PKP Cargo International si pronajalo lokomotivu Dragon 2, míří na česko-slovenské výkony
Lokomotiva je vybavena zabezpečovačem ETCS od Siemensu.
Společnost PKP Cargo International, která je součástí skupiny polského státního dopravce PKP Cargo, převzala do dlouhodobého pronájmu lokomotivu Dragon 2 od společnosti Newag. Jde o jednu z 21 lokomotiv tohoto typu, kterou mateřská firma provozuje.
O pronájmu informoval dopravce v tiskové zprávě. Jde o vícesystémovou lokomotivu ET 43, typ E6MST. Všechny jsou připraveny na provoz pod systémem ETCS v České republice. „Tento konkrétní stroj bude využíván zejména na relaci Čadca – Ostrava – Kúty nebo dle potřeb na hlavních tratích v rámci ČR,“ uvedl mluvčí PKP Cargo International Lukáš Kresač.
Elektrická vícesystémová lokomotiva je určena pro nákladní dopravu, maximální rychlost je 120 km/h. Její výkon je 5 MW, maximální tažná síla 420 kN. Každá ze šesti náprav je poháněna asynchronním motorem o výkonu 842 kW, což umožňuje vozbu nákladních vlaků až do maximální přípustné hmotnosti 4000 tun. Může být provozována v napájecím systému DC 3 kV a AC 25 kV, v Polsku, České republice i na Slovensku, včetně pohraničních stanic v dalších státech. Její vybavení čítá také mobilní část evropského vlakového zabezpečovače ETCS (BL3) společnosti Siemens, který je v Česku k dispozici.
Newag získal evropské schválení pro svůj nový šestikolák, PKP Cargo s nimi může do Česka
„Velice si ceníme možnosti pronájmu této lokomotivy, která svým způsobem omladí naši lokomotivní flotilu, a umožní nám zase více konkurovat v Česku i na Slovensku. Zároveň bude využita pro další vzdělávání našich zaměstnanců. Zejména pak strojvedoucích, kteří se na tomto typu postupně zaučují od minulého roku,“ říká Michal Kubíček, místopředseda představenstva PKP Cargo International. Lokomotiva již po českých tratích jezdila, ale jen v rámci výkonů mateřské PKP Cargo.