ŘSD pokročilo s přípravou úseku D35 s nejdelším tunelem, cena vystoupala za tři roky na dvojnásobek

Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSDVizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD

ŘSD vybralo sdružení firem na přípravu stavby v režimu BIM, součástí stavby bude i nejdelší český dálniční tunel.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo další smlouvu na přípravu posledního úseku dálnice D35 v Pardubickém kraji. Zadalo zakázku na přípravu dokumentace pro stavbu Opatovec – Staré Město v režimu BIM.

Smlouvu za 135 milionů korun získalo sdružení pěti firem: Sudop Praha, Sudop EU, Pudis, Dopravoprojekt Brno a slovenská společnost Dopravoprojekt. Vyplývá to z informací v registru smluv.  Sdružení má připravit v BIM dokumentaci ve stupni projektové dokumentace pro provádění stavby (PDPS) nebo vybrané dokumenty zadávací dokumentace stavby (VD-ZDS). BIM znamená přípravu digitálního modelu stavby, který bude sloužit jako databáze informací o objektu pro jeho navrhování, výstavbu a provoz po dobu jeho životního cyklu.

Smlouva současně stanovuje předpokládaná data soutěže a výstavby: tendr má proběhnout v příštím roce, stavba má začít v prvním čtvrtletí 2024.

Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD

Trasa dálnice D35 mezi Opatovcem a Starým Městem. Foto: ŘSD

Úsek Opatovec – Staré Město bude posledním na území Pardubického kraje, naváže na něj další část D35 do Mohelnice. Odhadovaná cena výrazně roste: ještě v roce 2019 ŘSD uvádělo 8 miliard korun, teď 15,85 miliardy korun. Úsek dlouhý 16,6 kilometru obsahuje celkem 17 mostů včetně přemostění tratě Třebovice v Čechách – Chornice. Jde o úsek v Pardubickém kraji, další navazující už vede do Olomouckého. Nahrazuje úsek silnice I/35 mezi Svitavami a Moravskou Třebovou.

Součástí stavby je i budoucí nejdelší český dálniční tunel Dětřichov. Ražený tunel má být dlouhý 3 893 metrů, svojí délkou překoná nejdelší dálniční tunel Panenská (2 168 m) i Bubenečský tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka v Praze a měří 3 091 metrů. Samotná Blanka měří přes pět kilometrů, jde ale o soubor tří tunelů.

Tunel má vyřešit trasování složitým terénem. ŘSD ho navrhlo jako čtyřpruhový, v tunelu se počítá s maximální povolenou rychlostí 100 km/h. Jsou navrženy dva dvoupruhové tubusy. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.

Tagy D35 D35 Opatovec - Staré Město Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
46 komentářů