Olomouc – Králíky, Bohumín – Vsetín. Leo Express chystá nové komerční linky
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
/AKTUALIZOVÁNO 9:50 o další informace a vyjádření firmy/ Společnost Leo Express chce s prosincovou změnou jízdního řádu kromě nového spojení
Stačí, když budou jezdit podle jízdního řádu. Myslel jsem, že zpoždění je doménou ČD (času dost), ale opak je pravdou. Ten den jsem jel z Chebu do Nového Jičína. Západní expres ČD pohodlný, jel na čas. Zato LE z Prahy 40 minut zpoždění a díky tomu jsem přijel do N. Jičína o 2 hodiny déle.
Ono ty plány LEO Expressu je vždy nutno brát s rezervou. Takto to vypadalo před rokem. https://zdopravy.cz/berlin-viden-bratislava-krakov-vratislav-leo-express-oznamil-velke-plany-na-vlakovou-expanzi-7930/
nebude mět v králíkách a vsetíně leo nějaký zázemí? Třeba wc, voda, uklízení atd.?
Měl byste zájem o práci na záchodě a v úklidu?
ano, já si myslím, že 30tkč měsíčně je na 40hod za týden rozumná částka.
Už máte podepsanou smlouvu a vyfasovanej kýbl s hadrem.
Velice bych uvítal, kdyby jezdil i v patek z Prahy nebo Olomouce, kdy jede nejvíce studentů ze školy a vlaky jsou přeplněné. Opravdu zde chybí i přímé spojení s Ostravou přes Frýdek. Dále by pak mohl jet i přes Bylnici do Brna. Určitě by o toto spojení Ostrava – Vsetín – Brno byl velký zájem. Stačilo by koupit dieslovou lokomotivu a jet s ní pouze tam kde není el.vedení pokud by Leo express tento problém nevyřešil jako arriva. Viz Praha – Nitra.
A proš si tu dízlovou lokomotivu nekoupíte a nejezdíte v pátek přes tu Bylnici do Brna?Určitě by o to byl podle Vás velký zájem 🙂
Čeho s Ostravou přes Frýdek? Prahy? Vsetína?
myslím si, že o takovou linku by byl fakt sakra velký zájem. Nač jet z Ostravy do Brna za 2 hodiny, když tam můžu dojet přes Bylnici za pět 😀
Zajímavé jsou i další plánované destinace pro zastavení vlaků Praha Vsetín.
A to Přelouč, Pardubice Pardubičky či Brandýs nad Orlicí…
Předpokládám, že tyto zastávky jsou ohlášeny kvůli jiným vlakům, resp. kvůli jiné lince tohoto dopravce 😉
Domnívám se, že do „Králíků“ nikdy tento dopravce zajíždět nebude. To městečko, kam by měl tento dopravce od nového grafikonu zajíždět, se totiž jmenuje Králíky, tudíž do Králík.
podle čeho? Podle německého jména nebo podle obyvatel. Prošel jsem web a vždy píší cesta do králíků nebo navštívil jsem králíky atd.
No, ten vlak Olomouc – Králíky mi přijde jako hodně zvláštní pokus vzhledem k tomu, že linka Olomouc – Hanušovice je obsluhována rychlíky a Hanušovice – Králíky vozily v podstatě vzduch, který nikdo nechtěl platit a tak se doprava v tomto úseku smrskla téměř na nic. Ale jako úspěch mu přeju (každý vlak navíc je dobrý), nicméně ho neočekávám.
6:56 jede o víkendu z OL do Hanušovic (dále Jeseník) spěšňák + 1 pár zpět. Ne vše jsou rychlíky.
Abych řekl pravdu, úplně Vám teď nerozumím. z OL do Hanušovic jezdí vlaky (o víkendu) v 6:56, 7:56, 8:56 a pak co dvě hodiny (s výjimkou jedné díry). Tento vlak by mohl maximálně zaujmout turisty na trase Olomouc (Zábřeh) – Malá Morava / Dolní Morava. Opačný spoj by tedy ještě mohl zaujmout dojíždějící studenty z okolí Králíků, to je pravda.
Já bych se rozhodně nebál aspoň pokusu o to, jak to dopadne teď – doba se dost změnila a domnívám se, že hlavně v zimě oblast pod Králickým Sněžníkem už asi skutečně začíná dost úspěšně konkurovat oblasti Ramzová a okolí: Moravané jsou zvyklí jezdit vlakem mnohem víc než obyvatelé Čech, a kdyby si železniční dopravce zajistil dobré navazující autobusové spojení od vlaku a zpět k vlaku jako „bonus“ k jízdence na vlak (třeba z Červeného Potoka a samozřejmě zdarma), tak by to minimálně v sezónách vůbec nemusel být „propadák“ – jen je škoda, že ještě nikdo nedokázal prosadit vybudování nové… Číst vice »
Kdysi jsem byl zaměstnaný ve firmě v roce 2008 a přicházely potíže s odbytem, marketing dostal za úkol vytvářet o firmě informace jak se skvěle daří a jak se budou rozšiřovat pobočky. Prostě aby se o firmě psalo v pozitivním smyslu a zákazníci se nebály nakupovat. Pokud si ale člověk dal ty zprávy dohromady vedle sebe, tak každý musel dojít k závěru, že je to vycucané z prstu. Tady mám z toho stejný pocit…
Omlouvám se za sloh první věty, po vymazání jména firmy je k pousmání.
Kdyby ten Vsetín Ostrava raději jezdil přes Kopřivnici udělá líp navíc tohle spojení neexistuje a je to na 3 prestupy
Doufám, že časem bude i aerolinka…
Jsou jen dvě možnosti: buď Leoš koupí Fischera, nebo Fischer Leoše. 😀
Není to tak dávno, co Leoš vyhrožoval na ČT24, že do 5 let koupí celé ČD. 😀
Přímé rychlé vlakové spojení mezi Valašskem na Ostravskem je jedno z těch, které v rámci obsluhy části Moravy chybí. Přestupy v Hranicích zůstávají stále mizerné a trať přes Frydek stále pomalá, proto záměr LEOše vítám, věřím, že bude úspěšný. Prodloužit tak krajskou linku z Bylnice do Rožnova a ve VM rozpojit a část poslat směrem Hranice a Bohumín by bylo super 🙂
Pokud se nemýlím, před (asi už dost mnoha) roky jezdíval v neděli večer i nějaký přímý (zrychlený) vlak ze Vsetína někam na Ostravsko – a byl to snad obrat vozebních náležitostí od nějakého sobotního dopoledního „výletnického“ vlaku opačného směru. Ale na detaily už si samozřejmě nevzpomínám a nechce se mi to hledat – odhaduji, že to mohlo být před možná už víc než 20 roky.
Z uvedeného tedy vyplývá, že spoje do Starého Města v současném rozsahu 2 páry denně nově zmrsknou jen na 1 pár a výhradně o víkendech?
Důvodem je snad změna napájení v Říkovicích? Kdy to bude?
Ne, to je další spoj navíc.
Poslední zoufalé výkřiky…
LE prý chce taky nově na komerční riziko jezdit Čejč – Klobouky
Nic proti přínosu soukromníků. Ale jak patrno, jeden dopravce přeci jen zahraje více muziky pro cestující. Kdyby LE nezískal provoz v regionálce, asi by mu nějaký Ústí nad Orlicí bylo volný.
Na druhou stranu, nápad na víkendovou linku Olomouc – Králíky bez přestupu mi nepřijde rozhodně nezajímavý a je otázkou, proč se třeba Pardubický a Olomoucký kraj dávno na takovém spoji nedomluvily.
Páč tyto dva kraje se nejsou pořádně schopné domluvit ani na provozu „přeshraničních“ spojů mezi sebou kdekoliv jinde. Např. Právě provoz do Štítů, či nucené přestupy ve Dzbelu, apod.
No na druhou stranu mi přijde, že osobáky mezi Zábřehem a Třebovou fungují bez problémů, možná díky tomu, že se tam pár cestujících najde.
Myslím, že neježdění do Štítů není způsobeno neschopností se domluvit, ale neochotou OL kraje platit zbytečný vzduchovozič…
A proč by jako měl OL kraj platit kilometry ujeté mimo svoji katastrální hranici namísto PCE kraje?
Podle mě LE řeší otázku, kde bude udržovat své motoráky nasazované ve Zlínském a Pardubickém kraji a tak si pojišťuje možnost, jak je dostat do míst, kde by ta údržba možná byla (Olomouc, Bohumín).
Přesně tak.Místo soupravových jízd komerční spoje do depa.
Vím jaká byla slušná obsazenost R vlaků Praha-Jeseník (Plzeň-Jeseník)….. lidé, jedoucí do lázní vždy spokojeni (starší lidé, často po operaci, v Praze nastoupili v doprovodu rodiny a cílové destinaci je čekal zřízenec léčebného zařízení). Pátek až Neděle to byl vůbec slušně obsazený vlak. Místo 4 vozů jezdilo kolikrát i 6 a z Týniště nad Orlicí do Prahy i 10. Jenže pak se rozdělili kraje a začal útlum. Za pana Štěpána (ČD) /Kortyš (Pce Kraj doprava) se najednou platit nechtělo, i když Středočeský, Hradecký a Olomoucký kraj o to stál. Pardubický kraj zrušil vlaky a zavedl bus dopravu Žamberk – Hanušovice,… Číst vice »
Jen oprava: pan náměstek Kortyš je ve funkci od roku 2016. Takže ve druhém odstavci má být Tichý, nikoliv Kortyš.
První odstavec popisuje stav v roce 1965 nebo 1975, nebo jak je to myšlené?
Ten rychlík „Klidná síla“ měl průměrnou rychlost snad 40 km/h, to je lepší jet s přestupem v Zábřehu, ne? Z Hradce jezdí do jeseníku i nadále mnohem rychlejší autobus.
Hodně nepřesný a neúplný popis vývoje situace – zcela vynechávající m.j. třeba původní zhoubný vliv arogantních „reformátorů dopravy“ z OREDO, následné dopady „protireformačních“ aktivit Jardy Duška, trucy „modroptáčnických“ politiků a úředníků olomouckého KÚ (nez)odpovědných za dopravu, atd. …
Firma Leo Expres dále chystá nové letní komerční spojení Ledečko – Ledečky s povinným zájezdem do Rožďalovic a také víkendovou relaci Bahno – Hnojník. Jaká vozidla na tyto spoje nasadí, firma tají. Ovšem důvěryhodné zdroje nám prozradily, že by mělo jít o stroje SA 105 od firmy ZNTK Poznaň. 😁
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/ZNTK_Poznań_Regio_Tramp
Ano, hodně si od toho slibují, má tam prý být ještě pak dál návazný autobus směr Sovolusky. Poveze to ale Stadler, zpracovává se zrovna projekt elektrifikace (LE zaplatí z vlastních zdrojů), favorizovaným dodavatelem stavby je prozatím Paštika Electric a.s.
🚃🚋🚃 nebo Dřevolíno. 😁
Pánové, trošičku Vás poopravím. Jakožto aktivní odborář Deutsche Bahn, velmi pečlivě sleduji nekalou konkurenci, ve dne, v noci. Takže dle deníku Die Schweine Zeitung připravuje Leo Express, v Německu známý provozem Retro – Social expresu ze Stuttgartu do Berlína, neobvyklý obchod. Jelikož mu banky nechtějí půjčovat na slibotechnické projekty, tak se rozhodl konečně pořídit vlaky do svého vlastnictví. A to za hotové mary, na dřevo. Projekt sdílení koloběžek, kalhotek, ponožek a toaletního papíru něco málo vynesl. Neb cestující tento supr čupr komerční produkt považovali za charitu. V kopřivách Bahnof Röbel byly vyhrabány celé dva (2) kusy jednotek Ferkeltaxi z VEB… Číst vice »
Nebyl to náhodou dení Die Shweine-Rhein Zeitung?
😀😁😂🤣. Už dlouho jsem se takhle nepobavil. Jo vlastně včera mně takto dostal pan redaktor. A Jutta Muschi i vy kujóne. 😁😁
v tym tlumačově ty jména neznám.
To nevadí, Péťo.
Děkuji za mínusy od kinderšotomafiánu natěšených na focení černozlatých vlaků u Krumvíře.
made my day 😀
aktuálně to vypadá na soupravu kocour + 010, kocour bude úplně celý zlatý a přívěšák zase celý černý (i když flixbus pro jeho 4 sedačky původně trval na tom, že aspoň střecha musí být zelená)
S čim by chtěli jezdit na tu Ukrajinu? Nakokoupí vozy s automatickou změnou rozchodu? Nebo jen protáhnou linku z Košic do Čopu? Těšim se na další články po uzávěrce.
Máte na text k plánům na Ukrajinu odkaz, kde je vše vysvětleno.
Kdy budou ty jejich nový jednotky?
Hlavně, že se o nich mluví.
To jsem se po ránu zase pobavil. Vím, že papír snese hodně, ale takovéhle projekty, to je už opravdu science fiction….
No, uvidíme s čím přijdou dál 🤣
Pán Sůra, akú vypovednú hodnotu majú Vaše informácie? Pred nejakým časom ste písali, že LE predávajú FLIRTy a dnes už píšete, že budú s nimi jazdiť do Wroclavi, Vsetína a keď si dáte ešte šluka, tak predbehnú aj Elona Muska ceste na Mars.
Psal jsem, že České dráhy mají zájem o jejich Flirty, nikoliv, že je už LE prodává. Za touto informací si stojíme, ostatně ČD nijak tuto zprávu nedementovaly. Tato zpráva vychází z materiálu, který firma poslala na ÚPDI, tedy je veřejně ověřitelná. Mimochodem, v textu nikde není uvedeno, že budou jezdit tyto trasy s Flirty. Zapomínáte, že firma má současně objednané vlaky v Číně. Hezký den.
Jenže vlaky z Číny nejsou schváleny pro provoz v ČR ani EU, a pokud nebudou složeny z dílů, které v EU mají homologaci, tak to bude docela běh na dlouhou trať, než se schválí.
už se to tady probíralo, jestli čd nedostanou výpalný tak čínský soupravy nepustí na okruh a článek o čd bude v zisku asi něco vypovídá, že budou schváleny.
On je ten článek o ČD? Nebo si zase jen potřebujete odplivnout.
vy nevíte, že zkušební okruh je v rukách čd a musí se mu platit a ještě kdybyste četl článek, tak se dozvíte, že český dráhy…jo, ale vy nevíte nebo neznáte tu jejich zkratku čd, normálně jste mně dostal, nejste guma?
Ještě jednou pro ty mdlého rozumu. Tento článek se týká plánů fy Leo Expres a ne čí je železniční okruh kolem Sokolče. Ovšem vaše zakomplexovanost modrou dráhou je očividná a tak vytáhněte modré gumy a režijky.
Jenže tady nejde jen o samotný soupravy, ale i o díly, proto měli Číňané zájem o plzeňskou Škodovku, aby měli firmu, která je v EU již schválena.
A rozhodně bych nemluvil o výpalným, jde normálně o platbu za zkoušku, tak jako jistě platí i jiní. To jen na Vás působí ČD jako hadr na býka.
PETER. R. – Často čtu vaše PŘÍSPĚVKY, hodně se občas divím, ale každý má právo na názor. Tentokrát však už nevím, či si děláte srandu, či to myslíte vážně? Ať už vlastní zkušební okruh kdokoliv, řeší se tam bezpečnost na železnici a výsledky musí být vždy dle zákona a pravidel.
Pokud si myslíte, že nějaké firmě, která má dnes VELMI slušné jméno (zkouší zde skoro všechny evropské zahraniční firmy), stojí za to podvádět a ztratit renomé, tak jste buď blázen nebo hlupák. Nechci vás urážet, však se to nehodí, ale občas si po sobě přečtěte váš příspěvek…..
jo a jak zkoušeli pendolína, tak to byla rychlovka, že? když nezjistili že háže faleš na čidla ložisek. Jenom berou peníze, ale nikde jsem nenašel článek, že něco zjistili.
Jenom berou peníze? Proto je okruh v Cerhenicích považován za jeden z nejlepších na světě, pochybuji, že by si toto označení vysloužil, kdyby zkoušky nebyly prováděny řádně. Ale chápu pro člověka, který z duše nenávidí ČD to je nepřijatelný fakt.
Jednoznačný případ pro doktora Chocholouška.
joo jak u stk, kde něco přehlídnou, tam mají dobrý renomé a o zákazníky nemají nouzi, nevím jestli blázen nebo hlupák, nechci vás urážet, ale víte vůbec jak to v dopravě chodí? Občas si to po sobě přečti a podívej se jak to chodí u nás.
Já bych na slovenské příspěvky vůbec nereagoval 🙂
Proč, třeba je to někdo od zemka?
Něco se psát musí, aby byla návštěvnost 🙂 K úplné informovanosti v dnešním článku chybí právě odkaz na možný prodej flirtů (např. BBC to tak dělá). Ještě jednu nedokonalost si p. Sůra dovolil – v reakci píše, že ČD zájem o flirty nedementovaly, ale o potvrzení/dementování ze strany LEO už se nezmiňuje. Vše je v neodkazovaném článku.
Díky za upozornění, doplněno. Leo Express pouze uvedl, že nebude komentovat spekulace. Nikde neřekl, že to není pravda:-)
DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ (gramatická chyba), DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ (v článku špatně uvedené souvisloti), DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ …
Jojo, hlavně rychle vyplodit jakýkoliv článek na jakékoliv téma – hlavně aby něco bylo. Žurnalistika na úrovni tykve a bublajícího bláta. I článkům v Blesku či Aha! se dá věřit víc, než co si člověk přečte tady. Jeden týden takhle, druhý týden hned všechno vyvracíte. Předpokládám, že příští týden tady budete psát o tom, že Jančura kupuje Leoše.
Hlavně, aby se něco napsalo …
Děkujeme za milá slova. Věřte si, čemu chcete, za svými texty si stojíme. Na rozdíl od Vás nejsme neomylní. Doplnění souvislosti do textu není oprava, jen tak mimochodem.
Petr: Regiojetu se budou jednotky od LE na trati Praha – Děčín, aby propojil linky z Brna a Ostravy s osobáky v Ústeckém kraji.-)
Proč by Jančura kupoval Leoše? 🙂