Patnáct dreamlinerů, start příští rok. Norse Atlantic Airways zkusí přes Atlantik nízkonákladový model
Boeing 787 v barvách Norse Atlantic Airways. Foto: Flynorse.com
Dopravce věří v oživení poptávky v příštím roce, spojí Evropu s USA.
Krom toho, že je to mizerné načasování vzhledem k nekonečnému a průběžně se měnícímu souběhu omezení na obou stranách oceánu, tak low-cost model se prokazatelně neosvědčil na dlouhé lety. Je o tom x studií a jako dokonalou praktickou ukázku bych zmínil Ryanair/Wizzair. Kdyby to mělo šanci na úspěch, dávno by to zkusili. Low-cost se obvykle kupuje dopředu na základě nízké ceny, na kratší dovolenou (ceny za zavazadla jsou obvykle dražší než letenka samotná) a mnohdy se poptávka přizpůsobuje nabídce (prostě na dovolenou poletím o týden později, letenka je zrovna v akci). To ale neplatí při dovolené za Velkou louží, tam… Číst vice »
S tím se nedá než souhlasit. Navíc bych snad jen dodal, že s long haul provozem jsou spojené značně vyšší náklady, např. na posádky (lay over náklady, diety…) a hlavně se liší struktura nákladů, zásadně narůstá např. podíl nákladů na palivo a snižuje se podíl letištních poplatků, kde LC dopravci generují významné úspory v rámci short haul.
Plus long haul aerolinky využívají k naplnění letadel feedovací návazné lety většinou z celého kontinentu, což tihle norové mít určitě nebudou. Takže ten pán ma asi zbytečně moc peněz a neví co s nimi.
Nereálné, skončí jako Norwegiean.
Přes Atlantik je taková konkurence, že ceny letenek mají nízké i klasické aerolinky, tak nevidím důvod letět s lowcostem.
Létám tam většinou s BA, naposledy třeba z Berlína do Los Angeles za 7.300 Kč do NY za 6.000 Kč, s Air Canada z Berlína do Miami za 4.900 Kč . Z každého velkého evropského HUBu se momentálně dají sehnat letenky přes Atlantik pod 9.000 Kč a vyjímkou nejsou ceny pod 6.000 Kč viz třeba Barcelona.
Že jsou ceny letenek minimální je k ničemu, pokud není možné do USA normálně cestovat.
Co Václav Fischer? Ten se na lety přes Atlantik zatím nechystá?
LGW a CDG boli udajne ziskove ex Norwegian zakladne . OSL trpi dost sezonnostou a tym ze vlada neustale reguluje vstup a pobyt v krajine. Co sa moze samozrejme do 1Q alebo 2Q 2022 zmenit.
Druha vec je nakladove polozky, ak chcu pracovat len so zamestnancami na riadny uvazok, tak im to asi LOW-COSTovo nebude vychadzat. Ale treba si polozit otazku, co je to low costovy model pri lete cez Atlantik? Kolko ludia usetria letiet s Norse vs. letiet s klasickou aerolinku v triede basic economy.
Vypadá to jako Norwegian, chodí to jako Norwegian, zobák to má jako Norwegian, kejhá to jako Norwegian…. Jak pak to asi dopadne?
Modré je to jako Norwegian… What?
naráží tím na to, že se kolem toho motají ti samí lidi, jako kolem Norweiganu