Pardubický dopravní podnik shání dalších deset trolejbusů, část i s bateriovým pohonem

Trolejbus Škoda 32Tr ve vozovně DPMP. Foto: Dopravní podnik města Pardubic.Trolejbus Škoda 32Tr ve vozovně DPMP. Foto: Dopravní podnik města Pardubic.

Vítěz soutěže má nová vozidla dodat do 14 měsíců po podpisu smlouvy, rozhodovat bude například i počet sedaček.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Zajímalo by mně, jak „transparentně“ zamíchat do VŘ jednotnost vozového parku kvůli unifikaci náhradních dílů, servisních postupů a přípravků, dobrých zkušeností řidičů s daným typem. Když se bude poptávat určitý typ, tak to napadne nějaký „úřad“ a ve finále to pro provozovatele bude znamenat zdražení, chyby řidičů při střídání vozidel různých výrobců, problémy s jednotným umístěním odbavovacích a informačních prvků pro cestující apod.

Jarda

…a komínem ve Chvaleticích

Bob

Samozřejmě, ale lokální emise to nemá a na to blbí slyší 🙂 Co se děje o 30km dál už nevidí, resp nechtějí vidět. Prostě je to elektro, tak je to ekologické a basta!

Libor

…ale jeden kloubič se v Pardubkách přeci jen provozuje…a je mrtě

Libor

prostě SANOS

Ála

Karosy Carturu už dojezdili.

Dan Žatecký

DP Pardubice by měl zvážit možnost pořízení kloubových vozidel na vytížených linkách jako 2, 3, 6, 8, 13 atd. Kapacita hlavně ve špičkách nestačí, zvlášť, když se do vozidla cpou cestující s dvěma kočárky najednou, nehledí, že už ve vozidle nějaké kočárky jsou, a pomalu nenechají ani vystoupit cestující.

Úprava (někdy chaotických) jízdních řádů a zavedení pravidelného taktu, případně sjednocení linek např 3/33 by také bylo nasnadě.

Jiří 3

8 je autobusová linka, avšak I na nu by se místy klouby hodily.

Mirka

6 je taky bus, ne? A co si pamatuju, bývala narvaná prakticky až po strop…

Jakub

Nevíte někdo proč Pardubice neprovozují žádné kloubové vozy? Neuvažuje se o tom ani do budoucna?

Jiří 3

Údajně kvůli místu ve vozovně

Šejdr

Dva hlavní důvody: 1) Nutnost velké investice do dílenských provozů. DPMP má dílny přizpůsobené 12metry a 15metry, takže pro klouby by se musely kupovat nové zvedáky, upravovat montážní jámy, zkrátka by to znamenalo značné investice do lehké i těžké údržby. 2) Mimo špičku by ty vozy neměly využití a v sedle by buď jezdily nevytížené klouby, nebo by se prohazovaly za krátké vozy. Obojí znamená zbytečně vynaložené peníze. DPMP už od roku 1992, kdy prodal celou flotilu Ik280A, staví na strategii „lepší je víc krátkých vozů v krátkých intervalech než méně dlouhých vozů v delších intervalech“. Magistrát to podporuje, aby… Číst vice »

Libor

…a kde se tedy v minulosti udržovaly ty Ikarusy? podle mě žádný stavební objekt nepřibyl ani neubyl…

Šejdr

Jezdily na linkách 6 a 13 (ta byla tehdy ještě autobusová). Interval kloubových vozů na lince 13 byl 8 minut, po přechodu na krátké vozy se zahustil na 5 minut. U šestky si intervaly nepamatuji, ale taky se zkracovaly. Dneska už takhle hustý interval není, jednak kvůli poklesu počtu cestujících, ale hlavně se rozložila přepravní špička na delší dobu (před 30 lety začínala pracovní doba jednotně v 6 nebo v 7 hodin, dneska se leckde chodí na osmou nebo devátou, hodně lidí má pružnou pracovní dobu a z ubytoven se do práce nejezdí MHD, ale mají vlastní svozy).

Tady na Morave

Jo, az na to ze ty „kratke intervaly“ jsou v Pcich vlastne dost dlouhy.

Lumiere

Město nemá peníze na vyšší dotace MHD, když leje stovky milionů do fotbalu, hokeje nebo stadionu na Dukle. Nemluvě o antipreferenci MHD při úpravách komunikací, viz špunt před hlavním nádražím nebo naprostý nezájem řešit dlouhodobé problémy s blokováním zastávek parkujícími vozy.

Alibaba

Další důvod byl, že se s kloubákama (trolejbusy) blbě (málo místa při odbočení vpravo) zatáčí na křižovatce Jana Palacha – Teplého. Respektive teď už tento problém pominul, dá se jezdit (zatahovat) přes ulici Demokratické Mládeže a v nejbližší době bude postavena i trať od nádraží přes PARAMO do vozovny.

Šejdr

Tenhle problém pominul hlavně tím, že město odkoupilo a zbouralo budovu na křižovatce Palachova×Teplého, díky tomu se dal o kus posunout chodník a rozšířit vozovka, takže dneska už není problém odbočit do Teplého i s dlouhým vozem.

Alibaba

Nojo, šel jsem tam nedávno, a toho chybějícího baráku jsem si všiml, ale v rychlosti úpravu odbočení silnice ne.

Šejdr

Ono to na první pohled není vidět, protože jak barák zmizel, tak není poznat, že je obrubník posunutý o pěkný kus dál a je tam podstatně víc místa pro odbočování. Krátký vůz tam projede úplně v pohodě, s kloubem bez řiditelné zadní nápravy by se asi muselo trochu nadjíždět, ale oproti minulosti je to podstatně lepší.

Geralt

O tomhle jsem slyšel, že Ikarus tam neměl problém (řiditelná zadní náprava), zatímco 15Tr půjčená z Hradce tam problém měla a hodně velký.

Tohle je vůbec hezká ukázka vývoje pozpátku, od technicky lepšího řešení s řiditelnou zadní nápravou se dnes už úplně upustilo.

Travegoist

Asi jaksi proto, že dnes se prakticky vyrábějí už jen kloubové vozy s jednodušší a bezpečnější „tlačnou“ koncepcí?