Padesát tisíc jako nový standard. RegioJet odtajnil mzdy strojvedoucích pro Ústecký kraj
Jednotka Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Pesa
Mzda 50 tisíc korun hrubého za práci bez přesčasů se začíná pomalu stávat novou normou pro zaměstnávání strojvedoucích na české
Takže: 50 tisíc hrubého, po zdanění nějakých 35 tisíc, tím to většinou skončí. Nebo hrubého 35 tisíc, po zdanění nějakých 25 tisíc, k tomu stravu, tu a tam byt, kurzy, slevy nejen na jízdné… Ať počítám jak počítám, tak se té na první pohled jasné výhody u RJ při srovnání platu a OON ne a ne přesvědčit, že se jezdit pro žluťáka vyplatí. Zvláště když je ekonomicky ve velkém riziku.
Každý dělá za to a to co mu vyhovuje. Zvláště v tomto oboru se bude někomu stále líbit třeba u ČD, nebo RJ atd. A z podstaty není to jen o výši mzdy, každý není přeletavý pták, který přeletí jen kvůli tomu, že mu jinde nasypou více zrní. Není to je o tom zrní 🙂
Někdo je spokojen na svém místě i přesto, že by měl jinde i více.
Tak si tak říkám, proč se v nějaké větší míře už dávno neuvažuje o automatickém provozu. Z hlediska automatizace je železniční provoz vůči tomu silničnímu nepoměrně jednodušší. A zatímco auta už v mnohých státech jezdí bez řidiče alespoň v testovacím provozu, o žádné takové aktivitě na železnici (mimo metro) nevím.
Že to nevíte neznamená, že se tak nikde neděje
Rád se nechám poučit. Zatím jsem slyšel jen o plánech s hvězdnými termíny. Kde se tedy takto děje?
Běžně již třeba v Austrálii. Běžel i Zkušební provoz obratů metra na lince A. Zkušební provoz se chystá u tramvají v Chemnitzu. Je toho daleko daleko více.
Zkušební provoz probíhá na trati Annaberg – Schwarzenberg. V roce 2020 se to bude zkoušet mezi Obrnicemi a Čížkovicemi.
A schváleno s lidma si tipnu tak 2050 🙂
A? Termín závisí pouze na spolehlivosti autonomního řízení a to na udržitelných zdrojích, zejména finančních.
Pařížské metro. Jenže podmínky jsou velmi tvrdé a nákladné, např. u nás ECTS. Kdyby dopravcův robot zmaskroval více lidí než všichni jeho fýrové, asi by šel kukat… Viz např. selhání autonomních automobilů, ve Volvu by mohli vyprávět…
Pokud vím automat jezdil na lince 14 v Pařížském metru a v Londýně DLR do doků (potom pěšky tunelem k Královské Greenwichské observatoři). A navíc v CCCP měli raketoplán BURAN a ten letěl (automat) do kosmu a sám přístál. Kluci za vodou USAF mají podobou hračku X-37B. Tak to shrneme – jen udělat volnou cestu bez překážek a jde to. To neumíme, bohužel. Každý chce zastávku u baráku (fabriky) a sjezd z silnice taky. Jak jsou ukázněný řidiči nám ukázal „král silnic v Studence“ .
Práce strojvedoucího je psychicky náročná,takže ty peníze si zaslouží.Jiná otázka je,kolik z nich a jakých podmínek je skutečně bude mít měsíc co měsíc na účtě….
Pokládám svoji obligátní otázku. Jak je ve smlouvě stanoveno místo výkonu práce a pravidelné pracoviště?
Pravidelné pracoviště a místo výkonu: vlak 😀
Na Ostravsku nabízí menší nákladní dopravci jako základní plat 50 tis, k tomu veškeré příplatky za směnnost, pravidelné 12h směny, IN100 a penzijko jako zaměstnanecký benefit. Nabídka Regiojetu ani Arrivy není v tomto moc lákavá…
Tak šup kontakt, za kolik hodin měsíčně, na jakých mašinach a na jakých tratích? Prezentována nabídka se sluvkem až a skutečnost jsou 2 různé věci.
Je lákavá z toho pohledu , že budete jezdit pouze „tramvají“ a nebude mít za sebou desítky vagónů. Další výhoda spočívá v tom , že vzhledem k tomu , že budete hoblovat koleje pouze jednoho kraje , budete trávit více nocí ve své posteli doma a doma s rodinou budete také trávit více času. Je to něco podobného , jako když máte dvě skupiny kamioňáků. Ta první hobluje Evropu a u řady firem tráví doma tak 2-3 dny/měsíc. No a pak jsou firmy , které dělají přepravy na krátké vzdálenosti a tam ti chlapi jsou doma každý den.
To je pozitivum. Negativ je celá řada, ten delší čas u rodin je draze vykoupený.
Taky ty podmínky na frachťáku jsou většinou takové (nemyslím jen loko), že si to fýrové z osobní rychle rozmyslí než by přestoupili.
Co dodat ? Kdyby nabízel 55 začal bych přemýšlet o tom , že bych zapomněl na svoji absolvovanou VŠ , své dva jazyky , které ovládám na solidní úrovni, na řadu certifikátů se státním kulatým razítkem , které jsem za svoji kariéru získal. A šel bych jezdit jako fíra. Sice bych si vydělal o něco méně , než vydělávám dnes , ale za tu čistou hlavu se kterou bych chodil do a z práce a za absolutně bezstresový mimopracovní čas by to stálo….
No vidíte😄 Tak na to zapomeňte, poněvadš tušíte jen to, že člověk přijde ráno s bezstarostnou, den předem vyčištěnou hlavou na stroj, na kterym bude pracovat a vidělávat korunky s úsměvem. To se mi stalo za minulý měsíc 2x.
Skutečnost je trošku jiná, ne tak růžová.
Jelikož máte spoustu chytrých razítek, držel bych se tohoto, konecnokců rodiče jsou na vás hrdí a vy jste v tom zaběhnutej.
Já to dělám proto, že mě to baví a k tomu si hezky napakuju šrajtofli.
Bohužel vás musim sklamat, takovej bezstarostnej život na české železnicí neexistuje.
(zklamat) 🤦♂️
+ poněvadš
+ vidělávat
Snad jsem ještě něco nepřehlédnul
Máte pravdu, že jdete domů s čistou hlavou (pokud si teda po příchodu domů neuvědomíte, že jste zapomněl vypnout baterie nebo utáhnout ruční brzdu). Horší je skladba směn. Jeden den máte směnu od 21 do 9 hodin a ten samý den nastupujete ve 20 hodin a jezdíte celou noc do 8 hodin. V mimopracovním čase jste úplně mimo a pár dnů se z toho vzpamatováváte a doma na vás řvou, proč se jim nevěnujete. Až se vzpamatujete, jdete do práce. Ve 3 ráno 🙂 A v krajním případě se domů vrátit vůbec nemusíte, když potkáte kamion na přejezdu. Že jste… Číst vice »
Předpokládám , že zrovna u RJ v Ústeckém kraji a u Arrivy v LBC kraji nepůjde o nějaké velké procento nočních směn. Jde o regionální , couravé vlaky . Obvykle poslední osobní vlaky jezdí někdy kolem 22-0 hod a první kolem 4-5 hodiny. Mezitím je klid.
Jestliže jede první vlak ve 4.ráno, tak minimálně ve 3.ráno mám nástup. V kolik musím vstávát a jak se dostanu do práce? Stejně vychází i ty noční konce.
Určitě jsou lepší šichty , kdy z domu odcházím ve tři nebo se dostanu domu ve dvě , než když celou noc jezdím někde na ranžíru…
Pro mne také.Osobka až na výjimky v noci nejezdí a strojvedoucí v noci většinou spí(doma ,nebo někde na nocležně).Pro někoho jsou pak horší ranní nástupy okolo 3-4 hodin ráno,ale před tím se 5-6 hodin vyspím,což se mi před noční nikdy nepovedlo.
Na čistou hlavu musíte jít jezdit k nám do Rakous. Aneb česká železnice nikdy více.
Ty jsi autorizovany inzenyr?
To mělo být co, neboli jaký byl záměr vašeho až trapného vychloubání?🤔 Jinak znám hned několik strojvedoucích i vlakvedoucích s magisterskými tituly.
Co to mělo být ? Povzdech nad absurdností tohoto světa. Jsme asi země s minimálním rozdílem mezi mzdami strojvedoucího a obsluhy reaktoru v jaderné elektrárně :-(. Zatímco vedle v Německu strojvedoucí pracují za průměrnou německou mzdu , u nás jim někteří dopravci nabízí o dvě třetiny více než je průměrná česká mzda a ještě k tomu se to řadě soudruhů nelíbí , protože by chtěli více , více a více. Dle statistik na průměrnou českou mzdu nedosáhnou 2/3 lidí, dle mých odhadů větší mzdu než strojvedoucí může mít tak 10% lidí v této zemi. A to že jezdí na mašině… Číst vice »
Na rovinu, 50000 plat, pokud se nebavíme o Až 50000 včetně nenarokové složky mzdy a příplatků za směnnost, přičemž na tyto peníze se zaměstnanec vlastně nedostane, nejsou v naší zemi špatné peníze. Pokud na jejich vydělání nepotřebuje být fira 26 dní z měsíce v práci, bo dělené směny s výkonem 6 hodin denně a spaním mimo domov, případně rg jízdami mimo pracovní dobu. Pokud firovy zbudou alespoň 2 volné víkendy v měsíci, pokud nebude jezdit se šrotem, který by měl být spíše v kovošrotu než na kolejích, Bo masiny nejsou a jezdit se musí. Stav, kdy máme mraky vysokoškoláků, se… Číst vice »
Váš příspěvek svědčí asi o úrovni některých vysokoškoláků.
Jooo kdyby tolik dostavali i autobusaci…
To může i uklizečka s výučákem, stačí přesedlat..😉
No jo, zatím nejsou autobusáci tak exkluzivní zboží, jako fírové…
Protože nároky na řidiče jsou nižší. Spoustu busáků odešlo na fíry bo peníze, trhačky, pošahané nástupy a nespokojení cestující. Místo nich vidím čím dál víc řidiček v mnoha mhd a odtud pak rostou i do phd
Přeju jim to, ti chlapi si to (většinou, jako v každém jiném zaměstnání je to člověk od člověka) zaslouží.
tbalada: Dnes i žena může být strojvedoucí. A i ženy si zaslouží být dobře odměněny.
Mzda je dohoda mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Kvákat ji tahle do novin není dobrá vizitka. Nejsou lidi, myslím kvalifikovaní a zkušení lidi. Soukromníci se přetahují o hrstku nespokojenců a moc dobře vědí, že takto stavy nenaplní. Je nutno podpořit nábor, tak nastupují vyhlášení v popsané v článku.
Jako, že u ČD se mzda pro konkrétní profesi zjistit nedá? Ale jděte…
Jen pro zajímavost, jsou Evropské země, kde je dokonce povinnost uvádět nabízenou mzdu už v inzerátu, jinak následuje flastr od místních orgánů. A jinak to o čem píšete není ani tak mzda jako plat, ten je skutečně dohodou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.
Je to přesně opačně. Mzda je smluvní v soukromém sektoru a plat je tabulkový ve veřejném sektoru.
Kolik těch Pes nakonec koupil?
7
Díky Kubrte👍
Má jich koupit 7. Otázka zní, jak je na tom Pesa s vývojem dvousystémové jednotky.
Kdyz si vezmu, ze u CD ma fira za 160 hodin cca 31000,- cistyho, coz je cca 42000,- hrubyho, pak se zda nabidka 50000,- lakava. Ale za jakou mesicni normu? Dale je treba si uvedomit dalsi benefity u CD. Napr. 6000,- rocne za udrzeni kvalifikace, ruzne mimoradne premie, KOP, rezijka, FIPky, aj.
Měsíční norma pro sjednání hrubé mzdy je 160 hodin. No a 8000 hrubého navíc je asi 5000 čistého, to je 60.000 ročně navíc.
Mínus IN100 za 20.000, mínus 6000 za udržení kvalifikace. Na mimořádné prémie, KOP a FIPky aj. tak zbývá 34000 Kč, aby to ČD dorovnaly. Kupecké počty…
No, ono je to asi 4.600 čistého, tedy cca 55.000 ročně. Takže zbývá jen 29.000 a po odečtení penzijka (14.400 ročně) zbývá 14.600, kde od toho ještě můžeme odečíst životko, což nevím kolik je, protože to tu zatím nikdo nepsal… ale nakonec se to asi srovná na nulu, nebo to bude u ČD vycházet stále o něco lépe, protože těch benefitů mají u ČD opravdu hodně, jen to není na první pohled všechno vidět. Takže když to shrneme, tak teprve nyní je nabídka možná dorovnána tomu, co nabízí ČD. Otázkou je, jestli jen pouhé dorovnání stačí na to, aby člověk… Číst vice »
Přesně tak, porovnávání výše mezd není tak jednoduché, jako když se na srovnávači podívám, kde mají nejlevnější Plzeň. Zajímavé, že ani RegioJet ani Arriva neuvádí podrobné podmínky (u ČD je to v Podnikové kolektivní smlouvě). Nejsou dostupné informace o výši týdenní normy (u ČD 36 hodin), o příplatcích za noční, soboty, neděle, za přesčas, jak jsou placeny dělené směny, přerušení, jaký je počet dnů dovolené. Zda budou přispívat na penzijní a životní pojištění. Zkrátka vydají líbivý inzerát: „Vyděláte si až 50 000 Kč hrubého“ a spoléhají na to, že jim to lidi sežerou. Nevím, zda příslušní novináři nevznesli dotaz na… Číst vice »
díky za dotaz a tip, poptáme. Bral jsem to pouze jako zajímavý trend, kam míří mzda strojvedoucích.
Přejme jim to.
Přeju jim to. Je to tak správně.
Kolik je týdenní norma 36 hodin nebo 40? Pokud 40, pak to tak dobré není…
Rozhodně budou mít více osobního volna, než u ČD
A to jste zjistil jak?
Když bude málo lidí, tak taky budou dělat přesčasy jak mourovatý…
A na to jste přišel jak? Každý dopravce má problém naplnit místa. Pokud dejme tomu sežene 25 strojvedoucích, ale provoz má postaven na 30, kdo myslíte, že to odjezdí za těch 5? Ano těch 25 v přesčasech. A to volno se vám rozplyne jako dotace agrofertu.
Regiojet s tím bude bojovat stejně jako ČD nebo kdokoliv jiný. Nebo myslíte, že je to nějaký naddopravce. Bojuje se stejnými problémy viz stewardky v autobusech. Nikdo mu to nevyčítá, prostě řeší problém, který má každý druhý podnikatel.
Někdy je lepší mít 40h a 12-13h směny, než mít 36 a šťouchy za 5:09 😉 a noční přes dva dny co nedá ani dvoudenní normu.
Ze zákona je norma 37,5 hodin, u ČD je kolektivní smlouvou dohodnuto 36.
Ale mimo přerušení, včetně přerušení to dá cca 200 hodin
36.
Ещё один раз: Kiedy ptaka chytajom, to mu cukru dajom. A jak go chycom do klatki, to mu weznom spod dziuba, cały cukier słodki.
Šlo by držet komentář v rámci jednoho jazyka?
Od toho je tříměsíční zkušební doba, това́рищ!
Na to se dá odpovědět: co je v pracovní smlouvě psáno, to je dáno..
Mzda v pracovní smlouvě vůbec být uvedena nemusí.
nedílnou součástí prac. smlouvy je mzdový list/nebo jak se to nazývá/ a tam ano
není, mzda není povinným obsahem pracovní smlouvy
Nikoliv. Mzda dle zákoníku práce může být stanovena buď vnitřním předpisem nebo mzdovým výměrem anebo smlouvou (nejčastěji smlouvou o mzdě). Záleží na pozici a zaměstnavateli. Každopádně výše mzdy není povinnou součástí pracovní smlouvy.
Nemusí, ale pokud je, tak odpadají debaty o její výši.