Ostuda Berlinerů pokračuje. Stovky cestujících opět zůstaly v Děčíně, DB nepřevzaly vlak
Vlak EC Berliner. Foto České dráhy
Dohoda o odstavení souprav až v Drážďanech neplatí, DB nechala vlak už v Děčíně.
Dohoda o odstavení souprav až v Drážďanech neplatí, DB nechala vlak už v Děčíně.
Vždyť co, naprosto v pořádku, není jediný důvod proč by si Němci měli nechat od Čechů kalet na hlavu, stejně jako český cestující, nedostanou co je domluvené, nepřeberou a hotovo. Najdou si jiné řešení a další náklady vymáhají po ČD, v pořádku , kdyby to bylo obráceně, ČD by to převzali a pak budou ukazovat prstem „my nic, to DB“, stejně tak jak je u nich zvykem se SŽ(DC)
Vy jste hodně vtipnej. Chvalíte DB, že si nenechají od ČD kálet na hlavu, ale u ČD požadujete, aby si na ní ze strany SŽ kálet nechaly. Nebo podle vás snad ČD (a ostatní dopravci) mohou za výluky, poruchy zab.zař. atp.? Pokud ne, tak proč by neměly ukázat na pravého viníka.
Jsem zvědavý, jestli se autor bude schopný omluvit, pokud se ukáže pochybení na německé straně 🙂
Tak pan Sůra se zpravidla snaží být ve svých článcích nestranný ale ten projev češství mě docela překvapil použít titul začínajcí slovem ostuda když ve chvíli když klepal do kláves věděl pendrek o jednotlivých závadách jak byly prezentovány a jak byly vyšetřeny. To je pane Sůro takový hrubý přešlap pro každého pisálka že by měl nějakej čas psát raději do časopisu Praktická žena nebo tak nějak.
Rušit opakovaně spoje je ostuda. Nepíšu, zda je to ostuda ČD nebo DB, výsledek spolupráce obou dopravců je v tuto chvíli pro cestující ostudou.
Za co se mám omlouvat? Že byli cestující vyhozeni ze společného produktu ČD a DB, kteří se nemohou dohodnout, co je závada a co ne?
Tak ono o něčem svědčí, že německý premiér do Prahy z Berlína letěl A340.
https://twitter.com/flyrosta/status/1564160170808287233?ref_src=twsrc%5Etfw
Velká škoda pro ČD, že německý premiér jim neudělal reklamu.
Zatímco před rokem německý prezident do Prahy přijel vlakem.
Ono je také dost velký rozdíl v pracovním vytížení německého prezidenta a premiéra, počtech schůzek atd.
nikoliv. ve vlaku se dá pracovat a mít schůzky stejně jako v letadle. a Němci pokud vůbec chtějí aby někdo bral alespoň trochu vážně jejich Energiewende, tak prostě minimálně kvůli PR musejí zkousnout takové věci jako aby politici systematicky jezdili vlakem tam, kde to dává smysl (např. do Prahy). jinak jsou to kašpaři, kteří akorát vodu kážou a víno pijí…
nechápu… proč tam nepošlou normální Běčka, žádné problémy s klimou, wc, apod… 😀 😀
Nájemní smlouva mezi ČD a DB patrně stanovuje parametry vagonů. Mj. asi je podmínkou maximálka i 200 km/h do Hamburgu.
Vagony A149/B249/AB349 mají maximálku menší.
To je jen drobnost. Stačí přepsat na bočnici na 200 a problém zmizí : – D
Honeckery. Ty mají, pokud se nepletu, podvozek na 200 🙂
Nikoli. 160 km/h
Aj, špatná paměť.
Staré Béčko při 200km/h si radši ani nepredstavuju 😆😆😆 .
Dlouhodobé řešení: 1/ Linku Ex5 ponechat komerční dopravě bez dotací. Vozy z této linky přesunout na R20. Zůstal by pouze spoj jeden spoj rj Vindobona (bez dotace). Kvalita přepravy na R20 tím skokově vzroste na úroveň souběžných Krušnohorů. 2/ Linku R20 protáhnout až do Drážďan, zavést celodenně 60′ interval s tím, že polovina spojů bude končit v Děčíně. 3/ Projednat s DB přeřazení do kategorie RE na území SRN a možnost zastavování v Pirně. V Drážďanech časové polohy umožňující návaznost na spoje do Berlína a Lipska. 4/ V příslušných úsecích na území ČR uznávat jízdenky PID a DÚK, v Německu… Číst vice »
Dotační smlouva na R20 a Ex5 je smluvena do 12/2029.
A je smluvně podchyceno, že na Ex5 budou nasazeny (a dotovány) ComfortJety.
Tak doufejme, že na to ten stát bude mít prachy. Já už bych se nedivil ničemu.
R20 je příměsto, tam Bmz nepatří.
Že by vozům nakonec nic nebylo?
https://twitter.com/JTBcz/status/1564178134013992961?s=20&t=qu75ja0HqV2AJ5L9INhMQw
Tahle novinka by si zasloužila samostatný článek.
A zejména uvést kontext vztahu DB Fernverkehr a ČD na lince do Berlína/Hamburgu/Flensburgu.
každopádně tohle je zajímavé.
První co mně napadlo bylo – kupátka versus velkoprostor. Ale tak nějak jsem si vnitřně říkal, že TAK blbí snad při přebírání nejsou, aby je to nenapadlo. Pak jsem zvažoval nějaký ten prvek vypružení. Ale na víc než jednom voze na vlaku na relativně krátkém úseku jsem to ještě nikdy nezažil. Teď by mně docela dost zajímalo, jak to bude s omluvou a odškodněním. Chyba se stát může, jsme lidé. Ale dobré účty dělají dobré přátele.
Proste ostuda CD a ČR, železniční skanzen udržovaný několika staromilci. Jsem zvědav na VRT, dopadne stejně 😀 P.s. Dík za minusy.
Kombinace neplánovaných vyřazení z provozu německou stranou a značné prodlužování revizních oprav těchto vozů slovenským opravcem naznačuje problémy s technickým stavem flotily Bmz.
Do Berlína/Hamburgu/Flensburgu jezdí 26 Bmz241 a 15 Bmz245.
Celkově ve flotile ČD je 165 Bmz s maximálkou 200 km/h. Takže je otázkou v jakém stavu jsou zbývající Bmz, které neprochází velkou opravou ve Vrútkách.
Jo, to je taková zajímavá úvaha… že by 90% vozů ČD nesplnilo podmínky němců na této trati, jen několik „handpicked“ vozů to dokáže, a to ještě jen někdy…
Na druhé straně, odpovídají ty podmínky němců zde „německému průměru“ nebo jsou přecejen nad?
Jako samozřejmě, co se dohodlo mělo by se dodržovat, ale tak nějak to budí dojem že si z toho němci udělali sport hledat mouchy…
A hlavně že CD řeší, jaký nátěr má mít starý brejlovec, který měl být už dávno v muzeu a nebo sesrotovan….
a proč byste brejlovce šrotoval? co vám udělal? a čím ho nahradíte a za kolik?
mimochodem, jaký je funkční rozdíl mezi modrým brejlovcema brejlovcem v unifiku? stejně se nátěr musí obnovit….
„Eště sme se ani jednou nepřevrhli a to už tu jezdím vod března!“
Tak nějak mi přijde, že německé čety by asi potřebovaly připomenout, kdo je živí… Je to jen pár dní, kdy jsme stáli skoro dvě hodiny na kraji Belgie, protože na ICE nešla u dvou vozů klimatiazce a četa odmítla, aby se odjelo dřív, než ze souprava zmizí všichni, co nemají místo k sezení (v soupravě stálo kolem 30 osob). Takže se čekalo, než dorazili policajti a „přebytečné” cestující (včetně těch s místenkami) vysadili. Pak se pokračovalo dál, akorát se četa neobtěžovala včas varovat, že vlak bude končit už v Kolíně a že bude těsně před ním předjet vlakem následujícím, do… Číst vice »
Ono to bude asi tím, že DB průvodčí konečně dosáhli na razatní zvýšení platů, ale jako protiklad je, že teď vlaková četa nese jakoukoliv zodpovědnost, co se týče technického stavu vozidel. Není to tak dlouho, co nešla klima v IC, jeden chlap jim tam exnul, vlaková četa teď půjde před soud. Čety DB jsou fakt tvrdé na přebírání vlaku, ať už se jedná o vnitro nebo mezinárodní spoje. Cestuji velmi často mezi Hamburkem a Berlínem, až na výjimky je zde 30 minutový takt ICE, ale denně se děje to, že je klidně odřeknuto i 8 spojů, protože četě se souprava… Číst vice »
tomuto se říká vskutku prozákaznický přístup….
DB se řídí heslem, zákazník až na posledním místě, bohužel.
Tak té první větě jsem se od srdce zasmál. Německá vlaková četa něco řeší? Tak jenom pouze když je zahnaná do kouta! Zážitky z víkendu s DB ( ODEG ). Jel jsem v sobotu ze Žitavy do Berlína a v neděli zpět. Ze Žitavy do stanice Hagenwerder je SEV ( náhradní autobusová doprava ), autobusy vyjíždějí dřív, aby nedocházelo ke zpoždění. Autobus s odjezdem 4:38 však jaksi nepřijel. A protože na něm začíná i průvodčí, začal po dvaceti minutách shánět kde je. Místo autobusu přijel taxík, ještě štěstí že nás nebyl víc jak 8 včetně průvodčího, jinak by asi někdo… Číst vice »
DB nerovná se ODEG. Popisujete příhodu s dopravcem ODEG, který s SB nemá absolutně nic společného. Jen řeč.
Takže je to ideální… najdou mouchy, vlak se odřekne, práce odpadne a vyšší plat zůstává… nebo je toto nějak rozumně ošetřeno? Jako třeba že když práce odadne, dostane jen základ nebo tak něco?
ČD si vzaly moc velké sousto. Chtějí jezdit Hamburk, jezdí půlku Mnichova, celý Linec, 2/3 Vídně, skoro celou Budapešť, Varšavu, připravují linku do Trojměstí, posílají pendolino do Košic… Je to všechno nad jejich síly, řekl bych.
Spíš bych řekl, že reagují na navýšení dotací na linky v rámci ČR:
– Na Krušnohorech Cheb-Ústí/Labem-Praha jezdí Interjety = dotace stoupla o víc než 40%
– Na R10 stoupla dotace o víc než 25%, jezdí Bmz.
Taková výše dotací nejde udržet. Bude se škrtat v dotacích.
Mě by spíš zajímalo, když tedy zůstal vůz, potažmo souprava, v Děčíně, pro nevyhovující technický stav, viz zde fotky v diskuzi, co s tím bylo dál. Zda se to opravilo, nebo v Děčíně vyřadilo, nebo jen objelo a frčelo zpět do Prahy bez omezení rychlosti. Je totiž divné, že to co se nechce převzít z důvodu bezpečnosti do německa, by mohlo u nás nerušeně jet. Jinak závada na podvozku může vzniknout samozřejmě i za jízdy, může prasknout pružina a tak. Jindy jsou vozidla uložená na měchu, i ten má svou regulaci tlaku, nebo může prasknout, to pak dosedne na „nouzové“… Číst vice »
Mezi Děčínem a Prahou se nejezdí 200 km/h.
A mezi Děčínem a Drážďanama snad jo?
Tam taky ne.
A přijímají ČD taky vlaky z Německa? Mohlo by se stát, že by DB mělo taky nějakou závadu, aby jim to „mohli oplatit“? Aby se řeklo, že ty závady, kvůli kterým to Němci odmítají jsou všude stejně běžné a i v tom vyspělém Německu se taky stane chyba?
ČD vlaky od DB nepřijímají. Žádné takové nejezdí.
Jezdí, ale jsou to motoráky od DB půjčené, takže by se ČD samo střelilo do nohy (Desira od DB).
Na kneeling to asi ukecat nešlo?
Přesně z důvodu spolehlivosti železnice jsem na příští cestu z Berlína raději zvolil letadlo..
Myslím, že s tím přestupem to vyjde stejně jako ten vlak i s touto nepříjemností
V letadle máš ale zaručené místo k sezení…což při nepříjemnostech na dráze nemáš.
Pokud je na letišti dost laviček…
To je naprostá pravda, ale z principu raději podpořím leteckého dopravce než tyto železniční šašky a počkám na letišti v business loungi než na nádraží.
Ty důvody pro které byl vlak(y) zrušen(y) „odborníky“ DB jsou tak průhledné že by snad nemusely DB ztrácet tvář a na rovinu se vyjádřit: „NECHCEME VÁS TADY, BUDEME SI TO VOZIT SVÝM ŠROTEM“ To co provádí je opravdu ubohé. To že jezdí ČD s velkým zpožděním již více než rok a množí se MU jistě není příčina v tak prudkém zhoršení technického stavu vozů. Důvod všichni zde přítomní dobře ví vzhledem aktivitám MD Kupky ve vztahu k SŽ. DB se chovají k ČD jako k chudému velmi velmi vzdálenému příbuznému a na cestujících jim naprosto nezáleží. FUJ!!!
Ještě před pár lety odříkali DB vlaky jak na běžícím pásu a v Berlineru bylo na každém vlakovém tištěném průvodce napsáno v inzerátu, jak zvou kluky ať jdou dělat fíry. Taky jim občas odjížděli soupravy kde i na ICE nešla třetina dveří..
A mohl byste ten důvod napsat? Oni ne všichni zde přítomní jej znají a mohou uhodnout.
DB jsou silný hráč a prostě si na své území nebudou chtít pustit méně spolehlivého dopravce když se jeví narovnání personální potřeby zejména profese strojvedouciho. Nezaměstnanost je za dveřmi. Je fakt ubohé každý týden nalézt závadu pokaždé jinou. To si fákt tady někdo myslí že před měsícem bylo vše redy?
S prominutím píšete kraviny. DB si od ČD OBJEDNÁVAJÍ službu, za kterou dostávají královsky zaplaceno.
Kdyby tam ČD nechtěly, tak se to vozí půl na půl nebo se ta linka utlumí jen na pár vlaků denně, i to už tady taky bylo.
nechcete mi pane kolego něco napsat? Dnes se ukázalo že podrobná analýza přechozích neprovozních stavů našich vozů vyjádřených DB byl omyl…. viz.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nemecka-vlakova-ceta-neprevzala-soupravy-ktere-byly-v-poradku-124375/
To objednávání je trošku jinak. V době když začaly Dražďany jezdit Bastardama to jezdili jen Němci na našich mašinách potom neměli dostatke personálu a prostě jim to odpadlo od držky. Čecháčkové po tom skočili a od té doby mají občas problémy no. Když nemají Němci lidi o prázdniny tak kdo to jezdí i za cenu přesčaSŮ atd atd. ono je asi dobré o tom něcoo vědět než něco plácneme že?
Pokud by z důvodu náklonu vozu došlo k zaklesnutí nárazníků vozů „výškově na sebe“ a došlo k následkem toho k vykolejení, případnému zranění, nebo umrtí cestujících, budete psát také takové plamenné aktivistické texty, jak z 50. let 20. stol.?
Styl vašeho příspěvku se v ničem neliší od stranického tisku té doby, který pod titulkem: „Rakouský vozmistr nebude rozkazovat našim železničářům“ reagoval na to, že ÖBB ve stanici Gmünd NÖ pro technické nedostatky tehdy odmítly vpustit vozy ČSD na rakouskou síť. Nevím, jestli šlo o normální rozchod, nebo spíš o tu úzkokolejku.
Ale Karle to je fakt útěk od současnosti vaše hodnocení mého názoru. Pokud je jistá podobnost ve skladbě slov a myšlenek s minulým stoletím, tak o to je to hrůznejšì. Protože nás tam fakt nechtějí a svou nadřazenost si nyní mohou dovolit. To jestli budou mít na elektřinu pro své vláčky zatím moc neřeší tak jako u nás. Ale to už je jiné téma.
Já to beru tak, že ČD se smluvně zavázaly ve prospěch DB dodávat soupravu a bohužel se opakují stavy, že to ČD nezvládají. Podle mně se na tom podepisuje zavedení ECM v červnu tohoto roku, kdy je už složitější „čarovat“ s vozidly s propadlou revizí, protože vše musí být dohledatelné a i odpovědnost je dohledatelná a adresná. Jedna věc je, když vlak sice jede, ale není komfortní pro výpadky technologií – to na síti ČD z Prahy to trvá asi hodinu, ale v Německu ten vlak jede několik hodin až na Sever k moři. Kolikrát by musel vlakový personál vyslechnout… Číst vice »
Nechcete mi pane kolego něco napsat? Dnes se ukázalo že podrobná analýza přechozích neprovozních stavů vyjádřených DB byl omyl…. viz.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-nemecka-vlakova-ceta-neprevzala-soupravy-ktere-byly-v-poradku-124375/
My jsme vůbec něco provozovali na té uzkokolejce? Vždyť jediné, co z toho bylo naše…bylo tuším depo.
(Tohle není provokace, fakt mne to zaujalo)
Ještě koncem 20. století jsem narazil na takové články. Jejich slovní zásoba a dikce se moc neličila od některých zdejších militantních příspěvků.
Když se mi podaří to znova někde najít, tak to naskenuju a pošlu.
Jinak úzkokolejka přes České Velenice jezdila až do roku 1951.
Cože???? Takže CD jezdí se starými nebezpečnými šroty a DB to má akceptovat?? Kdyby ty vozy byly v pořádku tak žádný problém nebude
Kdyby to vypružení bylo naho* na obou stranách nikdo by nic nepoznal. Leda až při jízdě. ČD se mají ještě hodně, co učit.
Žádám uctivě ctěné spoludiskutující snad i z řad opravářů konstruktérů vozů Bmz , jak se to mohlo stát? Bylo snad všechno osazenstvo vozu u okýnek včetně bagáže v níž byly cihly z olova ? Nebo závada na odpružení podvozku?
Ani se nedivím .
Sice je to trošičku od tématu, ale zajímalo by mě proč vlastně na EC do Mnichova neprovozuje ČD sestavené soupravy komplet z vagónu ČD.
Jen mě to tak napadlo protože jsem při častých cestách na této lince spatřil většinou jen 3 nebo 4 vagóny a to z toho důvodu že jim vagóny od Die Landerbanu chybí a nemají je čím nahradit což na EC je podle mě málo oproti Berlineru kde je průměr 8 – 10 vagónu včetně jídeláku.
Záleží jak se ti dva dopravci domluví, na EX5 se využívá technika ČD takže DB část dotaci dávají ČD za techniku
DB Fernverkehr žádné dotace nedávají, neboť dálková doprava v Německu není dotována.
DB Fernverkehr firmě ČD platí nájemné na které si vydělají z cestovného od cestujícících
Na některých Ex do Mnichova jezdí mezi Plzní a Prahou pět vozů. Jinak jsou standard čtyři. 🙂
To my řekněte ten důvod proč my posíláme vozy až na Slovensko. To my nemáme v Čechách žádnou žosku která by vozy zkontroloval a v případě potřeby i opravila. Jak KTO že když ČD výši že to ta firma nestíhá tak že ji nevypoví smlouvu. To si zas někdo namazala kapsu. No prostě nelogický.
Předpokládám, že šlo o cenu, na kterou se soutěžilo. ČD je státní firma, takže vypisuje veřejné zakázky. Ale tato situace je neplnění smlouvy ze strany dodavatele a to, že ČD smlouvu ještě nevypovedělo, je liknavost managementu, případně by měli žádat náhradu škody.
Co s tím mají společného Kamarádi táborových ohňů?
A kdo jiný by to dělal? Vlastní kapacity si ČD už dávno zrušila a PRAS Šumperk (ŠKODA), taky není žádná výhra a Tratec je v insolvenčním řízení.
Bravo ČD!
Takže vozy byly nakloněné…. Taková otázka do pléna – vlaková četa DB je schopna posoudit technický stav vozů-mají odbornou znalost vozmistra, aby mohli spolehlivě určit, zda vůz splňuje technické podmínky, či nikoli nebo to záleží jen na tom, jak se kdo vyspí nebo jak dulezitě potřebuje vypadat?
Relativisovat az to bude ok
Nevím který vlakvedouci z ČR by si vzal na triko takto nakloněný vůz, já ne taky bych řekl ze s tím nikam nejedu
Jak „takto“? Vy jste ten vůz (nebo alespoň fotografii) viděl?
Každý kdo chtěl,to mohl dneska vidět v TV. Bylo to jak někde v Albánii.
https://twitter.com/CT24zive/status/1563890104757882880?s=20&t=HnGVFfwmYjN5VtqYYQ05TA
Já myslím že převzal. Minimálně do dnešního dne zcela určitě.
Tak to si myslíte špatně, já bych ho neprebíral
Vagóny jsou od jakého výrobce?
Když to vezmeme od zadu Bhmpz + Bdmpz (reko (Pars) z Bmz 235 ex. ÖBB (výrobce pravděpodobně Fiat Torino)), Bmz 245 (ČKD Vagonka Studénka (z dokumentace SGP Wien)(modernizace Pars), Bmz 226 (SGP Simmering (modernizace DPOV Nymburk)) a nakonec Ampz 143 (SKV Praha (modernizace Pars)). A z fotek je vidět, že nakloněný byl vůz Bmz 245, tudíž od Siemensu. Doufám, že popis je dostačující 🙂
Bez konkrétních znalostí problému bych v zásadě neřekl, že se DB chová nějak nepatřičně. Prostě, co je vše možné u nás, v říši nejde. Nu a hlavně je to v praxi jasný vzkaz pro nás.
Ten vzkaz se ale už řeší objednávkou ComfortJetů. Jen to jaksi nebude hned.
Jestli budou stejné kvality jako InterJety, tak to bude taky chuťovka.
Jak je řešeno vedení vlaku na německém území? Je z Drážďan vypravena náhradní souprava nebo je vlak v celé trase odřeknut?
Vlak je v celé trase odřeknut, takže místo, aby kvůli (třeba chybějícímu vozu) jelo pár lidí na stojáka, tak radši nejede (odhadem) 700 lidí v celé trase vůbec resp jede až za dvě hodiny. Ve stanicích mezi Bln a HH navíc zůstanou kaštani stát na dešti nebo na prudkém slunci, protože si tam zbořili nádražní budovy. Německé řešení.
takže jedou na stojáka a o dvě hodiny skoro všichni
Než by mělo dojít k ohrožení bezpečnosti cestujících, tak je lepší takový postup. Děkuji Deutsche Bahn, ačkoli se může zároveň z jejich strany jednat o pokrytectví. Očividně si to mohou dovolit a jelikož mají asi svého „másla na hlavě“ dost, proč si přibírat další… Bylo by dobré ještě počkat, co ukáže prohlídka v depu. V případě posledního spoje by postižení cestující měli mít nárok na hotel dle mého názoru.
Na lince Dresden-Berlin provozuje DB přímých:
12x IC vlaků
1x ICE vlak
Plus Flixtrain
A EC které jedou z ČR (5 párů EC firmy ČD, jeden Railjet ČD, jeden EC od maďarského MÁV).
Takže nedostatek kapacity DB asi netrápí.
No teď asi i docela jo. I když v nich neplatí 9€ ticket, tak jezdí hodně plný. Pokud se pak nacpe 200 lidí, co radši počká na další přímej vlak, tak to už skřípe víc než dost
Ako spravneho zeleznicneho dopravcu ich to netrapi, trapi to len ludi, ktori tym maju cestovat.
Jenže co úsek Děčín – Dresden? Do toho Desira na U28 se narve max 250 lidí, a je tam frekvence už takhle vysoká, natož tam rvát další lidi z EC.
Mimochodem včera Letní kometa v podání Desira. Jeli jsme plní, ale všichni seděli.
Kdy vrátí Alexe z Furtu? To je muzeum, co sem na západních expresech posílají.
Jenže italové z Die LändernBahn/ALEX nic neplatí firmě ČD.
DB za linku Bad Schandau-Hamburg/Flensburg platí firmě ČD nájemné.
A vy víte kolik? Jedna souprava stojí včetně Lv okolo miliardy, jízdné za německé území si Němci nechají. Vyplatí se to?
Tak si srovnejme dotace, jaké požaduje ČD za dálkové linky:
Praha-Děčín Ex5 činí dotace cca 8Kč/vlkm pro 7až8mi vagonový vlak
Praha-Ústí/Labem-Cheb R15 dotace cca 200Kč/vlkm pro 5ti vagonové InterJety
Olomouc-Břeclav-Brno R13 dotace cca 90 Kč/vlkm (jezdí Interpantery)
Praha-Slovácko na R18 dotace cca 100 Kč/vlkm (také jezdí zhruba 300 sedačkové vlaky jako na Ex5).
Kdyby smouvy s DB nebylo, tak ČD vyžaduje dotaci odhaduji ve výši 100 či více Kč/vlkm, tj. několikset milionů Kč ze státního rozpočtu
Když vidím i čtu jak jsou ty vlaky plne tak any ty Comfortjety nebyly nakonec krátké s nedostatečnou kapacitou.
ComfortJety jsou objednané, tak aby byly co možná zaměnitelné s Railjety NG, které jsou taky devítivagonové. Zaměnitelné z pohledu kapacity.
Koneckonců EC 112 Blauer Enzian Klagenfurt-Frankfurt/Main jsou 9až10ti vagonové. 9ti vagonové jsou taky EC 114 (Dortmund), EC 117 (Frankfurt/Main), EC 216 (Saarbrücken)
aha, má to nejaky duvod, aby byly zamenitelné. Počítá se s tím, že by nekdy jel jako Vindobona Railjet NG?
Tak 7-mi vagonové Railjety ÖBB jezdí do Německa, převážně do Mnichova, ale sem tam taky hlouběji do Německa, jako např. do Frankfurt/Main
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&cislo=63&rok=2022
Takže si ČD třebas brousí zuby, že by s ComfortJety jezdily nejen do Hamburgu/Flensburgu, ale třebas taky Dresden-Berlin-Hannover
Blauer Enzian bude 10vozový možná leda když sečtete počet vozů na protijedoucích soupravách
Já těch 9 až 10 vagonů vidím na EC 112 Blauer Enzian. Letos i loni.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EC&cislo=112&nazev=Blauer%20Enzian&rok=2022&styl=s
Chudáci lidi co potřebují další přípoj nebo jedou na letiště.
Pokud nekdo jede na letiste a pouziva k tomu Ceske drahy, je odsouzen do pekla vlastnim pricinenim
Já už jezdím o dva spoje dřív pokud přestupuji na letadlo nebo i na další vlak. Bohužel je to teď takhle a zlepšení nečekám.
Možná, kdyby ČD přistupovaly k problému tak, jak DB, ubylo by takových událostí. Oni totiž Němci, na rozdíl od nás, Čechů nepoužívají okřídlenou větu „Dyť vono se to nepos…“. Jako člověk, který pracoval ve Švýcarsku a Německu, a v Čechách u německých firem, vím, o čem mluvím. (Píšu :-))
Tohle posílají DB na linku Dresden-Berlin-Rostock
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_4110.php
A nebo taky ne. Dnes na tom jela náhrada.
Ne vždy. Shodou okolností dnes odpoledne na tom jela náhrada.
Pardon, odeslalo se to dvakrát.
Jestli RGJ vyjede s linkou Praha-Berlin, tak jsem zvědav, jak obstojí v konkurenci DB, FlixTrainu a autobusů
https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET008-21_RJ_Praha-Berlin.pdf
Uspěje, poptávka je a cenově to srazej na minimum.
Nevím.
Berlinery jezdí s kapacitou cca 400 sedaček. Dle úředního oznámení by RGJ do Berlína měl teoreticky jezdit s kapacitou rámcově obdobnou.
Jediné řešení je soud a buď to odnesou Němci, že si vymýšlí, nebo náš chudák strojvedoucí, že si dovolil jet se soupravou ve špatném technickém stavu, protože ti soudruzi nahoře to na sobě nenechají. To přece není možné, aby vyjela poškozená souprava to by mohlo někoho zabít. Za to určitě může strojvedoucí, že odjel se špatnou soupravou. Co vy na to soudruhu ministře..?
Když už, tak vozmistr, ten zodpovídá že technický stav vozů.
Začíná se mi čím dál více hnusit chování ze strany DB, hlavně to jejich hraní na něco co vůbec nejsou, troufnu si říct že si začínají v tomto případě už aji vymýšlet problémy na těch spojích aby předvedli jak jim jde strašně o bezpečnost a spokojenost cestujících, přitom dělají úplný opak…😤💩
Minule jsem tady uvedl krásný příklad toho jak to funguje se stavem jejich vozby a co jsou všechno schopni poslat do provozu, pomalu vozy ve stavu ve kterých jde někdy až o život 😬, takže nechápu celé to divadlo
Připomenul bych, že ČD jako neněmecký dopravce jsou ve výjimečném postavení, kdy vagony ČD obsluhují 550 km v Německu do Hamburgu.
Pro srovnání: 7 párů vlaků PKPIC obsluhuje v Německu akorát 90 km tratě Frankfurt/Oder – Berlin.
Tak ony bohužel České vlaky jsou ještě na jiný úrovni. Touhle cestou jsem jel zpátky do ČR, a lidi se koukali, co jim to sakra přijelo, a že to vůbec nemá společného s kvalitou, na niž jsou zvyklí.
Vy jste viděl tu smlouvu, na základě které to jezdí České dráhy až do severního Německa? Pokud ČD tu smlouvu neplní, tak se vůbec nedivím, že Deutsche Bahn reagují i tímto způsobem. Divadlem to může nazvat jenom Švejk, co si myslí, že všechno vždycky nějak okecá.
Lépe to nenapíšu Pane Janko Samotná DB Ať si sáhne do svého svědomí Jim padají vlaky z náspu O kultuře cestování ve vlacích Snad podobných DB je marné něco psát Vůbec Jen moje zkušenost před nějakými čtrnácti dny Zavádí mi to vše šikanou ze strany DB Jsou velikánská společnost A má i dcery Hm proč nemají syny 🤔 Jen takové napsání Hm 😂
Šlo by to příště za střízliva?
Nechcem byť hnidopich, (a toto čo napíšem vyznie ako whataboutism), ale fascinuje ma frekvencia informovania o problémoch ČD. To že RJ už vyše týždňa náhodne (ne)nasadzuje vozeň č. 2 na R8 (už sa ani nesnažia posielať ospravedlňujúce maily/SMS) tu nie je spomenuté ani raz. Len jedna správa o pokute.
A kolikrát byli za poslední týden vyloženi cestující RJ z vlaku?
Ak by na R8 úradovala autorita, ktorá by zastavovala spoje na základe dôvodov ako DB (napr. nefunkčná klimatizácia), tak denne.
To že to majú všetci u zadele a skončí to “až” u pokuty, je vec druhá.
Souhlas.
jen dnes byly 3 spoje o vůz kratší co jsem viděl, konkrétně 1110, 1112 a 1114
Ale jely. To je ten zásadní rozdíl.
Proč je každý druhý článek tohoto webu o údržbářském diletantství ČD??? Jejich fanoušci mě tu klidně mohou ukamenovat, ale tím se to asi nevyřeší…
Znáte výraz slovního spojení „každý druhý“? Opravdu jste tady napočítal 50 % takových článků?
V sekci železniční v poslední době skoro o ničem jiném nepíšou…
Protože RGJ se tolik kritizovat nemůže.
Zkuste nelhat, anonyme. Ale chapu, ze to tu mate jako formu terapie, tak snad to pomohlo
No tak nevím, jestli si čety DB z jenom neusnadňují práci. Ty předchozí problémy kvůli kterým vlak zůstal někde viset, alespoň trochu smysl, ale nakloněný vůz? Jako pardon, ale to je dobrá hovadina. Ještě kdyby to třeba měřili v oblouku ti chytráci… 🙃
Závada na podvozku, vypružení, kolech,… by dávala smysl, pokud by to bylo pořádně doloženo.
Naopak odřeknutí vlaku z důvodu přeplněnosti nedává žádný snysl.
To by dávalo smysl, ale ČD nepošlou vůz, který třeba mohl být nějak poškozený, takže německá strana by vlak nevzala. Ale Němci si stejně našli důvod k tomu ten vlak neodvézt. Je možné, že tam opravdu byla závada, ale nedivil bych se tomu kdyby se jim prostě nechtělo, tak našli něco co tam není.
A ještě pak drze to, co není, vyfotí.
A můžu tu fotku vidět?
https://twitter.com/CT24zive/status/1563890104757882880
No s velkou závadou snad ani ČD vůz nepošlou, nicméně nějaké obutí, otevírání dveří na druhou stranu (prohozené dráty v prostředbím voze syslografa)… je moc netrápí
Vlaky v Německu jezdí rychlostí nejméně 160 km/h. Mezi Berlínem a Hamburkem ještě rychleji. Pokud jsou vozy vadné již před hranicemi, pak správně nesmějí v Německu jezdit. Problém spočívá v CD.
Jak nakloněný vůz, to měřil někdo vodováhou? Doufám že je k tomu pořádný protokol. A kdyby to bylo neoprávněné, doufám že ČD zareagují.
Když se podíváte po vlaku, vůz ,,lumpík“ vybočuje z řady v horní části třeba o 5 cm, dále je to viditelné na náraznících . Jeden je pod úrovní, druhý nad úrovní sousedního vozu. Protokol nevím, ale určitě to mají čety vyfocené.
A co fotka prokazuje, jak ji vysvětlit? A určitě je to víc než tolerance?
Z mladých let, když jsem fandíval hokeji, stačilo aby ve vagoně plném „skákajících“ byl jeden střízlivý, co to natočí.
A ten vagon byl plný skákajících?
Nevím, jestli je nějaká tolerance na nahnutí skříně. Co dokazuje fotka? Že to není normální.
Nahoře někdy i víc. Už jsem kdysi zažil vůz, který česaly větve. Ostatní vozy se vešly. Příčinou byly prasklé pružiny tuším sekundárního vypružení. Taky se to po vyřazení z vlaku opravovalo pod širákem.
Je na čase, aby to ministr začal řešit. Výměna vedeni ČD by měl být začátek změn k lepšímu. Výmluvy, že se vozy zasekly v dílnách cestující a DB fakt nezajímá. Proto je tam management, aby to vyřešil.
Jenže jak? Koupit jiné vozy? Když si dáte opravit auto a oprava se protáhne na dvojnásobek tak stojíte v autoservisu a uctivě šoupete nohama.
Myslím, že řešením bude redislokace=přesunout vagony.
Podmínkou je maximálka 200 km/h.
Jaké vagony na rychlost 200 km/h má k dispozici ČD:
169x B(d)mz
36x A(B)m(p)z
18x Bd/hmpz
16x Wrmz
celkem 239 starších vagonů + 50 nových Interjetů
Na 5 párů vlaků po 8-mi vagonech je potřeba zhruba 80 vagonů včetně záloh
A vy máte nějak prokázáno, že redislokací počet vozů naroste na potřebný počet? To určitě není řešení, protože, ty vozy zajišťují také nějak zasmluvněné výkony a budou chybět tam. Nebo chcete říct, že na jiných linkách není potřeba nasazovat technicky bezpečná vozidla a je možno nasadit tam šrot nebo snížit kapacitu souprav třeba na polovinu?
Na které lince je povinnost, aby jezdily Bmz?
Jestli jste chtěl říct, že ČD nastavily laťku příliš vysoko, než jaká je flotila vagonů, tak s tím bych souhlasil.
ČD má vagonů dost, když může pronajímat do Polska A149/B249/…
Když je to jedno soukromé auto, tak si zapamatuju a napíšu recenzi.
Když jsen zaměstnanec v autodopravě, dám další auta jinam.
Jasně a nový generál zajde do obchodu s vláčky a přikouzli pár desítek Bmpz.
OH, wait, ony nejsou k odběru ani v TT, natož 1:1.
Management to může vyřešit…tak akorát pokutami opravnam. Navíc současný generál tam je…od února?
Nejsem si jistý, jestli by výměna vedení něco vyřešila. Spíš bude nutná výměna unavených pružnic dotčených vozů. Dokud v nich jezdilo 20 cestujících, bylo vše OK. Teď ale jezdí Berlinery přeplněné, tak se únava projeví. Obecenstvo vystoupí a vůz se opět srovná.
Hloupý dotaz…. Neodstavuje to jen jedna a ta samá četa?
Proč hloupý? Dobrá otázka.
Ne. Z 378 se také vyřazoval nahnutý vůz.
„Cesta vlakem na dovolenou vás bude bavit“. České dráhy https://www.youtube.com/watch?v=ZAO8nsw3z7M 1. Při cestě vlakem z Prahy na Ostravu a Polsko je 2x oprava prvního koridoru = riziko zpoždění. 2. Při cestě vlakem z Prahy na Brno a Rakousko (Vídeň)/ Slovensko (Bratislava) je oprava prvního koridoru a uzavírka Blansko-Brno. Vlak je veden odklonem po „staré trati“ přes HavlBrod = riziko zpoždění. 3. Při cestě vlakem z Prahy na Plzeň a Německo (Mnichov) se vlak nejdříve proplazí do Berouna a pak z Plzně dlouuho jede po jednokolejce. 4. Při cestě vlakem z Prahy na Děčín a Německo (Berlín) je pro změnu zvýšené… Číst vice »
Jen na Berlinerech to lež přičíst Českým draham. Jinde poděkujte v Dlazdene na Dobře správě.
Alespoň tohle byste mohl vědět (jakože jiste vite) a nepoužívat demagogii
A na výsledku to pro cestující mění co?
Přičíst to můžem kdekomu, ale na výsledku to nic nemění. Kampaň je za těchto okolnosti dost mimo.
Vážený pane Gwann, pro vaše lepší pochopení mého příspěvku se vám pokusím naznačit jádro toho, co jsem kritizoval. 1. V tom, že pouze na trase Praha – Berlín mají Černého Petra ČD nejsme v rozporu. 2. Správně poukazujete na to, že v ostatních uvedených případech je příčina na straně SprŽel, ovšem poškozen je produkt inserujícího dopravce (tedy ČD), kterému je ovšem velmi dobře známo, že se jedná o stav téměř pravidelný a dlouhodobý a nikoliv o stav náhodný a neočekávaný. Za této situace považuji spuštění reklamy na cestování do hlavních měst v blízkém sousedním zahraničí vlaky Českých drah za neodpovědné,… Číst vice »
Vazeny pane Karle,
V tom máte asi pravdu, že aktuálně inzerovat bezproblémovou cestu vlakem kamkoliv…je chucpe.
Jen tohle si myslím inzeruji všichni…co mají ostatně dělat:-(
Spolek proti zvuli SZ už založili.
A že za amaterismus SZ to odskacou dopravci, a v prvé řadě CD, kde většina ignorantu nepochopila, že koleje ug fakt nejdou za ní…to je rovněž smutný fakt.
Ale marketing…jezdíme pozdě, protože jiná státem řízená organizace je banda saboteru, to by jim neprošlo.
Jsem rád, že jsme se dobrali společného názoru na věc.
Já musím psát dlouhé litanie, abych se nějak vymáčknul, vy jste to pregnantně jednoslovně charakterisoval, že to je „CHUCPE“.
Část těch překážek sice nemá původ u ČD, ale komerční potenciál se najít dá. Takové on-line kursové sázky na dojezd vlaku do NN v odstupňovaných pásmech zpoždění, to by mohl být slušný adrenalin. Uzávěrka sázek v rozumnou dobu před odjezdem vlaku z výchozí stanice – to by se muselo promyslet – pak ještě nějaký vzletný název obslužné aplikace, třeba Train Vegas, Schienencasino nebo Zugroulette. K tomu reklamní plakát s vhodným vozidlem (ty možnosti!) a blýskavými sloupci žetonů – a na klinikách skončí další zástupy zruinovaných gamblerů. EC XXX Berliner, rien ne va plus!
A technicky by to mohla zabezpečovat ČD – Telematika a.s.
Do takového projektu bych šel. Vsadit si takhle litra na Cracovii, že bude mít na příjezdu v Praze +30 minut, to nezní vůbec zle. 😀
„Jančura byl tak úspěšný taky proto, že nabídl spoj přes víc zemí levně, na jednu jízdenku, jedním vlakem. Tohle by u státních dopravců nikdy nefungovalo, takový produkt umí jen soukromník.“
https://www.respekt.cz/rozhovor/moc-neverim-ze-tu-za-tricet-let-budeme-jezdit-vysokorychlostnimi-vlaky
A proto dosud nejezdi do Beneluxu, protože tam na něj soukromnika nebyl nikdo zvědav a s vlastní cetou jen pro danou zemi mu to nevyslo
Tak si odpovězme na otázku proč vlaky z Bohumína/Ostravy s takřka pouze vagony ČD nebyly provozovány firmou ČD. Jde o páry rychlíků:
Galicja
Wolin
Roztocze
Wydmy
Pirat
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=TLK&cislo=300/34004/34005&nazev=&rok=2021
Jednoduše proto, že jde o vlaky PKP IC, na které si od ČD pronajímají vozy.
A RGJ provozuje vlak Praha-Přemyšl pod svojí značkou. To samé LEO Express do Krakowa.
Tak proč ČD nezvládnou podobnou záležitost?
Proč polské PKPIC neprovozuje EC 130/131 Bátory, když největší část této linky je v Polsku?
Protože třeba nechtějí?
je málo mechaniků!a věřte mi,bude hůř!!!
To nechce nikdo vidět, prostě ECM bude, ale jezdit se nebude…
Kéž by takhle razantní byl personál ČD v případě linky z Mnichova. To by možná neprojelo ani jedno „EC“…
Západní Expresy na území Německa nejsou v kategorii IC/EC.
Proto ty uvozovky 😉
A nejen u souprav z Reichu. Kolik by vyjelo souprav být razantní i na území ČR… 🙂
Vždyť je běžné, že vyjíždějí soupravy s nefunkčními WC, pozamykanými dveřmi, potrhanými sedadly atd. s odpovědí že nic jiného není. A nechat to odstavit nebo s tím nevyjet, dispečer by neřešil novou soupravu ale jen vyšťourat sebemenší pochybení, jen aby byla četa potrestána…
Proč vlastně není?
Pokud se nepletu, tak stejbě při velkém zpoždění jede z Plzně náhradní souprava. 🙂 takže to by ČD měly.
Kéž by. Leč nejsou. Ale třeba nám tady začíná nový standard při přebírání vlaků.
Dnes EC 174, v Děčíně přidání dalších vozů a tedy 10 minut zpoždění a totálně narvaný vlak – rezervace rozsvícené v Praze neodpovídají těm v Německu. Chybí jídelní vůz, jinak řazení OK. Další zpoždění přidala policie v Drážďanech, takže přípoje v pytli. Ze strany DB i ČD nulové informace a omluva, naopak nepříjemný vlakový personal DB.
Ještě by to mohli vylepšit tím, že by i následující spoj odřekli, pro změnu z důvodu přeplněnosti.
jo,byly nakloněné protože byly přecpané
Odřeknutí kvůli přeplněnosti se fakt dělá? Já myslel že je to fór a maximálně vyhazují lidi bez místenky.
Už to asi dvakrát předvedli.
Tak to se budou rušit i následující spoje, kvůli přeplněnosti:D
Naštěstí přeplněno bylo až z Drážďan. Jinak ČD i DB uvedli shodně jako důvod zpoždění zvýšenou frekvenci cestujících, což je taková perlička pro pobavení.
Proč si toto Jiří Ješeta nesdílí na svůj facebookový profil? Jiříku Jiříku, sdílíš jen to krásné a pozitivní, ale to, že si nedokážeš dát do pořádku věci za, které neseš zodpovědnost, to veřejně nepřiznáš.
Je dost výjimečné, že 6x párů vlaků ČD s krátkým úsekem v tuzemsku (Praha-Děčín) zajíždí do Berlína/Hamburgu/Flensburgu.
Vlaky polského PKP IC zajíždí pouze do Berlína = 7 párů vlaků.
Vlaky maďarského MÁV do Německa nejezdí s výjimkou EC172/173 Hungaria a nočního EN 462/463 Kálmán Imre
Vlaky slovenského ŽSSK do Německa nejezdí
Z holandského Amsterdamu do Německa jezdí ICE anebo dálkové vlaky složené pouze z vagonů DB.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&kategorie=IC&cislo=148&nazev=&rok=2021
Opačným příkladem je rakouské ÖBB, které do Německa jezdí s 20x páry Railjetů/Railjet Expresů a 18ti páry EC. Plus NightJety
Co tím chtěl autor říci?
Že je dost výjimečná tahle linka s vagony ČD do Berlína/Hamburg/Flensburgu
DB do svého teritoria málokterého dopravce pouští takto rozsáhle jako ČD
Ale on tam ČD nepouští, on si je tam platí.
Pro budoucnost by možná nebylo špatné udělat smlouvu 50/50, aby nám sem i DB něco poslaly.
ale z toho by nabrezi nic nemelo…
ono z nábřeží vůbec vypadávají samé zmetky!!
🙂
Celé mi přijde dost prapodivné, že se toto stalo už poněkolikáté v poměrně krátké době a předtím nic… A na to, že je „vůz příliš nakloněný“, přišel jako kdo a jak? To tam jako německý vlakvedoucí v Děčíně obíhá vlak s vodováhou a zkoumá, jestli vůz není na jedné straně o 3mm výše než na druhé nebo jak? Taky mi to přijde tak, že někdo dostal „zadání“ udělat co největší dusno, ale proč??? Že by příprava na předem rozhodnuté výběrko pro nějakého jiného dopravce??? Jestli byl nějaký vůz vadný, tak ho vyřadím ze soupravy , ale přijde mi jako totální… Číst vice »
Byly nakloněny natolik, že to bylo vidět okem: https://twitter.com/CT24zive/status/1563890104757882880?s=20&t=HnGVFfwmYjN5VtqYYQ05TA
Může mi některý ze šotoušů vysvětlit, proč se musí v Děčíně měnit personál a nepokračuje až do Hamburku?
Možná kvůli tomu, že v Děčíně ten vlak nezamknou, aby do něj po zbytek cesty už nikdo nelezl?
Paragraf 1, 4, 5, 6, 7.
Strojvedoucí musí mít seznání s tratí.
Směna posádky a rozumný začatek i konec (neplatit průvodčím přespání).
Protože v Německu je to vlak dopravce DB.A ten tam nasazuje svoji četu.Strojvedoucí ČD jezdí až do Drážďan.
Měli bychom Němcům dát co chtějí a odstavit každý vlak na západním expresu, kde jsou ty věčné závady tolerovaný. Ale na to jsme bohužel až moc krotcí a záleží nám na cestujících.
Tady by to moc Němcům neublížilo, Länderbahn je dceřiná společnost Italských státních drah, pokud jste chtěl uvést do reality, oko za oko, zub za zub, tak pláčete na špatném hrobě, jak se pomstít DB.
Pomsta nemá smysl, Němcům jsme víte u čeho.
Teď zrovna Němci úpěnlivě prosí, aby se náš ČEZ nestáhl z té jejich spekulanty ovládnuté Lipské burzy s elektřinou.
Nespojoval bych arogantní DB s velkou politikou.
Měl jsem tu pochybnou čest si z první ruky poslechnout, jak vypadalo kdysi jednání mezi DB a CD, jak prasacky se chovali, tudíž se pouze nic nezměnilo.
Faktem rovněž ale je, že obecně je v našem nejvlastnejsim zájmu s Helmuty vycházet. Např i kvůli plynu. Ostatně máme stejně problémy a stejně potřeby, můžeme a musíme se dohodnout.
Tyhle nacionalistický kecy v Evropě roku 2022 už nikoho nezajímaj. Tohle není souboj mezi národy.
Ale je.
Stojím v oblouku u Podbaby. Všechny vlaky co projíždí obloukem mají nakloněné vozy. Můžete zastavit dopravu nebo mám volat policii. To není možné, co když se převrátí? To by bylo sousto pro Novu.
A jak se to stane, že ČD již nemá svou strukturu opraven? Revize v cizině? Jistě jsou výhodnější, lacinější a kvalitně provedené. Kolik vozů opravujeme u DB?
I Slovensko je zahraničí 😉
Právě. Proč se tyto revize nedělají u nás?
Protože v rámci OPTIMALIZACE přišel nějaký…. s nápadem místo masivních investic do opravárenství se škrty a rušením. Toho se jiní chytili a udělali si na opravách byznys. Samo o sobě to není nic proti ničemu, ale ono teď není v ČR kapacita a tím mám na mysli i lidské zdroje. ČD už i docela měly snahu začít vyvíjet aktivity směrem k výchově budoucí generace mechaniků a elektromechaniků, taky výbava je někde jinde. Přesto jsou stále místa, kde se vozy opravují pod širákem (to není vtip) a tudíž na kvalitu oprav může (ale nemusí) mít vliv i počasí. Další věc jsou… Číst vice »
…svařence, ne svěřence. Překlep, omluva
Vážení papaláši , dobře vám tak !!!
Je to vaše vizitka!!!
Zrušili jste opravny a vyhlášené žosky, úspěšně zlikvidovali tuzemskou výrobu tak se nedivte, jakej tu je bordel!!! Bodejť by jste měli vozy potom !! Hlavně že jsou peníze a prostor na ty vaše bílé límečky !!! Kterých je na rozdíl od vagónů až nehorázný přebytek !!!
A Němcům v tomhle fandím, aspoň se proberete vy Švejci liknavý 😡😡
Prosím, který slusny osobní vagon se u nás vyráběl naposledy?
Kooperace na interjetech. Předtím série Bmz apod v kooperaci se Siemensem tuším ve Studence.
A to je z těch slušných vozu splňujících jakes takés parametry odpovídající době minimalne od 60.let vše. Zázraky jako Bdt 279 a Bdt 280 nepocitam.
Ps: ten svejkujici dodavatel je právě jedna z vychvalovanych ZOSek…
Není. Je na Slovensku .
Což byly ty stejně slavné unitarni CSD. Ve Vrutkach se tehdy dělaly opravy elektrických loko, že?
Dřív bylo lepší všechno, nebyl takovej bordel jako teď… Vindobona, Favorit , Mamaia, atd… všechno jezdilo a nikdy nic neodstavili a šlo to !!! Téhle šlendrián co je všude nemá obdoby !!!
Jasně, dřív neexistovalo zpoždění, klimatizace fungovala všude, vozy nebyly nikdy přeplněné, jízdenky byly levnější, neprojížděla se stůj a a nebyly ani nehody. Jakou pohádku tam máte dál?
A byl snad například při každé (úplně každé) pokaždé ve stejném voze rozbitý hajzl? Ne, záchody byly vždy v každém voze dva a vždy funkční. Dveře? Také jsem nezažil dřív nefunkční a teď každou druhou jízdu vlakem nemluvě o tom, že jsem nedávno vystupoval v ČB jižní zastávka a v nové soupravě se mi neotevřeli dveře a já jako kretén jsem šel pěšky z Kamenného Újezda domů a dorazil o tři hodiny později. A NIKDO nikdy se mi za to neomluví. A takových nesmyslů a absurdit se stává denně na české železnici opravdu mraky (a až teď za posledních pár… Číst vice »
A pak ses probudil s rukou v nočníku.
A tezkotonaznicke hnutí. To nezapomeňte.
Stačí sa pozrieť v akom stave sú české súpravy linky Ex3 Budapešť – Bratislava – Praha. Nedodržané radenie, vozne s menšou kapacitou miest na sedenie ako je predaných miesteniek, vozne bez klimatizácie alebo bez funkčnej klimatizácie. Na Slovensku by sme mohli každý deň nepreberať ČD súpravy ale nám je žiaľ jedno. DB len tak ďalej.
Můžu se zeptat proč na Metropolitanech takřka nejezdí vagony MÁV či ŽSSK?
Přece ŽSSK loni koupilo nových 28x Bmpz a 7x Ampz. Plus modernizace starších vagonů
https://zdopravy.cz/zssk-zacala-s-velkou-modernizaci-slovenske-vozy-ziskaji-design-od-ceske-firmy-13837/
Maďaři sem posílali ještě větší šrot, to je jedině dobře, že nejezdí.
Na 278 dnes pre zmenu súprava ZSSK kde bolo mimo prevádzky asi 30% dverí, vrátane všetkých dverí na jedničke a reštauráku. Vlakvedúci ČD sa už vyhrážal že to odstaví.
Ja som za, nech sa aj ČD naučia vyžadovať funkčné vozne (a detto aj ZSSK). Takto to ďalej nejde, najhoršie sú tradičné súpravy MÁV, tie na tej linke nemajú čo hľadať.
Neviem, či je to náhoda, ale tento piatok som cestoval vlakom Ex3 Metropolitan a kvalita MÁV vagonu II. triedy bola na veľmi dobrej úrovni, myslím si, že lepšie než ČD aj ZSSK.
stejně my bychom mohli nepřebírat vaše věčně nefunkční vozidla…
To je paradox, že zrovna Slovensko si stěžuje na nefunkční klimatizaci, když jejich vozový park připomíná historickou jízdu 😀
Myslim ze si Cd a Zssk nemaju co vycitat, nedavno som sa zviezol „EC“ Ostravanom a predna polka supravy od Zssk bola uplne v poriadku a zadna polka od Cd namiesto Bmz islo Bdmtee275 s povodnymi velkymi lavicami na sedenie. Ale ako spravny sotous ktory si uziva kazdu bizarnost som si donho sadol a aj vyklopil klimosku 🙂
Jezdím s ZSSK i CD ( někdy i s ÖBB SBB SNCF ) a tolikrát obuté vozy jako na 6xx rychlících jsem na české železnici ještě nezažil. V podstatě pořád jsem říkal vlakvedoucí, ať to napiše do depa..
No ono i to pendolino, některé vozy klima nejde, nebo tak, že se potíte vedrem (viz SC 504 v pátek, vůz 5 – po urgengci průvodčí nahodila klimu v Berouně, ale ty 3 hodiny v 30 st. vedru nic moc) ), dnes v IC515 vůz 1 začal chladit až u Hořovic, ale dle štíplístka klima funguje… hahaha. To jsou jen drobnosti za víkend.
Moje drobnosti za včerejší jizdu Praha – ČB. Jídelní vůz, dva číšníci. Nezačali obsluhovat v první třídě ani na chvíli (přitom to mají jako povinnost). Potom si číšnice přišla půjčit zapalovač, který již nevrátila a vypadala, že má fakt velkou kocovinu. Pak do první třídy přišli cestující s dětmi (cizinci) a jeli do Kaplice. Průvodčí je přesvědčila, že v ČB rozhodně počká vlak do Linze (Kaplice) v 18:03 na prvním nástupišti. Náš expres do ČB však přijíždí v 18:02 a já vím, že z absurdních důvodů prostě ujíždí (a tak je to, tuším, každé dvě hodiny, že ujíždí na páteřní… Číst vice »
vyhodit Krause z vedeni CD. Vcera bylo pozde
Jenomže tato dohoda o odstavovaní v Drážďanech plati v případě nekompletní soupravy. Pokud má souprava technické závady ohrožujicí bezpečný provoz, tak její pokračování je nepřípustné. Spíše je zarážející, že to vychýleni vozové skříně se děje na tolika vozech a jelikož to není první případ, tak zatím nikdo nenašel příčinu.
Tohle mně právě zajímá – příčina toho náklonu.
seděj na jedný straně
Nj, tak to musej řadit všechno stejně , ne na střídačku.😄
Kupé
Tohle začíná působit dost bizarne. Je toho příliš najednou a v minulosti se tak pravděpodobně nedalo. Bud: – někdo dostal pokyn prudit (otázka samozřejmě proč…a zda vubec po pravu) – brutálně se zhoršil stav vozů To druhé mi nepřijde pravděpodobně. Tudíž to první. A tam se musí logicky dojít k tomu, že někdo asi chce zlikvidovat danou linku nebo změnit vozbu. Nikdo normální nevyhodi opakovane 300lidi z vlaku v přechodové stanici…z podobných příčin. Inu, jen tak dále, němečtí přátelé… Ono se vám tohle praseceni vrátí. PS: nehajim dost možná diskutabilní stav vagónu, ale odsuzují aroganci a bezohlednost k pasažérům že… Číst vice »
Německé železnice jedou poslední 3 měsíce na hranici svých možností. Komplikovat si už tak napjatou situaci ještě nespolehlivým partnerem na jedné z dálkových linek evidentně nechtějí. A že k tomu páky mají, ukazuje tento už čtvrtý připad. Pro ČD je to jasný signál přestat švejkovat a začit se konečně chovat jako profesionální obchodní partner.
Jezdí tam skoro to nejlepší, co mají.
Takže asi nebude jezdit nic. Všem bude pak asi lépe.
Tak ať si kastani jezdí auty…
PS: ono to asi nikoho nemusí zajímat, ale když mne vypece externí partner, tak to fakt není o svejkovani…
„Nespolehlivý partner“, no nevím, někdy 2019/2020 na jednom vlaku z Německa jezdily vagony prorezlé že to vypadalo jako by projeli kulometnou palbou. A to jaksi nevadilo.
Tady ta akce něčím dost podstatným smrdí. Nemají Němci nějaké výběhové ICE? Nebo nepošilhávají po tom aby tam byly nasazeny interjety?
P.S. K profesionálnímu jednání by patřilo ze strany DB zkusit s ČD jednat a nějak tu situaci vyřešit tak aby to nemělo vliv na cestující. Tohle spíš vypadá na nějakou stranu ze strany DB o něco, ale nevím o co.
Stav vozů se klidně zhoršit mohl. ČD samy píšou, že mají hodně vozů v opravě. Takže je možné, že dříve z většího množství vozů dokázaly poskládat soupravu, kterou mohly poslat na západ. Teď mají hodně vozů v opravě, tak mají menší výběr a nedaří se jim to. Pak je také možná další varianta, že nad tím dříve DB přimhouřily oči a snažily se zjednat nápravu od ČD neveřejně. Jenže ČD na to dál kašlaly, tak DB přestalo bavit řešit a krýt cizí průšvihy a začaly se chovat přesně podle pravidel. Kde kdo tu nadává na DB – ale tak ať… Číst vice »
Řeknu vám to takto – když budu chtít zesplatnit úvěr nebo alespoň vysmahnout pokutu – tak u podnikatelských smluv to zvládnu cca v polovině případu, kdy si vzpomenu.
A proč to nedělám? Protože to je nesmysl, který se mi dříve než později vrátí jako bumerang.
Formálně můžou mít právo nepřevzit soupravu. Ale proč raději nepresadi lidi z neklimujicich vozu nebo ty dva obuté neodpojí, a zbytek pokračuje, je prasecina proti cestujícím.
A kam je chcete přesadit, vždyť ty vlaky jezdí narvané až po střechu. Ať si ČD laskavě hlídají technický stav souprav.
Takže kvůli 2-3 vagónum s problemem odstavíme dalších 5, co jsou pořádku. A místo 10 lidi necháme na peronu rovnou 300lidi. Aby byla party větší.
Fakt doufám, že nikde nerozhodujete ani o distribuci hajzlpapiru, protože s tímhle kooperativním přístupem bude radost s vámi dělat.
Nepopírám, že CD by měla nasazovat bezvadná vozidla. Ale je překvapivě, kolik se toho urodilo nyní. A ukončování celých vlaku je prasecina proti cestujícím.
Kdyby to udělali mne, tak už do Německa vlakem ani nepachnu, možná tam nepachnu vůbec. (Ano, oni to beze mne přežijí, já vim)
DB to nakonec vypoví a pošle místo toho na svem uzemí Kissy.
To spíše ICE z Berlína do Hamburgu/Flensburgu
https://zdopravy.cz/kazde-tri-tydny-novy-rychlovlak-deutsche-bahn-prevzaly-jiz-stou-jednotky-ice4-119922/
To je tak, když se tam jezdí s výrobky Shadewerke a Zprastoznova… Jezdit tam něco od Siemensu, jako třeba Railjet, nebo i od Siemens/Shade tak se to nestane, protože Helmut na čecháčka dohlédne…
Většina vagonů na soupravách Berlinerů je od Siemensu.
Jen pravda…prošly zprasenim
Ano jak píše Gwann, prošli zprasením. Předtím s těmi vozy problémy nebyly…
Ferdo, jste zralý na vyšetření. Paranoidní halucinace.
Ale ony fakt prošly opravou ve zpras znova. Pak jezdily s palubními mechaniky
Dobrý den. Osobně jsem tímto vlakem dnes jela do Drážďan. Ve vlaku přes hranice jelo podle mě maximáílně 80-100 lidí určitě ne 300, nevím, kam na to autor chodí? Většina z nich odjela se mnou Os vlakem do Bad Schandau a dále S -Bahnem. někteří zůstali v Děčíně na následující spoj. Je to i tak ostuda pro ČD. Nakloněné vozy? A rovnou dva? To člověk, který má na starost technický stav vozů před odjezedem z Prahy neviděl? A nebo se to stalo až během jízdy vlaku? ( já seděla v jiném voze). Vždyť pokud by to zjistilo během jízdy, není… Číst vice »
Info je od jiných cestujících, nicméně počet pasažérů je na celé události to nejméně důležité.
Dle slov strojvedoucího, který EC 176 vezl, v Praze vozy nakloněné nebyly. Z Prahy to staví pouze v Ústí nad Labem a pak v Děčíně, kde byl ihned přivolán vozmistr, aby zjistil stav vozidel. Oba vozy byly opravdu nakloněné, byly to dva vozy vedle sebe, jeden byl nakloněný na jednu stranu, druhý byl nakloněný na stranu druhou. Chyba bude nejspíše na vypružení vozů, dále byly vozy přetíženy, jelikož po vystoupení všech lidí z těchto vozů bylo na první pohled znát, že se vagóny srovnaly, ale ne natolik, aby vozy mohly pokračovat, jelikož musí projít prohlídkou.
Pravdepodobne to uz naklonene vyjelo z Prahy, dost mozna to uz chvili naklonene jezdilo. Kdyz nejsou jine vozy dostupne, tak se tam da neco, co v ramci moznosti pojizdne je.
Osobne bych se i v takto porouchanem voze citil bezpecneji nez v aute na dalnici, ale nakolik to je realne nebezpecne, netusim.
Das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande!
🙂
V úterý 23. 8. EC 179 z Berlína: odjezd 17:06, v 17:08 hlášení, že je zrušen.
Ale to byla porucha lokomotivy
Ještě mi řekněte že za to můžou cestující, kteří si sedli na jednu stranu…
Ta německá argumentace je čím dál bizarnější. Vagony byly příliš nakloněné..?
Začínám mít paranoidní pocit, že probíhá palebná příprava na vypovězení smlouvy, ale důvod mi uniká.
Taky nad tím dumám. Kdyby byl nakloněný jeden, tak mohlo dojít ke zlomení nebo jiné závadě na vypružení. Ale několik vozů? Jsou si jistí, že se nenaklání nádraží?
Ještě je varianta, že byl nakloněný vlakvedoucí DB
S železnicí to jde z kopce a proto se ty vagony naklání 😃
Není to nějak často první ranní spoj? Také mají teď v uzlu Berlín výluky ne? Čisté teoreticky si takto uvolňují kapacitu dráhy… Pro vagóny s uhlím 😀
Jak se stane, že je vagón moc nakloněný?
Všichni seděli v kupé při okně 🙂
To je ako v Slunce seno Jahody, keď sa museli vo vlaku všetci presunúť na jednu stranu aby sa neprevrhli 😂
Vypružení, tlumiče, nějaká závada na podvozku?
To by se snad dalo pochopit u jednoho, ale jeden vagon není důvod k odstavení celého vlaku. Jaká je pravděpodobnost že ta závada bude na většině vozů ve stejný moment?
Dotaz člověka, co se moc (vůbec) neorientuje v technické oblasti železnice: co znamená, že jsou vagony příliš nakloněné? Jakože doslova? Jak se to stane?
Už aby to převzal Jančura, to bude panečku svezení, a nejlépe soupravy z R8 to Němce nadchne.
A nejlépe, aby tam jezdil jen s polovinou nasmlouvaných vozů jako na R8/R23. 😀
přesně ty dvouvozové soupravy
Na 6 párů vlaků po 8-mi vagonech do Berlína/Hamburgu/Flensburgu nemá RGJ dost vagonů
Jasně, ČD nedodržují smlouvu, tak si kopneme do RJ. Kdyby RJ neexistoval, tak si ho modří musí vymyslet. Co s tím má RJ společného?
Sebral ČR linky. Kdyby ty linky neukradl, tak by tam jezdily ČD a tím pádem by bylo vagonů dost.
ČD má dost vagonů. Např. ČD na léto pronajaly do Polska 38 vagonů (B249,…).
Háček je v tom, že ČD nemá dost slušných, klimatizovaných, na 200 km/h rychlých vagonů.
Tak B249 a honeckery bych občas do DDR poslal, jako ilustraci, co ještě nedávno dodavali všude kolem a z příkazu RVHP. Jen na bočnice ještě nástřikat Made in GDR
Pro redakci (Jan Sůra): Jen technická. Nebyla ta dohoda o odstavení až v Drážďanech, nikoli v Berlíně, jak je uvedeno v prvním odstavci pod perexem? Aspoň dle perexu k tomuto článku i dle předchozího článku zde z 23. srpna.
Byla, moje chyba
Za takovou skvělou reklamu, ale i práci by měl management ČD dostat nějaké tučné odměny. Třeba i věcné: např. zaplavat si ve Vltavě by nemusel být špatný zážitek a nejlépe někde kolem Karlova mostu ať z toho něco má i veřejnost. A speciálně bych tam dovezl ty cestující, kteří těmi vlaky jeli s úmyslem dojet až do Berlína a v Děčíně je z těch vlaků vyrazili. Pro ty by to byla aspoň malá satisfakce za šlendrián ČD.
Nevim, ale pokud se pamatuji, tak je to nějakých 0,5 EUR za 1 km a vagon a 1,96 EUR za 1 km jídelního vozu. Tom shodit z dotační jízdy InterJet či vzít náhradní Railjet je ekonomicky výhodnější , i když u Railjtetu by par vozu bylo neprůchozích kvůli pevnému celu. A zpáteční jízda se holt taky ruší ?
Má docházet teda k odstavení v Dražďanech nebo v Berlíně? Ve článku jsou 2x Drážďany a jeden Berlín, tak nevím.
Díky za případnou korekci.
Drážďany, omlouvám se za chybu