Pod dráty až do Štramberku. SŽ plánuje modernizaci trati, kde dnes jezdí „baterkové“ vlaky
Nádraží Štramberk. Foto: Martin Mlčák

Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu.
Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu.
Počítá se se zastávkou v Příboře v místě křížení s ulicí Místeckou nebo z toho sešlo? Určitě by se nejen pro lidi ze sídliště šikla.
Další cucek ve výhledu. No tímto tempem nám to vydrží na další století… To se opravdu nedokáže udělat mezinárodní velká soutěž na zadrátování cca 1000km na několik let?!
Když pominu náklady na takovou akci a stav státního rozpočtu; je tu vůbec personální kapacita na přípravu, projekci a realizaci takové akce? Projekci a realizaci si umím představit i za účasti zahraničních firem ( i když se to tak nikdy nedělalo), ale i tak – je to vůbec reálné?
Vzhledem k tomu, kolik MD naplánovalo elektrizací, tak předpokládám, že kapacity jsou. Přece nevaří z vody
https://zdopravy.cz/119-miliard-do-elektrizace-trati-ministerstvo-schvalilo-plan-na-dekarbonizaci-zeleznice-186015/
Otázka je, jestli jsou i peníze a taky vůle to vše v dohledné době provést…
Ve světě, kdy je cena pražců obchodní tajemství? Ale noták…
Vy nejste rád, že se ví aspoň, že to je pražec?!
Správně mělo být utajeno i to !
A jak je na tom spojka mimo Studenku..?
Čistě formálně: trať 325 už neexistuje, od nového GVD ji Správa železnic začlenila pod trať 271.
A pro osvěžení: takové plány tu byly před 8 lety s tím, že dráty budou do roku 2022: https://www.koprivnice.cz/elektrifikace-ma-zkratit-cestu-do-ostravy-o-ctvrthodinu/d-65329.
Štramberk – Veřovice není v projektu proč? BEMU panter to zvládá už teď, i když je tam dost ostrý oblouk ve Veřovicích
Zvládá, to sice ano. Ale za jakou cenu.
Za jakou cenu?
Zvýšených nákladů na údržbu nejen Bemu, ale i trati.
Otázka zněla jestli nemá smysl to buď zadrátovat celé a nasadit EMU, a nebo to nechat jako to je, protože BEMU tam nemají nejmenší problémy a dalších pár km troleje jim vůbec nic nepřinese.
O existenci ND jste již slyšel?
Ano slyšel, nemám tedy představu o tom jak je silná a jak moc je nutné řešit trakci na vlečkách, ale pokud je to užitečné zadrátovat do Štramberka kvůli ND, svezl bych s tím i dráty až do Valmezu pro EMU. Jinak to akorát sníží efektivitu investice do BEMU.
Elektrifikace pro nákladní dopravu tam měla význam tak deset let zpět. Teď už je trochu s křížkem po funuse.
Jsem naivní, ale představoval bych si navýšení traťové rychlosti a spojení s Valašským meziříčím.
K tomu je třeba vybavit stanici Veřovice novým zabezpečovacím zařízením. Dneska musí vlak od Valašského Meziříčí do Kopřivnice vjet na přivolávací návěst a v opačném směru jde odjet z Veřovic tak leda na rozkaz…
To nechápu, že to tam ještě není. regionu by to dost pomohlo
Ono možná nejde o to jestli to zvládá /nezvládá, ale spíš o to, že pravidelná nákladní doprava končí ve Štramberku a dál jezdí BEMU s malou frekvenci a ekonomicky se to nejspíš neobhájí postavit sloupy. Já bych samozřejmě byl taky pro je postavit aby se to nezazdilo na navždy s BEMU kvůli tomu kousku, ale ty dráty jsou hlavně pro náklady do Štramberku, Kopřivnice a Sedlnice, které nyní jezdí diesel.
Pro autora: Trakční vedení nejvíce využijí elektrické lokomotivy v čelech vlaků, jejichž cílem je kontejnerový terminál u letiště. BEMU to jen tak trochu polechtá.
Vždyť do terminálu už jsou dráty dnes, nebo ne? A nějaké náklady jezdí i do Kopřivnice a Štramberka.
Jsou tam
Jen teda do Kopřivnice stejně musí jet motor, aby to přistavil na vlečku. A Štramberk je už skoro mrtvý, když tam jedou dva-tři vlaky za týden tak to je moc. Navíc otázka jak přistoupí majitel vlečky k případné elektrizaci svých kolejí. Aby nebyly pod drátem jen dvě koleje ve stanici.
Baterie na vlečku – pokud tedy nebude dotlačen ji zrušit a přejít na silnici…
Tam jde spíše o to, že skoro není co vozit, a u toho co ještě přežívá je žádoucí to neprodražit tak, aby to ještě na kolejích vydrželo. Třeba v případně Kotouče Štramberk je ten propad v posledních zhruba deseti letech hodně prudký, ruku v ruce s útlumem ocelářství a tepelných elektráren.
Zrovna u Tatry bych čekal, že by měli zájem o elektrifikaci alespoň jedné vlečky. Nebo teda nádraží, kde by mohli vagony postavit. Ale když vidím, jak funguje Hyundai, je to zbytečné asi…
Tatra nevozí po železnici snad nic. V Kopřivnici se obsluhuje tak leda velkosklad plechů a občas kontejnerové překladiště.
A zajíždí tam Slovenská Strela :-).
Aby ta baterka pak nejezdila Ova – Frýdek, tam taky slibují dráty.
V našich končinách to BEMU najde vždy trať, kde udělá službu…
Na baterky by to mělo jet úsek mezi Českým Těšínem a Frýdkem. Ona je v plánu okružní linka
Dráty do Frýdku už Dobrá správa slubovala v době, kdy jsem byl svodony a pohledný mladík 😀
Vzhledem k rychlosti dobré správy, nedostatku financí a magickému roku 2028 kdy stavební boom ochromí železiční síť si myslím, že bateriové vlaky budou dávno ve šrotu a dráty nikde. -:)
Viz trať do Frýdku