LOT 3a leaderboard

Plzeňský železniční uzel zrychlí štíhlá výhybka, teprve třetí v Česku

Stavba přesmyku domažlické tratě. Pramen: Swietelsky RailStavba přesmyku domažlické tratě. Pramen: Swietelsky Rail

Stavba přesmyku domažlické trati v Plzni finišuje. Na 1500 metrech trati z Plzně na Domažlice v městské části Skvrňany jezdí

Stavba přesmyku domažlické trati v Plzni finišuje. Na 1500 metrech trati z Plzně na Domažlice v městské části Skvrňany jezdí vlaky od pondělního podvečera po nové trase. Ta se napřímila, přiblížila zástavbě a vznikla na ní i nová bezbariérová zastávka Plzeň-Skvrňany. Součástí nové přeložky je i štíhlá výhybka (1:26,5-2500), dlouhá 95 metrů, umožňující jízdu vlaku až stodvacetikilometrovou rychlostí do odbočné větve. Uvedla to stavební skupina Swietelsky v tiskové zprávě.

„Transport výhybky a její montáž představovaly nejsložitější části této etapy. V České republice jsou takové výhybky zatím v provozu pouze dvě. Tato je třetí. Už proto šlo o náročnou montáž a vzhledem k délce výhybky i specifickou dopravu, k níž musel být použit speciální sklopný vůz a vůz pro přepravu a pokládku výhybek “ uvedl ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ David Sichrovský.

RegioShark na trase přesmyku domažlické trati. Foto: Jan SůraZápadní Express do Mnichova projíždí zastávkou Plzeň - Skvrňany. Ta se přesune o pár desítek metrů jinam na novou trať domažlického přesmyku. Foto: Jan SůraStavba přesmyku domažlické trati, Plzeň.
Autor: Swietelsky Rail/SŽDCStavba přesmyku domažlické trati, Plzeň.
Autor: Swietelsky Rail/SŽDCStavba přesmyku domažlické trati, Plzeň.
Autor: Swietelsky Rail/SŽDCStavba přesmyku domažlické tratě. Pramen: Swietelsky RailFaltusův most, který při stavbě přesmyku domažlické trati zcela zmizí. Foto: Jan SůraNově vybudovaný most přesmyku domažlické trati přes trať do Chebu. Foto: Jan SůraStavba přesmyku domažlické trati v Plzni - Skvrňanech. Foto: Jan SůraZastávka Plzeň - Skvrňany a začátek pomalé jízdy pro provizorním napojení na domažlický přesmyk. Foto: Jan Sůra

V listopadu firma dokončí v tomto úseku od Jižního Předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej a tím dojde ke zdvoukolejnění první části trati Plzeň – Domažlice a její přípravě na elektrifikaci. Jde o další část modernizace plzeňského železničního uzlu.

Součástí projektu bylo také vybudování zastávky Plzeň-Skvrňany v nové poloze na přeložce. Skupina Swietelsky zakázku získala s cenou jedné miliardy korun. Stavbu začala začátkem roku 2018.

Tagy přesmyk domažlické trati Swietelsky Rail Top
77 komentářů