Infrastruktura Železnice

Po čtyřech dnech se vrátily vlaky na koridorovou trať u Hluboké

Vykolejený rychlík R 655 u Hluboké nad Vltavou. Foto: Drážní inspekce
Vykolejený rychlík R 655 u Hluboké nad Vltavou. Foto: Drážní inspekce
Vlaky musí jezdit úsekem zatím jen třicetikilometrovou rychlostí.

Správa železnic zprovoznila dnes po 17. hodině trať mezi Hlubokou nad Vltavou – Zámostím a Chotýčany. Provoz zde byl zastaven od nedělního večera, kdy na poslední výhybce vykolejil rychlík.

Otevření trati vyplývá z informací na stránkách ČD Mimořádnosti, obnovení provozu je patrné i na aplikaci GRAPP Správy železnic. Vlaky mají v úseku sníženou rychlost na 30 km/h. Výhybka byla zatím provizorně nahrazena kolejemi.

K nehodě došlo v neděli večer, Drážní inspekce uvádí jako pravděpodobnou příčinu závadu na výhybce. Ve vlaku cestovalo 29 cestujících, nikdo nebyl zraněný. Kvůli vykolejení jezdily mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí náhradní autobusy.

K nehodě došlo na trati, která patří oficiálně mezi tranzitní evropské železniční koridory. Jde o jeden z posledních úseků trati z Prahy do Českých Budějovic, který ještě neprošel modernizací, v budoucnu by zde měl být provoz ukončen a trasa povede novou stopou.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franz

Myslím, že výhybka nebyla nahrazena kolejemi, nýbrž kolejnicemi.

Spravedlnost

Další důvod proč neinvestovat uz ani korunu do prezitku jako je železnice. U silnic se mimo horské oblasti a to tato fakt není, nestává, že by při poškození silnice musela být objížďka dlouhá pres 70km . Prestanme konečně vyhazovat peníze za železnice a dodelejme silnice a dalnice!

Haha

To je snad důvod k opaku, ne? Silnic je očividně dost… 🙂

Martin

Ne na silnicich prece nejsou nehody, ani smrtaky, … 😀

kakov

při pohledu na zoufalce jako jsi ty, by se mělo místo do silnic investovat do razantního rozšíření psychiatrické péče…

Gwann

blbost není trestná ani se nedá léčit…

bohuzel

Svojsin

Dnes u Včelne další vykolejení. Asi druha část tradičních „ctyrudalosti“..

Cestující, teď ale doma

Byla zrušena možnost křižovat v Hluboké?

Vlastimil Kocurek

Pokřižovat se můžete kdekoliv. V Zámostí se skutečně nic nekřížuje, 5 km odtud jsou Č, Budějovice, kde se všechno křižuje.
Jinak nádraží v Hluboké směrem na Plzeň je asi hodinu pěšky daleko.

Ondra770

Měly by být v provozu dvě dopravní koleje, ale jedna z nich bez nástupiště (nejvzdálenější od budovy).

Martin Jarath

Ne, jsou v provozu naopak koleje před budovou (3 a 5). Nástupiště mají obě. Ale jedno nástupiště nevadí, to je to poslední, co by vadilo… 😉

Enzo

Križovat lze. První a třetí kolej je k dispozici na Dobřejovickém záhlaví zůstala jediná výměna č. 10, která to rozhazuje. Mezi Zámostím a Chotýčany je telefonické dorozumívání plus omezená funkčnost TZZ. Jinak na Zámostí se krizuje poměrně často.

Luděk S.

Uznejte, že zrušit tento přírodní úsek tratě by byla škoda. A když se něco stane, tak se prostě pár dní nejezdí. No a co?

Jiří Kocurek

Myslím, že ideální by bylo postavit koridor z Budějovic do Písku. Dvě poloviny přece dělají celek. Půl dálnice a půl železnice jedním směrem, stejně tak půl toho i toho druhým směrem. A bude celá jak dálnice, tak železnice. Kdyžtak se může zavést jednosměrná okružní linka.

Orál Chorál

Ty seš ale ůl

Jiří Kocurek

Musíte myslet politicky, súdruh Kefalín!

ABC

§8 Zpoždění k cestování prostě patří

Vlastimil Kocurek

Zpoždění je základem cestování v ČR, ale i jinde.

Orál Chorál

Čeho škoda? Na celé trase koridoru tato část působí spíše jak špunt, ty inteligente 😂😂😂

Jaaa

Vždyť je to sarkasmus! 🙂

JiriP

Umět správně číst příspěvky pana Luďka S, na to je třeba jiste zkušenosti. Časem se to naučíte.

Luděk S.

Jenže tenhle špunt jsme chtěli zachovat jako muzeum. Proto těm tunelům tak dlouho nevycházela ekonomika. Pak bohužel vyšla. Zas nějaká bulharská konstanta. A to jsme se všichni tak snažili.

Frantisek

Ano, a proto je i příměstské vlaky nutné nacpat na dálkovou trať, aby se náhodou moc nerozhazovalo. Kdyby takhle počítali dálnice…

leviathan

Mám rád staré přírodní tratě, ale ne na koridoru, tunel to vyřeší.

Iveta

K nehodě došlo v neděli večer?19.12 byla v 18.35 neděle ,že nevím? To už mě připomíná pohádku ,byl jednou jeden Covid ,do hospody nemůžu ,do práce musím ,podporu od státu nedostanu ,z dětí budou idioti ,protože nechodí do školy .Já nevím jak Covid moc zabíjí ,ale já ho prokazatelně měl 2 krát a nic a matce je 78 let a měla to taky a nic.Jo jasně ,namítnete ,že mám jít za psychoušem a toto byl asi jen šotek od redakce ,ale co se tu děje kolem je už k zamyšlení (jak z nás dělají idioty) a nevíme kdy tomu bude… Číst vice »

Chocholousek

Od preklepu ke konspiracnim teoriim 😄 Cas projit se na cerstvem vzduchu.

Kalanis

Jsem pod jiným článkem dodal studená čísla o škodách a dostal jsem vynadáno, že jsem necitlivá svině.

Gwann

kolegovi zemřel strýc, a pak jiných kolegů kolem 40 skončilo ve špitále. takze to že někdo má štěstí, neznamená, že je to jen rymicka…

kakov

osobně bych všem popíračům COVIDu přál dva měsíce na plicním ventilátoru, pak by je to možná přešlo, i když někteří jsou tak hloupí, že by stejně tvrdili, že Covid neexistuje a bylo to něco jiného

Knížecí rada

Tak ta pomalá 30 km/h tam bude do Apríla. Přes 4 měsíce. Tak snad soudruzi na Urale už snad začali kutat železnou rudu na tu výhybku.

ABC

do švestek!

Krysa350

Tímto děkuji záchranným sborům a montážním četám, které takové události neprodleně řeší bez ohledu na soboty, neděle, svátky a počasí. Ano, je to sice jejich práce, ale i přesto.

VIZEK2442

Dnes další vykolejeny vlak-osobni u Vcelne. Omezený provoz po sousední koleji do půlnoci.