Pilota ruského letadla, ve kterém uhořely desítky lidí, poslal soud na šest let do vězení
Podle pilota nehodu způsobila technická závada na letadle.
„Rozsudek napadneme, pokládáme jej za příliš přísný,“ řekla agentuře TASS obhájkyně Natalja Mitusovová. Vysvětlila, že teprve poté, co rozsudek nabude právní moci, dostane její klient Denis Jevdokimov příkaz, kam se má dostavit k odpykání trestu.
Kapitán letounu si má trest odpykat ve vězeňské osadě, kde nebývají stráže, ale pouze vězeňská správa, a kde si trest obvykle odpykávají lidé odsouzení za nedbalostní trestné činy.
Soud mu také zakázal pilotovat letadla po tři roky a uložil mu, aby dvěma obětem nehody vyplatil 1,5 milionu rublů (asi 394 000 Kč). Jevdokimov se k vině nepřiznal a obhajoba trvala na tom, že neštěstí zavinila technická závada letadla a chybné počínání jedné z letušek během požáru, dodala agentura Interfax.
Evakuace i s kufry
K nehodě došlo 5. května 2019 na letu SU1492 z Moskvy do Murmansku. Piloti krátce po startu vyhlásili stav nouze a vrátili se zpět na letiště. Zprávy o zraněných a mrtvých se od začátku velmi lišily, nejprve se ruská média tvářila, že zahynulo podstatně méně lidí.
Šokující jsou i záběry ze samotné evakuace, kdy se někteří lidé zdržovali tím, že si brali ještě příruční zavazadlo. Aeroflot uvedl, že evakuace trvala jen 55 sekund, zatímco norma je 90 vteřin. Ruský letecký konstruktér Vadim Lukaševič v únoru uvedl, že evakuační skluzy u Suchoje nefungují tak, jak mají.
Předběžná zpráva zveřejněná v červnu 2019 uvádí, že letadlo skutečně zasáhl blesk, ten vyřadil ale jen autopilota. Podle vyšetřovatelů letadlo po zásahu bleskem klesalo na přistání příliš rychle. Zpráva ale ještě nedávala pilotům žádnou vinu. Stroj začal hoře poté, co před přistáním kvůli vysoké rychlosti třikrát udeřil o plochu ranveje.