Pod dráty až do Štramberku. SŽ plánuje modernizaci trati, kde dnes jezdí „baterkové“ vlaky

Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu.
Správa železnic (SŽ) připravuje modernizaci a elektrizaci další části železniční trati 325 – Studénka – Veřovice. Aktuálně je „pod dráty“ úsek Studénka – Sedlnice, navázat by měl úsek Sedlnice – Štramberk. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
„Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu, z kterého vyplyne rozsah technického řešení a také související investiční náklady. Záměr projektu plánujeme dokončit na jaře, v létě by jej pak měla schvalovat Centrální komise ministerstva dopravy. Následovat budou projekční práce na dokumentaci pro povolení stavby,“ uvedl Gavenda.
Realizaci stavebních prací SŽ předpokládá v letech 2029 až 2030.
Jak SŽ informuje na své interaktivní mapě, stavby bude obnášet především elektrizaci úseku Sedlnice – Štramberk střídavou soustavou 25 kV 50 Hz, implementaci systému evropského vlakového zabezpečovače ETCS v úrovni L2 a rekonstrukci železničního svršku a spodku převážně ve stávající stopě. Dojít by mělo rovněž ke zvýšení traťové rychlosti do 100 km/h.
Úsek Studénka – Sedlnice prošel v minulosti rozsáhlou rekonstrukcí a modernizací v souvislosti s výstavbou nové trati odbočující v Sedlnici na ostravské letiště v Mošnově. Aktuálně jsou na trať nasazovány především akutrolejové jednotky (BEMU) od Škody, ty jedou z Ostravy „pod dráty“ až do Sedlnic, odkud pokračují „na baterky“ do Veřovic. Ve Štramberku SŽ nezávazně na modernizaci plánuje vybudování dobíjecího bodu.