ŘSD má územní rozhodnutí na dalších 17 kilometrů D35, i pro nejdelší dálniční tunel

Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i

Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i nejdelší tuzemský silniční tunel. ŘSD začne tento týden i s dlouho očekávanou stavbou úseku dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Ta naváže na již zahájenou stavbu alternativní dálnice k D1 a nové spojnice z Čech na Moravu v úseku z Časů do Ostrova.

Informace o získaném územním rozhodnutí oznámilo ŘSD na svém oficiálním twitterovém účtu. „Předpoklad zahájení stavby je v roce 2023,“ uvedlo ŘSD. Zpracovatelem dokumentace pro územní rozhodnutí byl Dopravoprojekt Brno.

Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD

Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD

V současné době se připravuje zadávací dokumentace na podrobný geotechnický průzkum, který bude sloužit pro potřeby zpracování dokumentace pro stavební povolení,“ napsalo ŘSD v informačním letáku  k celému projektu, jehož odhadované náklady jsou v současných cenách přes 8 miliard korun.

16,6 kilometrů dlouhý úsek obsahuje celkem 17 mostů včetně přemostění tratě Třebovice v Čechách – Chornice. Jde o úsek v Pardubickém kraji, další navazující už vede do Olomouckého. Nahrazuje úsek silnice I/35 mezi Svitavy a Moravskou Třebovou.

Součástí stavby je i budoucí nejdelší český dálniční tunel Dětřichov. Ražený tunel má být dlouhý 3893 metrů, překoná svoji délkou jednak nejdelší dálniční tunel Panenská (2168 m) i Bubenečeský tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze a měří 3091 metrů. Samotná Blanka měří přes pět kilometrů, jde ale o soubor tří tunelů.

Tunel má vyřešit trasování složitým terénem. ŘSD ho navrhlo jako čtyřpuhový, v tunelu je uvažováno s maximální povolenou rychlostí 100 km/h. Jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=zOv-8XqTIVU

Protože navazující úsek D35 směrem na Mohelnici je s přípravou pozadu, ŘSD řeší i stavbu přivaděče směrem k silnici I/35 od východního konce nové dálnice.

ŘSD už sice stavbu D35 z Časů do Ostrova začalo slavnostně loni v prosinci, teprve teď ale získalo potřebné stavební povolení, které ještě ani není pravomocné. Je uveřejněno na úřední desce ministerstva dopravy.

Tento čtvrtek ŘSD chystá zahájení stavby úseku Opatovice – Časy. Zakázku za 3,38 miliardy korun získalo sdružení firem Strabag, SMP a M-Silnice.

Tagy D35 D35 Časy - Ostrov D35 Opatovec - Staré Město D35 Opatovice - Časy Ředitelství silnic a dálnic Top
35 komentářů