egoe-plus
Automobily Doprava ve městě Infrastruktura

Dopravní revoluce v Plzni. Zastupitelé schválili zákaz vjezdu osobních aut na Americkou třídu

Vizualizace podoby Americké třídy bez aut. Foto: Plzen.eu
Vizualizace podoby Americké třídy bez aut. Foto: Plzen.eu
Omezení na důležité tepně v centru Plzně nastane do konce prázdnin.

Zastupitelé Plzně dnes schválili na tuzemské poměry radikální krok v omezení individuální automobilové dopravy v centru měst. Nejpozději od 1. září tak nebudou smět do části Americké třídy mezi Škroupovou a Resslovou ulicí vjet bez povolení motorová vozidla.

Návrh na omezení dnes prošel zastupitelstvem velkou většinou. Podle usnesení má dojít k úpravám do 1. září. „Pro tento krok hlasoval z každého zastupitelského klubu alespoň někdo,“ řekl náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule (TOP 09).

Místem denně projede přes 13 tisíc aut, současně je ale Americká také hlavní tepnou pro veřejnou dopravu. O uzavření části Americké se ve městě mluvilo sedmnáct let. „V době rekonstrukce Americké se prakticky dokázalo, že komunikační systém její uzavření unese,“ dodal Vozobule.

„Cílem je nejen zklidnit prakticky hlavní městský bulvár, vylepšit na něm veřejný prostor, včetně doplnění zeleně, ale zejména umožnit plynulý průjezd páteřních linek veřejné dopravy, zejména trolejbusů,“ dodal Vozobule. Město se podle něj bude snažit, aby zákaz začal dříve než v září.

Plán úprav Americké třídy. Foto: Plzeň
Plán úprav Americké třídy. Foto: Plzeň

Podle něj se stává Americká právě kvůli vysokému provozu aut úzkým hrdlem trolejbusové dopravy. „Denně skrz ní projede až 24 tisíc cestujících ve veřejné dopravě. Léty navíc narůstá zpoždění, které ve špičkových časech dosahuje 7-16 minut na pětisetmetrovém úseku,“ dodal Vozobule. To podle něj výrazně zvyšuje náklady dopravního podniku.

Cesta, jak přilákat více pěších do centra

Prvním krokem bude přerušení průjezdu automobilů v úseku od Škroupovy po Resslovy ulice v opačném směru od Goethovy ulice po ulici v Šipce. Na třídu budou moci jezdit jen trolejbusy, autobusy, cyklisté, taxi a dopravní obsluha. „Zkvalitnění veřejného prostoru podpoří společenský význam Americké a přiláká tam více chodců, kteří jsou zdrojem zisků místních provozoven,“ uvedl primátor Martin Baxa (ODS).

Omezování individuální automobilové dopravy v centrech začíná být běžné v řadě západoevropských měst.

Po omezení průjezdu se tranzitní doprava přesune na silniční komplex mostu Milénia, ulic U Trati a Borské. Americká zůstane motoristům přístupná ve směru od Klatovské do Škroupovy a Jungmannovy ulice. V opačném směru od Wilsonova mostu bude možné pokračovat do Prokopovy ulice. Podle Vozobuleho změna nepřinese motoristům zásadní potíže, protože ulice U Trati i kolem Rychtářky mají dostatečnou kapacitu a jsou opravené.

Zastupitel Petr Náhlík (KDU-ČSL) prosadil dnes do usnesení návrh, aby město zpracovalo projekt na zvýšení dopravní propustnosti velké křižovatky Belánka, která je 300 metrů nad Americkou.

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Plzeň se konečně vytáhla k nějakým město-tvorným krokům, protože pořád se tam staví dopravní komunikace, ve velkém. Situaci znám, provoz na Americké skutečně dopravní situaci v Plzni nespasí. A pěší z=ona je ozdobou každého města. V zahraničí jsou mnohonásobně velké pěší zóny. My jsme ještě na to ještě nedorostli.

Zdravý sluch

Nic hloupejsiho už vymyslet nemohli?

Označník

Ta pravá dopravní revoluce na Americké přijde až s realizací projektu AMESIDE. Ale to už snad bude Vozobule zase raději učit.

Lukáš P

Typicky politické rozhodnutí, které naivně přehlíží důsledky, které to přinese. Řidiči se mohou těšit na kolabujici dopravu zvláště pak Na Belánce kde se odbočuje směrem ke trati. A ty auta, které na horní část Americké vjedou a následně budou nuceni odbočit buď do Jungmannovi nebo Škroupovi ulice budou v centru zbytečně najíždět objezdovou trasu. Navíc domnívat se, že uzavřený úsek nějak zázračně díky tomu ožije je veskrze naivní. Spíše opak bude pravdou. Nemohu projet a zastavit s autem tak tam nepojedu, nezastavím a nenakoupím. Ostatně tak už se některé ulice díky dopravním omezením podařilo městu umrtvit. Viz Sedláčkova ulice, která… Číst vice »

Klabavátor

Tak doteď tam taky nešlo zastavit a nakoupit, takže žádná změna. Na nákupy do aut jsou určené hypermarkety, obvykle je tam i žrádlo, takže možnost volby tu je pro všechny.

Facepalm

Americkou objektivně nemusí jet nikdo, kdo nemíří přímo tam nebo někam za roh. A o tom, že v obchodech v centru primárně nakupujou lidi, co přijedou autem, by se asi taky dala vést diskuse.

PetrB

No trvalo to. Jen bych, jak jsem v minulosti navrhoval magistrátu, posunul zastávku Mrakodrap blíže ke kruháči u Mrakodrapu z důvodu zlepšení přestupů mezi zastávkami Mrakodrap x Goethova.

Miroslav

Těch 50 metrů snad není tak strašných…

Jirk

Ještě něco by se mohlo zavřít, ne? Nebo rovnou na cedule na začátku města přidejte zónu zákazu vjezdu všem motorovým vozidlům platnou pro celé město. Když už, tak už.
Ono nestačí, že se má zasypat rondel, čímž se ve špičce komplet zavře Lochotín a Roudná, teď ještě ucpeme centrum města a dopravou zatížíme Kopeckého sady, které jsou se svojí dlážděnou vozovkou jistě mnohem vhodnější. Paráda! 🤦

Cestující, teď ale doma

Ale prosím tě, co to kecáš. Pro automobily se staví plno nových dopravních staveb, namátkou Západní okruh, Východní okruh, upravila se Domažlická, plánuje se úsek Suková – Borská, Přemyslova – Karlovarská, staví se výpadovky do všech směrů..

Průtah ne

Tak doufám, že Přemyslova – Karlovarská se nikdy nepostaví.

Vlastimil Kocurek

Souhlas, Plzeň je jedno velké staveniště dopravních staveb všeho druhu, přitom dsopravní stavby nejsou městotvorným prvkem. Město nemohou představovat z 50% dopravní stavební objekty.

Tady na Moravě

A proč si nepřivedeš silnici domů do obýváku? Jsi snad omezující socialista, že chceš lidem zakazovat jezdit kam si chtějí? 😀

unit

No, to je mi panečku logika.
Zavřeme průjezd Americkou a teprve potom budeme řešit zkapacitnění křižovatky Na Belánce, což v praxi znamená, že bude uzavřená nebo hodně omezená a doprava v celém městě opravdu definitivně zkolabuje.
Na to je potřeba mít vysokou a být zastupitel, aby tohle někdo mohl vymyslet. Normální člověk by zvolil obrácený postup, ale vlastně co chceme. Ti pánové jsou přece zvolení zástupci, takže si za to vlastně můžeme sami.
Přeji pěkný den

Průtah ne

A Belánka se snad neupravovala a z Borský neudělali čtyřpruh? Co byste tam chtěl, desetipruh??

unit

Ja nic, ale kdybyste si přečetl článek až do konce, tak byste se se dočetl, že i zkapacitnění křižovatky Belánka se do usnesení dostalo.
Je moc pěkné radovat se nad uzavřením dopravy, ale věci je potřeba vidět v širších souvislostech a toho tady většina diskutujících není schopna.
A teď mi zase klidně napalte palce dolů ať je vašim egům a krátkozrakosti učineno za dost.
Přeji pěkný den

Jaaa

Protože jedině vy máte skutečný vhled do reality a ostatní jsou blbci.

Facepalm

To zkapacitnění bude asi logicky spíše o malování pruhů a programování semaforů. Kam byste tam jako chtěl co kam rozšiřovat?

Ale klasika – čím více je názor úplně mimo, tím je kategoričtější.

bkv

Uvažovalo se, že min. jeden směr trasy Borská – U Trati by podcházel Klatovskou mezi tratí a křižovatkou. Také se uvažovalo se „zastřešením“ železniční tratě mezi Jižním nádražím a Klatovskou…

Klabavátor

Jen pro info: v době rekonstrukce Americké asi před 15 lety se opravdu s průjezdem aut nepočítalo a projekt byl přizpůsoben průjezdu pouze MHD + místní obsluze. Alternativní kapacitní komunikace U trati už stála. Tehdejší zastupitelstvo ale rozhodlo o otevření Americké pro všechny, i když se na to stavebně nehodila. A byl to začátek úpadku této kdysi lukrativní části širšího centra.

Michal

No je pravda, že v době uzavření Americké jsem měl poprvé pocit, že jde o fajn městský bulvár pro život lidí. Sám jsem opravdu nadšený motorista, mám auta i motorku, ale znovuotevření opravené Americké pro auta mě velmi zklamalo. Čili toto rozhodnutí vítám. Centrum města by mělo být pro lidi, ne pro auta.

Jackub

A ta auta řídí kdo? To nejsou lidé? 😉 Obecně s vaším příspěvkem souhlasím, ale ty výkřiky o tom, že „centra/města jsou pro lidi a ne pro auta“ mi přijde už dost otřepaný a navíc nesmyslný. Jistě – není žádoucí mít hlavní tahy skrz centra, ale nucené pěší zóny mimo opravdu historické úzké uličky je druhý extrém. Ono, bohužel, opravdu platí, že kam se nemůže autem, tam ekonomická aktivita začne skomírat. A opět nemluvím o ryze turistických oblastech úzkých historických center. Sám fakt, že někde nesmí jezdit auta, žádné pěší, kteří by se tam šli jen projít jen proto, že… Číst vice »

Jakub P

Ta auta samozřejmě taky řídí lidé. Jen je problém, že člověk v autě zabere tolik prostoru, jako deset nebo i více lidí bez auta. Takže ulicí, kam nesmí IAD, těch lidí může projet/projít mnohonásobně víc. Čistě pěší zóny jsou jen vrchol ledovce, hlavní je, aby centrum v žádném případě nefungovalo jako zkratka pro auta, která jen projíždí a nemají tam start ani cíl cesty. A pro lidi, kteří tam míří, aby auto nebyla první automatická volba. Aby ho do centra brali jen tehdy, kdy ho tam potřebují. Těch pár aut, co za takových okolností v centru zbydou, je naprosto v… Číst vice »

Sir

Mno, mám rád Plzeň, kde jsem vystudoval a jsem i zastánce omezení aut, ale zde musím nesouhlasit. Americké už nepomůže nic, protože celé město se změnilo kvůli přílivu agenturních rpacovníků do průmyslové zóny. A to samozřejmě k horšímu, například kriminalita stoupla třikrát Já si pamatuju velmi dobře Americkou před 15 lety, potažnmo centrum, to bylo živé barevné město…na jaře, když jsem tudy šel, byl jsem docela zděšen, nebudu zabído detailů. Kdo mohl a měl peníze, z Plzně utekl na venkov. Zákaz vjezdu aut je jen kosmetické škrábnutí, to město je prostě v hajzlu.

Strasna blbost

Tvl to je fakt reseni, zavrete cely centrum at se zhrouti doprava uz uplne… Kdyby radsi predelali silnice a hlavne hlavni tahy mestem tak aby clovek nejel 2 kilometry hodinu casu, nemluvě o tom, ze sever a jih mesta spojuje jeden most.. 🙈 🙆‍♀️ Radsi reste tohle a ne nejakych par metru kvuli kterym se zas bude muset vsechno objizdet

robert

Nejel bys 2 kilometry hodinu, kdyby ostatní autíčkáři nechali auto doma. I kdyby byly pro IAD přístupné všechny ulice, stejně bys uvízl v zácpě. Takže nadávat můžeš svým kumpánům v autech. MHD za nic nemůže, kolony tvoří auta, ne tramvaje nebo trolejbusy nebo autobusy.

_Pavel_

Tak snad to řešení bude, taky se mi stávalo, že pěšky to z nádraží k práci bylo rychlejší než cestovat trolejbusem.

starý dědek

Můžete nějak blíže vysvětlit, jak uzávěra centra pouze pro tranzitující IAD „zhroutí dopravu už úplně“, když naopak odstraní její dosavadní nechutné překážení veřejné dopravě v té oblasti?
Já to tam příliš neznám a když jsem byl někdy v Plzni, tak jsem po centru chodíval většinou pěšky, takže jsem mnoho vlastních zkušeností s tamním provozem MHD zatím nezískal, ale teď už bych jí rád využíval (tím spíše, že už ji mám zdarma), tak abych věděl, na co se mám připravit, kdybych tam v dohledné době vyjel.

bkv

Výstavba Západního a Východního obchvatu ti nestačí?

robert

Výborný krok. Když jsem viděl, jak IAD zbržďuje trolejbusy, říkal jsem si už dávno, proč ji pro auta nezavřeli stejně jako ulici mezi Bredou a divadlem v Opavě. Řidiči si prostě musí zvyknout, že pro auta není v centru dostatek místa. Už tak je pro IAD věnováno prostoru habaděj.

Jan Pochman

Na tak krátký úsek to ani nestojí za to.

robert

Řekl bych, že stojí. Úspory jsou nezanedbatelné.

súdružka Kolesárová

Vzhledem k tomu,jak dlouho uz byva Amer zasekana,tak to asi neslo vyresit jinak, Milenium to zvladne.

cestující

tak to je super. To by se milíbilo v mnoha městech

Jussi

Fakt je, že ráno se z nádraží vyplatilo jít na Práci pěšky, protože trolejbusy se tam dokázaly zaseknout na mnohem dýl. Tohle je první krok, po uzavření musí přijít ty následující – úprava a vyčištění nově vzniklého bulváru – v některých místech je to fakt humus. A (to především) instalace kamer a ideálně i pár strážníků, kteří budou dohlížet na pořádek a donutí k přesunu ty (obvykle) 2 až 3 grupy existencí od zastávky Mrakodrap. Jenom doufám, že si lidi uvědomí, že trolejbus tam stále jezdí a má přednost…

výletník

Nejsem sice z Brna, ale tam po „Masaryčce“ jezdí pěší zónou šaliny a kromě několika debilních brněnských radních a zastupitelů to, pokud vím, nikomu nijak příliš nevadí a pěší i tramvaje tam koexistují docela v pohodě (a o žádných fatálních nehodách jsem ani nikdy neslyšel).

Průtah ne

Trolejbusů jezdí poměrně dost, lidi si jich určitě všimnou. Jsou i rozměrově těžko přehlédnutelné..

Petr766

Americká a okolí má naprosto jiný problém, než auta. A raději se půjdu projít jinam. Jinak Plzeň už to s omezováním začíná dost přehánět.

J.K.

Vy si nechcete koupit drogy, dát nějaké peníze bezdomovcům, a zkusit jestli to vyfetlé individum s nožem půjde po vás nebo ne? No prosím, tak si na tu Americkou nechoďte, ale ostatní se tam pohrnou místo vás!!! 😀 Rodiny, děti, bussinesmani… 🙂 (Ano, já bydlím v Plzni v centru, nejsem v tomto ohledu salonní teoretik, bohužel )

BND 30

By mě zajímalo, kdo ti dal ty mínusy… Na Americkou po soumraku ani omylem…

J.K.

Jako záleží, ne vždy je to zlý, ale páteční / sobotní noci, pokud není covid, jsou takový … Ostřejší, občas. 🙂

Ale třeba je za tím rafinovaný lobbing škol sebeobrany, posiloven a střelnic…:)

Sir

Podepisuju.

Průtah ne

Americkou je třeba zaplavit slušnými pěšími. Ty ostatní neslušní se tam pak budou cítit blbě a možná zmizí (jinam).

J.K.

Jo? Fungovalo to takhle třeba u hlavního v Praze, nebo těch slušných pěších musí být ještě víc?

Průtah ne

Nevim, v šervůdu jsem dlouho nebyl. Na Americký park není, ani přednádražní prostor.

Jakub P

Upřímně, nevím, jestli to problémy konkrétně před pražským Hlavákem vyřešilo úplně, ale obecně je to velmi známej fakt, že frekventované ulice, kde chodí spousta chodců, jsou zpravidla bezpečnější.

On i ten Sherwood byl vždycky nejnebezpečnější v hodinách, kdy tam moc lidí nebylo…

Facepalm

On ten Sherwood je hlavně spíš taková urban legend.

Berťa

Závodí s Prahou

Milan

Nechápu tolik mínusů, vždyť je to pravda. Větším problémem Americké než auta je několik posledních let pouliční kriminalita.

ABC

to byste chtěl od šotoušů moc

Jakub P

Ono hlavně jde o to, že jestli to nakonec bude nebo nebude příjemný a frekventovaný místo pro chodce (i když by to bylo fajn a možný to za určitých okolností je) je podružný proti tomu, aby tam kolony aut nebrzdily MHD…

Ondřej Saska

Přesně tak. Plzeň má spoustu jiných problémů, než spousta aut na Americké. Předně je to spousta aut všude a dodnes nedořešený systém páteřních komunikaci. O verbeži vegetující na Americké nemluvě. Já bydlím přímo vedle náměstí a třeba mi víc vadí, že je defacto centrální náměstí jednoho z největších měst v ČR součástí objízdných tras. Jak by se asi v Praze tvářili na to, kdyby se na staromáku proháněli kvanta aut a náměstí a okolní ulice byli brány jako jedno z hlavních parkovišť. Než město udělalo tohle rozhodnutí, mělo uzavřít náměstí tak jako ve velkých vyspělých městech pro rezidenty, místní podnikatele.… Číst vice »

J.K.

No jo,náměstí bude nově i pro mě objízdná trasa za Americkou. Bohužel tam nikdo nemá koule zakàzat tranzit, a ostatně na Rychtářcce nezvládnou parkovat ani radní, tak co chceme…

Daniel

Nepovažuji se za radikálního antirouškaře a teď v zimě jsem celkem rád, že to zahřívá čumák, ale to, že jsou roušky už i na vizualizacích u projektů budoucnosti, mě celkem děsí. 🙂

Zdrasa

Díky, tohoto detailu jsem si nevšiml a dost mě pobavil 😀

ABC

Tak. Hlavně aby si tam ti chodci taky mohli něco koupit….

Jakub P

Pokud se tam skutečně objeví o hodně víc chodců, obchody nejspíš budou následovat, o to bych se nebál.

Akorát tipuju, že tady je zlepšení pro chodce spíš jen bonus nebo kladnej mírnej vedlejší účinek, hlavní důvod bude to zlepšení průjezdu MHD. Což není špatně, pokud se skutečně ten průjezd MHD povede zlepšit, bude to stát za to samo o sobě, bez ohledu na změny pro chodce.

ABC

Myslel jsem hlavně aby ty obchody mohli mít otevřeno, když už padla řeč na roušky. Protože základní životní potřeby si asi půjde pěšky na Americkou nakupovat málokdo.

Jan

Já si marně snažím vybavit alespoň 5 slušných obchodů na Americké třídě… 😀 A moc nevěřím tomu, že by se to jen tak změnilo…

Průtah ne

pekařství Malinová, drogerie Teta, mekáč, bigburger, Dobřanské pekařství, Rock point, maso uzeniny Zeman, květiny Slaměnka, lékárna. Něco se najde…

Jackub

Zato já si vybavím poměrně dost pochybných existencí a individuí, která to tam těm nadšeným novým pěším budou jistě „zpříjemňovat“. Už teď tam chodníky vypadají odpudivě a umolousaně a za to žádná auta nemohou. Jenže takové bude jistě mnohem těžší vymístit, než auta, že? 😉

Jakub P

V casovem horizontu, ve kterem toma probehnout a nez se zmeny projevi a usadi se to, uz doufam nebude duvod obchody zavirat.

Označník

Na lžiDnes je ta samá vizoška bez roušek, kluci z města to evidentně mají podchycené do nejmenšího detailu 🙈

Martin L.

Ochranu úst a nosu vložil zpracovatel do vizualizace pro odlehčení v současné nelehké době jako mírnou nadsázku 🙂 Existují obě verze, tedy i pro budoucnost bez roušek.

Zdrasa

No nejsem místní, ale opravdu je to až tak revoluční? Kvůli průjezdnosti MHD uzavřeli autům ulice už v Ústí nebo v Pardubicích a zrovna včera to nebylo. Že je to naprosto běžná praxe na západě už tak 30 let nemluvě…

Danielus

Lze třeba pokračovat i Českými Budějovicemi (Lannova) O Praze nemluvě.. Ale Plzeň bohužel nic takového podobného neměla. Plzeň co se přívětivosti pro pěší má na čem pracovat. Poslední dobou zrušila Plzeň i mnoho přechodů pro chodce a nahradila je (údajně z důvodu bezpečnosti) místy pro přecházení. Doufám, že se to změní.

J.K.

Není úplně pravda že Plzeň nic takového neměla, pro MHD má běžně obousměrné jednosměrky, Tylova, od Saského mostu přes náměstí / Františkánskou do Goethovy, nebo příjezd na náměstí pro tramvaje – taky v ulicích vyloučená běžná doprava…

výletník

„Plzeň co se přívětivosti pro pěší má na čem pracovat.“
To tedy rozhodně ano – a začít by měla především na přístupu z hlavního nádraží do města!

BND 30

A co bys rád? Teleport ?

BND 30

Dík za mínusy od všech, co neví, kde nějaká Plzeň leží, a pokud to náhodou ví, a není to u nich v lednici, tak přehlédli, že z nádraží do města je už nějaký čas pohodový přístup. Vyjdete z podchodu u zastávek trolejbusů, přejdete světelný přechod a jste na tramvaji. Komu to nestačí, ať fakt zůstane u té lednice a nikam, ani do té Plzně, neleze… 🙄

Jackub

A dál po té Americké, plné špinavých vágusů, kolem stavební jámy, do Kopeckého sadů, obsazených partičkami fetek? 😉 A co ten úžasný podchod pod tramvajovou tratí, a la vstup do metra? Vskutku cesta do centra jak malovaná! 😀

BND 30

Je vidět, že zavření škol se projevuje. Když píšu, že vylezeš na trolejbus nebo na tramvaji, tak fakt to není o další pěší chůzí Americkou…. já vím, chci toho moc…

Jakub P

výletník psal o přístupu z nádraží do města pro pěší, takže mimo je motat do toho tramvaj… Pokud má město nádraží blízko centru a příjemnou trasou, řada návštěvníků MHD ráda vynechá a vezme to pěšky…

Snadnej přestup vlak/MHD by měl být v takovým městě naprostá samozřejmost, ale pěší přístup od nádraží do centra plnohodnotně nenahradí.

BND 30

Fajn, tak kam pěšky do města, by podle tebe výletník rád?
Kdyby psal do centra, se skřípěním zubů by se dalo možná i souhlasit. To ale nenapsal. Na Petrohrad nebo Slovany je to podle tebe asi taky blbě a co Doudlevce, Bory? A to nejsou žádné periferie. Tuhle vartu bránit, je fakt trochu ztracený boj, Plzeň trochu znám…

Jakub P

Jo, s největší pravděpodobností bude takovej návštěvník mířit do centra. Což je poměrně logická volba.

Jackub

Aha, vidím, že se už začínáte vykrucovat. Kognitivní nesoulad, přiznání vlastní chyby bolí, co? 😇 Jistě, když se řekne do města, rozhodně se tím nemyslí centrum, že? 😁 Když se po výstupu z vlaku na nádraží, třeba v Plzni 😇, zeptám, jak se dostanu do města, dostanu jistě na výběr několik čtvrtí (do města? A chcete na Lochotín, Košutku, Bolevec…?) , aby mi mohli poradit. Já vím, chceme toho po vás moc… 😁

Jackub

Po mně toho moc nechcete, já psanému textu rozumím. Proto také reaguji na podnět, který zní „… na přístupu z hlavního nádraží do města“ tak, jak reaguji. Kde vidíte nelogičnost a moji omezenost? 😇Předem děkuji za reakci, rád se nechám poučit. Když už jste mě zvládl dehonestovat, poučení jistě taky zvládnete. 😉

BND 30

Se nevykrucuji. Pořád rozlišují město a centrum.
Tomu dotazu (kudy do města) bych rozuměl například ve Varech (první příklad co mě napadl), kde je nádraží dost bokem. Ale v Plzni, kde je téměř v centru ? Fakt ne.
Každý tomu holt rozumíme jinak, nedělejme tu z toho ÚJČ, už jsme mimo téma.

bakiy

Jenom doplnění – z Lannovy třídy v ČB zmizela i ta veřejná doprava a před přestavbou na pěší zónu (počátek 80. let) byla v režimu pouze MHD + na povolenku. Tedy takovém, do jakého se má „přepnout“ v Plzni Americká… A myslím, že to je správné řešení. Americká se opravdu dá bez problémů objet.

Petr766

A je běžná praxe na západě (vyjma hipsterských měst jako Kodaň), uzavřít ulici jen tak, nemít parkoviště, parkovací domy, vedlejší prakticky neomezené kapacitní ulice (jako třeba v sousedství Mariahilf ve Vídni) nebo se tam taky jen tupě aktivisticky zavře aniž by byl vyřešen zbytek? Viz Smetaňák nebo tohle?

FenyAMG

Tak na Americké se parkovat prakticky nedalo, takže těch pár osobáků okolní místa zvládnou.

L H

Parkoviště je na Rychtářce a především u Ježíška, kde ale bohužel nezájem přiměl k pronajmutí prostorů motokárové dráze a dlouhodobému stání pro veterány a sporťáky. Snad by nebyl problém uvést to do původního stavu veřejného odstavného parkoviště… Ve článku se dále, řekl bych pravdivě, píše, že průtah od mostu Milénia k Belánce a případně také Jízdecká dopravu z Americké poberou. Už teď by mě stejně nenapadlo tam ve špičce vjíždět natož tu ulici použít pro tranzit. To si rádi prohlížíte lidí v těch stojících trolejbusech a máte na to času dost?

turista

A tam snad bránila plynulosti provozu parkující auta? Vždyť přece důvodem uzávěry byla tranzitující IAD, nikoli „doprava v klidu“!

...

V Praze je k vůli MHD už dlouhá léta (30 a více let) uzavřená třeba Starostrašnická v úseku mezi ulicemi Mrštíkova a V Olšinách, Škrétova od Římské po Vinohradskou, Na Moráni od Gorazdovy po Rašínovo nábřeží, pravá strana Strossmayerova náměstí atd. Čili skutečně nic nového…

Mattias

A míst, kde může jen MHD je daleko víc… Anděl, Malostranské náměstí (+ ulice Letenská ve směru z Klárova), ulice Spálená u Quadria, Příkopy a Náměstí republiky, nedávno Smetanovo nábřeží… Stále je to ale málo a prostor na rozšíření rozhodně je.

...

Ne, málo toho rozhodně není.

Zdravý sluch

A je to pěkná hloupost to vyhradit socce.

Petr Panský

Zdrasa: Máte pravdu, že podobné, ba i smělejší kroky, jsou jinde už celkem běžné, ale v Plzni to, bohužel, stále ještě revoluční myšlenka je.

Tomáš Záruba

No v centru Opavy to pamatuju, co pamatuju. Takže je to myšlenka vlastně možná ještě (těsně) předrevoluční. 🙂

pozn.: Nebrat vážně, jen si tak slovíčkařím.

Milan

No to jsem před nedávnem ještě Plzeň chválil, že tam jsou rozumní radní a ne ekošílenci jako jinde. Že tam ještě mohou jezdit ve dvou pruzích vedle sebe v jednom směru a nemají to tam zklidněné ekopokrytci, kteří nechápou, že z města vesnici neuděláš, tak aby mohli běhat slepice po návsi, ve městě dopravu nezklidníš.

Daniel

Konečně!