Se nedivím. Jako investor bych do toho vůbec nešel s českou stranou.
Kdyby my jsme postavili 200km/h až k hranicím, tak by se Němci styděli
Spíš by si klepali na hlavu.
Cestujici z Nemecka ats a strojvedouci si budou tukazmt na celo 😀 na strane CR svizna trat a druhe strane drncajici jednokolejka
Poděkujte tomu, kdo stanovil pevnou jízdní dobu Praha – Mnichov 4:15. O co se více udělá trať v CZ, o to méně v DE včetně ponechání úvratě ve Schwandorfu 🙁
pravda
Přihlašte se prosím, kdo za to může…
Nebo někdo kdo zná detaily
Děkuji
Ta taky není navěky. Ale je jasné, že to zrychlení musí být masivní, aby mělo smysl hýbat s návaznostmi po cestě.
Ten cas nechapu, cim rychleji, tim lepe ne?
Tak němci na tom za hranicí nejsou o mnoho lépe
A co jim sprostě udělat 2 koleje do Kubice a těleso připravené až na čáru? To celé včetně drátů. Ať to dopadne jako v Dolní Poustevně, kde se na němce s tratí taky čekalo.
Zajímavá informace by byla, jak s elektrizací. Rovnou a „ostrovní provoz nula vlaky“? Nebo bez, a toto jen „s přípravou na elektrizaci“ (která by se pak zřejmě dělala až spolu s dráty v SRN)?
Zatím se projednávala 4. stavba bez elektrizace, která bude přesunuta do třetí stavby. Vivat výluková náročnosti 🙁
Ještě mohou elektrizaci rozdělit na Domažlice-Domažlice město a zbytek až s elektrizací v Německu, aby to náhodou nebylo jednoduché (z hlediska českých cestujících by to však bylo velmi příhodné).
Nechapu proc se tato trat nepostavi dvojkolejna. Do Nemecka mame 3/4 vyvozu naseho zbozi a ze vsech spolkovych zemi prave do Bavorska vyvazime nejvice. V roce 2015 slo vice jak 50% exportu prave do teto nemecke zeme a to bylo celkove vice jak do Ciny, USA a Ruska dohromady! Tak nejak premyslim komu se hodi, ze se tento proces brzdi. Kazdy kdo jel na D5 aspo jednou, tak vi, ze to dalnice pro kamiony a osobaky tam jsou leda do poctu. Je jasne, ze tahle trat jako dvoukolejna na 200kmh nepostavi s dotacemi, protoze aktualni trat je pomala a malokapacitni.… Číst vice »
Spolková vláda v Berlíně zatím nic neschválila – a tady je jediným vícekolejným řešením tunel, jel jste tam někdy? 🙂
Ne vlakem nebyl. Na Sumave jsem byl pouze v Zelezne Rude, takze o prechod vedle. Nicmene jel jste nekdy autem po D5?
Pro nákladní vlaky by nejspíš stačil i jen jednokolejný tunel pod státní hranicí. Druhou kolej nechat horem. Nápad Petra Šimrala.
To nebyl můj nápad. Ale pobíhalo to nejen zde: https://mapy.cz/s/lojosabula
Ten nápad je projektantů Donau-Moldau Bahn.
Stacil by cca 9km tunel…
https://en.mapy.cz/zimni?mereni-vzdalenosti&x=12.7761823&y=49.3836478&z=12&base=ophoto&rm=9ddFQx8j.rkW1xUGxK
Realita je taková, že osídlení je tam minimální na obou stranách a objem nákladní dopravy do jižního Bavorska je minimální. Itálii se už zase vyplatí vozit spíš přes Linec.
Pro nákladku je důležitá jedna věc: Kde budou a jak dlouhé budou výhybny? Aby se tam mohly dva vlaky vykřižovat a nemuselo se několik hodin čekat. Ideálně s výhybkami na 80 km/h do odbočky ve všech staničních kolejích. (výhybku do depa pro MUVku vzal ďas, tam nevadí ani 30 km/h)
Vzhledem k ochranným vzdálenostem ETCS, které se zřizují pro ochranu vlakových cest s V>60 km/h, by stanice se všemi kolejemi na 80 km/h do dobočky byla dost dlouhá/komplikovaná. Pokud teda nemyslíte výhybnu s 1 předjízdnou kolejí, která se tam bude zřizovat – tam by 80 šla 🙂
Kldině i se dvěma předjízdnými. Ať se tam dá vzít náklad, druhý z protisměru, protáhnout osobák a už se může náklad rozjíždět.
Nebyla, do ESY – je to jednokolejná výhybna – se naprojektuje vlaková cesta s prodlouženou ochrannou dráhou (VCP) a vznikne tam obyčejná výluka vlakové cesty v ochranné dráze s V>60 km/h.
Akorát se to tam nesmí vyhýbat na knop, protože ta VCP si dle délky koleje drží tu výluku po dobu nějakých 2,5-3,25 minuty než vlak na té koleji bezpečně zastaví, takže tuto dobu musí být v GVD zakresleny ty dvě cesty daleko od sebe aby ten druhý vlak nemusel zbytečně zastavit před vjezdovým návěstidlem, než ten vjíždějící do boku bezpečně zastaví na předjízdné.
V roce 2020 nemít rychlou dvojkolejnou trať směrem do nejbohatší spolkové země je skoro až neuvěřitelné. Pokud by existovala v celé délce z Mnichova přes Plzeň do Prahy, tak dle mého názoru by i ta osobka měla velmi dobrá čísla. Podíl německých turistů není zanedbatelný a hlavně na západě je velké množství německých firem a různá partnerství. Určitě nejen já bych uvítal být z Plzně za slušnou dobu, rychle a pohodlně v Mnichově. Další zajímavý faktor by mohl být napojení na spojení Paříž – Vídeň. Zvláště po dokončení Stuttgart – Ulm a dalších úseku. Škoda, že o tom nerozhoduje Mnichov,… Číst vice »
Ano, navíc Mnichov je přestupní uzel pro vlaky na západ.
Mnichov je významný letecký uzel, vždyť se jedná o nejbohatší stát a město celého Německa. Měli bychom s ním mít nákladní i osobní spojení co nejrychleji hotové.
Jenže: Za priuské války: Nepřítel. Za první světové? Nepřítel. Za druhé světové? Nepřítel. Za studené války? NEPŘÍTEL. 30 let po pádu RVHP a vlak s německým nápisem? Nepřítel.
Pak zkuste prosadit zlepšení obchodních vazeb. 🙁
Jenže to už je 30 let a žijeme v 21. století. Chápu, že i Němci stavěli VRT z Berlína dolů na Mnichov 30 let, ale bychom to v této dekádě měli taky stihnout.
Az do konce vlády Přemyslovců byli Bajuvarové naši nejlepší kamaradi :-).
Myslím, že jednokolejka mezi Schwandorfem a Domažlicemi to nijak zásadně nezmění, ta regionální doprava tam je a bude slabá.
A těch 29 párů nákladky projde pevnu hmotou?
Potřebujeme se spojit se západem a uděláme trať na 115 km/h. Pak vymyslíme stavbu Olomouc – Uničov kdesi v polích a na 160 km/h. Je smutné, že SŽ by možná chtěla. MDČR však cíleně železnici likviduje…
S ohledem na reálnou poptávku a přínos dává smysl přesně jak je to v plánu.
A víte co je nejlepší? Že v těch polích není potřeba měnit trasování. Je to rovné jak když střelí. Ale dáme raději 80 km/h, aby se někomu neudělalo bebí.
O kolik by to bylo levnější, kdyby se to do Uničova udělalo na poloviční rychlost? Třeba by se to pak dalo aplikovat i u dálnice. Postavíme dálnici na 65 km/h, bude za polovic než na 130 km/h. Obzvlášť v placaté Hané.
Jistě, nejednodušší je nedělat nic. Jako na Mšence svého času. Však co, TOR 10 km/h a vyhnat auta ze silnice. Cyklisty taky! Aby to nebylo rychlejší na kole než vlakem.
Dalnici s pernamentne snizenou rychlosti jsou a existuji – je to usek Ostrava – Bohumin. Po velkych upravach se na ni muze nyni je zavratmou rychlosti 110kmh, pamatuji si i rychlost 90kmh.
No tak ono nejvíc dává smysl nachystat si trať zejména ve vnitrozemí a blíže k hranicím udělat co nejprůjezdnější trať s co nejnižšími náklady, tedy pokud se nebude stavět zároveň i na německé straně. A na základě reálné poptávky se uvidí, jestli bude mít smysl udělat poté rychlou dvoukolejku v nové stopě u nás i v Německu, nebo ne. Otázka taky je, jestli by se vůbec dala přidat do stávající stopy druhá kolej. Až bude hotový koridor na České Budějovice, může třeba začít vycházet zajímavě cesta Praha – Mnichov přes Linz a Salzburg. Možná by naopak dávalo smysl investovat do… Číst vice »
Tak zrovna osa Praha – České Budějovice – Linz jednoznačně méně důležitější než Praha – Plzeň – Mnichov. Své o tom vypovídá i fakt, že na Budějovice se plánuje jen trať do 200 km/h a v plánech VRT ani nefiguruje, ještě jasnější je to za Budějovicemi, kde ani není plánována dvoukolejná trať, takže tolik k té vaši slavné cestě do Mnichova přes Linz. Ona i trať směrem na Mnichov je o dost důležitější, co se týče nákladu. Ono i z toho vyplývá, jak se plánuje udělat ta trať za Stodem, tj. na takto relativně pomalou rychlost vesměs v současné stopě,… Číst vice »
No neříkal jsem to? Jo, 200, kde by se vzalo. Zadrátovat, nechat v současné stopě, jednokolejně a s rychlostí až 115 (pro klopidla co tam nebudou). Takhle to máme rádi. Vaše dobrá Správa.
Když do Mnichova, tak autem.
Tady za to nemůže SŽ, ale DB Netz. 🙂
No to je dobře, že si to myslíte. Ještě bych třeba mohl šířit, jak nad námi stáli a řvali na nás: ne, fy ceská simulantenbande nic rychlecho nepostafit!
Ale je přece logické, že pro nás je to větší priorita než pro Němce (navíc jejich trať je teď v lepším stavu), a tak nevidim problém v salámové metodě a výrazně vylepšit co nejdříve českou část. Ostatně D5 byla na české straně taky dřív… Rozdílný přístup před a za hranicemi je vidět po celé Evropě, byť by to samozřejmě bylo lepší synchronizovat.
On je kolikrát problém synchronizovat dvě isntituce v jednom státě zřízené tím samým ministerstvem. Narážím na rok 2015, kdy byla zavřená také železnice na Ostravu i přes Vysočinu do Prahy.
https://storage.googleapis.com/os-motormix-1/editor/full/91139.jpg
On tam má být v budoucnu takový provoz, že by tam ta druhá kolej byla tak nezbytně nutná? Pokud bude dostatek výhyben (ideální by bylo zastávku Babylon přestavět na stanici), tak si myslím, že jednokolejka bude na tomto poměrně krátkém úseku z Domažlic do Furth im Waldu dostačovat. Mezi Pňovany a Lipovou u Chebu je taky jen jedna kolej s častými možnostmi křižování, současnému provozu to bohatě stačí a ještě s rezervou pro případné budoucí navýšení.
I s výhybnou Pasečnice II. to bude úzké hrdlo.
Opravdu si myslíte, že provoz mezi Prahou a Mnichovem bude stejný jako mezi Plzní a Chebem? Já bych řekl, že ne.
V nákladní dopravě dokonce větší. V osobní expresy tak nastejno, osobáky po Domažlice taky spíš víc, přes čáru naopak zanedbatelně.
Kraj hodlá objednat mnohem víc dopravy než dnes (například Sp půlící takt Ex).
Nemyslim si, ze byl osobni dalkovy provoz byl na teto trati zanedbatelny. Staci se podivat kolik lidi jezdi autobusy, protoze to je proste rychlejsi. Jel jsem xkrat EC do Mnichova (vzdy jsem vystoupil v Plzni) a vlak v Praze vazne prazdny nebyl, naopak v rannim si bez rezervace nesednete a v Plzni rozhodne pulka vlaku nevysedla.
Prozatím nic nenasvědčuje tomu, že by poptávka po mezinárodním cestování vlakem se měla dramaticky zvyšovat. O skutečné poptávce svědčí např. zprávy při mimořádných událostech… „… ráno došlo mezi 178 – 178,5 km železniční trati 180, Plzeň – Domažlice – Furth im Wald – Mnichov, u České Kubice k najetí mezinárodního rychlíku do stromu. V době nehody ve vlaku cestovalo krom strojvedoucího sedm cestujících.“
Jo, jistě, u vlaku ve 4 ráno z Mnichova bude narváno…
Máte lepší statistiku reálně přepravených osob a nikoli odhady a zbožná přání? Další věc je, proč se plýtvá veřejnými penězi na jízdu mezinárodního express, ve kterém cestuje méně cestujícich, než by se vešlo do minibusu?
Protože v úsecích Praha–Domažlice a Furth im Wald – München jezdí výrazně plnější, takže jsou jen spojena logická ramena? A protože nějak ty soupravy na obrat musíte do stanic dostat?
Tím se potvrzuje, že na přeshraničním úseku je uvažovaná varianta rekonstrukce adekvátní poptávce.
Nějak jste zapomněl proč to celé vyšlo: Doprava nákladní.
Ano, také tomu je maximální rychlost 115 km/h adekvátní.
Bude to úzké hrdlo zejména pro nákladní dopravu. Jenže mnohem horší to pro nákladku bude stále z FiW do Schwandorfu. A taky kopec přes Kubici není pro TEN-T nákladní vlaky OK.
Kdyby naši předkové před více jak 180ti lety stavěli tratě na to, kam vidí, tak máme dnes páteřní koridory s poloměry oblouků 200 metrů (pro rychlost 30 km/h) plně dostačující a kopírující přesně pozemky jednotlivých sedláků. Nicméně ani já nemohu dnes souhlasit s voláním po dvojkolejce v úseku Domažlice město – Furth, takový provoz tam nemůže nikdy vzniknout z důvodu, že stále budeme mít jinde v síti špunty. A tak je to jako o tom transmisním ložisku: a) proč chcete dráty a dvojkolejku, když tu nic nejezdí. b) až budou dráty a dvojkolejka, začne to jezdit. c) ale stejně neprojedete… Číst vice »
Trať přes Kubici,
zmodernizujem za hubici….
Protože Němci zatím nesouhlasili s ničím víc. A tunel k hranici fakt nejde obhájit ekonomicky.
Pošlu hubici od vysavače, kdy bude trať hotová?
Aby jsme to s tou rychlostí nepřehnali. 😀
lidi by se bali kdyby to jezdilo jeste rychlej
Nad 30 km/h to vycucne z vlaku vzduch a lidi se tam udusí, to přece ví každý…
A při rychlosti 50 km/h může člověk zešílet.
Souhlasím, hlavně když jedu dvě hodiny padesátkou do hlavního města, zatímco vedle kolejí je dálnice. To je nápor na psychiku jak sviňa.
Naštěstí díky panu Bačovi víme, že je Země placatá. Jen díky tomu je možné, aby jezdily rychlovlaky ve stakilometrových rychlostech. Kdyby byla Země kulatá, tak by se pomalinku začínaly vznášet! Vlaky totiž nemají ocasní plochy, kterými by mohly korigovat, aby postupně nevystoupali do vesmíru (tak jak to dělají piloti, ale nepřiznají to)!
Obávám se, že by to SŽ měl někdo vysvětlit. Lidé jsou slepí!
♿
Stanice Česká Kubice pojme vlak délky 600 m putze na 1. st. kolej.
Domažlické zhlaví bude přestaveno.
Jak psali předřečníci. Kde je druhá kolej?
V Pomezí nad Ohří, zdá se :/
druhá kolej je nyní na vedlejší koleji.
Na SZ to do Stodu asi zamýšlel Pepík, ale od Stodu k hranici o tom zase rozhodoval Franta a ty dva se asi nedohodli jak tu trať chtěj mít. Jako tohle je do nebe volající. Jedná trať rozdělena na dvě projekční části a obě pojatý úplně jinak. To chce um.
Mám obavy, že v roce dokončení, zprovoznění trati už bude 115 bráno jako „pomalá jízda“ a bude zájem na další modernizaci min na 160. Pokud tedy má trať konkurovat silnici
Pokud by se mělo jít mezi Domažlicemi a Furth im Wald na homogenních 160 km/h, tak existuje jen jediné řešení a to poměrně dlouhý tunel. A ten můžete začít stavě v podstatě kdykoliv to bude příhodné a s Bavorskem dojednané. Nicméně co můžete udělat prakticky hned, je „optimalizovat“ současný přeshraniční úsek a vyždímat z něj maximum reálného. O vnitrostátním úseku Plzeň – Domažlice, to je něco jiného. Tam bych očekával co nejvíce přeložek a maximalizaci rychlosti. Úsek (Plzeň) Nová Hospoda – Stod je toho důkazem. Podívejte zde: https://www.youtube.com/watch?v=ffzlalkKIYE Snad to půjde směrem na Domažlice v obdobném duchu nebo alespoň v… Číst vice »
Kromě úseku Holýšov – Staňkov to na 200 km/h bude. Dvojkolejně. Ten kousek nevyšel bez Němců ekonomicky.
Eh, přelepte Staňkov za Blížejov.
Já beru jako zázrak, že vůbec vyšel úsek Stod – Holýšov jako novostavba (s tunelem). U hradeckých skal by byl větší propad rychlosti, mezi Holýšovem a Blížejovem se to snad nějak zoptimalizuje…
A to těch 115 bude nejspíš jenom pro klopidla, jak bývá zvykem.
…které tam nikdy nasazeny nebudou, jak bývá zvykem…
Ale to není problém SŽ.
A bavorská vláda je teď zcela bezradná, jak na takto razantní postup české stany reagovat. Okamžitá konzultace se spolkovou vládou.
Můžeme mi někdo vysvětlit, proč část úseku z Plzně na státní hranici děláme dvojkolejnou na rychlost 200 km/hod a část jednokolejnou na 115 km/hod. Proč nedojde ke zdvojkolejnění v celém úseku s traťovou rychlostí 200 km/hod.
Trať by pak byla vhodná nejen pro nákladní dopravu, ale také konkurenceschopná pro osobní dopravu vůči autům z Prahy do Mnichova dopravci DB/Regiojet by mohli provozovat IC vlaky místo IC busů.
Klasický český paskvil… Němci to pak dle našeho vzoru asi taky hrotit nebudou.
Protože to dělá sz a tam by si už mneli vytáhnout ty hlavy z prdele.to je diletantství.
Věřte nebo ne, dělá se to mj. proto, aby vlak z Prahy do Mnichova nebyl příliš rychlý.
Veškeré plány na západ jsou v podobě této linky, navíc koncipované spíš jako rychlá regionální doprava, zbytek je na VRT, se kterou nepočítá česká ani německá strana.
Protože si vezměte k ruce mapu… a hlavně protože Němci zatím s ničím víc nesouhlasili: https://www.dropbox.com/s/bvza6rbvohsxvnx/1a_Schlussbericht_Beschleunigung_M%C2%81nchen-Praha_1-00-CZ.pdf?dl=0 a jaksi mít 2 koleje k čáře a pak nic je k ničemu. Tady to máte výš Jestli se tu zjeví Oldřich Sládek, tak to vysvětlí…
Máte v podstatě pravdu. Němci mají u Mnichova jedinou volnou taktovou trasu a urychlení by vyvolalo nutnost zvýšení kapacity změnu všech taktových uzlů i u všech přípojných tratí (dle nynejsi varianty vychází Němcům Cham X:00, Schwandorf X:30, Regensburg X:00, Landshut X:30 a München cca X:15. 🙁 A moc se do toho v Berlíně nechtělo/nechce.
Nevim z jakeho duvodu se tady porad operuje s dlouhym tunelem, tak velke podelne sklony tam zas nejsou.
Stacilo by upravit trasovani.
Podélné sklony tam jsou limitní pro celou trasu Praha – Norimberk / Mnichov. Úpravami tratě se sklon co? No přece ještě zvýší.
Ale zdaleka nejsou nejak prehnane, DO vyska 420 mnm, domazlicke sedlo nad Kubici 520 mnm, delka trate 11.5km. Prumerny sklon necelych 9 promile.
Zkusil jsem jen tak navrhnout nove trasovani (https://mapy.cz/s/dapurakere), trasa je ted 11 km, to se podelny sklon moc nezvetsi.
Kdyz si vezmes nemeckou VRT pres Durynsky les, ma sklony do 12.5 promile, a ta je stavena i pro naklady.
…no a teď sem už jenom dopište, kolik těch nákladů že po té „VRT pres Durynsky les“ jezdí… ; – )
To je moc hezké, že jste skončil přesně na hranici. A jak byste v tomhle stylu řešil to esíčko nad Furthem? Pokud by se mělo zrychlovat až do Furthu, musela by se hranice překonat na nižší kótě, a pak by se na naší straně trať začala zařezávat do dna údolí => tunel…
Tak zrovna v tomhle případě je asi poměrně zásadní to, co zde úprava na 160/200 km/h znamená z hlediska trasování (a tudíž i projednatelnosti, ale zejména nákladů, a ve výsledku tedy i pravděpodobnosti realizace). A z toho vyplývá, že je třeba rozhodnout se, jestli tu chceme vrabce v hrsti (v rámci možností použitelného, kterého se ale dožijeme), nebo potenciálního „holuba na střeše“. Obzvlášť v kontextu dalších plánů Němců s úsekem FiW-Schw (t.č. jednokolejným, neelektrifikovaným a s TR – tuším – do 140 km/h)…
FiW-Schw má být elektrifikovaný na 160 a FiW CD/DE elektrifikovaný na 110
https://www.bvwp-projekte.de/schiene_2018/2-022-V02/2-022-V02.html#h1_grunddaten
Mně není jasné, proč bychom se měli ohlížet na současný názor Bavorů. My bychom měli pro mezistátní spojení udělat naše maximum, tedy dvoukolejně 200 km/h Praha–Furth i Wald Gr. Je to něco podobného jako dálnice mezi ČR a Rakouskem, kde Rakušani udělali svoje maximum a přivedli dvě dálnice prakticky na hranice ČR, zatímco v ČR se ještě ani nestavějí. Ale auta i autobusy mohou z postavených rakouských dálnic těžit. Podobné by to bylo zde, výhody rychlejší tratě by cestující i náklady mohli reálně využít bez ohledu na parametry tratí v Bavorsku.
Jakože vykopeme tunel k čáře a bude čekat, co pak? Jiná přeložka dělat nejde. Jinak nevisí to v Bavorsku, ale v Berlíně. Být to na Mnichovu, už ta trať stojí.
To ne. Ale můžu skončit s nákladní magistrálou od Prahy v Domažlicích městě. Pres Kubici prozatím dát více oddílů a ERTMS. Já bych tuhle trať bral jako důležitější pro nákladní dopravu, než pro osobní.
A ještě trolej a celou trať z Prahy až na hranice s ETCS a plnohodnotně v parametrech TEN-T. Ještě jeden problém je kolem Plzně – nedostatek čekacích kolejí pro vyčkání nákladů pro průjezd Plzní.
A proč by měly vyčkávat, když můžou projet?
Někde je potřeba ten střet Západu s Východem udělat (v případě, že to dále pojede směr Nepomuk) a občas je potřebné prostřídat strojvedoucí…
No vždyť tak je to taky koncipováno…
Neudělali něco takového Bulhaři na hranici s Makedonií? Na připojení z druhé strany čekají už přes 100 let.
Dobrá, tedy znovu – jak by vypadala trasa na 200 km/h v úseku Domažlice-FiW? Buď to bude nějaká (velmi drahá) tunelová trasa, nebo to nebude použitelné pro nákladní dopravu kvůli podélným sklonům. A mít zde trať nepoužitelnou pro nákladní dopravu, když se má dělat zejména kvůli nákladní dopravě (bez které by se nedělala vůbec, protože by byla ekonomicky neobhajitelná), to je trochu divné, nemyslíte? A proč se ohlížet na „názor Bavorů“? Když pomineme skutečnost, že v Německu se o tom, co se (ne)bude stavět, rozhoduje někde jinde (heslo zní: BVWP), tak jde hlavně o to, že ve Furthu ty vlaky… Číst vice »
OK, omlouvám se Bavorům. Ale trať Furth im Wald-Schwandorf je docela rychlá i teď a kapacitně snad není na hraně. A jak se píše v článku, když Němci uvidí, že to myslíme vážně, můžou se ledy hnout i v Berlině.