Olomouc otevírá novou tramvajovou halu, depo z konce 19. století už nestačí
Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.cz
Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek.
Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek.
„Součástí areálu odstavů je výpravna tramvají, kde se nachází zázemí pro řidiče a pracoviště dispečera.“
Oprava. Nejedná se o pracoviště dispečera,
ale o pracoviště výpravčího odstavů 😉
Novou vozovnu by potřebovalo hlavně Brno
V generelu dopravy jsou navržené tři.
První je Líšeň, a to na prodloužení trati od Stránské Skály na Holzovu. Zřejmě to bude vozovna pro historické vozy v areálu muzea.
Druhá vozovna mají být Bosonohy, poblíž smyčky Starý Lískovec.
Třetí vozovna pak Přízřenice, na nové trati od Dolního nádraží přes Heršpice do Modřic.
Líšeň by měl být jen odstav. Ale tuším to bylo spojený s přesunem vozidel TMB do krpole, což padlo.
Pisárky
… jsou po reko, mají novou halu na mytí šalin a v nové smyčce přibývá betonářská výztuž v bednění.
Nejsem z oboru stavebnictví, ale překvapilo mě, že se cena „plechové“ haly s kolejištěm a příslušenstvím dostala na dvojnásobnou částku oproti plánu? Plány byly jak staré?
Projekt je starý 10 let a postupně se zvětšoval rozsah a předělával se.
Dovolím si upřesnit, že z konce 19. století je jen původní vozovna, odstavné kolejiště Rubik je ze začátku 80. let 20. století. Nicméně se taky stavělo až ve chvíli, kdy už se tramvaje odstavovaly všude možně a vyřazené vozy se odtahovaly, kam se jen dalo (třeba 1.prototyp T2 odstavený na kusé koleji bývalé tratě k letišti, kde ho postupně zdemolovali opilí okupanti).
„“… Sloužit bude k odstavování vozů linky 3 a 5 v době mimo špičku. Hala je také vybavena technikou pro kontroly a drobný servis. Bude sloužit do doby výstavby většího areálu. …““ – si snad dělají srandu, protože nová vozovna sotva může být ve výhodnější poloze než ta dosavadní uprostřed města, a tedy i u středu sítě tramvajových tratí ve městě, takže tento odstav naopak naroste svého významu při realizaci nové vozovny větším ušetřením ujetých kilometrů proti schování v ní vozů ať již mimo dopravní špičku (poledne) během dne i pro schování vozidel z posledních spojů k nádraží / prvních… Číst vice »
Nová vozovna ano, ale né v místě kde má mít krajské město zázemí občané vybavenosti, depo mohlo být v Neředíně, nebo kdekoliv mimo, turnusové potřebě je jedno kde linka začíná/končí. V tomto prostoru chybí zázemí parkovacího domu, parkoviště apod. Proč obyvatelé Kolína a okolí v přednádražním prostoru mohou za 24 hodinové parkování platit 20 Kč a dále použít veřejné dopravy ? Ať mi někdo neříká, že podzemní parkování za 200 Kč je odpovídající. Né depo či jiná fabrika v těchto prostorech nemá co dělat. Je to staly problém Olomouce. Za komunistů se místo autobusové nádraží postaví drážní Poliklinika. Dnes tramvajové… Číst vice »
Super zpráva, hlavně aby to místní politici nevzali tak, že teď je všechno v pořádku a příštích 50 let se zase nemusí nic dělat.
Linky 3 a 5 mají jen celodenní kursy. Jedině 6 je špičková a ta nadále v sedle zatahuje do staré vozovny. K odstavu se výhybky postavily tak, aby se dal použít ze všech směrů a pak se tam odstavují jen obousměrné soupravy ze směru jednoho…
Jeden podnik postaví odstav pro 18 sólo tramvají, druhý za téměř totožnou částku prodá své ústřední dílny 🙂
Víc než 50 tramvají stejně Olomouc nepořebuje
Je hezké, že zdopravy.cz přibývají noví spolupracovníci. 🙂 Budeme se těšit na další články.