Pardubický kraj chce po státu záruky při stavbě nejdelšího dálničního tunelu
Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD
Kraj chce mít před zahájením stavby jasná pravidla.
Kraj chce mít před zahájením stavby jasná pravidla.
Podle stavu silnic v Pardubickém kraji to vypadá, (s přihlédnutím ke komentářům místních papalášů), že se tu už minimálně dvacet let nepřetržitě staví souběžně desítky tunelů. Jak jinak si vysvětlit, že je téměř nesjízdných tak 90% silnic v majetku kraje?
Problémem tunelu je,že je to tunel.. Když se tam něco semele tak je to v pytli.
Může být zabezpečení jakékoliv beztak je tam nebezpečí. Na dálnici jen přeskočíte hrazení a jste relativně v bezpečí.
Kdo nemá tucha ať se podívá na požár v tunelu M. Blank.
A kolik už Pardubický kraj postavil dálničních přivaděčů, na které dostal před lety od státu peníze? Stále žádný? Takže jediné, co představitelé kraje v souvislosti s dopravou dělají je, že se chodí fotit na stavby ŘSD, kde se jen neustále vymlouvají, proč to nejde?
Jojo.. Vzpomínám na slova hejtmana že to bude jediný kraj který bude mít prevadece dřív jak dálnici…
Převaděče pravděpodobně dřív měl😉
Leda tak za COVIDu a uzavření okresů. Na tajnačku z Uherska na vlak do Pardubic, neboť Uhersko má nádraží v sousedním okrese. 🙂
Co třeba požadovat odvoz (převážně) vlakem…?
Že by do toho kopce k tunelu natáhli třeba ozubnici nebo pásový dopravník ke kolejim do Moravské Třebové? Už je to trapný ty vlačkařský argumenty. Prostě koleje všude nevedou a nikdy nepovedou, od toho je silnice se svojí mobilitou.
By mohli využít třeba místní úzkokolejku 😀
Tak zrovna zde vlečka úzkokolejky vede 😀
Proto asi to onanování nad odvozem po kolejích. Jinak je to samozřejmě nesmysl.
Naposledy jsem viděl odvoz výrubu z Gotthardského tunelu vlečkou RhB u Sedrunu, ale to byl asi trošku jiný level 🙂
A přes sezónu v sobotu tak jezdí i vlak. Každý si vezme kyblík a vynese svůj díl . Za 2356 let bude hotovo 😭😭😭
Asi tak 50 metrů nad tunelem a 1 km daleko od východního portálu. Takže… budou razit odprostředka a tahat výtahem? A ne moc rychle, aby to ta jednokolejka zvládala odvážet.
No, záleží na cíli té přepravy. Ale možná by nebylo od věci postavit nejdřív těleso budoucí dálnice a vytěžený matroš odvozit po něm.
A co to udělat naopak – stavět těleso dálnice z vytěženého materiálu?
Což je běžná praxe. Jenže z tělesa dálnice zase neuděláte beton na ostění tunelu, a že ho bude potřeba hromada.
To znamená postavit kolej k portálu. Druhá možnost je odvézt to na nejbližší nádraží a tam to přeložit, což znamená jet po místních komunikacích. A na druhém konci je místo složení, nemá-li vlečku…
Už to nehulte
Vidíte, zrovna v tomto případě mi to jako až tak velká úchylárna nepřijde. Vlečka k moravskotřebovské trati by byla dlouhá cca 1,5 km nenáročným terénem, materiálu k odvozu i k dovezení bude opravdu hodně. Rubanina se odvážela vlaky při stavbě Nového spojení v Praze. Navážet potřebujete štěrk a cement, štěrkovny i cementárny vlečky mají.
Mmch řekli byste třeba, že se prefabrikáty pro stavbu Amazonu vozí odtud sem vlakem? Proč? Protože se místní oprávněně obávali zatížení lokálních komunikací?
Což není až takový problém, když tam ta želenice Tovačov – Kojetín je a nemusí se stavět několik kilometrů vlečkových kolejí jen pro účel stavby. A i na tu stavební vlečku potřebujete územko, ikdyž je to stavba dočasná.