Plzeň na prahu malé dopravní revoluce. Zavře důležitou ulici autům, zůstane jen veřejná doprava

Vizualizace podoby Americké třídy bez aut. Foto: Plzen.euVizualizace podoby Americké třídy bez aut. Foto: Plzen.eu

Město si od omezení slibuje větší rozvoj obchodů na hlavní třídě i omezení zpoždění veřejné dopravy.

136 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš P

Chce to akci, která blokádu, jinak ty drzí úředníci budou omezovat čím dál tím více. To se jim totiž náramně líbí určovat lidem kde smí projet a kde ne. Jo a to zbožné přání, že Americká bude po tomto zákazu zkvetat může věřit jen člověk, který nezná reálie v místě.

Lukáš P

To zas hlavy pomazané něco vymysleli. Je to komplikace pro všechny kdo Americkou projížděli i pro všechny ostatní řidiče. Debilita!

Jandera

v místě to znám a je fakt, že Americká se dopravně už dost uklidnila takříkajíc sama od sebe – první propad IAD nastal po zbourání domu hrůzy u radbůzy, druhý po letitých uzavírkách spojených s opravou mostu přes řeku a třetí s vychcípáním nemálo obchodů po koroně………prostě jsem se naučili jezdit po Mostě milénia a je to……..

Robil

Bezdomovci, místní fetky a v pátek a sobotu opilá omladina budou mít pro sebe i vozovku. Normální se těmto místům raději vyhne i za bílého dne.

Facepalm

V Plzni není státní ani městská policie?

Jandera

je ale má zoufalou pověst – třeba úspěšnost MP Plzeň v udržování civilizovanosti na hl.n. je tragická… není důvod si myslet, že na Americké to bude jiné

Facepalm

A ono něco plzeňským policiím brání fungovat normálně? A skutečně si myslíte, že hypertrofovaný automobilismus je nejlepší prevencí bezdomovectví a dalších problémů?

kakov

Samozřejmě máme 😉 i státní tam dokonce drží posílené hlídky (alespoň to tvrdí)

Ondřej

Čím víc na západ, tím uvědomělejší. A to platí i v rámci ČR 😉

Jiří Kocurek

Přemýšlím, jak to bude s případným stěhováním někoho, kdo tam bydlí. Na dopravní inspektorát se žádostí o výjimku a pak podruhé pro tu výjimku? Nebo to bude moct udělat jen „spřátelená“ firma s exkluzivitou a patřičně nadsazenou cenou.

Ono to totiž absolutně bez výjimky nepude ani při opravě střechy a tahat to všecko v rukách? Včetně dílců jeřábu?

Místní fašos, kteří by tam nepustili ani sanitku a hasiče ať raději mlčí.

Klavavátor

Na to se vztahuje to „zásobování a místní obsluha“. Obzvlášť pokud tam má někdo bydliště, není co řešit. Takových lidí moc není, většinou jsou tam nebytové prostory, ale pro ně to samozřejmě platí taky.

Jan Pytela

Doporučil bych vám cestovat a podívat se, jak car-free zóny vypadají na západě.

robert

Tvoje problémy… 😀
Nemůžeš posuzovat ostatní podle tvého fašos myšlení. Třeba já bych zakázal vjezd veškeré IAD a tranzitní nákladní dopravě. O tom se celou dobu bavíme. Nebavíme se o zásobování tamních obchodu nebo o sanitkách. Ale ty vždycky musíš jít do extrému.

Facepalm

Normálně tam přijedou stěhováci, jak ostatně vyplývá i ze článku, který komentujete. Další dotazy?

kakov

a to se nikdo nezmínil o tom, že to není první podobná akce, již před časem se uzavřela (zcela) pro auta Šumavská ulice mezi Nádražní a odbočkou k soudu, hodně to pomohlo pěším i MHD, dřív tam nešlo skoro přejít silnici

jen dlouho trvalo než si na to řidiči zvykli, protože nějakou dobu tam projížděli, jako by tam zákaz vjezdu ani nebyl,

Vojtěch

Na tohle si řidiči nezvykli dodnes, jezdím tam s trolejbusem denně 😀

Lukáš P

Nevím v čem to pomohlo. Chodci i řidiči tam celkem bezproblémově koexistovali.

Zdendik

Zažil jsem to ve Francii a držím palce. Centrum města absolutně bez aut, výjimky se nepřipouští a jsou jasná pravidla. Do centra může jen MHD s tramvajemi, co odebírají proud střední kolejnicí, zapuštěnou v dlažbě. Takže tam nejsou ani stožáry a zadrátované nebe. A ono to jde.

Pája

To víte, že to jde. Přímo Škoda dodávala na export tramvaje pro změnu s trakční baterií. Důvod je stejný – bezdrátové historické centrum města. Zklidňující účinky na centrum města potvrzuje i malé okresní město Břeclav. Dnešní park kdysi protínala silnice.

Milan_86

Jsem jediný, komu vadí vizualizace, kde se lidé pohybují po ulici, v létě a s rouškou?

Miky

To je obraz nového covidového člověka – bez tváře, bez práv, bez budoucnosti.

Nico

Totální blbost. Jsem z Plzně a tohle je šílenství. Lidi z MHD si tam nic nekoupí a bezdacis fetakama se tam budou válet o sto šest. Když už, tak ať to zavřou i pro MHD a je to opravdu pěší. To by mělo kule, ale tohle je shit.

Haha

Jestli jste z Plzně, tak víte, to tam ve špičce vypadá. Trolejbus pomalejší než chodec a poloprázdná ulice U Trati. 🤡

J.K.

Ve špičce poloprázdná ulice u Trati? Zase moc nekecejte…

kakov

no poloprázdná v absolutní hodnotě není (u trati), ale poloprázdné z hlediska kapacity ano, o tom to je, že je tam volná kapacita a existuje za Americkou náhrada,
úzké hrdlo je mezi Jižním a Techmánií v době střídání směn na Borských polích

hlad

Problém není ulice U trati, ale nesmyslně řízené křižovatky s ní. Už vidím, jak bude vypadat Klatovská třída, když nebudete moci odbočit do Americké, ale až do ul. U trati. Už teď je to katastrofa.
Další perla je samotná trasa od Borských polí k ulici U trati. A těch kritických míst je tam více. Doudlevecká třída a Americká od nádraží atd. Přes kolik špatně načasovaných křižovatek chce ten slavný dopravní model převézt těch 13000 aut denně ?

kakov

na trase hornbach – u trati – techmánia je úzké hrdlo jen ten mnou jmenovaný poslední úsek, doudleveckou a zbytek americké do toho netahejte, lidé se prostě naučí jezdit jinudy těch 13 k aut nejede přeci trasu hl.n.-u práce, takže se ty auta rozptýlí přes víc než jednu ulici

martin749

Projíždějící lidi z aut si tam také nic nekoupí.

kakov

to se pletete, často, když přestupuji, volím přestup u Mráčku (zastávka Mrakodrap) a zajdu si tam nakoupit……

robert

Taky jsem z Plzně a jako šílenství mi to nepřijde. V čem má tvůj názor jakožto Plzeňáka větší váhu než můj?

Facepalm

Tak jistě, když zmizí každodenní popojíždějící a čoudící kolona, tak to tam úplně chcípne, to dá rozum. A když už nevíš, co bys řekl, začni plácat o bezdomovcích a feťácích.

To je fakt materiál tohleto….

ksz

Už je to nějaká doba, co v Č.Budějovicích zklidňovali Lannovu třídu, to je ta od nádraží k Černé věži. Neznám aktuální situaci, ale stav před pár lety by se dal lidově popsat jako že „tam chíp pes“. Tolik ke zklidňování.

PetrB

1978 pro auta, od 1983 i MHD. Neřekl bych, že na Lannovce chcípl pes, kdyby ano opouštějí nájemní místa řetězce jako Marks&Spencer, H&M, NewYorker, DM, Rossmann Tchibo a další… výhoda Lannovy třídy je v tom, že pohodlně pěšky dojdete z nádraží až do samého centra města. Navíc má dojít v blízké budoucnosti i uzavření ulice Kanovnická pro veškerou dopravu, tím pádem se prodlouží pěší zóna od Lannovy třídy až na samotné náměstí Přemysla Otakara II.

Facepalm

Lžete.

kakov

tak já byl na „Lanovce“ jen párkrát za posledních 20 let, ale ani jednou jsem neměl pocit, že by tam chcípl pes, taky mi přijde to jeho tvrzení poněkud nemístné

Facepalm

Tak von tam asi panáček nemoh postavit auto na chodník, tak prská, no…

Miky

On v Budějcích někde pes nechcípl?

On:

To zase bude řevu já mám právo všude jezdit autem a nikdo tomu nesmí nijak bránit. K tomu se přidají klasické argumenty že obchody v okolí okamžitě zkrachují protože když kolem nebudou jezdit auta, nikdo nepřijde nakupovat. A nezkolabuje doprava v okolí?
Je to velká politická odvaha něco takového prosadit a ustát hysterický řev malé hlučné menšiny.

Kebab

Zatím řvete spíš vy.

robert

Americká se pro auta uzavře. Dořval jsi. I se svým pekáčem. 🙂

Kebab

Mně je to opravdu úplně jedno, pokud vím, tak jsem tam nikdy nebyl, natož autem😃 A pokud umíš číst, tak o pár řádků vedle jsem psal, že v případech, kdy existuje alternativa, s uzavíráním centra autům souhlasím😉

Diesel

Malá hlučná menšina je necelých 7 milionů a to pouze registrovaných vozidel v této republice. Nebavíme se o zahraničních návštěvnících či vozidlech registrovaných jinde či neregistrovaných. Takže nazývat řidiče osobních aut menšinou může vymyslet pouze výplod chorého a naprosto neorientovaného mozku.

Jiří Kocurek

Co znamená doublethink? Řidičák dostane každý a zároveň jsou řidiči jenom malá menšina populace.

Že je v tom logický i faktický rozpor, na to se poukazovat nesmí, to popírá ideologii správnosti názoru. Když máte opravdu pevný doublethink, tak můžete trestat študáky narozené po roce 1995 za cinkání klíčema v roce 1989. Protože jsou to študáci – skupina obyvatel nenáviděné nižší rassy, dalo by se říct. A proti nenáviděné osobě či skupině obyvatel je i křivé obvinění důkazem.

On:

Opravdu s tím mají problém všichni řidiči a nebo jen pár Autistů kterým dávno odumřeli nohy a neumí a nedokáží je použít?
Opravdu se musíme za každou cenu přiblížit Americe a do krámu za roh dojet pouze autem. Opravdu musí být každý kousíček města dostupný pouze autem? Ano malá hlučná menšina tento názor má a tvrdě ho prosazuje ale opravdu to není 7 milionů řidičů. Je to stejné jako když malá křičící skupinka cyklistů prosazuje svá domnělá práva na úkor všech ostatních.

Jan Novak

A dotkne se to všech 7 milionů lidí s dopravním oprávněním nebo jen 13 tisíc lidí co tam denně projíždí? Hups…

Ivan

A proč si nesmyslně „myslíte“, že každý z těch 7 milionů si jako vy myslí, že autem se musí dostat všude??

Ondřej

To víte, dotklo se ho, že by měl patřit mezi menšinu 😀

Ondřej

Statisticky vzato jsou řidiči, kteří chtějí jezdit door-to-door, opravdu menšinou.

kakov

obchody na Americké nejsou navázané na auta, to není periferní hypermarket, na Americké je problém zaparkovat, nikdo (rozuměj naprosté minimum) tam nepojede autem proto, aby si nakoupil, zrovna tak projíždějící tam nezastaví proto, aby si nakoupil….

Kebab

V pořádku. Proč mít 13 000 aut v centru, když ho lze objet po okruhu. Takové zklidnění má smysl.

Avanti

A proč si dávat Kebab když o kus vedle nabízí voňavý Gyros?

Ondřej

Kebab chutná lépe.

ABC

Žádný okruh tam (zatím) není, pojedou po průtahu co vede paralelně asi 400 metrů vzdušnou čarou vedle….

kakov

co to melete?? o jakém průtahu, myslíte Klatovskou?? nebo U trati? U trati je plánovaná součást vnitřního komunikačního okruhu už asi 40 let, že dodnes není okruh kompletní je věc druhá, ale k dokončení chybí už jen malá část podél škodovky…..

Michal Staša

Ještě zklidnit magistrálu v Praze a bude klid.

Jan Novak

Ty současné opravy působí jako zklidnění celkem efektivně 😀

Caracas

Toto zklidnění dopravy má jen jednu velkou chybu. Mělo přijít mnohem dříve. Před rekonstrukcí Americké bylo zklidnění magistrátem slibováno po dokončení rekonstrukce, ale tehdejší politická reprezentace k němu nenašla odvahu. Současnému vedení města patří můj dík a vděčnost za sice pozdní, ale i tak velmi přínosné, splnění slibu města svým občanům.

Milan b

Zaujímalo by mně o kolik procent im klesnou náklady

Jaaaa

Náklady na co?

mgr.pavel

Na pohonné hmoty a platy řidičů MHD?

Ono stojící či pomalu popojíždějící bus s řidičem stojí peníze.. 😉

kakov

no já si myslím, že ty náklady budou spíše fiktivní než reálné, aneb, díky tomu zrychlení toho řidiče přeci nepropustím……

Martin

To nemate pravdu, ja to prezenu, ale kdyz mi v zacpe nebude stat nekolik autobusu co trasu ujedou za 1h, ale volnou ulici to ujedou za 30min., tak na interval potrebuji mene vozu a mene ridicu, natoz i spotrebuji mene paliva diky plynulejsi jizde s mene popojizdenim…
Rikam, ze to prehanim, ale tak to cca funguje…

Marek

A turnusy a plánované oběhy vám nic neříkají?

Ondros

Plány na zklidnění Americké už byly známé od doby, kdy se otevřel Most Milénia, takže nějakých cca 20 let. Už by to proto nemělo nikoho překvapit a je to krok správným směrem, aby z Americké nebyla dopravní stoka, ale místo, kde se také člověk rád zdrží.

FenyAMG

Nejen MHD, ale i veřejná linková doprava 🙂

kakov

VLD přes Americkou jezdit nemusí, Tesco bus je spíš MHD než VDL

Marian

Hups: Kolikrát za den dnes jezdí Tesco bus?

kakov

celkem 12 jízd v obou směrech, to to dost ořezali 😉

http://www.csadplzen.cz/mainindex/44510101.htm

Alex

Nemusí? A kudy tedy poženeme linku 722? 🙂

kakov

jedna linka je neřešitelný problém dopravy celého Plzeňska?? je nezbytně nutné mít zastávku u I. brány??? souhlas je to nejrychlejší a nejkratší, ale taky ne jediná možnost, opačně, je těch 16 párů spojů denně na výjimku takový problém??

FenyAMG

A spoje na Sady nebo CAN? Po Americké to je rychlejší 😉 Tesco bus beru de facto jako MHD

Kevis

Jak to tu tak čtu,z některých se opravdu staly líné zdechliny, které pokud by to šlo,dojely by nejraději s autem až k pultu nebo mezi regály a nakupovali by jen přes okénko,aby nemuseli vylézt vůbec s auta. To bude pro ně pohroma ujít pár stovek metrů po vlastních

Fučida

Ono asi nebude takový problém dojít pár set metrů pěšky, ale je sakra rozdíl, jestli máte zpět odnést 20 deka salámu, nebo 3 balení pití.

Kevis

Zkuste se zeptat dědečků a babiček,jak nakupovali kdysi, když měl auto málokdo. A představte si, že to zvládali

Jiří Kocurek

Už nežijí. Ale tehdy nebyly ani boty, běžně se chodilo bosky.
A pokud takový svět chcete, tak co sakra děláte na internetu?!

kakov

tak teď kecáte, doba kdy aut bylo málo (tj. bylo více rodin než aut) není až tak daleko a rozhodně se už nechodilo bosky, hlavně on nepíše nic o tom, že takový svět chce, jen že to tehdy taky šlo

Ondřej

Chcete tím snad říct, že nejdřív lidstvo vynalezlo auta a až pak boty? 😀

MaT

Jako tři plechovky piva? Nebo tři kartony nějaké balené vody? Pokud má někdo rád bublinky (já třeba jo), tak na to mám taky jeden tip – sifon nebo jiný výrobník sodovky. Život se tím strašně zjednoduší.

A pokud už někdo ty balené vody (nebo nějaké sladké limonády) kupuje po kartonech – to se fakt kupuje takhle někde v centru? Nenaloží si to lidi do auta spíš v nějakém obchodním centru někde na kraji města či za městem? Ona centra měst mají pro auta ještě jednu zásadní nevýhodu – horší dostupnost parkování…

Y.K.

Fakt všichni v centru plní auta 30 kily petek s cukrovou vodou? To se mi nezdá. Také je zvláštní, že většina svůj nákup z obchodu poblíž donést dokáže a fakt to není jen 20 deka salámu.

Jiří Kocurek

Ono je rozdíl táhnout 4 tašky nějakých 100 metrů k autu nebo přes kiometr od vlaku/autobusu. Ne každý nakupující ve městě to má od MHD 3 minuty pěšky.

Je třeba viděti oba konce psa. Mohlo by se stát… samotný ocas neštěká.

Jan Novak

Půjdu nakoupit do centra města, abych pak táhl velký nákup na nádraží, půl kilometru pěšky. Úplně to vidím….

Ondřej

Pane Kocurku, dnes nejste ve formě.

bkv

Místní obsluha bude mít vjezd povolený. Stačí?

Kevis

A 3 balení pití určitě nekupujete v nějakém malém obchůdku v centru,ale levněji v supermarketech,kam tím autem dojedete. To je jen hloupá výmluva na lenost

robert

3 balení pití? Na co? 😀 A proč z obchodu v centru? Na to snad jsou obchodní centra, ne? Nepojedeš na Americkou, ale do Plazy. A nevymlouvej se, že to je o 500 metrů dál a že šetříš benzín. 😀

PetrB

Balení vody se většinou kupuje v supermarketech a jeden z nich je na konci Americké u Hlavního nádraží , který má i parkoviště.

Alexandr Mikulka

Na Americké třídě je jediný hypermarket v Przni?

malej-jarda

Vám doma neteče pitná voda, že si musíte kupovat v supermarketu balenou?

Vašek

Třeba ve středočeském kraji neni na vodovod připojeno 30% domácností. Pokud nemáš štěstí na pitnou vodu ve studni, co máš pít?

lopata

kde si vzal těch 30% vašku? tolik jich bylo tak na konci osmdesátek

Vacvac

Sice to do této diskuze nepatří a nevím, jestli je to přesně 30%, ale Středočeský kraj je na tom dodnes s vodovody a kanalizací skutečně nejhůře z celé republiky. Bylo to pro mne dost překvapení…

Mirek Zv.

14%. Středočeský a Plzeňský jsou na tom takto, tj. nejhůře. Tak je jasné, jak si léčí frustraci. Koupili si smraďocha a jezděj pro vodu do centra Plzně.

mgr.pavel

Vy jezdíte do centra města pravidelně kupovat 3 balení pití?

Avanti

Ve vodovodu došla voda?

Jiří Kocurek

Když teda taháme extrémní případy:
https://vodnihospodarstvi.cz/dejvicka-havarie-a-epidemie-nebyla-nahoda/

Článek popisuje průběh a příčiny fekálního znečištění vody v jednom tlakovém pásmu veřejného vodovodu v Praze, které vedlo k největší známé tuzemské epidemii z pitné vody za posledních více než 50 let, při které na přelomu května a června 2015 onemocnělo asi 11 tisíc osob.

lopata

a co má být jirko? to máme přestat pít vodu z vodovodu protože v roce 2015 měli v praze havárii po který se p..ralo přes deset tisíc lidí? takže můžeme taky všichni přestat jezdit auty když bylo dneska ráno více bouraček než včera že ano…

kakov

protři balení pití nepojedete na Americkou, takže tenhle argument je irelevantní,

předřečník má pravdu, lidi zbytečně moc jezdí autem…..

robert

To je samozřejmě velice správně, ale neřekl bych, že se jedná o nějaký unikát. Třeba v Opavě auta do úseku mezi Bredou a divadlem taky nesmí. Už mnoho let.

Jackub

Jak souvisí výsadba stromů s nutností omezit IAD? 🤔 A to, co dělá Americkou odpudivou, tedy vysoký počet pochybných individuí, to zůstane. Takže atraktivita ulice se nijak nezvýší. Trolejbusy se zdržovat nebudou, to je fakt.

Rahul

Výsadba stromů bude umožněna odstraněním levého odbočovacího pásu z Americké do Škroupovy a tím pádem zúžením vozovky. A pak také odstraněním trolejbusových zálivů a jejich přemístěním do vozovky (vznikem tzv. špuntových zastávek).
Pravda, Americkou činí odpudivou jistý druh individuí, ale ti se vyskytují především v její jiné (východní) části, navíc lze předpokládat, že zvýšeným výskytem chodců budou tato individua více pod dohledem strážníků a přesunou se jinam do více „klidnějších“ míst

ABC

individua potřebujou mít od koho somrovat. tedy zvýšený výskyt chodců leda uvítají.

Honza

Nadhera, ale proc ma mit poveleni k vjezdu taxi?

Jan Novak

Taxi je všude ve světě bráno jako MHD pro bohaté. Nicméně bych souhlasil jen s vjezdem TAXI jen pro cílové destinace. Pro průjezd bych TAXI vyloučil.

Y.K.

Hlavně to není to „HD“, hromadná doprava. 🙂 Jediný přínos je, že lépe využivají vozidlo, to je tak vše, jinak je to doprava stále individální.

mgr.pavel

„Lépe využívají vozidlo“ je také rozporuplné.

Jako jeden kus auta stihne za den obsloužit více různých lidí (kteří by možná museli mít každý své auto..?). Ale jinak objednán taxi znamená, že taxi jen s řidičem odněkud přijede, odveze vás, a pak někam odjede (1. a 3. cesta nemusí nastat). A reálně veze jen vás – počítat řidiče nelze.

V přepočtu na ujeté kilometry a přepravený počet osobokilometrů vyjde taxi dost bídně..

devnull

Taxi je nezbytný doplněk, aby šlo pohodlně žít ve městě bez auta. Např. umožní jet člověku o berlích k lékaři nebo odvézt těžší předmět, který koupím na inzerát nebo z obchodu, který nemá eshop. Významné je i to, že snižuje nároky na parkování.

Ondřej

MHD pro bohaté??? 😀 😀 😀

Nejste levičák? 😉

Pája

Hodně záleží na konkrétním městě. Přesto naše děti jezdí do/ze školy trolejbusy a ne taxíkem.

bkv

Protože padají pod výraz „dopravní obsluha“.

Klavavátor

A taky proto, že v noci budou rozvážet lidi z tamních barů.

Mirek

Když tam nepojedou auta, nebudou zákaznicí v obchodech, nemám kde naložit co si koupím, a o obchodě nevím že tam je.

Jan Novak

To je mi vás líto, že jste se zasekl v 90 letech bez přístupu k mobilnímu internetu a kvalitní MHD.
Doporučuji Vám zkusit budoucnost již dnes 😉

robert

A co v Brně na náměstí Svobody? Obchodů je tam 6 půlek, auta žádná a přitom se nedá říct, že by obchodníci strádali. Takže na co se výmluvu vymluvíš? A vůbec – co a kolik toho chceš v centru nakupovat, že musíš jet autem? Tam žádný Bauhaus není. Nejsi schopen zaparkovat poblíž a odnášet to v taškách? Aha, nejsi.

Jiří Kocurek

Auta žádná? Taxíků tam jezdí nepočítaně. A když se tam mají stavět stánky, tak je přivezou autem. Pódium taky autem. Co to tady máme? https://mapy.cz/s/cupumokeju

Jan Novak

Kocourku, těm se říká dopravní obsluha.

robert

Až se naučíš přemýšlet, pak ti odpovím. Do té doby nemá smysl, abych se namáhal s odpovědí.

kakov

no vidíte a přitom, na Svoboďáku jsou fakt obchoďáky, ještě dodám, že ten Svoboďák nebyl vylidnění ani v době, kdy byl bez tramvají i bez aut, dnes už je jen bez aut…..

na Americké jsou jen malé obchůdky

Rahul

za a) v tédle části Americké zaparkovat pro náklad zboží v podstatě nejde (není kde)
za b) obchody tady prodávají spíše drobné věci, které se vejdou do kapsy/tašky
za c) jedná se většinově o běžné obchody, za kterými nemíří zákazníci z okrajů města, ale spíše ti místem procházející

Tady na Moravě

Když jdete do obchoďáku a musíte projít skrz dvě patra a stovky metrů chodeb abyste zamířil do prvního datartu/pepca, taky si přijedete autem až ke dveřím cílové prodejny?

Mirek

To ne, ale s tou ledničku z datartu taky nepojedu přes dvě patra, nechám si ji dovést do podzemky a dám si do auta.

Ondřej

Není jednodušší si jí rovnou nechat domů doručit?

Facepalm

Dovést ledničku? To máš na mysli za ruku, aby se cestou do garáží neztratila?

Jinak teda, ty budeš asi slušnej exemplář, když si v roce 2021 jezdíš kupovat ledničku do obchodu a taháš si ji domů v kufru svojí oktávky, když ti ji každej lucidní obchodník doveze zadarmo až do kuchyně…

Dachs

Můj výčet jistě nebude úplný: je tam optika, řezník, malý konzum, počítačový obchůdek, obchůdek s přírodním cosi, pobočka pojišťovny, bar, hospoda či fastfood, na rohu nějaké elektro a 2x sekáč. A snad tam ještě existuje ten čokoládovej obchůdek 🙂 Zaparkovat se tam nedá, jen zásobování. Parkuje se živelně na chodníku, nebo v bočních ulicích. Kvůli těm několika málo obchodům a službám to jistě bude minimálně. Vše v docházkové vzdálenosti od čehokoliv, zastávka MHD přímo v místě. A nedaleko je řekněme nákupně komfortní OC Plaza… To, co působí jako radikální opatření, je v tomto plzeňském případu mnoho povyku pro nic. Veřejná… Číst vice »

kakov

nazývá se to vnitřní komunikační okruh a je to ulicemi, U trati, Borská, Korandova (není dostavěno), Palackého, Jízdecká, Tyršova, U prazdroje, Železniční

martin749

Zákazníci v obchodech nebudou jen pokud tam nebude doprava. Ale ta tam zůstane, jelikož vypadne jen jedna její podmnožina, která navíc nejvíce omezuje chodce, kteří jsou těmi zákazníky v obchodech.

Mirek

Teď jste mi to ukázali…, ale odpovím, zkuste na mapách najít nějaký ten obchůdek který tam dneska je, za měsíc je tam jiný, a v mapách není zaveden..
Pokud nevím jaký obchod tam je, nehledám v těch místech.
Kvalitní MHD, k pobavení🙂
Skončí to jak centrum Ostravy, nikde nic a mladíci tam po sobě pokřikují , Brno je jiná kapitola, nádraží v centru a polovina lidí jde přes Svoboďák.

robert

Někdo ti to ukázat musel, když to sám nevidíš. 🙂 Tím, že ty obchody bez autíčkářů zkrachují, vyhrožuje dost samotných autíčkářů, ale bohužel prostě nemají pravdu. Uživí se i bez nich. Víme? 🙂

Mirek

Uvidíte po roce, bez aut i bez lidí kteří tam procházi, tak se tam budou pohybovat podivné existence.

Ondřej

Anebo po roce uvidíte Vy 🙂

robert

To víš, že jo. 🙂

Jan

Vaše vnímání světa je, zdá se, značně omezené.

Kubin

Bohužel pro Vás, IAD je už v dnešní době vnímána jako nežádoucí druh dopravy, který se bude ve městech v následujících letech jen a jen omezovat..

Avanti

Uvažujete jako váš jmenovec Topolánek, nejezdíte taky do Toskánska?

bkv

Pokud nakupuješ jen v obchodech, které vidíš z auta, tak máš smůlu, v části Americké si od 23.8. nic nekoupíš…

kakov

byl jste někdy v PLzni? a prošel jste po Americké, tam se na nákupy autem fakt nejezdí……… (pokud tedy nemáte na mysli Lidl v Sirkové, tam to bude průjezdné pořád)