Letecké společnosti Letectví

Emirates dokončily refundaci letenek, vrátily lidem přes 40 miliard korun

Odstavená letadla v Dubaji. Foto: Emirates
Odstavená letadla v Dubaji. Foto: Emirates
Cestujícím teď dopravce vrací peníze do sedmi dnů.

Letecká společnost Emirates Airline je jednou z prvních aerolinek, která kompletně dokončila proces vracení peněz za letenky, o které cestující přišli kvůli zrušeným letům v době pandemie koronaviru.

Firma dnes oznámila, že dokončila refundační proces a vyřídila celkem 1,7 milionu žádostí. Celkem cestujícím vrátila zhruba 6,3 miliardy dirhamů (40 miliard korun).

Refundační proces trval sedm měsíců od dubna tohoto roku. Z celkové vrácené částky byly zhruba tři čtvrtiny vráceny zákazníkům, kteří si zakoupili letenku přímo u společnosti Emirates, zbytek tvořili zákazníci zprostředkovaní cestovními kancelářemi.

„Během tohoto období vyřídila společnost Emirates přes 130 tisíc dotazů spojených s refundací a zpracovala žádosti týkající se téměř 4 milionů letových poukázek. V nejvyšší špičce pracovalo na refundačním procesu 110 zaměstnanců z  devatenáctičlenného týmu zaměřeného na refundace před pandemií. Navýšení týmu bylo realizováno díky interním přesunům personálu,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

„Objem žádostí o refundace nebo směnu letových poukázek je stále vyšší, než tomu bylo před pandemií, ale nyní jsme schopni žádosti zvládnout v rámci sedmi dnů,“ řekl šéf Emirates Tim Clark.

Společnost Emirates rozšířila od začátku týdne krytí pojištění covid-19 o další rizika bezplatně pro všechny zákazníky. Vedle zdravotního pojištění, pokrývá nyní pojistka i náklady úrazového pojištění během cest. Týká se i zimních sportů, ztráty osobních věcí nebo narušení cesty z důvodu neočekávaného uzavření vzdušného prostoru. Stále nabízí plně flexibilní letenky až do března příštího roku.

Jiné letecké společnosti zdaleka všechny peníze ještě nevyplatily. Klientům se snaží vnutit zejména vouchery na jiný let.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
beija

Kdo umí, ten umí. Přesunou lidi a jde to..

Pavel

Informácie o Ryanair refundation nemáte?

Petras

Refundace

Petras

U Ryanairu nebylo dva měsíce možné se jakkoliv s nimi spojit(květen,červen)Stále posílali jen voucher.Pak se podařilo přes on line chat, dvakrát jsem odmítl voucher a během týdne byly peníze zpět na kartě.Dokonce v rámci jednoho chatu jsem vyřídil dvě různé cesty a termíny.

Jan Pytela

110 lidí v jedné z největších firem. Lituji pracovníky zákaznického oddělení menších aerolinek.

Koloušek

Proč? Kdyby byli stejně operativní…
„Navýšení týmu bylo realizováno díky interním přesunům personálu“
Tzn. letuška, co nemá žádnou práci, mohla řešit refundace. Už vidím francouzské odbory, co se vztekají, že to dělat nebudou, protože to není jejich povinnost, nedostanou ke svým 100 procentům na home office žádný příplatek atp.