Olomouc otevírá novou tramvajovou halu, depo z konce 19. století už nestačí

Hala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.czHala odstavů DPMO Jeremenkova. Foto: Lucie Trávníčková / Zdopravy.cz

Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

„Součástí areálu odstavů je výpravna tramvají, kde se nachází zázemí pro řidiče a pracoviště dispečera.“

Oprava. Nejedná se o pracoviště dispečera,
ale o pracoviště výpravčího odstavů 😉

Tomáš

Novou vozovnu by potřebovalo hlavně Brno

Pavel P

V generelu dopravy jsou navržené tři.
První je Líšeň, a to na prodloužení trati od Stránské Skály na Holzovu. Zřejmě to bude vozovna pro historické vozy v areálu muzea.
Druhá vozovna mají být Bosonohy, poblíž smyčky Starý Lískovec.
Třetí vozovna pak Přízřenice, na nové trati od Dolního nádraží přes Heršpice do Modřic.

PvvS

Líšeň by měl být jen odstav. Ale tuším to bylo spojený s přesunem vozidel TMB do krpole, což padlo.

PeS

Pisárky

Jiří Kocurek

… jsou po reko, mají novou halu na mytí šalin a v nové smyčce přibývá betonářská výztuž v bednění.

bipe

Nejsem z oboru stavebnictví, ale překvapilo mě, že se cena „plechové“ haly s kolejištěm a příslušenstvím dostala na dvojnásobnou částku oproti plánu? Plány byly jak staré?

smasska

Projekt je starý 10 let a postupně se zvětšoval rozsah a předělával se.

Šejdr

Dovolím si upřesnit, že z konce 19. století je jen původní vozovna, odstavné kolejiště Rubik je ze začátku 80. let 20. století. Nicméně se taky stavělo až ve chvíli, kdy už se tramvaje odstavovaly všude možně a vyřazené vozy se odtahovaly, kam se jen dalo (třeba 1.prototyp T2 odstavený na kusé koleji bývalé tratě k letišti, kde ho postupně zdemolovali opilí okupanti).

milan

„“… Sloužit bude k odstavování vozů linky 3 a 5 v době mimo špičku. Hala je také vybavena technikou pro kontroly a drobný servis. Bude sloužit do doby výstavby většího areálu. …““ – si snad dělají srandu, protože nová vozovna sotva může být ve výhodnější poloze než ta dosavadní uprostřed města, a tedy i u středu sítě tramvajových tratí ve městě, takže tento odstav naopak naroste svého významu při realizaci nové vozovny větším ušetřením ujetých kilometrů proti schování v ní vozů ať již mimo dopravní špičku (poledne) během dne i pro schování vozidel z posledních spojů k nádraží / prvních… Číst vice »

Jevík

Nová vozovna ano, ale né v místě kde má mít krajské město zázemí občané vybavenosti, depo mohlo být v Neředíně, nebo kdekoliv mimo, turnusové potřebě je jedno kde linka začíná/končí. V tomto prostoru chybí zázemí parkovacího domu, parkoviště apod. Proč obyvatelé Kolína a okolí v přednádražním prostoru mohou za 24 hodinové parkování platit 20 Kč a dále použít veřejné dopravy ? Ať mi někdo neříká, že podzemní parkování za 200 Kč je odpovídající. Né depo či jiná fabrika v těchto prostorech nemá co dělat. Je to staly problém Olomouce. Za komunistů se místo autobusové nádraží postaví drážní Poliklinika. Dnes tramvajové… Číst vice »

Lumiere

Super zpráva, hlavně aby to místní politici nevzali tak, že teď je všechno v pořádku a příštích 50 let se zase nemusí nic dělat.

jva

Linky 3 a 5 mají jen celodenní kursy. Jedině 6 je špičková a ta nadále v sedle zatahuje do staré vozovny. K odstavu se výhybky postavily tak, aby se dal použít ze všech směrů a pak se tam odstavují jen obousměrné soupravy ze směru jednoho…

Poskok

Jeden podnik postaví odstav pro 18 sólo tramvají, druhý za téměř totožnou částku prodá své ústřední dílny 🙂

Tomáš

Víc než 50 tramvají stejně Olomouc nepořebuje

Michal M

Je hezké, že zdopravy.cz přibývají noví spolupracovníci. 🙂 Budeme se těšit na další články.