Peníze vrátíme při zrušení letu do týdne, slibuje Wizz Air
Firma investovala do automatického systému refundací letenek, nedoporučuje nákupy přes zprostředkovatele.
Letecké společnosti mezi sebou už nesoutěží jen servisem na palubě či cenou letenek. V době pandemie koronaviru i tím, jak rychle vrátí peníze za zrušený let.
V situaci, kdy řada lidí čeká na vrácení peněz za zrušené letenky i běžně více než půl roku, oznámila maďarská letecká společnost Wizz Air, že 95 % všech refundací vyřídí do jednoho týdne. Vysvětluje to automatizací celého procesu.
„Už na samém začátku pandemie jsme investovali do automatizace procesu refundace. Díky tomu, na rozdíl od jiných leteckých společností v Evropě, poskytujeme našim cestujícím nejrychlejší vrácení peněz v případě zrušeného letu. Jsme hrdí na to, že se nám daří 95 % žádostí o vrácení peněz zpracovat během pouhých sedmi dnů. I nadále budeme investovat do dalšího zlepšování, aby byl proces vrácení peněz co nejplynulejší a nejintuitivnější a zákazníci mohli znovu cestovat bez starostí,“ řekla Zsuzsa Poos, obchodní ředitelka Wizz Air.
Cestujícím, jejichž lety byly zrušeny, nabízí Wizz Air několik způsobů vrácení peněz. Buď automaticky vrátí 120 % původního tarifu v kreditech letecké společnosti, nebo dá cestujícím možnost získat 100% hotovostní náhradu dle jejich původního způsobu platby, nebo možnost přebookovat let zdarma. Cestující mohou o vrácení peněz snadno požádat jedním kliknutím ve svém účtu Wizz Air, nebo kliknutím na odkaz, který obdrží e-mailem.
Wizz Air podobně jako jiné nízkonákladové společnosti doporučuje, aby si lidé kupovali letenky přímo přes jejich web. „Pokud jsou rezervace prováděny prostřednictvím online rezervačních platforem, nemůže společnost Wizz Air cestujícího přímo kontaktovat. Majitelem rezervace v těchto případech není cestující, ale platforma, prostřednictvím které byly letenky zakoupeny. V důsledku toho může dojít ke zpoždění kompenzace,“ vysvětlila firma. Dlouho na vracení peněz čekají například klienti Kiwi.com.