Pod dráty až do Štramberku. SŽ plánuje modernizaci trati, kde dnes jezdí „baterkové“ vlaky
Nádraží Štramberk. Foto: Martin Mlčák

Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu.

Aktuálně probíhají projekční práce na záměru projektu.
Nesmyslné, neefektivní,ekonomicky nevýhodné . Jelikož bydlím vedle trati, vím jak je vytížená…vlaky tady jezdí skoro prázdné a nákladní sem tam z kotouče… asi neví co s penězi … chytráci!
Možná by bylo fajn si doho vlaku někdy sednout a dojet do Ostravy místo auta.
A to myslíte že ho přesvědčí tenhle výkřik? Na to bych raději nespoléhal…
Aspon by zjistil, kolik lidi na te S8 jezdi.
Ona ta elektrifikace nemusí být nutně drahá, záleží na potřebném příkonu a na tom kde (a jaká) by byla/bude napáječka…
Úpravy trati to je zase jiná otázka, to je v podstatě „větší údržba“ která se občas dělat musí (nebo se to rozpadne a musí se to zabalit) ale nebylo by logické menší až střední úpravy dělat jindy než „najednou“, při jednom přerušení provozu…
Tak jak to tam tedy bude? Vlaky na baterky nebo klasické pantografy?
Baterky. Jenom baterky, žádná elektrizační utopie se konat nebude.
Počítá se se zastávkou v Příboře v místě křížení s ulicí Místeckou nebo z toho sešlo? Určitě by se nejen pro lidi ze sídliště šikla.
A nejsou s tím trochu problémy, zastávky kilometr od sebe? Obvykle to prodlužuje jízdní dobu, ale možná je tak dlouhá že už v tom není rozdíl?
Řekl bych, že kilometr by ještě prošel, je-li zastávka legitimní, což v tomto případě za mě tedy je. Extrémy bych hledal jinde např. v údolí Desné, ale to je zase věc tamějších obcí.
Další cucek ve výhledu. No tímto tempem nám to vydrží na další století… To se opravdu nedokáže udělat mezinárodní velká soutěž na zadrátování cca 1000km na několik let?!
Když pominu náklady na takovou akci a stav státního rozpočtu; je tu vůbec personální kapacita na přípravu, projekci a realizaci takové akce? Projekci a realizaci si umím představit i za účasti zahraničních firem ( i když se to tak nikdy nedělalo), ale i tak – je to vůbec reálné?
Vzhledem k tomu, kolik MD naplánovalo elektrizací, tak předpokládám, že kapacity jsou. Přece nevaří z vody
https://zdopravy.cz/119-miliard-do-elektrizace-trati-ministerstvo-schvalilo-plan-na-dekarbonizaci-zeleznice-186015/
Otázka je, jestli jsou i peníze a taky vůle to vše v dohledné době provést…
Tak to mě uklidnilo 🙂
Naplánováno je. Otázka zní, jestli se z toho alespoň něco podaří nebo vůbec nic. Ten výše zmíněný seznam vznikl proto, aby bylo vidět, co všechno se dělá pro Zelený úděl. Samozřejmě to půjde do kytek.
Ve světě, kdy je cena pražců obchodní tajemství? Ale noták…
Vy nejste rád, že se ví aspoň, že to je pražec?!
Správně mělo být utajeno i to !
A jak je na tom spojka mimo Studenku..?
Na mapě je 27, ale na ten rok jsem našel ve výlukach na rok 27 v okolí jenom opravu koleje Sedlnice – Příbor a oprava výhybek v žst Studénka takže asi posun v čase o rok jako vždy.
Aktuálně v projekční přípravě.
Čistě formálně: trať 325 už neexistuje, od nového GVD ji Správa železnic začlenila pod trať 271.
A pro osvěžení: takové plány tu byly před 8 lety s tím, že dráty budou do roku 2022: https://www.koprivnice.cz/elektrifikace-ma-zkratit-cestu-do-ostravy-o-ctvrthodinu/d-65329.
Štramberk – Veřovice není v projektu proč? BEMU panter to zvládá už teď, i když je tam dost ostrý oblouk ve Veřovicích
Zvládá, to sice ano. Ale za jakou cenu.
Za jakou cenu?
Zvýšených nákladů na údržbu nejen Bemu, ale i trati.
Jo, to by se mělo nějak optimalizovat, kdyby ze štramberka do Veřovic jezdila NAD, tak by se ušetřilo i za BEMU, i za udřbu trati. a kdo chce do věřovic z Ostravy mermomocí vlakem, může jet přes Frenštát.
měl jsme to označit jako humor, uznávám, že občas tu někdo podobné příspěvky myslí vážně.
To je otázka, kolik by stálo vyžehlení tratě a elektrifikace (a kdy by na to přišla řada, vzhledem k míře vytížení té tratě).
Otázka zněla jestli nemá smysl to buď zadrátovat celé a nasadit EMU, a nebo to nechat jako to je, protože BEMU tam nemají nejmenší problémy a dalších pár km troleje jim vůbec nic nepřinese.
O existenci ND jste již slyšel?
Ano slyšel, nemám tedy představu o tom jak je silná a jak moc je nutné řešit trakci na vlečkách, ale pokud je to užitečné zadrátovat do Štramberka kvůli ND, svezl bych s tím i dráty až do Valmezu pro EMU. Jinak to akorát sníží efektivitu investice do BEMU.
Elektrifikace pro nákladní dopravu tam měla význam tak deset let zpět. Teď už je trochu s křížkem po funuse.
Jsem naivní, ale představoval bych si navýšení traťové rychlosti a spojení s Valašským meziříčím.
K tomu je třeba vybavit stanici Veřovice novým zabezpečovacím zařízením. Dneska musí vlak od Valašského Meziříčí do Kopřivnice vjet na přivolávací návěst a v opačném směru jde odjet z Veřovic tak leda na rozkaz…
To nechápu, že to tam ještě není. regionu by to dost pomohlo
A to jsou ty věci, proč objednat novou vlakovou linku je mnohokrát obtížnější než autobusovou. Vlaky máme, koleje máme… ale neumíme po nich postavit tomu vlaku cestu. A napravit to je běh na dlouhou trať, podobně jako v jiné diskuzi ty ručně házené vexle v Třešti, ačkoliv kraj prezentuje jasný koncept roky dopředu.
Stanic s tímto probléme bylo hodně, některé se během modernizací vyřešily, ale zůstaly třeba Nýřany. Tam také nejde jen z důvodu nesprávně uspořádaného zabezpečovacího řízení zavést vlaky z Plzně do Heřmanovy Huti. Ale to vyřeší až plánovaná modernizace.
Přinese. Linka se S8 se pak může protáhnout do Valašského Mezíříčí (po modernizaci Veřovic, jež byla součástí stejného balíčku s elektrizací do Štramberka ve výběrovém řízení na zpracování záměru projektu).
Stejně tak už i kilometrově vyjde Beskydské kolečko, budou-li dráty alespoň do FM. Obojí se započtením rezervy pro mimořádnosti.
Zdravím.
Jestli to nebude tak aspoň si myslím že S8 bude součástí Beskydského kolečka. A ve 2hodině pojedou spěsné vlaky Ostrava Studénka Veřovice ValMez.
Ono možná nejde o to jestli to zvládá /nezvládá, ale spíš o to, že pravidelná nákladní doprava končí ve Štramberku a dál jezdí BEMU s malou frekvenci a ekonomicky se to nejspíš neobhájí postavit sloupy. Já bych samozřejmě byl taky pro je postavit aby se to nezazdilo na navždy s BEMU kvůli tomu kousku, ale ty dráty jsou hlavně pro náklady do Štramberku, Kopřivnice a Sedlnice, které nyní jezdí diesel.
Pravidelná nákladní doprava končí v Kopřivnici, a s její zátěží to tedy není žádná hitparáda. Štramberk se jezdí už jen velmi málo.
Dneska IDS 2x. Pravidelně mají na tyto výkony mašinu ve Studénce.
Vaše příjmení je kouzelné, kdo to řekne rychle bez přebrebtu….
Pro autora: Trakční vedení nejvíce využijí elektrické lokomotivy v čelech vlaků, jejichž cílem je kontejnerový terminál u letiště. BEMU to jen tak trochu polechtá.
Jsou tam
Jen teda do Kopřivnice stejně musí jet motor, aby to přistavil na vlečku. A Štramberk je už skoro mrtvý, když tam jedou dva-tři vlaky za týden tak to je moc. Navíc otázka jak přistoupí majitel vlečky k případné elektrizaci svých kolejí. Aby nebyly pod drátem jen dvě koleje ve stanici.
Baterie na vlečku – pokud tedy nebude dotlačen ji zrušit a přejít na silnici…
Tam jde spíše o to, že skoro není co vozit, a u toho co ještě přežívá je žádoucí to neprodražit tak, aby to ještě na kolejích vydrželo. Třeba v případně Kotouče Štramberk je ten propad v posledních zhruba deseti letech hodně prudký, ruku v ruce s útlumem ocelářství a tepelných elektráren.
Zrovna u Tatry bych čekal, že by měli zájem o elektrifikaci alespoň jedné vlečky. Nebo teda nádraží, kde by mohli vagony postavit. Ale když vidím, jak funguje Hyundai, je to zbytečné asi…
Tatra nevozí po železnici snad nic. V Kopřivnici se obsluhuje tak leda velkosklad plechů a občas kontejnerové překladiště.
A zajíždí tam Slovenská Strela :-).
Jezdí munice z kopru.na východ.
Aby ta baterka pak nejezdila Ova – Frýdek, tam taky slibují dráty.
V našich končinách to BEMU najde vždy trať, kde udělá službu…
Na baterky by to mělo jet úsek mezi Českým Těšínem a Frýdkem. Ona je v plánu okružní linka
Jojo. Okružní linka se plánuje takzvané Ostravské kolečko. Svinov Hlavní Bohumín Karviná Těšín Hnojník FM Kunčice Vítkovice Zábřeh Svinov. V plné verzi bude až po dokončení 323 Kunčice FM elektrizace a zdvoukolejnění. Od 12/27 by mohla jezdit po FM a zpět v poloviční verzi tedy. Odpadly by další diesely. Další kolečko takzvané Beskydské kolečko kvůli kterému se pořizují BEMU a postaví zázemí ve FM. Ale i ve Štramberku dobíjecí místo. Bude v trase. Svinov Hlavní Stodolní Střed Kunčice FM FnO FpR Veřovice Štramberk Kopřivnice Příbor -(Mošnov)- Studénka Svinov. Odpadnou tak další diesely. Spěšné Ostrava ValMez mohou být taky BEMU. Trasa… Číst vice »
Dráty do Frýdku už Dobrá správa slubovala v době, kdy jsem byl svodony a pohledný mladík 😀
Vzhledem k rychlosti dobré správy, nedostatku financí a magickému roku 2028 kdy stavební boom ochromí železiční síť si myslím, že bateriové vlaky budou dávno ve šrotu a dráty nikde. -:)
Viz trať do Frýdku