Pět kilometrů tratě a dvě nádraží k tomu. Správa železnic prodává lokálku za 1,1 milionu korun

Nádraží v Žacléři. Foto: Jan Suchý / Wikimedia CommonsNádraží v Žacléři. Foto: Jan Suchý / Wikimedia Commons

Nový majitel musí udržovat trať pět let v provozuschopném stavu a mít bankovní záruku přes šest milionů korun.

135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2

Na článku mě zaujala ta titulní fotografie. Nádherná drážní budova. Tedy ta na této fotce. Na fotografii v závěru článku je patrné, že dřevěné skladiště s rampou typické pro tento typ stavby šel již k zemi a je minulostí. Podle snímků šlo toto skladiště k zemi mezi lety 2012 a 2015 :-(. Škoda, že k prodeji nedojde dříve, než stačí stavby zchátrat a spadnout a nebo než jsou z tohoto důvodu zbourány. Co takhle přinést nějaké info o stavu a vývoji situace s motorovou remízou v Zásmukách ? Podle všeho stále ještě stojí.

Beny

Skladiště v Žacléři spadlo roku 2013 pod náporem sněhu.

Beny

„Dokážeme si na trati představit třeba turistický provoz šlapacích drezín…“ Ikdyž věřím, že by tento záměr Žacléřsku velmi pomohl, nedokážu si bohužel představit jak splnit podmínku DÚ, že drezíny nesmí přes silniční přejezd.

jva

tož tahle je v ligové tabulce zbytečných tratí hodně vysoko… Mimochodem – bus to zvládá za 7 minut, pokud už má být osobní auto horší než peklo…

Leinad

Stačí udržovat jako Kozinu nebo udělat klouzačku jako v Kdyni?

Axel

Podle mého názoru ta prapodivná podmínka o zachování provozu pod hrozbou bankovní záruky … to asi souvisí s tím, že stát (Česká republika) nakupoval za dost velké peníze ty nemovitosti od firmy České dráhy. V roce 2016 bylo převedeno nemovitostí za 12 miliard Další kolo prodeje nemovitostí z ČD probíhá letos ( 20 miliard z našich kapes, chce ČD, tj. průměrně 500 Kč/m2 )… Vcelku by mě zajímalo jestli ten prodej z ČD do majetku státu zahrnuje i pozemek firmy ČD p.č. 1559 (k.ú. Žacléř), který je poblíž této lokálky Holt, to je tak, když „péče řádného hospodáře“ dostává na… Číst vice »

mgr.pavel

Nevíte, kdy zde Karel Havlíček začne sbírat podpisy pro politickou petici za zachování trati? 🙂

(jasně, jsou rozdíly mezi prodejem nevyužívané trati a ukončením provozu na trati pro 20-50 cestujících *denně* – ale moc velké právě ty rozdíly nejsou..)

kakov

nezačne, je po volbách 😀

ABC

každou chvíli jsou nějaký 🙂

Karl vB.

2022: Volby do Senátu a obecních zastupitelstev
2023: Prezidentské volby
2024: Volby do krajů, senátu, Evropského parlamentu
2025: Volby do Poslanecké sněmovny – už zas
2026: Volby do Senátu a obecních zastupitelstev
2027: Žádné volby se NEKONAJÍ

Axel

Chtělo by to protáhnout. Ty výsledky obecních, krajských a poslaneckých voleb. Z nynějších čtyř třeba na pět let. U voleb na budoucí paní prezidentu/pana prezidenta by mi nevadilo, kdyby volby byly jednou za deset let. Neboť jako hlavní úkol pana prezidenta/paní prezidentky považuji, aby sjednocoval národ, tišil hádky, dával naději že bude líp když v podstatném potáhnem za jeden provaz (a v míň podstatném si vybereme dle svého gusta, kdy náš národ lze rozdělit do zhruba 4 až 9 názorových proudů). Volby do Evropy jsou jednou za 5x let. A je to v klidu. Volby do Senátu jednou za 6x… Číst vice »

REBEL

Vyhozené peníze.

Filip

Naprosto zbytečná (účelová?) je podmínka udržování v provozuschopném stavu, která většinu lidí s podnikatelským duchem odradí. Viz příklad šlapacích drezín. SŽ tak automaticky vyřadila všechny zájemce, kteří nechtějí příštích pět let vyhazovat peníze z okna, nebo provozovat modelovou železnici v měřítku 1:1 (a pokud by se takový nadšenec našel, vyřadí ho nejspíše podmínka šesti milionů na účtu, tihle nadšenci a železniční spolky s nimi spojené většinou nemají peněz nazbyt). Pokud chce SŽ zachovat provozuschopnou trať, tak ať ji neprodává a stará se o ni sama, ostatně právě od toho tu ta společnost je. Ale pokud se o trať starat nechce,… Číst vice »

Beny

Šlapací drezíny se nevylučují s požadavkem na udržování v provozuschopném stavu. Viz. Hevlín. Větším problémem pro ně je, že tato drezína nesmí přes silniční přejezd.

Kosmik

Nejde pochopit co tím SŽ sleduje.

Pája

Třeba se rozhodla, že do ní investuje, aby byla plně provozuschopná, bez pomalých jízd, s vyšší třídou zatížení, třeba i pod ETCS – a pak ji za milion prodá, nebo vyasfaltuje. V našem státě je možné všechno.

Pája

To byla samozřejmě ironie.

Beny

Škoda, že takovou samozřejmost je nutné psát …. ehm ehm Lužec nad Vltavou …

MarSei

Tak je to správně – pět let v provozuschopném stavu. Žádná cyklostezka!‘ Kdyby tato podmínka byla i u jiných tratí, nemusely dopadnout, jak dopadly. Naprosto v pořádku!

PvvS

Pokud ji v provozuschopném stavu předají..

Filip

Jako že by se pět let zbytečně mrhaly peníze a až pak se konečně koleje zrušily? Peníze rostou na stromech?

Dušan

Ta nekonkurenceschopnost tratě vůči silniční dopravě mne velice zaujala, protože když si udělám nějakou mega-matici všech železničních stanic a budu zkoumat konkurenceschopnost všech vlakových spojení versus silnice tak ruku na srdce – kolik jich bude konkurenceschopných ? Hm ?

Kubrt

Tady je to extrémní.

kakov

otázka je, co znamená „konkurenceschopná“, jsou lidé, kteří nic jiného než auto nepřipustí, ale budete se divit, těch konkurenceschopných nebude tak málo, jak to na první pohled vypadá….

Lemmy

Tady diskutujeme o konkrétní trati a podobné filosofování je poměrně zbytečné. Buďto to tam znáte a řeknete argumenty proč si myslíte, že by tam vlak mohl fungovat, nebo to tam neznáte a holt budete věřit místním…

kakov

obávám se, že špatně chápete, nebo alespoň jinak než já, Dušan píše něco o mega-matici všech železničních stanic a všech vlakových spojení, to nevypadá na konkrétní trať….. na to jsem reagoval

Zdeněk

Nechtěl tu trať do Vidnavy koupit majitel té šamotky, že to bude vyvážet do Polska?Snad měl i nějaké plány na obnovu tratě přes Polsko…

M19

Až po té, co byla trať nabízena k prodeji neúspěšně. Od té doby co projevil zájem se však SŽ k prodeji nemá.

Beny

Nebyl by někde článek o odmítnutí prodeje takovému zájemci ze strany SŽ? Nějak se mi tomu nechce věřit…

Diesel

Tak určitě je pohodlnější a rychlejší z bodu A do bodu B jet deset minut autem než se trmacet hodinu v sukafonu okolo kopečků. Takže tyhle přežitky v podobě lokálek skutečně budoucnost nemají.

Jelen

To rozhodně nejsou žádné přežitky. Nesmysl všech nesmyslů.

Karl vB.

Pokud je podle vašeho názoru ta trať perspektivní, máte možnost jí koupit a provozovat (a případně i zbohatnout) 🙂

kakov

aaa, pán je autíčkář co??

Lemmy

Ne, pán jen není železniční důchodce s hafem času a vlakama zadarmo.

kakov

to já taky né, a obávám se, že se důchodu ani nedožiju,

PS: režijku nemám, a nikdy jsem nepracoval na dráze v žádném slova smyslu

Glum218

Autem cca 20 minut, vlakem by to bylo řekl bych tak 35-40. Takže poměr opravdu není 1:6 ale spíš do 1:2. Což sice není oslnivé, ale kdyby se chtělo, využít by to nějak šlo. Když trochu rozvinu teorie, potenciální přestupní vazba v Poříčí by odtud do Žacléře znamenala vlakem tak 30 minut a autem je to cca 25 minut. Kdyby se chtělo, jízdní doby by tady takový problém nebyly. Ekonomická návratnost je věc jiná, aby se to vyplatilo, musel by tam jezdit třeba slušně obsazený regioshark, na což bohužel není poptávka.

Beny

No, k těm 35 minutám vlaku připočítejte cca 10+10 min cesty na vlak/z vlaku. Rád bych napsal že ta lokálka je využitelná ale pokud není v hlavním přepravním proudu konkurenceschopná ani busu, je to marné.

Tomáš679.2

A co má podle Vás budoucnost ?

Růža

Pane starosto Vaníčku. Když si koupíte trať, vůbec ji nemusíte umět udržovat. Stačí se obrátit na toho, kdo to umí a živí se tim. Prostě mu za údržbu zaplatíte. Když potřebujete třeba elektro revize, různé opravy, novou střechu atd.na majetku města tak si to snad zajistíte u firem, které to umí. Dráha se neprovozuje zadarmo pane starosto.

Core

To si tu málokdo uvědomuje 😥

PvvS

Třebas na ty, kteří ji nechali dojít do stávajícího stavu.. Ti to evidentně umí.

M19

Možná se tím neživí, možná jen za to berou peníze?

Občané Žacléře

No ono ti kašparci co si říkají „úředníci“ nepatří mezi nejchytřejší. Obvykle to jsou takový jednodušší lidi bez vysoké školy co se v soukromém sektoru poctivou prací neužívi a pak zkouší různé podvody jak se dostat aspoň na obec. Jenom u nás na obci je několik bývalých policajtů co obsadili místa, na která absolutně vědomostně nestačí a mladí lidé s odbornou kvalifikací a ukončenou VŠ musí hledat práci třeba i v jiném oboru. Tady ten Vaníček To bude asi stejný případ. Má on vůbec představu co to obnáší provozovat drážní dopravu? Na tuhle činnost si musí vždycky najít odbornou firmu,… Číst vice »

Lemmy

Vaníček ale říká totéž, co je tady napsané v posledním odstavci: je to pro něj nová, složitá a potenciálně drahá činnost.
A tahle činnost má pro obec velmi okrajový význam. Vaníček, narozdíl od různých internetových mudrců, ví do čeho chce investovat čas a proto o trať zájem neměl…

Filip Peter

Pane/Paní Růžo. Když se rozhodnete napsat komentář, vůbec tomu nemusíte rozumnět…

Teď vážně.
1) Platit zprostředkovatele, je pro obec velikosti Žacléře asi dost nepředstavitelný výdaj
2) Neznám v ČR společnost, která by se zabývala provozováním dráhy a nebyla zároveň jejím vlastníkem (mimo SŽ, ta je tady, ale jaksi ze hry).
3) Dráha se samozřejmě neprovozuje zadarmo, ale také se nemusí náklady uměle zvyšovat, platnou třetí straně.

Janek

SZ pri podpisu smlouvy dokaze drzet provozuschopnost trate. Delame jak vlecky, tak nakladni nadrazi, ktere nepatri SZ.

PvvS

No to je vidět na hromadě tratí..

Lemmy

Umí to jak SŽ, JHMD, asi i Viamont, stejně tak lepší firmy provozující vlečky. Pro údolí Desné dělala něco podobného firma SART.
Ale není to zadarmo…

Filip Peter

SŽ to umí, ale zde asi nepřipadá v úvahu.
JHMD tedy nevím, ta dle mého neprovozuje žádnou dráhu která by nebyla jejím vlastnictvím.
SART máte pravdu.
Viamont opravdu provozuje dráhu? Nevím, ptám se. Já pouze vím, že se zabývají stavební činností (i malého rozsahu) nikoliv však přímo provozování dráhy.

hank

Viamont -> Viamont Regio -> GW Train. Ještě jako Viamont začali koncem 90. let provozovat tratě Sokolov – Kraslice a Trutnov – Svoboda nad Úpou.

Filip Peter

SŽ sice provozuje dráhu cizího vlastníka, ale zde jaksi nepřipadá v úvahu.
JHMD si nejsem vědom, že by provozovalo nějakou dráhu, která není jejím vlastnictvím.
U Viamontu teď hodně váhám, ale myslím, že již též se tímto nezabývá.
SART, máte 100% pravdu ten jsem opomenul, děkuju.

Miroslav Zikmund

Jaká bude návratnost investice a údržby trati ?

Gablenz

… odbočka od dříve postavené trati z Trutnova do polské Lubawky… v té době těžko mohly vést nějaké tratě do Polska, prostě proto, že žádné Polsko neexistovalo

Vít Jůza

To je jako napsat, že v současnosti neexiastují žádné Čechy … ano, nemají vlastní státnost a jsou součástí různých aktuálních států, ale je to jakýsi historický celek, který nepřestal existovat … a podobně Polsko v roce 1882.

Lada

Když už teda argumentujete historickým celkem, tak byste aspoň neměl zapomínat na to, že zrovna tato „část celku“, než připadla Prusku, patřila k české koruně 🙂

kakov

zkuste napsat článek „trať postavená do německa“ půlka čtenářů nepochopí, o čem je řeč, pač to co bylo před více než sto lety (stavba trati) a jako označení ztratilo význam před osmdesáti lety, je pro hodně lidí vzdálený pravěk….

Gablenz

Stačí napsat „do tehdejšího pruského Liebau, dnes polské Lubawky“ 🙂

Gwann

fascinuje mne požadavek záruky za provozuschopnost. zvláště od dobre správy, která udržuje, jak udržuje. kozina, horní slavkov…

buď někoho potřebuji vyautovat aby to nekoupil, nebo chtějí trhat trať…jinak si tohle fakt neumím vysvětlit.

doufám, že jim tyhle manýry brzo někdo zarazi.

Pája

Měl by a hodně rychle. Vždycky, když sebou Panter ve 160 km/h někde pořádně hází, vzpomenu si na to, že se zaklínají penězi spotřebovanými na údržbu lokálek. Ony i ty cibule vyskočily z kolejí kvůli intenzivní péči o místní dráhy.

Lemmy

Njn, interpanter je taková vývojová série, na které se v Plzni učili. Nic proti tomu, jen nevím proč jim to kavky z ČD v této podobě odebraly a zaplatily…

Pája

Já měl na mysli konkrétní místa koridorů, na kterých sebou hází všechny vlaky, jen Panter o něco víc.

Karel JIRÁSEK

Jistě máte na mysli cibule (vozy na přepravu sypkých hmot), které vykolejily u M.Lázní. za trať je mezinárodní koridor, ne lokálka a k vykolejení došlo kvůli neinformování strojvedoucího o změnách v návěštění.

Lemmy

A frustrát Gwann zase vylezl z díry, aby zahejtoval Správu železnic za dva největší problémy české železnice…

Gwann

ja nikomu nenadavam do parazitu…demagogu a hulváte.

M19

SŽ s tím nemá nic společného? Fakt? Jak by se vám líbilo, kdyby o vás někdo napsal, že jste kastrát?

Lemmy

A jak by se vám líbilo, kdyby o vás někdo napsal, že jste oliheň?

Milda

Se nedivte vždyť i generální ředitel SŽ psal že jim chybí cca 600 zaměstnanců ale vše se řeší modernizaci zabezpečení a proto se můžou snižovat stavy dopravních a udržujících zaměstnanců. Jen opomněl říci že se rapidně navyšují administrativní zaměstnanci, jen těch mladých holek co u nás na podniku přibylo už jich je víc než nas v monterkach.
Naše heslo je to by se pracovalo kdyby nejezdili vlaky.
Heslo ČD to by se pracovalo kdyby nebyli cestující

wondon

Vy musíte pracovat na OŘ Ústí🤣🤣

kakov

no představte si, že by to někdo vážně provozoval a byl úspěšný, tím by dokázal, jak je dobrá správa neschopná, a to se přeci nemůže připustit……

Pepa z plzenskeho depa

Z toho posledniho odstavce me vzdy dojme, ze nejzhavejsi kandidat na zruseni je trat Mladotice – Kralovice, ktera je ale jedina, z tech vypsanych, co ma nejaky smyl a vede od někud někam, dala by se po ni provozovat i nakladni doprava – kaolin z Kaznějova do Rakovníka, osobni doprava: kralovicti chteji obnovit aspon kousek k Mariánsky Týnici.
K trati do Žacléře: pokud se neudela z mistnich dolu skanzen podobny kladenskemu Maurau, tak ta zeleznice muze skoncit… tam se neuzivi ani turisticke dreziny…

Svojsin

Trať do Mladotic měla dle pamětníků nevalné až mizerné využití v osobce i za reálného socialismu. Těch pár lidí v sezóně do Týnce to opravdu nevytrhne.

Pepa z plzenskeho depa

Pravdu díš. Neříkám, že tam budou jezdit davy lidí, ale z těch vypsanych trati ma tahle jediny i trochu prakticky vyznam. Osobne bych uvital prime spojeni Rakovnika s Plzni prave pres Kralovice nejakym vlakem kategorie Sp.

MartinS.

Když se podíváte, kolik lidí přestupuje v Kralovicích z linky 321 IDPK (Plzeň – Kralovice) na linku 570 PID (Rakovník – Kralovice) s přestupní dobou cca 5 minut, tak mi řekněte, koho by ty spěšnáky Plzeň – Rakovník vozily? Btw: jízdní doba takového spěšňáku by byla cca 1:45, tedy stejná jako u autobusu, vzdálenost po železnici 79 km, po silnici 64 km.

Frantisek

Posuzovat potenciál přímých spěšných vlaků podle rozkouskovaného spojení zastávkovými vlaky se dvěma přestupy na autobus a z autobusu, to chce vážně fištróna. Mimochodem, mít při stejné jízdní době větší cestovní pohodlí není argument pro?

Jiří Kocurek

A co by tam jezdilo? Hádám 810, v lepším případě Regionova, protože ČD nemají lešpí vozidla ani tam, kde je slíbily.

Vít Jůza

Nemusí být rozhodující, co mají zrovna ČD. A pro začátek by mohly být 810 ideální, než bude a než bude potřeba a než bude na něco lepšího.

Filip

Ano. 810 by mohly být ideální. Ale v roce 1975, ne v roce 2021, sorry jako.

Kernteriér

A ty snad znáš něco pohodlnějšího než 810?

kakov

melete nesmysly, nikdo nemluví o dvou přestupech vlak-bus, ale pouze o jednom bus-bus

Václav

A co nějaká modernizace tratě Plzeň-Žatec, nezkrátila by náhodou cestu? Nebo se trať dál nechá zaostávat a za pár let se zase všichni budou divit, že ani těmi rychlíky z Plzeňska na sever nikdo nejezdí a trať se zruší, nebo převede na turistickou atrakci?

Třicátáprvní Béé

Tam se modernizuje každý rok 150 dny výluky, opravdu. Škoda jen, že za těch let výluk to není, až na pár nových úseků, moc poznat.

Pepa z plzeňskýho depa

Když se jen mění koleje a pražce v původní stopě, tak to moc zrychlení nepřinese. Nová stopa je de-facto vyloučena z důvodu poddolování a náročnému terénu. Jinak by ten vlak nemusel zajíždět např. do Obory… škoda… ale cestovat např. Plzeň – Žatec je opravdu výhodnější autem i přes roky zavřenou Jesenici…

Pepa z plzeňskýho depa

Chápu vás. Já tam jezdím hlavně s kolem o víkendu a musím tahat kolo na autě a vracet se k němu. je to celkem limitující… raději bych jel vlakem tam i vlakem zpět. Rychlost není rozhodující, spíš to pohodlí a možnost cestovat s objemějšími zavadly. Ale každý máme jiné potřeby a názory. A to je dobře 🙂

Jelen

A nebylo to třeba tím, že už tehdy tam byl nevhodný jízdní řád? Když se podívám na ten stávající, tak se není čemu divit, že tam nikdo nejezdí. PRvní vlak o víkendu před sedmou ráno (příliš brzy, z Prahy se do RA na tuto dobu nedostanete) a další až v jednu odpoledne. Ta trať vážně není zbytečná, jen jaksi jízdní řád neodpovídá potřebám cestujících.

Svojsin

Tam je jízdní řád, o kterém před lety zastánci lokálek tvrdili, že je potřebný, aby tam jezdilo hodně lidí. Výjimka je v 17h z Rakovníka, ale i když jela 17ka dál, cestující tam nebyli.
Takže tehdejsi šotouši na KU vyhověli, ale bylo to k ničemu.
Naopak většina cestujících měla ( pořád má) smůlu, páč to má na vlak daleko, často i v Rakáči. Od prosince snad konečně vyjedou potřebám lidí
odpovídající bus linky ….

Lemmy

Jasný, opravit a hodinovej takt a budou tam davy. Z Rakovníka do Plzně, super nápad… tak na maršrutku.

Herold

Úplně vidím ty davy lidí, co chtějí jezdit na sedmou ráno z Prahy do Rakovníka…

Míra

Za reálného socialismu jsem jezdil z Rakovníka do Plzně. Ale vlakem z Rakovníka do Mladotic jsem nejezdil rád, často byl M152 (dnes 810) opravdu plný a jízda po této trati (díky jejímu stavu) byla nepohodlná. Radši jsem jel trochu delší trasou přes Blatno u Jesenice. Rozhodujícím momentem bylo přerušení provozu mezi Mladoticemi a Kralovicemi v r. 1997 z důvodu zanedbané údržby trati a nahrazení náhradní autobusovou dopravou.

svojsin

Já tam jel poprvé cca 93-94, takže jak píšu, 80 roky mám z vyprávění, ale už v těch 90 to tam za moc nestálo….

Šašek

Pane Pepo z depa, byl jste tam vůbec někdy? Hornický skanzen Žacléř dávno existuje. Trať se neuživí proto, že turisté jezdí auty. Navíc z Trutnova na Královec jede vlak jen občas a tam by se muselo stejně přestoupit. Další věc je, že zastávky Lampertice a Žacléř jsou dosti vzdálené. No a Žacléř není Kladno.

Kernteriér

A proč ti turisté jezdí auty? Protože vlakem by tam jeli třikrát delší dobu.

Frantisek

Protože nikoho nenapadne zlepšit parametry hlavní tratě, zavést tam pořádné spojení, přímé vozy aspoň pro směr z Polska (pro turisty odtamtud), nebo ještě lépe postavit dvě spojky i pro směr od Trutnova, zato by tu někteří převálcovali novou dálnicí i jen tu možnost tam něco po kolejích dovézt, když už nejsou schopni připustit rozšiřování a zlepšování čehokoli jiného než silnic. Jako by ten podíl vlaků nebyl ještě pořád dost nízký a aut pořád dost vysoký…

Kernteriér

Jasně. Kvůli lokálce do Žacléře utratíme stamilióny korun po celé republice.
V podstatě každá trať má smysl, i za nesmyslnou cenu, že?

Jiří Kocurek

To je argumenta jak sebrat lidem pevné linky, mobily a zarušitr signál, aby na poštu museli.

Jiří Kocurek

… poté co vylepšení pošty o wifi zadarmo nepřinese kýžené zlepšení.

Vít Jůza

Představte si, že ty pošty mají své využití, i když se část věcí vyřizuje jinou cestou!

ABC

možná kdyby na poště byl záchod….

Lemmy

…a úschovna kol?

Adamgolias

Protože to je levnější.Lidi na nic jiného než na peníze neslyší. Až budou obce moci vybírat za průjezd Mýto , bude poptávka po místních tratích vyšší.

Kernteriér

Jasně, aneb my vás do těch vlaků dostaneme, i když nechcete.

kakov

o levnější se dá velmi úspěšně pochybovat

PvvS

Pochybuju že mýto za autobusy by bylo vyšší , než výpalné ČD. A to nepočítám, na kolik by si ČD nacenily provoz nových NP motoráků (nemyslím 814 a mutace).

Pepa z plzeňskýho depa

Máte pravdu, nebyl jsem tam… Vím o hornickém skanzenu, ale chybí k němu to propojení se železnicí. I do pivovaru ve Velkých Popovicích zajíždí speciální vlak o víkendech z Prahy hl. n. Proč podobný koncept nejde udělat např. z Trutnova? Jako turistická linka město – atrakce a zpět by to nemuselo být ani rychlé, aby to pár rodičů s dětmi přitáhlo. Táta si pak může dát jedno orosený a nemusí se bát, že ho nějakej polskej kamioňák cestou zpět smete do příkopu…

Šašek

Trať Trutnov-Královec je provozována pouze sezónně a není v dobrém stavu. Trať Královec-Žacléř se nepoužívá roky. Proto hledají někoho, kdo to bude „udržovat“(ve velkých uvozovkách). Navíc zde povede dálnice D11 s plánovaným sjezdem. Jedná se o zapadlé Sudety. Udělat jde všechno, ale peníze na to nikdo nedá…

Luboš Beneš

Bohužel bus z Kralovic do Plzně je rychlejší a jiná osobka tam nedává smysl

Lemmy

Pepovi v buse neplatí režijka.

Pepa z plzeňskýho depa

režijku jsem měl naposledy jako dítě… teď si platím první třídu 😉

Frantisek

Proč furt jen z Kralovic a do Kralovic? Tam nejsou po cestě významnější cíle? Spojení od Prahy, Kladna a Rakovníka ke Střele, klášteru v Plasích, přímé spojení Plzně s Rakovníkem či Kladnem, k tomu navazující směry… Není potřeba všechno tlačit přes Prahu anebo rovnou na silnice, kteréžto si mimochodem žádají a už i stavějí objížďky kolem auty přeplněné Prahy, byť pro menšinový tranzit.

kakov

budete se divit, ale spojení Plas s Prahou, je mnohem lepší přes Plzeň, minimálně co do četnosti, autobusy Manětím-Plasy-Kralovice-Praha jsou zrušené mnoho let pro nezájem cestujících, jezdilo to sice jen dvakrát denně, ale jezdilo, kde tehdy byly ty davy cestujících, kteří potřebují jet z Prahy ke Střele??

Míra

Budete se divit, ale to výhodné spojení je právě jeden z důvodů přetížení trati a dálnice mezi Berounem a Prahou.

kakov

nebudu se divit, vím že to je velmi nepřesně řečeno, jestli frekvence Plasy-Praha je důvodem přetížení úseku Beroun-Praha, je něco špatně

Kernteriér

Proč bohužel? Snad bohudík, ne?

kakov

ten kaolin se skutečně vozí, nebo je to jen fantazie?? jinak kaolin se bez problémů dá vozit přes Blatno

Šašek

Třeba to koupí nějaký solventní fanoušek železnic. Tento zapomenutý kout Sudet má jistě své kouzlo…

Glum218

Bylo by to hezký, Žacléř a jeho okolí je fajn a ta trať sama o sobě je taky krásná, prošel jsem si jí pěšky mnohokrát. Ono i ten cestovní čas by nebyl tak špatnej s přeložkou, která by odstranila úvrať v Královci, ale to se samozřejmě nikdy nikomu nevyplatí stavět. O té v Poříčí ani nemluvím, ta by byla ještě výrazně dražší.

Frantisek

No, nevyplatí. Stále kapacitnější a častěji opravované silnice, parkoviště a na to vše navazující nervová a plicní sanatoria totiž nic nestojí, podobně jako obnovování zašlých fasád domů. Války o zdroje pro energeticky náročnější způsoby hromadných přeprav vynechám. 🙂

Jiří Kocurek

Ano, místo autobusu za 25-30 litrů na 100 km pošleme méně náročnější 810 s spotřebou 40 litrů na 100 km a železnici nebudeme muset opravovat, protože to se dělá jen u silnice.

Karl vB.

Pane Františku, nejlépe přesvědčíte ostatní o vaší pravdě osobním příkladem. Kupte si tedy tuto trať, provozujte jí a uvidíte, jak se tam rapidně sníží individuální automobilová doprava a jak všichni pojedou do Žacléře vaším vlakem. Zdravotní pojišťovny, kterým snížíte náklady na nervová a plicní sanatoria vás budou milovat.

BND 30

Dobrý nápad. To mego mu půjčí kdejaký ústav a může se předvést. Když by to mělo zachránit byť jediný život…
A když je František jediný, tak prostě musí !

Lemmy

…dokud přes něj nepovede dálnice.

Frantisek

No, právě. Válcovat do krajiny šestipruh místo dvoukolejky a podporovat vzdálené zásobování na úkor místního, to by nám šlo. To bude napříště zase jedna pohádková rekreace…

Lemmy

Takhle, konec světa je to zajímavej, ale že by se tam kdokoliv chodil rekreovat to si fakt nejsem jistej. Vedle jsou mnohokrát zajímavější Krkonoše, jinde vedle Adršpach…

Glum218

Očividně jste tam nikdy nebyl. V celé oblasti se staví jako o život, protože je to těsně na hranici KRNAPu, takže je to jednodušší. Mám tam po pradědovi chalupu, ta mizí v záplavě nových srubů (ty jsou ještě celkem ok) a odporných pražských novostaveb (ty mě tam pěkně serou). Většina je toho na pronájem a lidi jsou tam furt.

Karl vB.

Pokud se tam staví, jako o život, tak po 5 letech na nádraží vytrhat koleje a pozemek použít na stavební parcely.

libor

zrušit, aspoň se nebude muset řešit přemostění u stavby D11 a ušetří se nějaké ty kačky….

Klabavátor

Čéče, to asi nepomůže, protože tam je ještě souběžná silnice do Žacléře.

Kuba

Tak by mohla jít na most ta, bylo by to o dost levnější než zvedat dálnici.

Lemmy

Jste génius, neuvažoval jste o profesi projektanta?

Frantisek

Místo ní jim dá sjezd z dálnice. Jakápak místní spojení, k čemu… Hlavně zazdít tu nenáviděnou železnici, která si nezaslouží dostat pořádnou páteřní trať. Všichni do aut! Kdy už to ta 17% menšina pochopí… 🙂 (Já jen doufám, že podobná „genialita“ to tu vše neovládne.)

Jiří Kocurek

Jakože 6 milionů držitelů ŘP tvoří 17% menšinu obyvatel ČR? https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Zadost-o-poskytnuti-informace-(1)/Poskytnute-informace/Pocet-ridicskych-prukazu

Ne, finanční důvody opravdu nejsou nenávist. A jinak páteřní tratě v ČR se zvou koridory.

Řekl bych, že vylhané arugumenty svědčí o psychickém problémů.

Svojsin

František nesnáší silniční dopravu a železnice je pro něj dobrá i tehdy, pokud by ji nepoužil za rok nikdo. I tehdy je proněj samozřejmě velice ekologická atd. td.

Pája

Není sám. není to druhem dopravy jako takovým, ale těmi bezohlednými účastníky a velkým množstvím aut. Jak nejsem ekolog, tak usuzuji, že je to násobně víc, než tato planeta dlouhodobě může vydržet.

BND 30

Auta jsou pro planetu ten nejmenší problém. Tu řešíme spotřebu a emise a sopka na Kanárech hulí, jak všechna auta několik let. Že to užívání sopky Evropská komise Španělsku nezakáže. Určitě na ní nemá emisní povolenky!

Vít Jůza

Myslím, že ironie nebyla úplně pochopena, a že 17% menšina jsou spíše ti, kteří nejsou přirostlí ke svému automobilu.

PvvS

Máte pravdu. Už aby těch posledních 17% přešlo do aut. A na místech uvolněných tratí budou krásný silnice :).