cargo

Omlazení osoblažské úzkokolejky. Kromě nádraží se modernizace dočká pět let odstavená lokomotiva

Oprava lokomotivy pro Osoblažku. Foto: České dráhyOprava lokomotivy pro Osoblažku. Foto: České dráhy

Lokomotiva dostane i historický nátěr, modernizace bude hotová do konce roku.

Zpět na článek
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Pro turistickou dopravu dobré, ale běžných lidí za povinnostmi nebo za zábavou tím jezdí čím dál méně. A to jen proto, že předci nepřemýšleli a nechtěli dráhu tak blízko obytné čtvrti. Tak se musela uměle prodloužit kopírováním vrstevnic.

Apten

Asi máte na mysli tu zkazku o umělém prodloužení na 20km.Nic na tom není.
Trať Ondrášov Dvorce se stavěla ve stejném období ale byla dlouhá 13km.Žádny požadavek o min. délce trati neexistoval. Dělalo se to levnějším možným způsobem a ten byl využít vrstevnice. A nebyla to jediná trať u nás co vede mimo obce.

CDP

Nedopadne Osoblažka jako Mšenka? Velké investice a kraj za dva, tři roky řekne, sorry málo kaček, autobus bude levnější případně žádná doprava to vyjde ještě levněji a musíme šetřit na nová služební auta se kterými nemá kdo jezdit.

Apten

Nedopadne. Když, tak ji převezmou Zemské dráhy a pojede jako muzejní. Už teď je zařazena do Techno trasy MS kraje.

CDP

Jak převezmou? Vyjedou vlaky bez krajské dotace? Na kolik pak vyjde jízdné a pojede za tu cenu někdo?

medical examiner

Takhle autobusy bez krajské dotace…to bude legrace…

CDP

Prosím o krátké vysvětlení proč by se jiný kraj nemohl zachovat úplně stejně jako ten středočeský? Podmínky jsou úplně stejné omezený balík peněz, to že jinde ušetří pár milionů, když si neobjednají 40 aut která nevyužijí (jako Středočeský kraj který marně hledá využití) neznamená že mají přebytek peněz na objednávku vlaků odnikud nikam a pro nikoho.

Apten

A proč by se MS kraj měl chovat jako Středočeský. MS investoval do odkoupení nádraží obcemi, ty teď do rekonstrukci nádraží, poskytuje podporu Zemským dráham a obce také. Tady je jiná situace. Dráhu podporuje spolek, obce, MS kraj. Je to turistická destinace.

Apten
Nadšený železničář

Slova výše uvedená popisují společný zájem o fungující Osoblažsku.

Pája

Pokud srovnáváte Moravskoslezský kraj se Středočeským, tak to na Ostravsku raději neříkejte moc nahlas. Mohli by se urazit a někteří lidé jsou tam i docela prchliví.

robert

Proč jsou prchliví?

Lemmy

Moc chlastaj…

Jiří Kocurek

Hmm, pak je potřeba si položit otázku, zda by se stejně nemohlo zachovat vedení na Nábřeží. Mají ke středočeskému kraji podstatně blíž.

dopravní technolog

Třeba proto, že tam nemají krátkodobého kariéristu Boreckého, ale našli si skutečného inteligenta, který pochopil, že nejsou jen vlakové kilometry a sazby za ně.

Gwann

troll, nekrmit

Jaaaa

A ETCS? Bude? 😛

medical examiner

Ne. Ale od čtyřicátých let tam bude AVZZ/LZB.
Přičemž ale bude z Třemešné do Osoblahy 90 km/h, pokud nebude trať přestavěna na normální rozchod (kde by to bylo ještě víc).

Apten

Blbá odpověď. I když na blbou otázku.

Apten

Blbá odpověď. I když na blbou otázku.

Pája

Tak 90km/h už by z té tratě udělalo podstatně použitelnější pro denní ježdění. Ale kochací tempo má svoje.

Honza P

Už jsem se lekl, že dostane najbrta.

Huh

Dobrých zpráv není nikdy dost 🙂

Dash9

Nejsou „současné emisní limity“ pro železniční vozidla už nějakou dobu na úrovni Stage IIIB respektive StageV?

Jiří Kocurek

https://dieselnet.com/standards/eu/nonroad.php#rail
Vyšly letos. Jenže ono to bude jinak u nově vyrobených a jinak u jednotlivých přestaveb.
Přestavba Fabie na Kaipan taky nevyžaduje EURO 6.

ABC

Ale o Fábii přestavěné na Kaipan taky nikdo netvrdí že splňuje nejnovější emisní normy

zdeva

To samé se bude muset udělat s šukafonky..dokola opravovat a modernizovat.

Hans

Je tu trochu rozdíl, sukafony jsou na normální rozchod a na ten je dost výrobců vozidel, kdežto na úzké a to jen třičtvrtě metrové výrobce není. Stejně se rekonstruovaly i u JHMD v Jindřichově Hradci. Ale spíš je otázka, kdy konečně zrekonstruují vagóny! Ty co používají jsou ještě z 50. Let z Tatry Smíchov! Jinak ta úzkokolejka je jediné slušně vypadající spojení do Osoblažska, je to oblíbená výletní oblast.

PvvS

Vagóny dělá na 760mm Žos Vrůtky. S hnacíma to asi bude horší. Asi jediná je D75 BB -SE

Jaaaa

Myslím, že jde hlavně o turistickou atrakci, takže zrenovovat Balm-ú do původní podoby mi přijde zcela adekvátní.

Josef

Balm/u nejsou z 50. let… Výroba v roce 1966. Do té doby jezdily TU v Jindřichově Hradci s klasickými Ci/u, kde se topilo kamny… Krok zpět proti M21…

zdeva

Náhrada za 810 není (a asi jen tak nebude)…a tak nic jiného nezbyde než dokola opravovat (kromě dovozu šrotu z Německa co prohrálo 2 světové války…)!!!

Daniel

Vidíte, my jsme je neprohráli (záměrně se vyhýbám slovu „vyhráli“) a co bychom za to dali mít tu železnici jako v Německu…

Jiří Kocurek

Víte, ono je to blbé. Ten „starej šrot“ se pořád ještě vyrábí (Siemens Desiro). Na příští rok si Rakouské dráhy objednaly 21 třívozových přímo u výrobce.

Iva D.

Tak hlavně aby se tam místní strojvedoucí začali o tu svoji mašinu starat. Na to že ji mají „v ruce“ tak je to teda pěkný humus a ani okna si neumí umýt. Co by ta to jinde v republice dali, mít svůj turnusový stroj.

M152

Protože to už je taková doba. Okna se nemejou, na mašině se neuklízí, výparník se neutírá… Aspoň ve státnim, čest vyjímkám.

Martin

Místní strojvedoucí jsou bohužel ti, kteří nemohou jezdit nikde jinde než na této tratí. Pro dobro jejich i zaměstnavatele..Už jen to o něčem svědčí…Čest výjimkám!

M152

Čistě ze zvědavosti. Proč nemůžou jezdit nikde jinde? Na úzkou jsou snad nějaké nižší nároky než na normální rozchod nebo tak?

ABC

nebo jsou tam za trest? 🙂

Martin

Nároky jsou spíš na sílu a znalost provozu…Na Osoblažce jsou většinu svého času v režimu „jeden vlak na trati“.

Filda

Na osoblažku se uklízí ty méně zdatnější a problémové kousky, co nezvládají složitější dopravní podmínky na všech ostatních tratích, či mají další problémy… V režimu jeden vlak na celou trať se toho dá pokazit většinou podstatně méně než na normální D1 s častým křížováním, šložitými dopravními situacemi atd., atd…

Proč vůbec takoví lidi prošli zkouškama, když jsou pak v podstatě nepoužitelní se mě ale neptejte, na to jsou jiné hlavy, byť je to určitě na pováženou. Asi proto, aby i na té osoblažce měl kdo jezdit. 😁

M152

Díky za odpověď.

Osobně mám pocit že kdo udělá licenci, ten se už nějak u ZOZ na 3 pokusy protlačí, a pak se někam zašije a budem doufat že neudělá průšvih.

Dominik

Asi to tak bohužel ve většině případů bude, ale Vím o jednom, který byl tak velkým postrachem, že i přes to, že licenci měl, tak ZOZ neudělal.

Iva.D

Pokud to tak je, tak by to možná i vysvětlovalo ten počet neschopností.
Že by řidiči jede/nejede?

Dako

Souhlasím

všd

Upřímně nechápu, proč nejdou cestou modernizací Lyd2. Ty jsou věkem mnohem mladší a s moderním motorem mohou mít i menší spotřebu.

Miroslav Zikmund

A rozdíl v ceně a amortizace investice je jaká ?

Jiří Kocurek

Však v tomhle má být taky nový motor.

medical examiner

I nová převodovka 😀

E182-097

Lyd2, to jako myslíte původní L35H? To jsou mašinky tak někam na posun a nějaká modernizace by tomu rozhodně nic nepomohla. Jedině rekonstruovat Lxd2 (L45H) ale proč to dělat složité když to jde snadno a je tady schválená rekonstrukce tohoto typu, kdy navíc není potřeba shánět mašinu pro reko.

Jaaaa

Neznal jsem, hledal jsem a našel jsem toto:
https://zeleznicka.cz/tu48-001-faur/

Závěr: Prostě Polský stát jsou darebáci východního ražení a musí a musí všechno strašně komplikovat, asi pro úplatky nebo z blbosti. Tohohle souseda nám byl čert dlužen.

Jiří Kocurek

Polský stát může za to, že by se to vozidlo muselo schvalovat v ČR? Coprosím?

M152

Třeba protože ta Lyd2 by se musela někde koupit a tučko prostě je v inventáři. To udělá základní rozdíl v ceně. A taky mít dvě stejná reko tučka, je jednoduší pro dílnu a náhradní díly. JHMD má 3 nebo 4 taky po reko.

Hajnej

JHMD má 005, 015, 018 a ještě jednu (019?).