Autobusy

Odboráři v Krodos Bus vyhlásili stávkovou pohotovost, dohodu o mzdách zrušil Zemek

Autobus Iveco Crossway společnosti Krodos Bus. Foto: Krodos Bus
Autobus Iveco Crossway společnosti Krodos Bus. Foto: Krodos Bus

Členové základní organizace Odborového svazu dopravy v autobusovém dopravci Krodos Kroměříž vyhlásili stávkovou pohotovost. Důvodem je postup majitele firmy Zdeňka Zemka.

O vyhlášení stávkové pohotovosti informovala Českomorovská komora odborových svazů na Twitteru. Předseda odborové organizace Miroslav Lipner vysvětluje vyhlášení tím, že předseda představenstva společnosti a majitel firmy Zdeněk Zemek nepodepsal dodatek kolektivní smlouvy, na kterém se odboráři dohodli s vedením firmy.

„Je nutné připomenout, jak je naše práce za současných podmínek náročná. Z důvodu nedostatku řidičů je provoz udržován za cenu spousty přesčasů a obětování soukromého a osobního života,“ uvedl Lipner.

Podle Lipnera došlo na konci ledna k dohodě s vedením na znění dodatku a jeho vzájemném odsouhlasení. Poté byl předán k podpisu předsedovi představenstva firmy. „Zdeněk Zemek se k dodatku vyjádřil záporným způsobem a dodatek nepodepsal,“ řekl Lipner.

Podle mediálního zástupce firmy Miroslava Slaného má firma podepsanou platnou kolektivní smlouvu až do příštího roku. „Během minulého roku se jednalo pouze o dodatku této kolektivní smlouvy, ve kterém řidiči vznášeli z našeho pohledu poměrně vysoké nároky, požadovali navýšení některých dílčích příplatků.  Proběhlo několik kol jednání, odboráři ale vyjednávali pouze s ředitelem společnosti. Předseda představenstva byl seznámen s požadavky odborářů až ve chvíli, kdy mu byl dodatek kolektivní smlouvy předložen k podpisu. S většinou věcí neměl problém, nicméně s některými dílčími požadavky odborářů bytostně nesouhlasil, protože byly velmi nadnesené. Proto dodatek kolektivní smlouvy nepodepsal. Proběhne tedy další kolo jednání odborářů přímo s předsedou představenstva a bude se hledat nějaký oboustranně přijatelný kompromis,“ dodal Slaný.

Krodos Bus zajišťuje hlavně dopravu ve Zlínském kraji.

(aktualizováno 16:47 o vyjádření Krodosu)

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
V.N.
Host
V.N.

Nějak tomu nerozumím. Ředitel firmy byl zmocněn majitelem , aby za něho jednal a vyjednával podmínky. Když něco vyjedná, tak to nepodepíše ? Proč jej poté zmocňoval a nevedl jednání sám ?

Martin.dilli
Host
Martin.dilli

Držím a palce a podporu, leč stávková pohotovost je pouze vztyčeným prstem jen z půli, sám se momentálně nadcházejíc ve stávkové pohotovosti vůči Pkp cargo international, kde jednatel taky nechápe to, co pro firmu vykonávají zamestnanci. Ono Polák se zrodil vždy s kalkulačkou v zadnici, tak snad se pod českou vlajkou lépe domluvíte. Úctu všem zúčastněným v dopravě

Generální mandatář
Host
Generální mandatář

Asi nemá ve firmě silné odbory. Za Jardy Duška by se toto nestalo.

FrantaM
Host
FrantaM

Tak kdyby platil nadstandardně lidi, tak dneska není miliardářem, že. To dá rozum 😀

Bob
Host
Bob

Stejně jako Babiš nebo Bakala. 🙂 Třeba by Zemek mohl po vzoru Babiše zaměstnat Mongoly, ti jsou ochotní pracovat i za minimální mzdu či méně a nestávkují.

Anonymus
Host
Anonymus

Minulý týden jsem četl, že Pražský dopravní podnik nabízí 50 tisíc řidičům! Hustý!

Botik
Host
Botik

Ono je taky fajn dodat, že je to částka zahrnující okolo 30-40 hodin přesčasů. Faktem ale je, že s nimi se opravdu na 50-52 tisíc v hrubém dostanete.

xyz
Host
xyz

Berte ohled i na to, že žít v Praze je dražší = i tamní výdělky musejí být vyšší.

Mirvald
Host
Mirvald

Bych toho Zemka poslal na školení k ČD, ČDC nebo SŽ(DC(. Tam ho poučí.

Zbyněk
Host
Zbyněk

Kde jste vzali, že je nedostatek řidičů? Řekl bych jak kde. Za 22tis hrubého je samozdřejmě řidičů nedostatek. Tak kdo by tu práci na směny, svátky, víkendy. Naopak, v Ústeckém kraji je řidičů přebytek, jelikož krajský dopravce vyplácí hrubou mzdu 35tis korun a musí zájemce odmítat. Tak ty lidi zaplaťe a nebudou takové problémy!

Botik
Host
Botik

Ve Zlínském kraji se u ČSAD vlastněných Zemkem většinou pohybovala mzda okolo 26-28 tisíc v čistém, řekl bych, že je to velmi srovnatelné s DSÚK. Je někdo, kdo by příp. tuto informaci vyvrátil jinou zkušeností?

V.N.
Host
V.N.

Tak a teď ještě tu o Budulínkovi.

petr766
Host
petr766

Zemek, hrobník Krodosu a vůbec veřejné autobusové dopravy ve Zlínském kraji (za dlouholeté podpory kraje dříve bohužel)

Supidio
Host
Supidio

Zato současné vedení kraje s neuznáváním jízdenek čd a vlastním tarifním paskvliem, s bordelem okolo Arrivy a podobně k hrobaření veřejné dopravy určitě nijak nepříspívá 🙂

Axel
Host
Axel

Tak ono bylo na čase s tím něco udělat. Cestujících čím dál víc ubývalo v regionální dopravě v ZLK.

Nevím jaký je „bordel“ kolem Arrivy, jezdím vagony s polepem Arrivy, tak by mě zajímal ten „bordel“..

Nevím jaký diskomfort Vám jako cestujícímu způsobují jízdenky Zlínského kraje.

Ohledně uznávání jízdenek ČD vs. vlastní jízdenky… přečtěte si loňské vyjádření hejtmana, že silně nedůvěřoval podkladům ČD z minulosti (=že patrně ČD švindlovali, tak aby od kraje dostali vyšší dotaci patrně na vnitrofiremní financování jíných aktivit, třebas tam kde ČD jezdí bez DPH).