Plzeňský železniční uzel zrychlí štíhlá výhybka, teprve třetí v Česku
Stavba přesmyku domažlické trati v Plzni finišuje. Na 1500 metrech trati z Plzně na Domažlice v městské části Skvrňany jezdí
Stavba přesmyku domažlické trati v Plzni finišuje. Na 1500 metrech trati z Plzně na Domažlice v městské části Skvrňany jezdí vlaky od pondělního podvečera po nové trase. Ta se napřímila, přiblížila zástavbě a vznikla na ní i nová bezbariérová zastávka Plzeň-Skvrňany. Součástí nové přeložky je i štíhlá výhybka (1:26,5-2500), dlouhá 95 metrů, umožňující jízdu vlaku až stodvacetikilometrovou rychlostí do odbočné větve. Uvedla to stavební skupina Swietelsky v tiskové zprávě.
„Transport výhybky a její montáž představovaly nejsložitější části této etapy. V České republice jsou takové výhybky zatím v provozu pouze dvě. Tato je třetí. Už proto šlo o náročnou montáž a vzhledem k délce výhybky i specifickou dopravu, k níž musel být použit speciální sklopný vůz a vůz pro přepravu a pokládku výhybek “ uvedl ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ David Sichrovský.
V listopadu firma dokončí v tomto úseku od Jižního Předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej a tím dojde ke zdvoukolejnění první části trati Plzeň – Domažlice a její přípravě na elektrifikaci. Jde o další část modernizace plzeňského železničního uzlu.
Součástí projektu bylo také vybudování zastávky Plzeň-Skvrňany v nové poloze na přeložce. Skupina Swietelsky zakázku získala s cenou jedné miliardy korun. Stavbu začala začátkem roku 2018.