Pardubický kraj objedná vlaky u ČD a Leo Expressu, schválili zastupitelé

Motorový vůz 841 Českých drah v zastávce Pustá Kamenice. Foto: České dráhyMotorový vůz 841 Českých drah v zastávce Pustá Kamenice. Foto: České dráhy

Společnost Leo Express se výrazně přiblížila  prvnímu kontraktu na provoz vlaků za krajské peníze. Zastupitelé Pardubického kraje dnes schválili plán

Společnost Leo Express se výrazně přiblížila  prvnímu kontraktu na provoz vlaků za krajské peníze. Zastupitelé Pardubického kraje dnes schválili plán kraje jednat o provozu na tratích Ústí nad Orlicí – Štíty a z Dolní Lipky do Hanušovic jen se společností Leo Express Tenders. Většinu vlaků v kraji mají podle usnesení zastupitelů zajistit dalších deset let České dráhy.

„Zastupitelstvo schválilo postup přímého zadání dvěma železničním dopravcům,“ řekl mluvčí kraje Dominik Barták.

Takový postup zvolila už na začátku měsíce Rada Pardubického kraje. Dnešní rozhodnutí znamená, že o desetileté smlouvě na provoz budou jednat pouze s těmito dopravci. K jaké ceně dospějí zatím není jasné. „Po dlouhých a často velmi náročných jednáních jsme se nakonec rozhodli pro model, kdy valnou většinu výkonu budou zajišťovat České dráhy jako tradiční dopravce, a k tomu využijeme nabídku společnosti Leo Express Tenders na zajištění provozu na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji,“ řekl na začátku prosince hejtman Martin Netolický.

Leo Express má do Pardubického kraje nasadit pět vozidel Alstom Lint, jeden bude záložní. O víkendech mají jezdit ještě spěšné vlaky z Pardubic do Vratislavi, na ně použijí jednotky Stadler Flirt. „Oproti současnému stavu dojde k odstranění přestupů v Lichkově, takže bude po celý den zajištěno přímé spojení z Ústí nad Orlicí do Králík (resp. Moravského Karlova) bez přestupu.

Součástí nabídky je rovněž zajištění návazných autobusových spojů na Dolní Moravu,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Podle něj bude ve vlacích platit tarif IREDO a a národní tarif, až bude zaveden. Nízkopodlažní vozy budou klimatizované, budou mít zásuvky a USB konektory nebo připojení na wifi.

Pardubický kraj dosud objednává zhruba 4,8 milionu vlakokilometrů ročně. Většina z nich zůstane i nadále Českým drahám. „Součástí naší nabídky po roce 2019 jsou další investice do modernizace vozidel. Téměř 40 milionů korun budeme investovat například do dovybavení Regionov, RegioSpiderů a motorových vozů elektrickými zásuvkami, wifi připojením nebo informačními systémy,“ řekl náměstek generálního ředitele Českých drah Michal Štěpán. Podle něj dlouhodobá smlouva dál umožní modernizovat vozový park.

Tagy České dráhy LEO Express Pardubický kraj trať 024 Ústí nad Orlicí - Mlýnický Dvůr - Štíty trať 025 Dolní Lipka - Hanušovice
53 komentářů