Dopravci Informační technologie Infrastruktura Železnice

Osoblažka stojí. Jediná pendlující lokomotiva nemůže vyjet, nemá vysílačku

Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006
Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006

Nové pravidlo o povinném vybavení hnacích vozidel na české železnici vysílačkou nabylo na úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy absurdních rozměrů. Jediná zde jezdící lokomotiva 705.9 vysílačku nemá, nemohla tedy vyjet. České dráhy nasadily náhradní autobusovou dopravu. Deník Zdopravy.cz na to upozornili čtenáři v diskusi pod ranním článkem, ve kterém Správa železnic uvádí, že jediný problém kolem vysílaček měla Arriva na Vlárské dráze.

„Můžeme potvrdit, že jde o stejnou situaci jako v případě Vlárské dráhy,“ uvedla dnes k trati Třemešná ve Slezsku – Osoblaha mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Takzvaná Osoblažka představuje uzavřený systém o rozchodu 760 milimetrů, který je oddělený od ostatní sítě. Mimo sezonu tam jezdí pouze jeden vlak tam a zpět. I proto České dráhy zřejmě přípravu na novou povinnost podcenily. Na osazení vysílaček do hnacích vozidel totiž měli všichni dopravci přechodné období pěti let.

„Na této specifické lokomotivě (v provozu u ČD jde pouze o jediný kus) v tuto chvíli není funkční radiostanice. Na lokomotivu bude dosazena funkční radiostanice během několika dní a provoz bude opět obnoven,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Do té doby budou místo vlaků jezdit autobusy.

Moravskoslezský kraj ročně dotuje provoz na Osoblažce částkou přes devět milionů korun. To představuje 156 korun na vlakový kilometr.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

Je leden a blbost kvete.

Roman0306
Host
Roman0306

Když je to úzkokolejka, nemohli jim dát výjimku??

Jiří 2
Host
Jiří 2

Úzkokolejka nemusí dodržovat právní řád České republiky?

Brejlovec
Host
Brejlovec

Je to UZAVŘENÝ OD OSTATNÍ SITE ODDĚLENÝ PROVOZ. A ta lokomotiva se tam nemá a čím srazit, leda sama se sebou…
Takže tady by ta výjimka mohla v pohodě být

Pepa
Host
Michellini
Host
Michellini

to je neštastný kraj. Jsem rád, že je daleko od nás. A Hotzenplotz byl do 1945 krásný

jan
Host
jan

Pokud se tam nekřižuje nikde, tak to je trochu absurdní..

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

Ostuda Českých drah. JHMD by jim něco nepronajaly, když dieselový Faur SZD má údajně malý výkon.

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

Jo, zapomněl jsem napsat otazník…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ono JHMD má vysílačky? Pochybuju.

bindera
Host
bindera

JHMD má na svých drahách svůj rádiový systém se kterým nemá SŽDC nic společného.

Kubík
Host
Kubík

Je to absurdní, stejně tak je šílené, že zde není ani záložní lokomotiva, takže se každou chvíli kvůli poruše lokomotivy zavádí NAD. ČD tento stav dlouhodobě neřeší a kraji je to asi jedno. NAD se zde zavádí i když napadne sníh, není kdo by trať protáhl pluhem. Velmi podivný stav dopravce.

Brejlovec
Host
Brejlovec

Pokud druhý kus HV neexistuje, v čem chcete mít tu zálohu?

Přemek
Host
Přemek

Na této trai je to zbytečnost. Stačí mobil. Předpis dělaný od stolu by se neměl v důvodných případech, jako je tento, dodržovat a žádné sankce by k tomu neměly být.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Trestní řád se také dělal od stolu. Čili v odůvodněných případech, jako např. v případě mafie, by se také mělo moci vraždit?

Honza
Host
Honza

Soukromníci jsou zločinci, když vysílačku nemají, ale jak dojde na státního dopravce, tak je to „absurdní“. Zajímavý dvojí metr.

jal
Host
jal

Kteří soukr.dopravci jezdí na trati, kde je jen ten stejný jeden vlak? Výjimku mají historická vozidla. Je tedy tato lokomotiva moderní stroj?
V létě jezdí na trati i vozidlo soukr.dopravce opravdu historické a vysílačku mít nemusí. Jak pomůže vysílačka na jen jednom vlaku?

Nesmyslná byrokracie podobné těm „potřebným“ vyleštěným přilbám na hlavách papalášů při poklepávání základních kamenů.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Tak na trati, kde jezdí jeden vlak tam a zpátky a nic nepotkává, s ničím se nekřižuje, je to hloupost, aby byla lokomotiva neschopná kvůli vysílačce.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Měli na to 5 let. A za tu dobu ta lokomotiva byla několikrát na opravě, mohlo se to udělat přitom.

Brejlovec
Host
Brejlovec

Tady je specifikum, že na trati se nikdy nemohou pohybovat dva vlaky současně ( protože prostě existuje jen jedna lokomotiva) a je to od ostatní sítě oddělená trať specifického rozchodu.
Tudíž není ani teoretická možnost srážky dvou vlaků.

Petr Nick
Host
Petr Nick

kolik kusů této komunikační techniky asi leží ve skladu tam, kde se modernizovala pojítka .. Ohledně nákladů – na to by měl být dozorový orgán , třeba na MD, jde to ze státní kasy . Osoblažce fandím ( ač to není tady důležité )

Pavel
Host
Pavel

Absolutní absurdistán

Pepin
Host
Pepin

Dobrý den. Já sí myslím že po pěti létech, kdy drahy měly času dost.Je tento problém, ala kocourkov.

Anonym03
Host
Anonym03

Je to úplný nesmysl, všechny ty vysílačky. Tady je to hezky vidět.

Jack Brody
Host
Jack Brody

Není to nesmysl. Stačí si vzpomenout jen na Krounu…

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Jediná … i jediné pendlující se může týkat nějaký problém … třeba ji upozornit na auto uvízlé na přejezdu …

Pavel
Host
Pavel

kdo a z a čeho a komu? 🙁

Alex
Host
Alex

V dnešní době mohou upozornit na auto uvízlé na přejezdu i kouřové signály, ne?

MildaIV
Host
MildaIV

Při rychlosti té lokomitivy by to šlo 🙂

Mirek
Host
Mirek

Hmm a že se tam ten vlak má s čím srazit, když tam jezdí sám. No prostě úředník nevidí dál než na práh svojí kanceláře. Žijeme opravdu v Absurdistánu.

David
Host
David

Přes léto tam vlak ČD sám nejezdí.

Přemek
Host
Přemek

V turistickém režimu? S výjimkou?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Typické čecháčkovství: jak něco ošulit, aby nemusel. Kdy se začnou dodržovat zákony České republiky a vyhlášky?

Nemá se s čím srazit, tak tam vysílačku ani dávat nebudeme, spojení s dirigujícím dispečerem není potřeba a stejně to nebude fungovat.

Ach jo.

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

Může potkat drezínu MUV.

HonzaX
Host
HonzaX

Může se srazit s autem. Může být nemocný cestující, či nečekaný porod. Ne všude podél trati je signál GSM.

Přemek
Host
Přemek

Ta trať je na placce, signál zaručen.

Přemek
Host
Přemek

Pardon, placka je to až za Bohušovem. Nicméně jsem prvěřil všechna křížení se silnicemi a až na jeden přejezd osazený zrcadly je vše přehledné , popř. u zastávky při nízké rychlosti vlaku, navíc vše se stopkou. Takže kolize s autem je v marginální pravděpodobnosti omezené na ožralu či fetku, které fýra jistě včas odhalí.

AAA
Host
AAA

kolik je tam nepokrytých míst (vůbec ničim že se nedá zavolat ani 112) a jak rozlehlých? vysílačka pokrývá vše beze zbytku?

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Je zajímavé, že ani organizace ČD, a.s. nedokázala si dopředu vyřídit výjimku pro naprosto oddělenou dráhu od normální sítě, byť obě sítě jsou pod Správou železnic.
Není to jenom obyčejný výpadek pro neschopnost toho jediného HV, které u ČD na Osoblažce zbylo a teď se to zrovna hodilo i jinak?

David
Host
David

Potvrdila to jak Správa železnic, tak ČD. Pokud by to byl klasický výpadek, tak by to přiznali…ostatně jako vždy…

Jiří 2
Host
Jiří 2

Ostatně jako vždy jde vše přes odbor komunikace, který říká to, co se mu zrovna hodí.

Na vysílačku měli 5 let. 5 let je to ve vyhlášce. Kolikrát mezi tím byla lokomotiva na údržbě?

Mimo to ještě v létě šlo upozornění od správce infrastruktury všem dopravcům. Nemuseli. Jen na doporučení Drážní inspekce na to upozornili.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Proč zase výjimku? Proč na všechno v tomto státě musí někdo mít výjimku? Kdy se konečně legislativa tohoto státu začne brát vážně a bude platit pro všechny bez neopodstatněných výjimek? Národní dopravce by měl jít příkladem.

Mimo to výjimky by se měly udělovat proto, že z objektivních důvodů něco nelze zrealizovat, a ne proto, že se to nechce realizovat, přestože to realizovat jde.

Frantisek
Host
Frantisek

V zásadě sice souhlasím a bylo by to pěkné, leč rozumné výjimky z hloupých zákonů, nebo ještě hůře na míru šitých zákonů (na rozdíl od na míru šitých výjimek) nás asi jako jediné mohou ochránit od přeměny na stádo tupých robotů. Nejprve bych se tedy ptal, na co všechno je skutečně potřeba mít zákon, a zda je napsán tak, aby fungoval, jak má.

Otmar
Host
Otmar

Trolling.

Tronda
Host
Tronda

A co má toto trollení společného s tématem?

Jan Miksa
Host
Jan Miksa

Tu absurditu že vysílačka je nutná na trati kde jezdí jediná souprava rychlostí 30 km/h.

Tronda
Host
Tronda

Předně si ČD nesplnili svou povinnost na kterou měli 5 let, je to čistě jen a pouze neschopnost dopravce i když se to šotoušci snaží teď bagatelizovat a u jiného dopravce by požadovali odebrání licence za to samé.
Až na to, že tam nejezdí jediná, jezdí tam ještě jeden dopravce. A může to sloužit třeba taky k varování před autem uvízlým na přejezdu.

Pepa z depa
Host
Pepa z depa

Hloupost. ta vysílačka má specifikace pro železniční provoz, Kdo by podle vás měl varovat před autem uvízlým na přejezdu, když tam jezdí jedinej vlak a jediná lokomotiva?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Třeba na základě hlášení od Policie?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To mi připomíná, že kdesi ve Švajcu snad ještě jezdní zubačka na žezla. Pravděpodobnost, že se setká s desetivozovým expresem valícím se přes 100 km/h je podobně nízká. Vážně se divím že pro tyhle případy nestačí mobil s handsfree sadou. Jo, vím, dá se hacknout a tím bude ohrožena obranyschopnost státu. Plány revanšistů zhatí generální stop!

AAA
Host
AAA

pokud budou správně naladěni 🙂

Jiří 2
Host
Jiří 2

Mobilní sítě mají celkem často výpadek. Mimo jiné i proto se za těžké peníze vybudovaly rádiové sítě. Které by se ale nepoužívaly, vždy stačí mobil…

Frantisek
Host
Frantisek

„Já vás všechny srovnám, ať to stojí, co to stojí.“ „Co nebude podle pravítka, to zbourat!“ Máme nebezpečně nakročeno k technokracii. Jenže běžní lidé takhle zatím (spíše naštěstí) nefungují. I tak už jsou blázince docela využité…

471
Host
471

A co takhle řada 471 ??? Jak myslíte že má Telerail šifrované spojení ? Tady bych se hacknutí bál.

Milan
Host
Milan

Opravdu je potreba platit 156kc/km za vlak kterej veze 10lidi?
Autobus by stal 35kc/km a byl by rychlejsi
Mikrobu by stal 19kc/ku a byl by jeste rychlejsi
A kdyby je vozilo taxi tak by jezdilo presne kdy potrebujou a stejne by to bylo levnejsi

jal
Host
jal

Ta trať je na tom stejně, jako ty jihočeské. Nejsou drženy hlavně z důvodů ZDO, ale kvůli turistice. Ttím aspoň trochu pomůže mikroregionu. Proto tam také kraj vráží nesmyslné (podle vás) prachy i do druhého dopravce na této trati.

David
Host
David

Tento kraj už přišel o dost…

Milan
Host
Milan

Kvuli par batuzkarum mame platit 9mega rocne?

MiKi
Host
MiKi

No vy to určitě v Praze neplatíte.

Milan
Host
Milan

V praze asi ne ale dokonce v tom regionu zamestnavam docela dost lidi😉

Anonym03
Host
Anonym03

Takže typický podnikatel, který stejně tramvají ani busem nejel od studentských dob, jen svým BMW. Vy se radši k veřejné dopravě vůbec nevyjadřujte.

Milan
Host
Milan

Ano presne ten
Mam vzdycky to nejstarsi auto v cele firme
A zamestnanci na delnickych pozicich maji nad celorepublikovym prumerem
Ale urcite jsem ten spatnej kdyz se snazim ukazat mrhani prostredky

MiKi
Host
MiKi

A prozradíte nám nevěřícím Tomášům jméno vaší firmy ?
Mezi námi, jakákoli dotace ve veřejného zájmu, která nevygeneruje zisk je z ekonomického pohledu nesmysl. Avšak máme zde i jiné aspekty, kvůli kterým tyto dotace poskytujeme.

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Kvůli koblížkářským žebračenkám platíme ještě více.

Frantisek
Host
Frantisek

S požadovanou novější technikou 10! 🙂

Josef Kubeš
Host
Josef Kubeš

Zrovna u Obrataňky jde o ZDO. Do Kamenice je vytíženost slušná, dále do Obrataně je to slabší, ale zase mnohdy jediná možnost.

Lemmy
Host
Lemmy

Objednání pravidelné dopravy umožňuje dojit SFDI na údržbu trati. I proto se obnovilo vzduchovození v kladiva na jižní větvi JHMD…

libor
Host
libor

doufám, že za to dostanou od kraje pořádnou pokutu nebo rovnou výpověď. Jezdit za 156kc/km a jezdit to NAD to je fakt zlatý důl. Nechápu kraj, že neobjedná rovnou mikroBUS (klidně 2x častěji). Stejně tam je víc jak polovina stanic v polích nebo lesích. a teď mi klidně dejte mínusy za upřímnost.

Dominik
Host
Dominik

Zde jde spíše o turismus než o ZDO.

David
Host
David

Ale místní tím jezdí i pravidelně. Zejména vytížené jsou spoje v pátky a v neděle.

Milan
Host
Milan

Super za 9mega rocne je to super bussines
Dejte mi polovinu a budu tam jezdit kazdy den busem v hodinovem taktu a kdyz bude vetsi skupinka lidi tak jim zaridim klidne taxiky jen aby odjely taky

MiKi
Host
MiKi

Kdyby jste se ráčil podělit o ekonomickou rozvahu vašeho podnikání. Mě to ano zhruba do plusi nevychází.

Milan
Host
Milan

Tremsna – osoblaha 21km vsechny vesnice na trase
Bus kazdej den v hodinovem taktu 6:00-22:00
21x35x2=1470 za tocku
X16 denne je 23520
X365do roku =8584800 rocni dotace a Mate bus kazdou hodinu od rana az do vecera
A kdyz to predelate na mikrobus tak muzete jezdit kazdych 40min

Flinta
Host
Flinta

A kde máte náklady na pořízení vozidla nebo vozidel, na jejich údržbu a na platy zaměstnance nebo zaměstnanců?

libor
Host
libor

v ceně na 1km by snad měl být i odpis vozidel, plat zaměstnanců, servis… ne?

Frantisek
Host
Frantisek

Jenže pro koho…

Milan
Host
Milan

Ano pro koho
Ale tohle je to co muzou mit za tyhle prachy
Jednoducha vec hodnota za penize

Frantisek
Host
Frantisek

A kdo bude tím busem každou hodinu, neřku-li těmi taxíky, jezdit? Myslím, že ušetříte ještě více, ale zase za jakou cenu…

Milan
Host
Milan

Bus za 156kc/km? Wow super jen si proste neumim realne predstavit takovej autobus

Robil
Host
Robil

Jdi k šípku, závist je strašná věc

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

To já úplně klidně. Stačí neefektivní oběh + 1 záloha na málo celkem provozovaných vozidel.

xyz
Host
xyz

“ Mikrobu by stal 19kc/ku a byl by jeste rychlejsi“ A nepobral by (na rozdíl od vlaku nebo autobusu) jakékoliv větší skupiny (a to ani ty organizované, ani ty, které by vznikly vzájemnou náhodou). „A kdyby je vozilo taxi tak by jezdilo presne kdy potrebujou a stejne by to bylo levnejsi.“ Taxi není veřejná doprava, nepodléhá objednávce veřejné správy; co se týče jízdného, tak by pro cestující levnější nebylo; při dotování takového taxi + ceně odpovídající jízdnému za veřejnou dopravu by poptávka po takovém taxi byla dost možná taková, že by nedostačoval počet aut + řidičů (na rozdíl od všech… Číst vice »

Milan
Host
Milan

Tady nekdo nepochopil ze tohle je proste neuveritelne mrhani prostredky (nase dane) a potom cekam u lekare na zakrok 2mesice protoze na to nejsou prachy, hlavne ze tadu maji sotousi masinku ktera vozi vzduch

David
Host
David

Bohužel bus i vlak by tam vozili občas vzduch. Ale i lidi na Osoblažsku si zaslouží kvalitní veřejnou dopravu. Když už na Osoblažsku není lékárna, lékař nebo pořádný obchod…Ti lidé, kteří tam žijí si také zaslouží aspoň nějaké základní služby. Jinak vylidňování tohoto kraje nezastavíme.

libor
Host
libor

přesně a v roce 2020 je železnice základem života na venkově!!! nebo to bylo o 100 let dříve ..hm teď nevím…

David
Host
David

Základem určitě ne ale motivem rozvoje (např. cestovního ruchu) v tomto regionu nepochybně je. A navíc právě železnice je jedna z mála pozitivních a nějak fungujících věcí v tomto regionu jinak postiženém vylidňováním, nezaměstnanosti a špatnou infrastrukturou.

O.K.
Host
O.K.

Já jen, pro jistotu… Tou železnicí, tou základní službou, kvalitní infrastrukturou a tak… Je pořád řeč o jednom Tučku a balmu hopkající 30-50 km/h? :)))))

J.L.
Host
J.L.

Jakmile ten motorák dostane vysílačku, tak vylidňování a nezaměstnanost okamžitě skončí. 😯

David
Host
David

Pokud ten vlak bude mít návazná spojení a bude existovat odpovídající tarif a bude fungovat pozitivní reklama a spoje budou jezdit pro lidi…Tak to nebude ani za rok, ani za dva…Ale třeba za pět let…

xyz
Host
xyz

„tohle je proste neuveritelne mrhani prostredky (nase dane) a potom cekam u lekare na zakrok 2mesice protoze na to nejsou prachy“
Lékař je financován z peněz od zdravotních pojišťoven. Ne z peněz Moravskoslezského kraj, z nějž je spolufinancována veřejná doprava (nejen) na Osoblažsku.

Michal
Host
Michal

Jsem lékař a píšete hlouposti. Čekáte bo nejsou lidi a je dobře že nejsou, protože Vás to štve a třeba se pak i začne řešit, proč nejsou. V Polsku byste čekal rok až dva. A brečet pro 9 milionů když do nesmyslných zábradlí a stěn tečou miliardy… no odpovězte si sám. Na Osoblažsku chcipl pes a bez té trati by to byl mrtvý kraj.

Milan
Host
Milan

S i bez te trati je ten kraj porad stejny
A opravdu bych rad videl prinos tehle trati pro region nejake takove malicke srovnani hodnota za penize
A verim tomu ze radsi by ti lide 5x casteji autobus nez tuhle lokalku ktera jede 20-50km/hod zastavky ma nekde na poli

Frantisek
Host
Frantisek

Kteří lidé? OK, zastávky na poli, kam nikdo nechodí, lze mít na znamení. Co třeba tu rychlost trochu zvýšit, nemrhat zastavováním u přejezdů (když budou ty vysílačky ;-))? Kdo chce. hledá způsoby…

Tomáš
Host
Tomáš

Milan, ty už ani nevíš co meleš.
(Kdysi často používaný havířský vtip)

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Pane doktore, nenavážejte se do ně, jo. Já do vás taky nereju. 😎

Alf
Host
Alf

Tušíte, kolik za ten váš zákrok bude doktor účtovat? To kdybyste věděl, tak taky hned přispěcháte s nějakým levnějším řešením. Tam mizí neskutečné peníze.

Frantisek
Host
Frantisek

Vozit pravidelně vzduch by se sice nemuselo, ale možná, že kdyby pak každá ta skupina jela vlastními auty, bylo by potřeba ještě více zákroků, a načekal byste se minimálně stejně…

Jan Miksa
Host
Jan Miksa

Na téhle trati aztak nejde o ty náklady jako spíše o unikátnost úzkorozchodné trati.

Frantisek
Host
Frantisek

A možnost prodloužení do Polska. Kdyby ta železnice fungovala, jak má, a nebyla pořád přiškrcována a potlačována, možná by se pak jevila v úplně jiném světle. Ano, zbytečné oblouky z doby výstavby jsou zrovna dost k prdu, pokud nejde jen o to svézt se vláčkem. No já se tam chystám už léta, ale protože nemám auto, je pro mě spojení po těch údajně jedině funkčních hlavních tratích použitelné jen tak, že tam někam vyrazím na celý týden, a možná ani to nepomůže… Takhle se likviduje železnice.

Frantisek
Host
Frantisek

A všude už jen spousta aut. Vážně by to bylo levnější? Rychlejší při tomto přístupu asi ano… Ono pokud na všechny vlaky uvalíte povinnosti jak pro VRT, tak se Vám to stejně splní – ale i s tím důsledkem. Bude to pak skutečný ráj na zemi! 🙂

Petr Novotný
Host
Petr Novotný

Ano, pánové od ČD z nábřeží se na to vybodli, ačkoliv o problému dlouho dopředu věděli. Nejspíše se jim nic nestane. Na druhou stranu toto specifikum by v pohodě mohlo mít i nějaké řešení. Jen je zajímavé, že jejich předpis D1 je závazný pro všechny a Správa železnic si ho vykládá podle situace tak, aby to bylo pro ně levnější… viz Planá u M.L. a pod…

Brumla
Host
Brumla

Pánové u nábřeží se na to vysrali, zítra přemisťují různé vozidla sem s tam a přehazují vysílačky sem a tam, však bylo přeci málo času jenom pět let. Ale su

jal
Host
jal

Předpis je třeba dodržet a ještě zpřísnit. Stejně je třeba postupovat i v případě Karlových Varů a tratě na Dianu , pražský Petřín atd. Nechápu, jak se tam ty vlaky, proti sobě jezdící, bez toho doteď obešly .
Zajímavé bude, až v sezóně bude chtít na Osoblažce vyjet pára SZD. To bude článek. 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A teď co v Olomouci, kde tramvaje kříží provozovanou regionální dráhu? Což by mohlo být do budocna řešení. Vyppírovat změnu na dráhu tramvajovou nebo na vlečku s přepravou osob.

David
Host
David

Nebude, jelikož historická vozidla mají výjimku.

Josef
Host
Josef

„Mimo sezonu tam jezdí pouze jeden vlak tam a zpět“ A no to přišel kdo? Celoročně jezdí na Osoblažce v pracovní dny pět párů, v sobotu čtyři,v neděli tři páry vlaků.

Cyril
Host
Cyril

Asi mysleli jednu soupravu

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jako myslíte, že ta lokomotiva se srazí sama se sebou, když vlivem zpoždění se sama naklonuje a v čase pravidelného odjezdu vyjede znovu sama proti sobě?
V zimním období všechny obraty zajišťuje jedna lokomotiva pendlující neustále tam a zpět.

Patriot
Host
Patriot

Kde jsou ty časy , když tady byly 4 túčka. A šlo to i bez vejmyslů. Dneska skrze dršgrešle v Praze tady jezdí jen jedno a ještě musí mit vysílačku

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Ten komplex z Prahy je u vás veliký… Ale ruku na srdce, plno věcí máte ve svých rukou a stejně nefungují… Namátkou třeba letiště…

Jouda
Host
Jouda

…… A to si systém neumí poradit s jednou vysílačkou a jednou lokomotivou…. A co by se teprve dělo jak lousknutím prstů v den, kdyby se plně mělo rozjet striktně ETCS!!! Tak ty vedlejší koleje můžete hned vytrhat a hodit tam asfalt! Aspoň je vidět, s čím si nebezpečně zahráváme!

Jan Miksa
Host
Jan Miksa

ETCS je jenom pro tratě s rychlostí nad 100 km/h. Tolik se tam nikdy jezdit nebude. Nejsme ve Švýcarsku.

Frantisek
Host
Frantisek

Tolik se snad v malých obloucích ani ve Švýcarsku nejezdí. 🙂 Ale udržují to tam tak, aby to bylo použitelné, ne aby se mohli chlubit, kolik za to dali a co všechno zbytečného to umí. V tom bude ten rozdíl.