PKP Cargo International si pronajalo lokomotivu Dragon 2, míří na česko-slovenské výkony

Lokomotiva Newag Dragon 2. Foto: Roman Jaroš / PKP Cargo InternationalLokomotiva Newag Dragon 2. Foto: Roman Jaroš / PKP Cargo International

Lokomotiva je vybavena zabezpečovačem ETCS od Siemensu.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RedFox

Hmm, klasické šestikolo, co k tomu psát…jakou techniku kluci Poský dovnitř dali, ví bůh…. Zkušenosti ukážou. Karosérii umí udělat každej…

Kubrt

Tahle lokomotiva se vyvíjí od roku 2009, v různých verzích bylo dosud prodáno 134 strojů různým polským dopravcům, takže to asi takový „ví bůh“ střep nebude.

Granja

… a klasické šestikolo už teprve ne.

Pezos

Ano, je to šestikolo, které dokáže výrobce na dálku znefunkčnit 😛

Red Fox

Jak jsem již napsal…šestikolo, nutná údržba u výrobce, to, že se „vyvíjelo“ od r.2009 je pěkné…a co, jako? Doba vyvíjení, není přímo úměrná kvalitě (to znají ČD podle ř.380 a ještě dostaly pěknej flastřík…) a počet prodaných kusů na Polském trhu? No, to už vůbec o ničem nesvědčí…. Hezká karosérie, to ano….

Kubrt

Počty prodaných kusů na polském trhu, u řady soukromých dopravců, svědčí o tom, že ta lokomotiva funguje a vydělává, jinak by si jí dopravci nekupovali. Tím „od 2009“ jsem chtěl říct, že to není novinka, ale už stroj v nějakém vychytaném stadiu. Srovnání s vývojem 380 tady není na místě – ta se nejdříve dlouho kreslila, pak se vyrobilo 20 kusů a ty se léta dostávaly do provozuschopného stavu. Dragon se vyrábí a vyvíjí postupně, teď je jeho druhá generace (do tohoto stádia se 380 nikdy nedostala). 380 si koupily dva národní dopravci z politických důvodů a DB na zkoušku.… Číst vice »

Red Fox

Tak tedy dobrá….jen asi pro úplnost, Škoda také tvrdí, že má druhou generaci ř.380, měla by to být ta Německá verze….. :-). Nakonec mně může být nějaký Dragon 2 ukraděný. Pravdou je, že Poláci jdou zčásti svou vlastní cestou (a nejedn v železniční dopravě) a je to dobře. Děkuji za poučení.

Sériový jezdec

Včera v noci jsem ji viděl v Hněvicích. Vezla vlak cisteren směrem na Prahu. Pěkná.

G-man

To asi byla ET43-010, já ji viděl v sobotu dopo v Lovosicích s cisternami směr sever.

kade

ano, zpět pak jela takto https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesicnik-o-skutecne-a-modelove-zeleznici/pkp-cargo-international-si-najima-lokomotivu-dragon-2
ET43-010 je ta pronajatá, ten oficiální záběr 011 je jen „ilustrativní“

vagonář

Moc pěkná mašina, už se těším, až ji uvidím na vlastní oči.

jal

Na popisovaných směrech se už objevovala.

Mates

Ale na vlakoch PKP Cargo.

PeDazOl

Tak jestli mě oko při jízdě autem po souběžné silnici neklamalo, tak dnes už svištěl od Břeclavi ku Přerovu.

kaded

viz poslední věta článku. A přesněji řečeno tyto lokomotivy jezdí na Moravě už od května, ono se navenek nepozná, jestli je na vlaku PKPC nebo PKPCI.