Dopravci Železnice

Padesát tisíc jako nový standard. RegioJet odtajnil mzdy strojvedoucích pro Ústecký kraj

Jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Pesa
Jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Pesa

Mzda 50 tisíc korun hrubého za práci bez přesčasů se začíná pomalu stávat novou normou pro zaměstnávání strojvedoucích na české železnici. Po Arrivě, která od října zvýší mzdy zkušeným strojvedoucím na hranici přes 50 tisíc korun, oznámil výši nabízených mezd i RegioJet pro provoz v Ústeckém kraji.

RegioJet výši mzdy oznámil v tiskové zprávě o vývoji přípravy zajištění na start provozu v Ústeckém kraji, kde hledá celkem 60 lidí, z toho 30 strojvedoucích.

Nově nastupujícím strojvedoucím v Ústeckém kraji nabízí RegioJet platové podmínky na úrovni až 47 tisíc Kč hrubého měsíčně bez přesčasových hodin. V rámci RegioJetu pak mají zkušení strojvedoucí, kteří u společnosti pracují déle, plat až 51 tisíc Kč hrubého – rovněž bez započtení přesčasů. Zároveň součástí nástupu je také jednorázový náborový příspěvek ve výši 50 tisíc Kč,“ říká Radim Noga, manažer společnosti RegioJet pro Ústecký kraj.

Jde o podobný model, který má Arriva, ta nabízí mzdu přes 50 tisíc strojvedoucím s nejméně šestiletou praxí.

RegioJet soustředí v Ústeckém kraji provoz do dvou středisek: do Ústí nad Labem a Mostu, náborovou kancelář má v Ústí nad Labem. RegioJet má podle svého vyjádření už polovinu pozic strojvedoucích obsazených. „Samotný nástup nových strojvedoucích je naplánován na 1. 9. 2019, kdy začnou probíhat také zácvikové jízdy a finální fáze příprav na zahájení provozu,“ uvedl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
Kromě strojvedoucích nabírá RegioJet intenzivně v Ústeckém kraji zaměstnance i na další pozice. Jedná se zejména o přibližně 25 stevardů – průvodčích s nástupními místy Ústí nad Labem a Most, dispečery či mechaniky. Nábor běží také na pozice, jako jsou vedoucí provozu či zákaznického servisu.

RegioJet převezme od prosince provoz na linkách U5, U7 a U13, k tomu bude mít ještě několik doplňkových výkonů na jiných linkách. Dva roky má jezdit modernizovanou motorovou jednotkou 845, pak s novými elektrickými jednotkami Pesa Elf.eu. Kromě náborové informační kanceláře v Ústí nad Labem na hlavním nádraží má RegioJet již k dispozici budoucí provozní prostory v Mostě, kde vznikne zejména zázemí pro zaměstnance, jako jsou například šatny, odpočinková místnost, nocležna a další prostory. Ty jsou nezbytné pro zaměstnance v souvislosti s výkonem jejich práce. „U všech prostor bude pro zaměstnance standardně RegioJet zajišťovat také vybavení novým nábytkem a užitnými předměty s tím, že snaha firmy je o útulnost prostředí. Zaměstnanci budou mít v těchto prostorách současně také k dispozici připojení k Wi-Fi internetu zdarma a zajištění dalších služeb,“ dodal Ondrůj. Aktuálně probíhá rekonstrukce a příprava těchto prostor a od 1. 9. pak začne příprava podobných prostor v Ústí nad Labem.

Vedle prostor pro zajištění provozu a pro zaměstnance bude mít RegioJet na nádraží v Postoloprtech vlastní prodejní místo. Na dalších místech v Ústeckém kraji pak cestující využijí k nákupu cestovních dokladů běžných prodejních míst, kde se prodávají jízdenky Dopravy Ústeckého kraje.  Cestující tak budou moci na jednu jízdenku využít jak vlaků RegioJet, tak dalších dopravních prostředků zahrnutých v systému Dopravy Ústeckého kraje – včetně autobusových spojů, vlaků ČD nebo MHD v jednotlivých městech.

Vlaky RegioJet budou na tratích v Ústeckém kraji jezdit poprvé v zeleném zbarvení se žlutými prvky, aby odpovídaly korporátnímu zbarvení systému Dopravy Ústeckého kraje a také dopravce RegioJet. V Ústeckém kraji bude od prosince v pravidelném celoročním provozu bude jezdit pět dopravců, kraj i kvůli tomu chystá zřízení dispečinku.

72
Diskuze

avatar
15 Komentáře
57 Reakce na komentáře
50 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
48 Autoři komentářů
MilosPřemekTakyfíra 2Apollo17Petr 66 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Takže: 50 tisíc hrubého, po zdanění nějakých 35 tisíc, tím to většinou skončí. Nebo hrubého 35 tisíc, po zdanění nějakých 25 tisíc, k tomu stravu, tu a tam byt, kurzy, slevy nejen na jízdné… Ať počítám jak počítám, tak se té na první pohled jasné výhody u RJ při srovnání platu a OON ne a ne přesvědčit, že se jezdit pro žluťáka vyplatí. Zvláště když je ekonomicky ve velkém riziku.

Riki
Host
Riki

Každý dělá za to a to co mu vyhovuje. Zvláště v tomto oboru se bude někomu stále líbit třeba u ČD, nebo RJ atd. A z podstaty není to jen o výši mzdy, každý není přeletavý pták, který přeletí jen kvůli tomu, že mu jinde nasypou více zrní. Není to je o tom zrní 🙂
Někdo je spokojen na svém místě i přesto, že by měl jinde i více.

David
Host
David

Tak si tak říkám, proč se v nějaké větší míře už dávno neuvažuje o automatickém provozu. Z hlediska automatizace je železniční provoz vůči tomu silničnímu nepoměrně jednodušší. A zatímco auta už v mnohých státech jezdí bez řidiče alespoň v testovacím provozu, o žádné takové aktivitě na železnici (mimo metro) nevím.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

Že to nevíte neznamená, že se tak nikde neděje

David
Host
David

Rád se nechám poučit. Zatím jsem slyšel jen o plánech s hvězdnými termíny. Kde se tedy takto děje?

Tonda
Host
Tonda

Běžně již třeba v Austrálii. Běžel i Zkušební provoz obratů metra na lince A. Zkušební provoz se chystá u tramvají v Chemnitzu. Je toho daleko daleko více.

Kylchap
Host
Kylchap

Zkušební provoz probíhá na trati Annaberg – Schwarzenberg. V roce 2020 se to bude zkoušet mezi Obrnicemi a Čížkovicemi.

AAA
Host
AAA

A schváleno s lidma si tipnu tak 2050 🙂

Přemek
Host
Přemek

A? Termín závisí pouze na spolehlivosti autonomního řízení a to na udržitelných zdrojích, zejména finančních.

Přemek
Host
Přemek

Pařížské metro. Jenže podmínky jsou velmi tvrdé a nákladné, např. u nás ECTS. Kdyby dopravcův robot zmaskroval více lidí než všichni jeho fýrové, asi by šel kukat… Viz např. selhání autonomních automobilů, ve Volvu by mohli vyprávět…

Medvěd
Host
Medvěd

Pokud vím automat jezdil na lince 14 v Pařížském metru a v Londýně DLR do doků (potom pěšky tunelem k Královské Greenwichské observatoři). A navíc v CCCP měli raketoplán BURAN a ten letěl (automat) do kosmu a sám přístál. Kluci za vodou USAF mají podobou hračku X-37B. Tak to shrneme – jen udělat volnou cestu bez překážek a jde to. To neumíme, bohužel. Každý chce zastávku u baráku (fabriky) a sjezd z silnice taky. Jak jsou ukázněný řidiči nám ukázal „král silnic v Studence“ .

Filemon44
Host
Filemon44

Práce strojvedoucího je psychicky náročná,takže ty peníze si zaslouží.Jiná otázka je,kolik z nich a jakých podmínek je skutečně bude mít měsíc co měsíc na účtě….

Stanislav Fanta
Host
Stanislav Fanta

Pokládám svoji obligátní otázku. Jak je ve smlouvě stanoveno místo výkonu práce a pravidelné pracoviště?

aldik
Host
aldik

Pravidelné pracoviště a místo výkonu: vlak 😀

takyfira
Host
takyfira

Na Ostravsku nabízí menší nákladní dopravci jako základní plat 50 tis, k tomu veškeré příplatky za směnnost, pravidelné 12h směny, IN100 a penzijko jako zaměstnanecký benefit. Nabídka Regiojetu ani Arrivy není v tomto moc lákavá…

Takyfíra 2
Host
Takyfíra 2

Tak šup kontakt, za kolik hodin měsíčně, na jakých mašinach a na jakých tratích? Prezentována nabídka se sluvkem až a skutečnost jsou 2 různé věci.

V.N.
Host
V.N.

Je lákavá z toho pohledu , že budete jezdit pouze „tramvají“ a nebude mít za sebou desítky vagónů. Další výhoda spočívá v tom , že vzhledem k tomu , že budete hoblovat koleje pouze jednoho kraje , budete trávit více nocí ve své posteli doma a doma s rodinou budete také trávit více času. Je to něco podobného , jako když máte dvě skupiny kamioňáků. Ta první hobluje Evropu a u řady firem tráví doma tak 2-3 dny/měsíc. No a pak jsou firmy , které dělají přepravy na krátké vzdálenosti a tam ti chlapi jsou doma každý den.

Přemek
Host
Přemek

To je pozitivum. Negativ je celá řada, ten delší čas u rodin je draze vykoupený.

Přemek
Host
Přemek

Taky ty podmínky na frachťáku jsou většinou takové (nemyslím jen loko), že si to fýrové z osobní rychle rozmyslí než by přestoupili.

V.N.
Host
V.N.

Co dodat ? Kdyby nabízel 55 začal bych přemýšlet o tom , že bych zapomněl na svoji absolvovanou VŠ , své dva jazyky , které ovládám na solidní úrovni, na řadu certifikátů se státním kulatým razítkem , které jsem za svoji kariéru získal. A šel bych jezdit jako fíra. Sice bych si vydělal o něco méně , než vydělávám dnes , ale za tu čistou hlavu se kterou bych chodil do a z práce a za absolutně bezstresový mimopracovní čas by to stálo….

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

No vidíte😄 Tak na to zapomeňte, poněvadš tušíte jen to, že člověk přijde ráno s bezstarostnou, den předem vyčištěnou hlavou na stroj, na kterym bude pracovat a vidělávat korunky s úsměvem. To se mi stalo za minulý měsíc 2x.
Skutečnost je trošku jiná, ne tak růžová.
Jelikož máte spoustu chytrých razítek, držel bych se tohoto, konecnokců rodiče jsou na vás hrdí a vy jste v tom zaběhnutej.
Já to dělám proto, že mě to baví a k tomu si hezky napakuju šrajtofli.
Bohužel vás musim sklamat, takovej bezstarostnej život na české železnicí neexistuje.

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

(zklamat) 🤦‍♂️

mirekk
Host
mirekk

+ poněvadš
+ vidělávat
Snad jsem ještě něco nepřehlédnul

Pavel
Host
Pavel

Máte pravdu, že jdete domů s čistou hlavou (pokud si teda po příchodu domů neuvědomíte, že jste zapomněl vypnout baterie nebo utáhnout ruční brzdu). Horší je skladba směn. Jeden den máte směnu od 21 do 9 hodin a ten samý den nastupujete ve 20 hodin a jezdíte celou noc do 8 hodin. V mimopracovním čase jste úplně mimo a pár dnů se z toho vzpamatováváte a doma na vás řvou, proč se jim nevěnujete. Až se vzpamatujete, jdete do práce. Ve 3 ráno 🙂 A v krajním případě se domů vrátit vůbec nemusíte, když potkáte kamion na přejezdu. Že jste… Číst vice »

V.N.
Host
V.N.

Předpokládám , že zrovna u RJ v Ústeckém kraji a u Arrivy v LBC kraji nepůjde o nějaké velké procento nočních směn. Jde o regionální , couravé vlaky . Obvykle poslední osobní vlaky jezdí někdy kolem 22-0 hod a první kolem 4-5 hodiny. Mezitím je klid.

Franta Šiška
Host
Franta Šiška

Jestliže jede první vlak ve 4.ráno, tak minimálně ve 3.ráno mám nástup. V kolik musím vstávát a jak se dostanu do práce? Stejně vychází i ty noční konce.

V.N.
Host
V.N.

Určitě jsou lepší šichty , kdy z domu odcházím ve tři nebo se dostanu domu ve dvě , než když celou noc jezdím někde na ranžíru…

Apollo17
Host
Apollo17

Pro mne také.Osobka až na výjimky v noci nejezdí a strojvedoucí v noci většinou spí(doma ,nebo někde na nocležně).Pro někoho jsou pak horší ranní nástupy okolo 3-4 hodin ráno,ale před tím se 5-6 hodin vyspím,což se mi před noční nikdy nepovedlo.

Aktivní železničář
Host
Aktivní železničář

Na čistou hlavu musíte jít jezdit k nám do Rakous. Aneb česká železnice nikdy více.

A.R.
Host
A.R.

Ty jsi autorizovany inzenyr?

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

To mělo být co, neboli jaký byl záměr vašeho až trapného vychloubání?🤔 Jinak znám hned několik strojvedoucích i vlakvedoucích s magisterskými tituly.

V.N.
Host
V.N.

Co to mělo být ? Povzdech nad absurdností tohoto světa. Jsme asi země s minimálním rozdílem mezi mzdami strojvedoucího a obsluhy reaktoru v jaderné elektrárně :-(. Zatímco vedle v Německu strojvedoucí pracují za průměrnou německou mzdu , u nás jim někteří dopravci nabízí o dvě třetiny více než je průměrná česká mzda a ještě k tomu se to řadě soudruhů nelíbí , protože by chtěli více , více a více. Dle statistik na průměrnou českou mzdu nedosáhnou 2/3 lidí, dle mých odhadů větší mzdu než strojvedoucí může mít tak 10% lidí v této zemi. A to že jezdí na mašině… Číst vice »

Takyfíra 2
Host
Takyfíra 2

Na rovinu, 50000 plat, pokud se nebavíme o Až 50000 včetně nenarokové složky mzdy a příplatků za směnnost, přičemž na tyto peníze se zaměstnanec vlastně nedostane, nejsou v naší zemi špatné peníze. Pokud na jejich vydělání nepotřebuje být fira 26 dní z měsíce v práci, bo dělené směny s výkonem 6 hodin denně a spaním mimo domov, případně rg jízdami mimo pracovní dobu. Pokud firovy zbudou alespoň 2 volné víkendy v měsíci, pokud nebude jezdit se šrotem, který by měl být spíše v kovošrotu než na kolejích, Bo masiny nejsou a jezdit se musí. Stav, kdy máme mraky vysokoškoláků, se… Číst vice »

Petr 66
Host
Petr 66

Váš příspěvek svědčí asi o úrovni některých vysokoškoláků.

FANDA
Host
FANDA

Jooo kdyby tolik dostavali i autobusaci…

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

To může i uklizečka s výučákem, stačí přesedlat..😉

Kubrt
Host
Kubrt

No jo, zatím nejsou autobusáci tak exkluzivní zboží, jako fírové…

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

Protože nároky na řidiče jsou nižší. Spoustu busáků odešlo na fíry bo peníze, trhačky, pošahané nástupy a nespokojení cestující. Místo nich vidím čím dál víc řidiček v mnoha mhd a odtud pak rostou i do phd

tbalada
Host
tbalada

Přeju jim to, ti chlapi si to (většinou, jako v každém jiném zaměstnání je to člověk od člověka) zaslouží.

David
Host
David

tbalada: Dnes i žena může být strojvedoucí. A i ženy si zaslouží být dobře odměněny.

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

Mzda je dohoda mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Kvákat ji tahle do novin není dobrá vizitka. Nejsou lidi, myslím kvalifikovaní a zkušení lidi. Soukromníci se přetahují o hrstku nespokojenců a moc dobře vědí, že takto stavy nenaplní. Je nutno podpořit nábor, tak nastupují vyhlášení v popsané v článku.

Tronda
Host
Tronda

Jako, že u ČD se mzda pro konkrétní profesi zjistit nedá? Ale jděte…

Jen pro zajímavost, jsou Evropské země, kde je dokonce povinnost uvádět nabízenou mzdu už v inzerátu, jinak následuje flastr od místních orgánů. A jinak to o čem píšete není ani tak mzda jako plat, ten je skutečně dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.

Walt
Host
Walt

Je to přesně opačně. Mzda je smluvní v soukromém sektoru a plat je tabulkový ve veřejném sektoru.

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

Kolik těch Pes nakonec koupil?

Kubrt
Host
Kubrt

7

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

Díky Kubrte👍

noerf
Host
noerf

Má jich koupit 7. Otázka zní, jak je na tom Pesa s vývojem dvousystémové jednotky.

Honza
Host
Honza

Kdyz si vezmu, ze u CD ma fira za 160 hodin cca 31000,- cistyho, coz je cca 42000,- hrubyho, pak se zda nabidka 50000,- lakava. Ale za jakou mesicni normu? Dale je treba si uvedomit dalsi benefity u CD. Napr. 6000,- rocne za udrzeni kvalifikace, ruzne mimoradne premie, KOP, rezijka, FIPky, aj.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Měsíční norma pro sjednání hrubé mzdy je 160 hodin. No a 8000 hrubého navíc je asi 5000 čistého, to je 60.000 ročně navíc.

Mínus IN100 za 20.000, mínus 6000 za udržení kvalifikace. Na mimořádné prémie, KOP a FIPky aj. tak zbývá 34000 Kč, aby to ČD dorovnaly. Kupecké počty…

Pandrhola
Host
Pandrhola

No, ono je to asi 4.600 čistého, tedy cca 55.000 ročně. Takže zbývá jen 29.000 a po odečtení penzijka (14.400 ročně) zbývá 14.600, kde od toho ještě můžeme odečíst životko, což nevím kolik je, protože to tu zatím nikdo nepsal… ale nakonec se to asi srovná na nulu, nebo to bude u ČD vycházet stále o něco lépe, protože těch benefitů mají u ČD opravdu hodně, jen to není na první pohled všechno vidět. Takže když to shrneme, tak teprve nyní je nabídka možná dorovnána tomu, co nabízí ČD. Otázkou je, jestli jen pouhé dorovnání stačí na to, aby člověk… Číst vice »

Pavel
Host
Pavel

Přesně tak, porovnávání výše mezd není tak jednoduché, jako když se na srovnávači podívám, kde mají nejlevnější Plzeň. Zajímavé, že ani RegioJet ani Arriva neuvádí podrobné podmínky (u ČD je to v Podnikové kolektivní smlouvě). Nejsou dostupné informace o výši týdenní normy (u ČD 36 hodin), o příplatcích za noční, soboty, neděle, za přesčas, jak jsou placeny dělené směny, přerušení, jaký je počet dnů dovolené. Zda budou přispívat na penzijní a životní pojištění. Zkrátka vydají líbivý inzerát: „Vyděláte si až 50 000 Kč hrubého“ a spoléhají na to, že jim to lidi sežerou. Nevím, zda příslušní novináři nevznesli dotaz na… Číst vice »

asdf
Host
asdf

Přejme jim to.

David
Host
David

Přeju jim to. Je to tak správně.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Kolik je týdenní norma 36 hodin nebo 40? Pokud 40, pak to tak dobré není…

Milos
Host
Milos

Rozhodně budou mít více osobního volna, než u ČD

Petr K
Host
Petr K

A to jste zjistil jak?

malej-jarda
Host
malej-jarda

Když bude málo lidí, tak taky budou dělat přesčasy jak mourovatý…

Zlínka
Host
Zlínka

A na to jste přišel jak? Každý dopravce má problém naplnit místa. Pokud dejme tomu sežene 25 strojvedoucích, ale provoz má postaven na 30, kdo myslíte, že to odjezdí za těch 5? Ano těch 25 v přesčasech. A to volno se vám rozplyne jako dotace agrofertu.
Regiojet s tím bude bojovat stejně jako ČD nebo kdokoliv jiný. Nebo myslíte, že je to nějaký naddopravce. Bojuje se stejnými problémy viz stewardky v autobusech. Nikdo mu to nevyčítá, prostě řeší problém, který má každý druhý podnikatel.

Martin
Host
Martin

Někdy je lepší mít 40h a 12-13h směny, než mít 36 a šťouchy za 5:09 😉 a noční přes dva dny co nedá ani dvoudenní normu.

Gogo
Host
Gogo

Ze zákona je norma 37,5 hodin, u ČD je kolektivní smlouvou dohodnuto 36.

Milos
Host
Milos

Ale mimo přerušení, včetně přerušení to dá cca 200 hodin

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

Ещё один раз: Kiedy ptaka chytajom, to mu cukru dajom. A jak go chycom do klatki, to mu weznom spod dziuba, cały cukier słodki.

A.R.
Host
A.R.

Šlo by držet komentář v rámci jednoho jazyka?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Od toho je tříměsíční zkušební doba, това́рищ!

Herold
Host
Herold

Na to se dá odpovědět: co je v pracovní smlouvě psáno, to je dáno..

V.N.
Host
V.N.

Mzda v pracovní smlouvě vůbec být uvedena nemusí.

Mandy
Host
Mandy

nedílnou součástí prac. smlouvy je mzdový list/nebo jak se to nazývá/ a tam ano

Marek Janík
Host
Marek Janík

není, mzda není povinným obsahem pracovní smlouvy

V.N.
Host
V.N.

Nikoliv. Mzda dle zákoníku práce může být stanovena buď vnitřním předpisem nebo mzdovým výměrem anebo smlouvou (nejčastěji smlouvou o mzdě). Záleží na pozici a zaměstnavateli. Každopádně výše mzdy není povinnou součástí pracovní smlouvy.

Herold
Host
Herold

Nemusí, ale pokud je, tak odpadají debaty o její výši.

Partneři



CSCARGO