Olomouc otevírá novou tramvajovou halu, depo z konce 19. století už nestačí

Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.cz

Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek.

Olomoucký dopravní podnik ve čtvrtek slavnostním přestříháváním pásky otevírá novou „halu odstavů Jeremenkova“. Zkušební provoz haly se zahájil už 1. července výpravou třech kurzů linky 3. V plném režimu hala funguje od prvního září.

Areál odstavného kolejiště dopravní podnik postavil v prostoru mezi hlavním nádražím a smyčkou na Fibichově ulici v městské části Hodolany.

Sloužit bude k odstavování vozů linky 3 a 5 v době mimo špičku. Hala je také vybavena technikou pro kontroly a drobný servis. Bude sloužit do doby výstavby většího areálu.

K vybudování nového depa vedl především nedostatek manipulačního prostoru, který ztěžoval výpravu tramvají do provozu. Stávající depo z roku 1899 na Koželužské ulici je nyní už přeplněné, což si vynutilo odstavování tramvají mimo vozovnu.

DPMO navíc plánuje navýšit počet tramvají, které bude potřebovat pro prodloužení tramvajové trati na Nové Sady.

Odstavené tramvaje DPMO mimo vozovnu na ul. Koželužská, Olomouc. Zdroj: DPMO

Odstavené tramvaje DPMO mimo vozovnu na ul. Koželužská, Olomouc. Zdroj: DPMO

Vozovna je na stávající tramvajovou trať napojena vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu je umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ze směru od Hodolan.

V hale o délce 105 metrů jsou tři koleje, na kterých lze odstavit až devět dvouvozových tramvajových souprav.

Olomouc uvedla do provozu novou halu odstavů. Nyní vozovnu ukáže veřejnosti

Součástí areálu odstavů je výpravna tramvají, kde se nachází zázemí pro řidiče a pracoviště dispečera. V objektu je i technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které dohlíží na provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.

Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek. Původně DPMO počítal s částkou ve výši 150 milionů, vítězovi tendru OHL ŽS nakonec město zaplatí 279 095 958 Kč bez DPH.

Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů Jeremenkova. Zdroj: DPMOHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova, velín. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czTepelná čerpadla vzduch-voda v areálu odstavů. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czAreál haly odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czJízda na slavnostní otevření haly odstavů Jeremenkova, historický vůz ev. č. 223. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czModel haly odstavů Jeremenkova. Zdroj: DPMOHala odstavů Jeremenkova Olomouc,. lokalita. Zdroj: DPMORozvoj tramvajové trati v Olomouci. Foto: DPMO
Tagy depo Dopravní podnik města Olomouce DPMO hala odstavů Hala odstavů Jeremenkova MHD Olomouc
16 komentářů