Ostuda Luftwaffe. A340 s ministryní se kvůli poruše dvakrát vrátil do Abú Dhabí, letectvo ho vyřadí

Airbus A340-300 německé Luftwaffe. Foto: Snifjaku, CC BY-SA 4.0 / Wikimedia CommonsAirbus A340-300 německé Luftwaffe. Foto: Snifjaku, CC BY-SA 4.0 / Wikimedia Commons

Ministryně uvízla ve Spojených arabských emirátech kvůli poruše klapek.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jsou zvyklí na ostudu. Stejně je divné, ýe si nedali jiný název.

Jiří Kocurek

80 tun paliva.

Už máte zaregistorvané slepice na dvorku? Hlásíte do 24 hodin, když vám nějakou sebere pes/liška/jestřáb? Když se vám ztratí a večer ji nemůžete najít? Když pak po pár týdnech přivede kuřata? Jde o emise a budoucnost planety!

https://www.asz.cz/clanek/9409/nove-narizeni-eu-kazdy-chovatel-slepic-se-musi-registrovat-cesko-chce-vyjimky/

Ivo

„Po doplnění paliva před letem si piloti všimli, že přistávací klapky nejsou zcela zasunuty. Vypustili 80 tun paliva a přistáli zpět ve Spojených arabských emirátech.“

Tohle asi není jazykem mého kmene resp. tomu nějak nerozumím. Na zemi si toho všimli a proto odstartovali, aby mohli vypustit to palivo???

Igor Mauricio

Také mne to zaujalo. Ale moc nevím, jak to funguje. Lze dotankované palivo nějak jednoduše odčerpat zpět do cisterny (logisticky i technicky) a nebo se musí vypustit za letu?

pzag

Defueling je možný, musí se to vyhodit a ale jde to.

Tomas

No .. ono to bude někde „ztraceno“ v překladu. Správní verze (ale jen IMHO) bude „po doplnění paliva si po vzletu piloti všimli, že klapky nejsou zasunuty….“

ldx

Tak jako v případě Německa je to hodně zvláštní…

Petr Poledník

Holt. Německo už není to,co bývalo.
Bundeswher, který za fon „Lejnové “ jezdil na přehlídky s násadami od košťat místo kulometů už dávno také není tím, co býval Whermacht.

hedonism.bot

Bundeswehr vznikl díky bývalým generálům Wehrmachtu a do značné míry byl vždycky velmi atraktivní pro rechtsradikály. Po Wende ztratil svoji kritickou pozici zadržování sovětů a pro zejména levicové vlády byl tak trochu vnímán jako hrozba, takže se mu systematicky zkracovaly rozpočty a dosazovali méně schopní ministři (viz Ursula, vo Gutenberg a další) – koneckonců i Scholzem slíbených 100mld € na modernizaci zatím nikam nepřišlo. Takže Schutzstaffel je už léta pro ostudu, největší malér měli, když nedovezli Angelu na zasedání G20 do Argentiny, kde pak velmi chyběla. Poslední neúspěch je pak pikantní hlavně těmi asi 80+ tunami kerosinu, které se musely… Číst vice »

ldx

Tak z článku nebylo jasné, jestli to neodčerpali na letišti… Tak za tohle by měli piloty i ministryni zbičovat ostrými kočkami a zavřít na 30 let. A co Greta ? Ta by měla osobně dohlížet exekuci ! 👾

Y.K.

Proč by to měli odčerpávat na letišti? Palivo se vypouští jen v nezbytných případech, kvůli snížení hmotnosti do limitů pro přistání. Druhá možnost je tam hodiny kroužit, výsledek je stejný. Piloti tyto limity mají mandatorní, přes to vlak nejede (koneckonců minimálně nechtějí skončit rozbití v plotě za dráhou).

pzag

A proč startovali, když viděli, že klapky nejsou ok?

Tomas

to, že klapky nejsou OK většinou zjistíte po vzletu, když se nezatáhnou.

pzag

Článek říká něco jiného
Po doplnění paliva před letem si piloti všimli, že přistávací klapky nejsou zcela zasunuty.

Tomas

neberte to, co je v článku jako dogma 🙂

chyba v překladu .. at uz nekde v čtk nebo kdekoli jinde… a pak to letí.

Y.K.

Článek si odporuje, hned v další větě říkají, že se po vypuštění vrátili. Zjistit problém na zemi, odstartovat a vrátit se je tak nějak nelogické a zjevně ztraceno v překladu. V německých originálech, je že se vrátili, po zjištění problému s klapkami (nešli zasunout), což naopak logiku dává.

MajsterN

Nabidnete ten kontrakt smartwings. Vytahneme z pole 30 let stary bulharsky classic a ministryne poleti i s klapkama nebo bez klapek.

Y.K.

Ono jaksi nejde o to, že by nešlo letět s otevřenými klapkami (to rozhodně jde), ale nešlo by u dálkového letu ani zdaleka doletět do cíle s otevřenými klapkami, kvůli nízké dosažitelné rychlosti, velkému odporu.

Kamil Novotný

Tak by je mohli koupit nám. Naši ministři a poslanci rádi lítají. Je šuškacím tajemstvím, že současná vláda lítá našim strojem o 106 tam a zpět a pro jednotlivce.
Možná by to byl námět pro článek, jak se lítalo dříve, jak se lítá teď.

Faktura

Větší ostuda teda je, že rudozelená ekoministrině lítá jako panstvo služebním letadlem a nedopravuje se udržitelně nebo neuspořádá videohovor.
Jaká asi je její uhlíková stopa, když prý planeta hoří?

LiborV

Po Evropě ji lze potkat i ve vlaku.

Faktura

Angkického krále taky, aby ukázal že je in, v uzavřeném voze a privátním cateringem. Od partaje, která chtěla do výprasku ve volbách v Berlíně znárodňovat a krást soukromé byty, bych čekal něco jiného.

JirkA

Fakt jsou tyhle rádoby chytré kecy nutné? Přijde mi že jsou ti, co mají neustálou potřebu někomu nadávat do radikálních aktivistů, nebo někoho neustále nálepkovat, často radikálnější než ti na které sami poukazují. A to ať už projevem, tak i názory. Bylo by fajn, kdybychom se mohli navzájem trošku víc respektovat.

Faktura

Podívejte se, nikomu nenadávám ani neurážím, pouze konstatuji fakta dle jejich volebního programu a veřejných prohlášení. A je to jako když kážou vodu a chlastají víno po hektolitrech.

Juraj

Konstatujete scestně.
Pokud letí celá delegace – což je úplně běžná praxe – tak na dálkové linky nic jiného než vládní stroj nedává smysl. Létat stejně musí, stejně jako piloti kvůli zachování letových hodin.

Prostě je to falešná argumentace v duchu nějaké pitomé kulturní války.

pzag

Jak falešná argumentace? Návrh zelených byl, že se nebude létat vůbec. Ano, i taková idea u nich padla. Není třeba tedy mít u Luftwaffe žádné letadlo, žádné piloty a zas tak velká delegace to přece není, aby nemohli letět s Emirates.

Faktura

No nemusí, když budou pořádat videokonference bude třeba méně letadlel a méně vládních pilotů, takže ještě ušetří. Ale líbí se mi jak někteří, kteří by nejradši normálním lidem sebrali auta a donutili je konzumovat kořínky obhajují papalášismus na entou u svých vůdců. Myslel jsem, že toto je rozšířené jen u Babišových ovcí.

Tomas

přes ty telekkonfence reálně nic nevyřešíte.

pzag

Já bych s tím souhlasil, ale právě podle Zelených je tohle budoucnost.
Oni lidi nejsou moc zvědaví na politiky, kteří jim tvrdí, jak do práce na kole nebo vlakem, letadla vůbec a sami nejenom že létají, ale létají v mnohem větším luxusu než je první třída.

Faktura

Asi tak, kdyby to byl ministr z CSU tak neřeknu ani popel, ale tohle je do nebe volající pokrytectví.

Jaro

Vraj vypustili z lietadla 80 t paliva. Toho leteckého petroleja JET a do vzduchu nad morom či nad pevninou? To je také zelené…

Ivo

To je snad jedno nad čím nebo nač to potřebujete vědět?

Krachbumente

Němci mají štěstí, že mají tak staré letadlo. Aspoň že Barebock jako ministr zahraničí nemůže napáchat žádné škody. Taková letadla by měla dostávat jen ona.

pzag

Docela vtipné, že ministryně za Zelené si lítá po světě A340 a dokonce jí A350 nevoní.

Tomas

jestli sem dobre pochopil, tak ji odmitla. co se zamyslet a rict si, ze treba proto, aby se nedelal zbytecne jeden let sem a tam navic?

LiborV

A víme proč?

Balíkář

Tak schválně, za jak dlouho a jakou cestou se objeví v Iránu? 🙂

mgr.pavel

.. anebo v RuSSku? 🙂

Balíkář

Myslíte v Rusku? Proč zrovna tam? Tam nějaké A340 lítají?

Joe

Ne, pán si jen myslí že je vtipný.

Tomas

zadne rusko neni. jen fasounske ruSSko

nazyvejme veci pravymi jmeny.

Balíkář

Vy si říkejte co chcete, je to vaše právo, ale tím to taky končí.

ldx

No jo balíkář z lampárny promluvil … ředitel Zeměkoule 🤡

Roman Soudný

Možná jako klíčenka. Tyhle kousky půjdou rovnou do šrotu.

Balíkář

Stejně jako ty ještě starší A340-200 po francouzském letectvu?

Tomas

proc by se mel objevovat v iranu?

nejake nasledky uderu kufrem?

Balíkář
Balíkář
Pavel

Zaujimave ze Lufthansa ma niekolko A340-300, ktore maju tiez cez 20 rokov a pravidelne ich vyuziva. Lietaju s nimi kazdy den a urcite maju vecsie nalety ako u Luftwaffe, kde si mozu dovolit aby im lietadlo niekolko dni stalo kedze nemusia generovat zisk.

Skor by som povedal, ze to nebude problem lietadla a ich veku a kvality ale problem udrzby u Luftwaffe

.

Xaver

Do jaké míry se podílí na údržbě Lufthansa Technik ? Jen čistě těžká údržba? Nebo i traťovka a ? Neví někdo?

Tomas

problem bude proste v tom, ze “shit happens”. obcas se proste neco rozbije a nemusi to vubec souviset s udrzbou

Mysel

Jenze Luftwaffe ma s temi A340 tech potizi docela dost. A uz dlouho. Vyrazne nad ramec toho, co se deje u civilnich provozovatelu typu.

Ivan_pha

K čemu pak mají A350?

Paní ministryně taky mohla letět linkou nebo si objednat charter. Tohle je komedie…

Faktura

Vzhledem k partaji ze které pochází neměla letět vůbec.

Tomas

a jak se tam teda mela dostat?

Stočený elektromotor

Videokonferečne?

Tomas

ne vse se da resit pres videokonferenci.
a politika uz vubec ne.

Faktura

A to proč? Chyběl by rautík zaplacený daňovými poplatníky?

Tomas

pokud cally a telekonfernece nejsou neco, co delate bezne (coz zjevne nejsou), tak to nemate sanci pochopit. tudiz to ani nebudeme rozebirat

spokojte se nicmene s konstatovanim, ze telco neni vse a zivy kontakt nikdy nenahradi a nemuze nahradit

Faktura

Tak on-line schůzky mám naprosto běžně, dokonce víc než face to face, takže nás tady nekrmte, protože vím velice dobře jak to funguje.

Tomas

tak to asi víte docela špatně. a nebho jste jen „lopatička“, která plní zadané úkoly a reportuje nadřízeným, co dělá. ano, na tom vam telco stačí. ale odbornějí práce (pokud máte spolu něco vymyslet nebo spolupracovat ve vícečleném týmu) se takto dělat dlouhodobně nedá. čas od času ten osobní kontakt potřeba je. vidím to osobně v práci – lidi jednoho zákazníka máme po celém světě (část týmu má zákazník v usa, část v UK, a část v indii). ve finále to dopadne tak, že za den dva, kdy se všichni sejdem v Praze, toho uděláme víc, než za předchozí tři… Číst vice »

Faktura

S tím se dá souhlasit asi jen s tou hospodou, ale je tu to hlavní vy to máte ze soukromého, tato paní z eráru, takže jde hlavně o ty hospody placené plebsem, jako včera jsem nespadl z Marsu a vím, že v Německu toto funguje úplně stejně jako u nás.

Možná to u vás funguje sklě u nás skvěle, vše je o tom, jestli je někdo zkostnatělý nebk má smysl pro inovace, máme telca s Vídní a tam ani nějak netoužím služebně cestovat.

Faktura

Tedau vás nefunguje

Roman osobně

Třeba na koni a přes moře klidně na pramici

ldx

Ano tak do přístavu vlakem, dále trajektem a zbytek na koni !!! To by bylo krásně ekologické ! 🤡

Ivo

Žádný trajekt, pěkně plachetnice.

ldx

Vlakem, trajektem, na rikše 🤡

Tomas

tak seznat charter na “posledni chvili” na let na druhy konec sveta?

linku na druhy konec sveta pro nekolik desitek lidi?

si to predstavujete trosku jak hurvinek valku …

ldx

To není na konec světa, je to Blízký Východ, takže stále jen po souši, maximálně kousek po moři. Není to Malajsie nebo Singapur.

Tomas

Nevím jestli jste to postřehl .. ale v Abu Dhabi bylo jen mezipřistání. Letěli kamsi na nový zéland.

Tomas

Děkuju, zdravím z neziskovky a posílám cukřík jako poděkování za radu.

kolemletící

Že by se nabízela příležitost k modernizaci české vládní letky?

Krachbumente

Ano. S německým vládním letadlem A340 😀

ldx

🤡🤡🤡

kolemběžící

Ekologie v praxi.

MHD

Paradoxně se to stalo ministryni za zelené. Je známá i tím, že je podezřelá z falšování titulu.

Kubrt

Nerozumím, proč tedy se nepokračovalo cestě s A350?

Joe

Protože paní ministryně je renault logo.

Forbach

Možná v Abu Dhabi zrovna žádná A350 od Luftwaffe nebyla po ruce.

Kubrt

Přeletěla by tam z Německa? V článku stojí, že to bylo ministryní odmítnuto, ne že by to nešlo. Taková zahraniční cesta se plánuje několik měsíců a pak jí odpíská kvůli takovéhle technikálii?

Ivo

Ano, je zelená, takže to je v pořádku.

Alois

Já hlavně nerozumím, proč nemohla letět z Abu Dhabi nebo Dubaje komerční linkou. Nemyslím si, že by nejpozději druhý den něco neletělo.

Tomas

myslite si, ze ta delegace mela jednoho cloveka – ji? tady se bavime nejspis o vyssich desitkach lidi.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kde jsou ty časy, kdy zvládli každou noc bombardovat Londýn.
#ironie

Jirka

A pak mj. i kvůli tomu prohráli válku.

Vladimír

No jo, ale He-111 už nejspíš vyřadili z provozu.