Ostuda Luftwaffe. A340 s ministryní se kvůli poruše dvakrát vrátil do Abú Dhabí, letectvo ho vyřadí
Airbus A340-300 německé Luftwaffe. Foto: Snifjaku, CC BY-SA 4.0 / Wikimedia Commons
Ministryně uvízla ve Spojených arabských emirátech kvůli poruše klapek.
Jsou zvyklí na ostudu. Stejně je divné, ýe si nedali jiný název.
80 tun paliva.
Už máte zaregistorvané slepice na dvorku? Hlásíte do 24 hodin, když vám nějakou sebere pes/liška/jestřáb? Když se vám ztratí a večer ji nemůžete najít? Když pak po pár týdnech přivede kuřata? Jde o emise a budoucnost planety!
https://www.asz.cz/clanek/9409/nove-narizeni-eu-kazdy-chovatel-slepic-se-musi-registrovat-cesko-chce-vyjimky/
„Po doplnění paliva před letem si piloti všimli, že přistávací klapky nejsou zcela zasunuty. Vypustili 80 tun paliva a přistáli zpět ve Spojených arabských emirátech.“
Tohle asi není jazykem mého kmene resp. tomu nějak nerozumím. Na zemi si toho všimli a proto odstartovali, aby mohli vypustit to palivo???
Také mne to zaujalo. Ale moc nevím, jak to funguje. Lze dotankované palivo nějak jednoduše odčerpat zpět do cisterny (logisticky i technicky) a nebo se musí vypustit za letu?
Defueling je možný, musí se to vyhodit a ale jde to.
No .. ono to bude někde „ztraceno“ v překladu. Správní verze (ale jen IMHO) bude „po doplnění paliva si po vzletu piloti všimli, že klapky nejsou zasunuty….“
Tak jako v případě Německa je to hodně zvláštní…
Holt. Německo už není to,co bývalo.
Bundeswher, který za fon „Lejnové “ jezdil na přehlídky s násadami od košťat místo kulometů už dávno také není tím, co býval Whermacht.
Bundeswehr vznikl díky bývalým generálům Wehrmachtu a do značné míry byl vždycky velmi atraktivní pro rechtsradikály. Po Wende ztratil svoji kritickou pozici zadržování sovětů a pro zejména levicové vlády byl tak trochu vnímán jako hrozba, takže se mu systematicky zkracovaly rozpočty a dosazovali méně schopní ministři (viz Ursula, vo Gutenberg a další) – koneckonců i Scholzem slíbených 100mld € na modernizaci zatím nikam nepřišlo. Takže Schutzstaffel je už léta pro ostudu, největší malér měli, když nedovezli Angelu na zasedání G20 do Argentiny, kde pak velmi chyběla. Poslední neúspěch je pak pikantní hlavně těmi asi 80+ tunami kerosinu, které se musely… Číst vice »
Tak z článku nebylo jasné, jestli to neodčerpali na letišti… Tak za tohle by měli piloty i ministryni zbičovat ostrými kočkami a zavřít na 30 let. A co Greta ? Ta by měla osobně dohlížet exekuci ! 👾
Proč by to měli odčerpávat na letišti? Palivo se vypouští jen v nezbytných případech, kvůli snížení hmotnosti do limitů pro přistání. Druhá možnost je tam hodiny kroužit, výsledek je stejný. Piloti tyto limity mají mandatorní, přes to vlak nejede (koneckonců minimálně nechtějí skončit rozbití v plotě za dráhou).
A proč startovali, když viděli, že klapky nejsou ok?
to, že klapky nejsou OK většinou zjistíte po vzletu, když se nezatáhnou.
Článek říká něco jiného
Po doplnění paliva před letem si piloti všimli, že přistávací klapky nejsou zcela zasunuty.
neberte to, co je v článku jako dogma 🙂
chyba v překladu .. at uz nekde v čtk nebo kdekoli jinde… a pak to letí.
Článek si odporuje, hned v další větě říkají, že se po vypuštění vrátili. Zjistit problém na zemi, odstartovat a vrátit se je tak nějak nelogické a zjevně ztraceno v překladu. V německých originálech, je že se vrátili, po zjištění problému s klapkami (nešli zasunout), což naopak logiku dává.
Nabidnete ten kontrakt smartwings. Vytahneme z pole 30 let stary bulharsky classic a ministryne poleti i s klapkama nebo bez klapek.
Ono jaksi nejde o to, že by nešlo letět s otevřenými klapkami (to rozhodně jde), ale nešlo by u dálkového letu ani zdaleka doletět do cíle s otevřenými klapkami, kvůli nízké dosažitelné rychlosti, velkému odporu.
Tak by je mohli koupit nám. Naši ministři a poslanci rádi lítají. Je šuškacím tajemstvím, že současná vláda lítá našim strojem o 106 tam a zpět a pro jednotlivce.
Možná by to byl námět pro článek, jak se lítalo dříve, jak se lítá teď.
Větší ostuda teda je, že rudozelená ekoministrině lítá jako panstvo služebním letadlem a nedopravuje se udržitelně nebo neuspořádá videohovor.
Jaká asi je její uhlíková stopa, když prý planeta hoří?
Po Evropě ji lze potkat i ve vlaku.
Angkického krále taky, aby ukázal že je in, v uzavřeném voze a privátním cateringem. Od partaje, která chtěla do výprasku ve volbách v Berlíně znárodňovat a krást soukromé byty, bych čekal něco jiného.
Fakt jsou tyhle rádoby chytré kecy nutné? Přijde mi že jsou ti, co mají neustálou potřebu někomu nadávat do radikálních aktivistů, nebo někoho neustále nálepkovat, často radikálnější než ti na které sami poukazují. A to ať už projevem, tak i názory. Bylo by fajn, kdybychom se mohli navzájem trošku víc respektovat.
Podívejte se, nikomu nenadávám ani neurážím, pouze konstatuji fakta dle jejich volebního programu a veřejných prohlášení. A je to jako když kážou vodu a chlastají víno po hektolitrech.
Konstatujete scestně.
Pokud letí celá delegace – což je úplně běžná praxe – tak na dálkové linky nic jiného než vládní stroj nedává smysl. Létat stejně musí, stejně jako piloti kvůli zachování letových hodin.
Prostě je to falešná argumentace v duchu nějaké pitomé kulturní války.
Jak falešná argumentace? Návrh zelených byl, že se nebude létat vůbec. Ano, i taková idea u nich padla. Není třeba tedy mít u Luftwaffe žádné letadlo, žádné piloty a zas tak velká delegace to přece není, aby nemohli letět s Emirates.
No nemusí, když budou pořádat videokonference bude třeba méně letadlel a méně vládních pilotů, takže ještě ušetří. Ale líbí se mi jak někteří, kteří by nejradši normálním lidem sebrali auta a donutili je konzumovat kořínky obhajují papalášismus na entou u svých vůdců. Myslel jsem, že toto je rozšířené jen u Babišových ovcí.
přes ty telekkonfence reálně nic nevyřešíte.
Já bych s tím souhlasil, ale právě podle Zelených je tohle budoucnost.
Oni lidi nejsou moc zvědaví na politiky, kteří jim tvrdí, jak do práce na kole nebo vlakem, letadla vůbec a sami nejenom že létají, ale létají v mnohem větším luxusu než je první třída.
Asi tak, kdyby to byl ministr z CSU tak neřeknu ani popel, ale tohle je do nebe volající pokrytectví.
Vraj vypustili z lietadla 80 t paliva. Toho leteckého petroleja JET a do vzduchu nad morom či nad pevninou? To je také zelené…
To je snad jedno nad čím nebo nač to potřebujete vědět?
Němci mají štěstí, že mají tak staré letadlo. Aspoň že Barebock jako ministr zahraničí nemůže napáchat žádné škody. Taková letadla by měla dostávat jen ona.
Docela vtipné, že ministryně za Zelené si lítá po světě A340 a dokonce jí A350 nevoní.
jestli sem dobre pochopil, tak ji odmitla. co se zamyslet a rict si, ze treba proto, aby se nedelal zbytecne jeden let sem a tam navic?
A víme proč?
Tak schválně, za jak dlouho a jakou cestou se objeví v Iránu? 🙂
.. anebo v RuSSku? 🙂
Myslíte v Rusku? Proč zrovna tam? Tam nějaké A340 lítají?
Ne, pán si jen myslí že je vtipný.
zadne rusko neni. jen fasounske ruSSko
nazyvejme veci pravymi jmeny.
Vy si říkejte co chcete, je to vaše právo, ale tím to taky končí.
No jo balíkář z lampárny promluvil … ředitel Zeměkoule 🤡
Možná jako klíčenka. Tyhle kousky půjdou rovnou do šrotu.
Stejně jako ty ještě starší A340-200 po francouzském letectvu?
proc by se mel objevovat v iranu?
nejake nasledky uderu kufrem?
Chytrému napověz, hloupého trkni:
https://www.scramble.nl/civil-news/french-air-force-ex-a340s-end-up-in-iran
https://www.scramble.nl/civil-news/four-ex-turkish-airlines-airbus-a340-300s-disappear-to-iran
Takže tím kufrem se po palici majzněte sám, ju? 😀
Chytrému napověz, hloupého trkni:
https://www.scramble.nl/civil-news/french-air-force-ex-a340s-end-up-in-iran
https://www.scramble.nl/civil-news/four-ex-turkish-airlines-airbus-a340-300s-disappear-to-iran
Takže tím kufrem se po palici majzněte sám, ju? 😀
Zaujimave ze Lufthansa ma niekolko A340-300, ktore maju tiez cez 20 rokov a pravidelne ich vyuziva. Lietaju s nimi kazdy den a urcite maju vecsie nalety ako u Luftwaffe, kde si mozu dovolit aby im lietadlo niekolko dni stalo kedze nemusia generovat zisk.
Skor by som povedal, ze to nebude problem lietadla a ich veku a kvality ale problem udrzby u Luftwaffe
.
Do jaké míry se podílí na údržbě Lufthansa Technik ? Jen čistě těžká údržba? Nebo i traťovka a ? Neví někdo?
problem bude proste v tom, ze “shit happens”. obcas se proste neco rozbije a nemusi to vubec souviset s udrzbou
Jenze Luftwaffe ma s temi A340 tech potizi docela dost. A uz dlouho. Vyrazne nad ramec toho, co se deje u civilnich provozovatelu typu.
K čemu pak mají A350?
Paní ministryně taky mohla letět linkou nebo si objednat charter. Tohle je komedie…
Vzhledem k partaji ze které pochází neměla letět vůbec.
a jak se tam teda mela dostat?
Videokonferečne?
ne vse se da resit pres videokonferenci.
a politika uz vubec ne.
A to proč? Chyběl by rautík zaplacený daňovými poplatníky?
pokud cally a telekonfernece nejsou neco, co delate bezne (coz zjevne nejsou), tak to nemate sanci pochopit. tudiz to ani nebudeme rozebirat
spokojte se nicmene s konstatovanim, ze telco neni vse a zivy kontakt nikdy nenahradi a nemuze nahradit
Tak on-line schůzky mám naprosto běžně, dokonce víc než face to face, takže nás tady nekrmte, protože vím velice dobře jak to funguje.
tak to asi víte docela špatně. a nebho jste jen „lopatička“, která plní zadané úkoly a reportuje nadřízeným, co dělá. ano, na tom vam telco stačí. ale odbornějí práce (pokud máte spolu něco vymyslet nebo spolupracovat ve vícečleném týmu) se takto dělat dlouhodobně nedá. čas od času ten osobní kontakt potřeba je. vidím to osobně v práci – lidi jednoho zákazníka máme po celém světě (část týmu má zákazník v usa, část v UK, a část v indii). ve finále to dopadne tak, že za den dva, kdy se všichni sejdem v Praze, toho uděláme víc, než za předchozí tři… Číst vice »
S tím se dá souhlasit asi jen s tou hospodou, ale je tu to hlavní vy to máte ze soukromého, tato paní z eráru, takže jde hlavně o ty hospody placené plebsem, jako včera jsem nespadl z Marsu a vím, že v Německu toto funguje úplně stejně jako u nás.
Možná to u vás funguje sklě u nás skvěle, vše je o tom, jestli je někdo zkostnatělý nebk má smysl pro inovace, máme telca s Vídní a tam ani nějak netoužím služebně cestovat.
Tedau vás nefunguje
Třeba na koni a přes moře klidně na pramici
Ano tak do přístavu vlakem, dále trajektem a zbytek na koni !!! To by bylo krásně ekologické ! 🤡
Žádný trajekt, pěkně plachetnice.
Vlakem, trajektem, na rikše 🤡
tak seznat charter na “posledni chvili” na let na druhy konec sveta?
linku na druhy konec sveta pro nekolik desitek lidi?
si to predstavujete trosku jak hurvinek valku …
To není na konec světa, je to Blízký Východ, takže stále jen po souši, maximálně kousek po moři. Není to Malajsie nebo Singapur.
Nevím jestli jste to postřehl .. ale v Abu Dhabi bylo jen mezipřistání. Letěli kamsi na nový zéland.
Děkuju, zdravím z neziskovky a posílám cukřík jako poděkování za radu.
Že by se nabízela příležitost k modernizaci české vládní letky?
Ano. S německým vládním letadlem A340 😀
🤡🤡🤡
Ekologie v praxi.
Paradoxně se to stalo ministryni za zelené. Je známá i tím, že je podezřelá z falšování titulu.
Nerozumím, proč tedy se nepokračovalo cestě s A350?
Protože paní ministryně je renault logo.
Možná v Abu Dhabi zrovna žádná A350 od Luftwaffe nebyla po ruce.
Přeletěla by tam z Německa? V článku stojí, že to bylo ministryní odmítnuto, ne že by to nešlo. Taková zahraniční cesta se plánuje několik měsíců a pak jí odpíská kvůli takovéhle technikálii?
Ano, je zelená, takže to je v pořádku.
Já hlavně nerozumím, proč nemohla letět z Abu Dhabi nebo Dubaje komerční linkou. Nemyslím si, že by nejpozději druhý den něco neletělo.
myslite si, ze ta delegace mela jednoho cloveka – ji? tady se bavime nejspis o vyssich desitkach lidi.
Kde jsou ty časy, kdy zvládli každou noc bombardovat Londýn.
#ironie
A pak mj. i kvůli tomu prohráli válku.
No jo, ale He-111 už nejspíš vyřadili z provozu.