Letecké společnosti mezi sebou už nesoutěží jen servisem na palubě či cenou letenek. V době pandemie koronaviru i tím, jak rychle vrátí peníze za zrušený let.
V situaci, kdy řada lidí čeká na vrácení peněz za zrušené letenky i běžně více než půl roku, oznámila maďarská letecká společnost Wizz Air, že 95 % všech refundací vyřídí do jednoho týdne. Vysvětluje to automatizací celého procesu.
„Už na samém začátku pandemie jsme investovali do automatizace procesu refundace. Díky tomu, na rozdíl od jiných leteckých společností v Evropě, poskytujeme našim cestujícím nejrychlejší vrácení peněz v případě zrušeného letu. Jsme hrdí na to, že se nám daří 95 % žádostí o vrácení peněz zpracovat během pouhých sedmi dnů. I nadále budeme investovat do dalšího zlepšování, aby byl proces vrácení peněz co nejplynulejší a nejintuitivnější a zákazníci mohli znovu cestovat bez starostí,“ řekla Zsuzsa Poos, obchodní ředitelka Wizz Air.
Cestujícím, jejichž lety byly zrušeny, nabízí Wizz Air několik způsobů vrácení peněz. Buď automaticky vrátí 120 % původního tarifu v kreditech letecké společnosti, nebo dá cestujícím možnost získat 100% hotovostní náhradu dle jejich původního způsobu platby, nebo možnost přebookovat let zdarma. Cestující mohou o vrácení peněz snadno požádat jedním kliknutím ve svém účtu Wizz Air, nebo kliknutím na odkaz, který obdrží e-mailem.
Wizz Air podobně jako jiné nízkonákladové společnosti doporučuje, aby si lidé kupovali letenky přímo přes jejich web. „Pokud jsou rezervace prováděny prostřednictvím online rezervačních platforem, nemůže společnost Wizz Air cestujícího přímo kontaktovat. Majitelem rezervace v těchto případech není cestující, ale platforma, prostřednictvím které byly letenky zakoupeny. V důsledku toho může dojít ke zpoždění kompenzace,“ vysvětlila firma. Dlouho na vracení peněz čekají například klienti Kiwi.com.
Restauraci platím za jídlo až poté co ho sním a není s tím problém. Proč platit za letadla předem? At´ se platí až v cílové destinaci. Do té doby bojkot leteckých společností.
Z mých vlastních zkušeností vím, že to je nesmysl!!!!!Já žádám Wizz Air o refundaci letenek již bez pár dnů rok!!!! Po peripetiích a dopisování si automatem, že mi chybí informace k refundaci mi přišel mail, že mi peníze vrátí do 20 pracovních dnů. Před vypršením termínu opětovně dojde mail, že mi chybí informace a pokud nebudu reagovat do 5 dnů, případ uzavřou! Naprosto mě tedy udivují tyhle informace a rád bych autorovi článku klidně poskytl veškerou komunikaci s touhle společností ,aby ji poslal paní obchodní ředitelce a vyjádřila se k tomu….Na peníze stále čekám. Aktuálně dnes mi opět došel mail… Číst vice »
Hm, tak s Easy to bylo nakonec ještě easy. Dokonce na kurzovém rozdílu jsem vydělal pár stovek, doufám, že mi pokryjí pokec s Hycinthou.
Tak u EasyJetu mi refundace trvala 6 týdnů. Nebylo to úplně bezproblémové, na část platby Easy zapomněl, tak jsem si musel pokecat se slečnou Hycinthou po zákaznické lince. Nakonec jsem se dočkal všech peněz, ale Hycintha to evidentně zautomatizované neměla. Nejspíš ruční práce.
Proč zde opět chybí vyjádření Kiwi.com?
K čemu se mají vyjadřovat? že dluží a že je lepší nakupovat přes ně?
Protože Kiwi.com se nevyjadřuje. Na přímé kontaktování pana Dlouhého přes Linkedin naší společností ClaimCloud pan Dlouhý nereaguje k dané problematice ohledně našich klientů. Když CEO nereaguje a strká hlavu do písku před problémy, pak to může vyvolávat podezření, že něco ve společnosti není něco v pořádku.
Proč opět chybí vyjádření Kiwi.com? Tohle má být seriózní žurnalistika?
Je pěkné, že Kiwi.com má tak loajální zaměstnance, kteří firmu nevracející peníze za letenky hájí. Jak si vyjádření představujete? Opakovaně Kiwi.com přiznalo, že není vše vráceno. Vím o x případech, kteří stále peníze nedostali. https://www.czechcrunch.cz/2020/12/na-vraceni-penez-stale-cekaji-desitky-tisic-lidi-nemuzeme-ale-platit-cizi-dluhy-rika-sef-kiwi-com-nektere-letenky-nove-dotuje/. Jsem opravdu poctěn, že do této firmy mířila státní podpora na inovativní byznys.
Kdyby byla pravda, že překupníkovi dluží dopravce, tak bych to bral jako polehčující okolnost.
Překupník především nekomunikuje.
to je vcelku jedno, pokud je prekupnik zlodej a podvodnik …