Infrastruktura Silnice

ŘSD má územní rozhodnutí na dalších 17 kilometrů D35, i pro nejdelší dálniční tunel

Pohled na tunel Dětřichov z východní strany. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic získalo územní rozhodnutí pro stavbu dálnice D35 z Opatovce do Starého Města, jehož součástí bude i nejdelší tuzemský silniční tunel. ŘSD začne tento týden i s dlouho očekávanou stavbou úseku dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Ta naváže na již zahájenou stavbu alternativní dálnice k D1 a nové spojnice z Čech na Moravu v úseku z Časů do Ostrova.

Informace o získaném územním rozhodnutí oznámilo ŘSD na svém oficiálním twitterovém účtu. „Předpoklad zahájení stavby je v roce 2023,“ uvedlo ŘSD. Zpracovatelem dokumentace pro územní rozhodnutí byl Dopravoprojekt Brno.

Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD
Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD

V současné době se připravuje zadávací dokumentace na podrobný geotechnický průzkum, který bude sloužit pro potřeby zpracování dokumentace pro stavební povolení,“ napsalo ŘSD v informačním letáku  k celému projektu, jehož odhadované náklady jsou v současných cenách přes 8 miliard korun.

16,6 kilometrů dlouhý úsek obsahuje celkem 17 mostů včetně přemostění tratě Třebovice v Čechách – Chornice. Jde o úsek v Pardubickém kraji, další navazující už vede do Olomouckého. Nahrazuje úsek silnice I/35 mezi Svitavy a Moravskou Třebovou.

Součástí stavby je i budoucí nejdelší český dálniční tunel Dětřichov. Ražený tunel má být dlouhý 3893 metrů, překoná svoji délkou jednak nejdelší dálniční tunel Panenská (2168 m) i Bubenečeský tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze a měří 3091 metrů. Samotná Blanka měří přes pět kilometrů, jde ale o soubor tří tunelů.

Tunel má vyřešit trasování složitým terénem. ŘSD ho navrhlo jako čtyřpuhový, v tunelu je uvažováno s maximální povolenou rychlostí 100 km/h. Jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy.

Protože navazující úsek D35 směrem na Mohelnici je s přípravou pozadu, ŘSD řeší i stavbu přivaděče směrem k silnici I/35 od východního konce nové dálnice.

ŘSD už sice stavbu D35 z Časů do Ostrova začalo slavnostně loni v prosinci, teprve teď ale získalo potřebné stavební povolení, které ještě ani není pravomocné. Je uveřejněno na úřední desce ministerstva dopravy.

Tento čtvrtek ŘSD chystá zahájení stavby úseku Opatovice – Časy. Zakázku za 3,38 miliardy korun získalo sdružení firem Strabag, SMP a M-Silnice.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Poudy
Host
Poudy

Aha, takže D43 nikdy nebude? Nebo jak má člověk chápat, že přivaděč bude jen přivaděč a ne např. půl profil pro budoucí D43. I z mapky je patrné, že další úsek tohoto „přivaděče“ bude jen silnicí první třídy č.43, tak jak to tedy vlastně s touhle silnicí D43 bude.. Zase půjdu do postele naštvanej, D43 se beztak nedožiji a to je mi 26 let..

daleko do důchodu
Host
daleko do důchodu

Ne ne… Polská strana měla zájem o dostavbu D-43 Wroclaw-Wien kde prakticky od Městečka Trnávka směr Brno je zemní těleso včetně mostú hotovo a v mapách.cz sice zakreslena je…. Ale no prostě ale… už jednou málem byla stavba dokončena před 80ti lety. Plácnu sem odkazy pro mne jsou tyto stránky spíše science fiction…. No nevěřím že se někdy vůbec kompletné dokončení plánu dálniční sétě uskuteční…. ostuda neskutečná tohodle státu a jeho vlád.
http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info/historie-dalnic/
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/dalnice-1967-2007.pdf
http://www.odry.cz/assets/File.ashx?id_org=10908&id_dokumenty=437248
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_v_%C4%8Cesku
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_v%C3%BDstavby_d%C3%A1lnic_a_rychlostn%C3%ADch_silnic_na_Slovensku

daleko do důchodu
Host
daleko do důchodu

Pěkná mazačka, o co tady jde? Aby si to náhodou nepřečetl Ťuk či Ťok vždyť to snad všichni víme že výstavba jakýchkoli dopr staveb je v režii tohodle státu a vlád katastrofa.

Alibaba
Host
Alibaba

Přeju tunelářům klidnou ražbu. Jestli tam bude stejná geologie jako v Hřebečským tunelu, tak mají na té délce co dělat.

tuzemák
Host
tuzemák
Tomáš
Host
Tomáš

Fajn, a jak to souvisí s problematikou D35?

Hanzi
Host
Hanzi

Zřejmě tak že drážní zblblici nedokážou udýchat to, že tiskové zprávy mohou být o jiné infrastruktuře a ne jen o kolejích.

tuzemák
Host
tuzemák

No snad se tolik nestalo. Původně mělo patřit pod článek níž, ale špatně se mi to zařadilo. Pišu z telefonu a ty teklamy tady ty stránky nějak nedávají. Pořad někam přeskakuje text.

Svojsin
Host
Svojsin

Ty poskakující reklamy mě tady taky už pěkně „žádná legrace“

Skeptik
Host
Skeptik

Stejně je fajn, že nám ŘSD poskytuje alespoň ty krásné vizualizace – ČT by je měla vysílat každý den místo večerníčku, aby se budoucí generace mohla těšit na tu perfektní dálniční síť, která tu pro ni jednou bude.

František
Host
František

Jasně, učme je těm ujetým dopravním preferencím už od mala. 😉 Ale jako vtip dobré.

Souprava
Host
Souprava

Depka?

Pedro72
Host
Pedro72

Chybí zmínka o tom, že návazná silnice na východním konci je vedená v plánované trase D43.

Tomáš
Host
Tomáš

Možná záměrně hlavně ŘSD tuto informaci nezdůrazňuje, protože pro nemálo jedinců znamená „D43“ něco jako rudý hadr na býka. Je jasné, že tady to s problemtikou úseku u Brna vůbec nesouvisí, ale proč si to tím komplikovat…

František
Host
František

Vždyť lidé ta auta chtějí, tak co? 🙂

Souprava
Host
Souprava

Závist je špatná vlastnost. 😉

Nekdo
Host
Nekdo

tak to je snad jasné, že se to musí protáhnout Bástrem, ne? to museli Ti lidé vědět, když se do Bastru nebo jinde stěhovali, že je tam dálnice naplánována nejméně padesát let. protože tenhle NIMBY-smus u nás docela vadí. a korunu tomu nasazují různé Vody z Tetčic a podobní!

Martin z Ostravy
Host
Martin z Ostravy

V článku chybí podstatná informace, a to, že ÚR zatím není pravomocné.
Jinak doporučuji všem podívat se na rozhodnutí, které je zde : http://staremesto.imunis.cz/edeska/detail.asp?id=1415 a které má 85 stran, respektive 77, když pominu seznam dotčených osob.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Sladkokyselá zpráva: Na jednu stranu super že je získáno další razítko. Na stranu druhou: 1) mělo to být už před 10 lety a 2) plánovaný začátek prací za 4 roky je také raději no comment..

...
Host
...

No hlavně to zatím vypadá, že se postaví úsek, na který nebude nic navazovat na západě, ani na východě. Tenhle úsek měl přijít na řadu jako úplně poslední z celého tahu HK-OL, jestli v některém úseku stávající I/35 nemá zásadní problémy, je to právě tady.

Rodney
Host
Rodney

Úsek na západě (Janov-Opatovec) je naopak v přípravě nejdále. Nicméně stejně se bude nakonec čekat na D35 kolem Litomyšle, který místní nejvíce zdržují. ŘSD prohlásilo, že nebude stavět úsek uprostřed ničeho. Zajímavé je, že u D6 nebo D7 tak činí.

PetrN
Host
PetrN

No zrovna úsek Janov-Opatovec taky nepřináší žádné výrazné zlepšení (žádná obec) a nejzásadnější jsou právě obchvaty Litomyšle a Vysokého Mýta. Každopádně Janov-Opatovec jako jediný z 42km dlouhé části Ostrov-Opatovec má platné ÚR, u ostatních alespoň dle mapové aplikace ŘSD se předpokládá vydání pravomocného ÚR v 3/2019 (Džbánov-Litomyšl-Janov) nebo 6/2019 (Ostrov-Mýto-Džbánov)… No každopádně pro tyto úseky byl ještě před měsícem na webu ŘSD termín realizace 2021-2023/4 a mám pocit že před rokem 2020-2022, teď je tam 2022-2025…
Jinak jsem pro, aby stavěli i úsek uprostřed ničeho, ať se něco děje

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„jestli v některém úseku stávající I/35 nemá zásadní problémy, je to právě tady“
No, nevím: v rozhlasové „Zelené vlně“ nejsou třeba právě informace o nutnosti objíždět tunel Hřebeč po „staré“ silnici úplně výjimečné …

František
Host
František

Nově tam budou hlásit nutnost objet ten nejdelší tunel. Nevidím zásadní rozdíl. 😀

Souprava
Host
Souprava

Ne každý má osypky z auta jako ty. Ale nepřekvapilo mě, že si zrovna ty začal hysterčit zrovna u tohoto článku. 🙂

Vladimir
Host
Vladimir

Podle me je to z nouze, ale hlavně , ze se staví alespoň takto. Kdyby se mělo cekat, na kontinuální výstavbu, tak se nedočkáme výsledku nikdy.

skyisblue
Host
skyisblue

Jak tady nekdo muze dat minus opravdu nepochopim… Ad 1) Ze to melo byt uz pred 10 lety a vcera bylo extremne pozde je snad kazdemu jasne. Ad 2) Od UR k zahajeni praci 4 roky take radsi nekomentuji, u soukromeho investora by to byla nejlepsi cesta, jak prijit o praci.

František
Host
František

Třeba proto, že ne každému to přijde tak jako Vám. Lidé mají různé preference a musejí se dohodnout, ne přebít.

Souprava
Host
Souprava

Všechny peníze mají jít do vesnických lokálek, my tě chápeme Farskej. Když budeme stavět dálnice, už ti nikdo těma lokálkama nebude jezdit a zruší ti je a ty nebudeš vědět kudy v životě dál a nikam se nedostaneš. V tvém světě autobus ještě nebyl vynalezen, případně ty jsi něco víc než ostatní a tobě autobus nestačí.

a8n
Host
a8n

Soukromý investor běžně vykupuje pro stavbu stovky pozemků, že.

skyisblue
Host
skyisblue

To je jeden pohled na vec, to souhlasim, ze takovy rozsah vykupu nema. Druhy pohled je ale takovy, ze to neni zadna omluva. Vykupy pozemku a prace na DSP jsou dve ruzne veci, porad neni standardne zadny duvod, aby vse trvalo tak dlouho (kdyz pomineme to, ze stavebni urady nedodrzuji zakonne lhuty, coz je obecny problem). Stejne tak by vykupy nemusely trvat tak dlouho, kdyz by zde stat nevystupoval jen z pozice sily (uznavam, moje spekulace, ale stat tak jedna prakticky vsude). Zamestnanec RSD take nikdy nebude vykonny jako projektovy manazer soukromeho investora, coz opet cely proces zpomaluje a bohuzel… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Jak tam územně vyjde křížení s mladějovskou železnicí?

Asdf
Host
Asdf

Povede nad tunelem.

Souprava
Host
Souprava

Viz Asdf a kdyby to náhodou takhle nebylo, musela by to ŘSD vyřešit najdezdem či podjezdem, neb jde o soukromou dráhu, takže nemůže ŘSD požadovat její zrušení. A nemůže k tomu přistoupit ani jako k vyvlastnění pole, protože zde by zcela zlikvidovala použitelnost celé dráhy. Těžko by mohla nařídit, aby to vlečkař s vlakem nějak objel, jako traktorista. Je to škoda, že k takovému konfliktu nedošlo, byla by docela sranda, muset sledovat, jak ŘSD s nelibostí zajišťuje překřížení jakési srandovní úzkokolejky a nemá z právního hlediska možnost to řešit jinak. 🙂 Docela by mě zajímalo, zda by ŘSD směla či… Číst vice »

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Asi podobně jako při stavbě jedné cyklostezky. Napřed zaasfaltovali polňačku a dali tam značku „Stezka pro chodce a cyklisty“. A taky „Postaveno z dotací EU“. Pak zjistili, že ta polňačka je sice obecní, ale je to jediná přístupová komunikace k jistému selskému stavení. Mno přijet k selské usedlosti vozem je dropava obvyklá již několik staletí, právo takového přístupu bylo již vydrženo za císaře pána. Tak se tam dala další cedule s výjimkou. Mno takže co? Na dálnici nesmí být zřízen železniční přejezd. Před ním a za ním dálnice změněna na silnici 1. třídy a osvobozena od poplatků. Legální řešení je… Číst vice »

Partneři