Padesát tisíc jako nový standard. RegioJet odtajnil mzdy strojvedoucích pro Ústecký kraj

Jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: PesaJednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Pesa

Mzda 50 tisíc korun hrubého za práci bez přesčasů se začíná pomalu stávat novou normou pro zaměstnávání strojvedoucích na české

Mzda 50 tisíc korun hrubého za práci bez přesčasů se začíná pomalu stávat novou normou pro zaměstnávání strojvedoucích na české železnici. Po Arrivě, která od října zvýší mzdy zkušeným strojvedoucím na hranici přes 50 tisíc korun, oznámil výši nabízených mezd i RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji.

RegioJet výši mzdy oznámil v tiskové zprávě o vývoji přípravy zajištění na start provozu v Ústeckém kraji, kde hledá celkem 60 lidí, z toho 30 strojvedoucích.

Nově nastupujícím strojvedoucím v Ústeckém kraji nabízí RegioJet platové podmínky na úrovni až 47 tisíc Kč hrubého měsíčně bez přesčasových hodin. V rámci RegioJetu pak mají zkušení strojvedoucí, kteří u společnosti pracují déle, plat až 51 tisíc Kč hrubého – rovněž bez započtení přesčasů. Zároveň součástí nástupu je také jednorázový náborový příspěvek ve výši 50 tisíc Kč,“ říká Radim Noga, manažer společnosti RegioJet pro Ústecký kraj.

Jde o podobný model, který má Arriva, ta nabízí mzdu přes 50 tisíc strojvedoucím s nejméně šestiletou praxí.

RegioJet soustředí v Ústeckém kraji provoz do dvou středisek: do Ústí nad Labem a Mostu, náborovou kancelář má v Ústí nad Labem. RegioJet má podle svého vyjádření už polovinu pozic strojvedoucích obsazených. „Samotný nástup nových strojvedoucích je naplánován na 1. 9. 2019, kdy začnou probíhat také zácvikové jízdy a finální fáze příprav na zahájení provozu,“ uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
Kromě strojvedoucích nabírá RegioJet intenzivně v Ústeckém kraji zaměstnance i na další pozice. Jedná se zejména o přibližně 25 stevardů – průvodčích s nástupními místy Ústí nad Labem a Most, dispečery či mechaniky. Nábor běží také na pozice, jako jsou vedoucí provozu či zákaznického servisu.

RegioJet převezme od prosince provoz na linkách U5, U7 a U13, k tomu bude mít ještě několik doplňkových výkonů na jiných linkách. Dva roky má jezdit modernizovanou motorovou jednotkou 628, pak s novými elektrickými jednotkami Pesa Elf.eu. Kromě náborové informační kanceláře v Ústí nad Labem na hlavním nádraží má RegioJet již k dispozici budoucí provozní prostory v Mostě, kde vznikne zejména zázemí pro zaměstnance, jako jsou například šatny, odpočinková místnost, nocležna a další prostory. Ty jsou nezbytné pro zaměstnance v souvislosti s výkonem jejich práce. „U všech prostor bude pro zaměstnance standardně RegioJet zajišťovat také vybavení novým nábytkem a užitnými předměty s tím, že snaha firmy je o útulnost prostředí. Zaměstnanci budou mít v těchto prostorách současně také k dispozici připojení k Wi-Fi internetu zdarma a zajištění dalších služeb,“ dodal Ondrůj. Aktuálně probíhá rekonstrukce a příprava těchto prostor a od 1. 9. pak začne příprava podobných prostor v Ústí nad Labem.

Vedle prostor pro zajištění provozu a pro zaměstnance bude mít RegioJet na nádraží v Postoloprtech vlastní prodejní místo. Na dalších místech v Ústeckém kraji pak cestující využijí k nákupu cestovních dokladů běžných prodejních míst, kde se prodávají jízdenky Dopravy Ústeckého kraje.  Cestující tak budou moci na jednu jízdenku využít jak vlaků RegioJet, tak dalších dopravních prostředků zahrnutých v systému Dopravy Ústeckého kraje – včetně autobusových spojů, vlaků ČD nebo MHD v jednotlivých městech.

Vlaky RegioJet budou na tratích v Ústeckém kraji jezdit poprvé v zeleném zbarvení se žlutými prvky, aby odpovídaly korporátnímu zbarvení systému Dopravy Ústeckého kraje a také dopravce RegioJet. V Ústeckém kraji bude od prosince v pravidelném celoročním provozu bude jezdit pět dopravců, kraj i kvůli tomu chystá zřízení dispečinku.

Tagy RegioJet strojvedoucí Top Ústecký kraj
72 komentářů