Autobusy

Desetimiliardový tendr na autobusy ve Zlínském kraji. Ústup Zemka, nástup Transdevu

Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště
Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště

Obyvatele Zlínského kraje čeká od prosince letošního roku v řadě oblastí s velkou pravděpodobností střídání autobusového dopravce. V soutěži na dopravní obslužnost uspěli podle dnes podaných nabídek i dopravci, kteří dosud v kraji nejezdili.

V každé oblasti přišla alespoň jedna nabídka. Z cen, které firmy nabídly je patrné, že v některých oblastech dojde k výměně dopravce,“ potvrdil krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek. Detaily o jednotlivých nabídkách nechce kraj oficiálně zveřejnit až do vyhodnocení soutěže. Redakci Zdopravy.cz se podařilo získat od dopravců protokol z otvírání obálek.

Zřejmě největším překvapením je prohra dosud největší dopravní skupiny ve Zlínském kraji, firem společnosti ČSAD Invest Zdeňka Zemka. Ta nabídla nejnižší cenu jen na Kroměřížsku, Krodos Bus nabídl o dvacetník méně než Arriva. V ostatních oblastech Zemkovy firmy prohrály, včetně regionu Vsetínska, kde sídlí ČSAD Vsetín. Pro Zemkovy dopravní firmy tak může jít o druhou velkou ztrátu byznysu, firma tento týden prohrála dvě velké soutěže v Plzeňském kraji.

Kraj teď čeká hodnocení nabídek i vypořádání připomínek. Proti zadávací dokumentaci podala přes 50 stran námitek společnost BusLine jen hodinu před lhůtou pro podání nabídek, k ÚOHS podala stížnost také společnost Transdev. Ta přitom ve dvou oblastech míří k vítězství, spojila se s firmou TQM. Transdev loni ovládl většinu autobusové dopravy v Moravskoslezském kraji.

Zlínský kraj na rozdíl od jiných krajů v soutěži nepožaduje úplně nová vozidla, průměrné stáří musí být 6 let. Odhadovaná cena zakázky byla téměř 11 miliard korun. Podobně jako u vlaků se kraj rozhodl navýšit počty spojů o zhruba pět milionů kilometrů ročně, což je nárůst o pětinu. Změnou jízdních řádů má ale jezdit i tak méně autobusů, namísto 365 jich bude potřeba 344.

Nabídky dopravců pro jednotlivé oblasti (cena za kilometr)

Zlín
Arriva 38,01
ČSAD Vsetín 38,89

Uherské Hradiště
ČSAD Bus Uherské Hradiště 35,30

Kroměříž
Krodos Bus 37,89
Arriva 38,04
Vsetín

Vsetín
Transdev+TQM 34,97
ČSAD Vsetín 37,89
Arriva 37,92

Valašské Meziříčí
Transdev+TQM 35,50
ČSAD Vsetín 37,89

Valašské Klobouky
ČSAD Bus Uherské Hradiště 34,71
ČSAD Vsetín 37,89

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Pocital nekdy nekdo pomer pocet prepravenych osob/rok/vyse dotace?

petr766

Jak je to vlastně s ČSAD Uherské Hradiště – to je pořád samostatná (regionální) firma, nebo také už patří pod někoho jiného resp. spoluprace s nějakým dalším dopravcem? Je zajímavé, že zrovna jim nikdo „do zelí“ v rámci VŘ v podstatě v „domácí“ oblasti nelezl a stejně tak to vypadá, že oni nikam jinam.

petr766

A Housacar tam není vůbec předpokládám že ten už je víceméně začleněn jako pevná součást ČSAD Vsetín? Kdežto Krodos (zatím) na venek působí jako samostatný dopravce…

svojsin

ČSAD UH je samostatná firma, Krodos Bus patří do skupiny pana Zemka.

petr.r

housacar je zemkovo, krodos je zemkovo…jen na venek, ale já studuji ty nabídky cen a tuším, že dopravci to počítali i s vjezdem na autobusák a počítali i jaký dopravce bude jezdit vlakem a nevím jak to počítali, jaký měli model, třeba krodos zdražil a vlak i bez průkazky je levnější. Do brna lidi jezdí levnější arrivou, rj nebo flixbusem. Zemek tady musí skončit, že dost starostů si to přálo, nebot mu museli platit výpalný a když nezaplatili, tak autobus buď nestavěl nebo objížděl tu vesnici.

predseda

Zdrazil cely zlinsky kraj a krodos je i tak nejlevnejsi

Bdtax Fan

Teď ale tržby z jízdného poputují kraji. Takže zdražení/zlevnění oproti současnému stavu se špatně porovnává.

petr.r

a ještě nevíme, jak kraj dá strop za vjezd na autobusák a povolí brát lidi i nekomerční linky.

petr.r

třeba relace km-zl o deset korun, ale zase jedou o 20-25min déle, ftl který jede přes holešov je též za 45kč a ty ceníky potom nad 35km už jsou o deset kč dražší. Jak bude ids zlínského kraje, tak se to sjednotí a aji tak, vlakem jezdí čím více lidí, ale jestli nebudou jezdit sharkové, tak se uvidí.

Ludvík

ČSAD Uherské Hradiště je samostatná firma. Jejím působištěm je v podstatě stejnojmenný okres. Samozřejmě některé linky hranice okresu překračují. Jezdí do Zlína i do Brna. Má provozovny v Uherském Hradišti a Uherském Brodě. Obě provozovny mají vlastní zázemí, autobusy i řidiče. Celkem uvádějí 125 autobusů. ČSAD Uherské Hradiště se zabývá i nákladní dopravou. Doplněk tvoří další činnosti souvisejíci s dopravou – servis a opravy asi nepřekvapí, dále nabízejí celní služby a mají veřejnou benzínku i pro osobní auta. Větší část jejich dosavadního působiště spadá ve VŘ do souboru 2 – Uherské Hradiště. Malá část, kolem města Bojkovice, byla zařazena do… Číst vice »

Sedloň

Je prosím někde k dispozici přesnější rozložení oblastí a nejlépe plán jednotlivých linek?

Bdtax Fan

https://stavebnionline.cz/Profily/profil.asp?Typ=2&ID=113&IDZak=6573
Dodatečné informace č. 25 – přílohy – v zipu jsou soubory p18 až p28

Eva

Ahoj. Tyto jízdní řády jsou už zastaralé. Teď jsou zpracovány jinak. Na to odkaz nemáte, prosím?

Bdtax Fan

Víte ještě o nějakých novějších než ze září 2018? Ty ze září 2018 jsou totiž v těch dodatečných informacích 25. Nahoře na té stránce jsou skutečně zastaralé JŘ, podle kterých se VŘ vypisovalo někdy v r. 2016.

Eva

Děkuju za upřesnění 😊.
Teď v mobilu to sice neotevřu, ale doma se podívám.

Eva

Ano, našla jsem…😊 Děkuji moc

petr.r

na tohle jsme čekali tři roky a jedno je jistý, že tady je všechno zemkovo a jsem zvědav, jak nasolí cenu za vjezd na svoje autobusový nádraží který mu prodalo ods asi za 1kč . Tady ta cena je nižší, nebot výplaty jsou třetinový vůči česku.

petr766

Jinak kraj chtěl nějak řešit (dotovat?) spojení Zlína a regionu s Brnem či Olomoucí. Čili oblast, kde ČSAD Vsetín a spol. ztrácí cestující ve prospěch nedotovaných linek, kterým kraj nepovolil přepravu ani mezi městy v regionu, právě aby chránil ČSAD Vsetín (dřívější personální vazby se prostě nezapomínají, když dříve a asi stále na kraji dělají v dopravě zaměstnanci, co dřívě dělali u jednotlivých dopravců…). Takže z Brna se dostanu do Zlína za 1:30, ale např. z KM do Zlína musím povinně ČSAD Vsetín. A když zrovna nejede nějaký zbylý spoj od Brna, tak to trvá skoro hodinu ujet nějakých 35… Číst vice »

predseda

A proto kraj zruší všechny páteřní spoje. KM-BpH, KM-Brno, KM-Zlín

petr.r

a v novým grafikonu vlaků má to být taky ubytek tych přímých vlaků.

Bdtax Fan

Je to přesně naopak. Přímých vlaků ZL–KM v novém GVD přibude. Z dnešních 5 párů/den bude 8 párů/den.

petr766

Pamatuju se, jak se roky říkalo, že to „prostě nejde“ a jezdil jsem tenkrát z KM do ZL se dvěma přestupy. Naštěstí to aspoň většinou navazovalo, tak celková jízdní doba nebyla tak strašná. Pak jsme raději praktikovali spolujízdu a byl klid.

petr766

Btw chtělo by to ty vlaky natáhnout až na Kojetín a navázat na R8 Regiojetu.

petr.r

to je to, že o tym rozhoduje kraj a né lidi, i z postoupek a bezměrova by si to našlo cestující, momentálně jezdí vlakem levněji než autobusem s krodosáckou průkazkou. Znám dost lidí, co jezdí do barumu a ty si to chválí, akorát se neví, jestli tam zůstanou sharky.

petr.r

četl jste podrobně? kde není kladívko, tak dva páry vypadnou

Bdtax Fan

Odkud jste vzal tyto informace? Nic se neruší. Kdybyste si prošel dokumentaci k VŘ, tak zjistíte, že tyto linky byly vysoutěženy v rámci oblasti Zlín.

petr.r

já jsem to zevrubně, ale jak bylo řečeno hodinový takt se konat nebude a vyčetl jsem to, že se ruší spoje mimo kladívko a ty linka kroměříž -vizovice je soubor A, krežto kojetín-valmez a rožnov je D a na to jsou sharky, kdežto na ten soubor A nabídlo čd regionovy a to 9kusů.

Bdtax Fan

V tomto komentáři jsem měl na mysli autobusy, reagoval jsem na Předsedův komentář „A proto kraj zruší všechny páteřní spoje. KM-BpH, KM-Brno, KM-Zlín“. Na železnici jde o posílení přímých spojů skutečně jen v pracovní dny, o víkendech jsou s přestupy.

pavel

Bdtax Fan Kde jste četl, že se ruší páteřní spoje? Všechny autobusy které nyní jezdí Krodos na lince KM- Brno zůstanou i po roce 2019. Další vámi uváděné spoje tam jsou, ale možná o něco méně nestudoval jsem cšechny stránky.

predseda

ja jsem myslel autobusove spoje. projdete si podrobne co je v zadavaci dokumentaci

petr766

Budou teda rušit nebo ne? Jinak KM Brno v podstatě jde pouze o ty vesnice pro „couráky“, kdo jede do Brna, tak jede Arrivou nebo SA, případně těmi pár zbylými rychlejšími Vsetíny…

pavel

Kde jste byl na zrušení spojů jak píšete? Km -Brno Krodos úbytek 2 spoje. Dál se mě to nechtělo počítat, ale nějaké tam jsou. Úbytek a to téměř o 30 procent je na spoji Kroměříž -Litenčice v X

petr.r

km-zlín jezdí přímý vlaky, ale, že nemohou brát cestující RJ, flixbus je tuším dílem zemka

petr766

Ano, Zemek + kontakty na kraji. Není totiž důvod, aby Zemek brát mohl a ostatní ne…

petr766

On to Zemek vykasíruje na poplatcích za vjezd na nádraží…
Jinak ne že bych zrovna Vsetínu fandil, to ani omylem, ale že by konečně na kraji začal o dopravě po těch 20 ztracených letech někdo trochu přemýšlet? Nebo si mysleli, že to Vsetín má doma (když koupil Housu a Krodos) a nečekali, že někdo přijde s nižší cenou?

predseda

To si delas srandu s tim,ze na kraji zacal někdo premyslet? Nemate nikdo z vás vůbec potuchu co kraj na lidi chysta a kolik to bude stat zbytecne vyhozenych penez..

Bdtax Fan

Proč by nikdo neměl mít potuchu? Vždyť návrhy JŘ jsou veřejně k dispozici v zadání VŘ už od září. Kolik to bude stát peněz je teď díky tomuto článku veřejné také. Kraj „na lidi“ chystá konečně důstojný systém veřejné dopravy, který si prosperující region jako Zl. kraj zaslouží. Spíše by se měli stydět ti, kdo stagnaci VHD nechali zajít tak daleko.

petr766

Tak už 20 let se mluví o IDS, což by konečně mělo nějak fungovat? (poté, co si to Zemek pojistil nákupy). Mluvilo se o nějakých těch spojích mimo region (Brno, OL – za tím opět tuším jeho lobbing jak odstavit konkurenci). A další věci. Jinak si nedělám iluze o krajských úřednících už od doby, kdy kraj vznikl a na dopravu šel exČSAD manažer tenkrát z Krodosu atd. A to už je hodně dlouho a v podstatě jediným výstupem za x let bylo to, že se dá ve vlaku jet na jízdenku MHD Zlín…. plus něco s Napajedly. Jinak je dopraav… Číst vice »

petr766

Doufejme. V podstatě (i když chápu, že je to „mimo špičku“) spojení je kolikrát méně než 1x za hodinu a to fakt nestačí. Cesta ze ZOO do centra na bus/vlak s prodlevami trvá pomalu déle, než kdybych jel autem až do Brna 😉

Sedloň

Takže může nastat zase tristní situace, kdy ve zlíně budou dva autobusáky… Nepředpokládám, že dopravci počítají ve svých kalkulacích s penězi za vjezdy do nádraží. Zemek vlastní Zlín, Vsetín, Valašské Meziříčí, Kroměříž… Nemůžou města nádraží odkoupit!

Guest :)

Kupříkladu ve VM se plánuje v relativně brzké době vystavět nové AN poblíž vlakového (hned vedle OC Křižanova Pila) ale Vsetín je beznadějný

petr.r

ano a město valmez to bude stavět na vlastním, aby zamezil tomu vybírání poplatků a tím zdažováním autobusů, ve zlíně to město jak se bude budovat vlakáč taky řeší.

Michal

Vsetín bude stavět v rámci rekonstrukce nádraží taky autobusové stanoviště v jiné poloze, Zemek se do 4 let může se svým autobusákem jít klouzat (navíc mu nepatří pozemky, jen zařízení autobusáku)

petr.r

A za kolik? za stejnou cenu jak jim to ods prodala(darovalo)? Třeba zlín má poplatek za vjezd za 70kč a v případě dálkových linek je to za 120kč kdežto KM 55 a nerozlišuje RJ, FTL atd. když to vynásobíme počtem spojů, tak je to dobrý byznys.

predseda

zemek kromeriz nevlastni

petr.r

od kdy? Kroměříž ne, ale krodos je jeho a nesmí se to přejmenovat na vsetín z důvodu autobusů na dotaci, nádraží je krodos servis taky jeho a do toho je i čerpačka, kde dováží z rakouska naftu, zemek po zakoupení chtěl ušetřit a dovezl místo z rakousku tu svoji zelenou břečku a všechny autobusy stály. Jen dílna je tezas praha. Nákladní doprava před prodejem byla převedena včetně bystřice a holešova do vyškova-vydos.

Petr

Nic proti ,ale lepší podpořit Českou firmu.EU jen povinnými výběrovými řízeními chtěla docílit toho ,že se sem nacpou Německé firmy a odsají tučné zisky.Jakmile ovládnou trh ,tak přitvrdí.Bohužel čeští politici to nechápou,nebo chápou za tučné provize.

Axel

Dobrý den, nejlepší „podpora“ pro naše podnikatele je STABILNÍ a FÉROVÉ podnikatelské prostředí. Což rozhodně naše současná vláda vůbec nezná = funguje stylem „ode zdi ke zdi“. (dotace na vlaky pro seniory, snížení částky na lokálky, o strach podnikat v oblasti dodávek PHM, personální výměny v ČD/SŽDC….). P.S. Je fajn, že ČSAD Plzeň byla důkladně zkontrolovaná. Na druhé straně neopomíjet, že případnou škodu už uhradila. P.P.S. Já kdybych vybíral mezi českým podnikatelem a zahraničním, tak pokud by cizí byl lepší jen o trochu (cca do 5%), tak vezmu českého (pokud je stabilní). Příkald Zemka (=Galerie Joži Úprky, podpora fotbalistů, udržení… Číst vice »

Jiří

Kromě podvodů se solary a masná pokuta v Plzni za podvody s autobusy (vždy v řádu několika stovek milionů) se panu podnikateli zatrhl včas tipec s chystanym podvodem v Karlových Varech
díky změny po poslednoch podzimních volbách: ttp://karlovarky.cz/solarni-baroni-chteji-provozovat-alzbetiny-lazne/
Majetkové boje s dalším takovym podobným panem podnikatelem Vařilem v Semilech končilo slavným tasením koltů, pravý divoký východ.
A tady toto už asi nikdo nezjistí, jak to ve skutečnosti bylo:
https://www.czsk.net/svet/clanky/svet/rukojmirumun.html
Doufám, že takový typ českých podnikatelů z devadesátek se pomalu ale jistě odebírá do důchodu.

Axel

Dobrý den, je krátkozraké „odstrkovat“ tuzemské podnikatele jako Zemek (jehož „hříchy“ známe a také víme, že o část svého zdaněného zisku se nějak podělí s naším národem) se zahraničními podnikateli (jejichž „hříchy“ neznáme a jejichž často nezdaněný zisk jde obvykle do zahraničí, kde tento zisk – původem z ČR – přispívá k blahobytu v zahraničí). P.S. S tou solární elektrárnou – já si dovolím pochybovat, že šlo o nějaký velký podvod – tj. hřích tam byl, ale minimální, ale na vězení to vůbec nebylo, spíš na pokutu v jednotkách milionů. Srovnejte – pokud pro Zemka je spravedlivý trest 6 roků… Číst vice »

Jiří

Jestli nechápe ze zaslaného odkazu, kde je ten podvod schovaný, tak si zkuste představit, že máte byt v Praze, který váš nájemník celý zrekonstruuje, přičemž vy mu do toho nebudete kecat, jak ta rekonstrukce bude vypadat, pak jí zaplatíte a nájemník vám místo tržních 20 tis nájmu bude platit jen tisícovku. A podepišete tuto pro vás extra výhodnou smlouvu na 25 let bez možnosti změny. Za čtvrt století vám bude byt vrácen a vy můžete znovu rekonstruovat. To je cajk?
A pokud je mi známo, tak naopak český národ se složil na současné zisky pana Zemka:
http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2005082093

Axel

Dobrý den, pane Jiří, zdá se, že shoduje v tom co se stalo, ale máme odlišný názor jaký je přiměřený trest. Zemek tvrdí:“Na stavbě za více než miliardu korun zůstávaly drobné nedodělky za 30 tisíc korun.“ www * euro * cz/byznys/solarni-byznysmen-zemek-nechci-byt-obetnim-berankem-1388951. Já dodáváme, že např. ve stavebnictví je naprosto běžné, že dílo je dokončené i když vady (které nebrání užívání) jsou třebas v hodnotě 10% stavby. Stavební firma zaplatí nějakou tu smluvní pokutu, ale já jako zákazník nesmím blokovat úhradu kupní ceny (s výjimkou zádržného). Takže podle Vašich měřítek by naprostá většina stavbyvedoucích skončila ve vězení.

Jiří

Nejsem příznivcem konspirativních teorií a věřím v objektivitu českého soudnictví, a když krajský, vrchní, ústavní a nejvyšší soud řeknou, že to byl podvod, tak jakékoli argumenty obhajoby už mě moc neberou.

Axel

Dobrý den, máte pravdu, že onečné slovo má soud.

Přes výrok soudu nic nebrání, aby Zemek působil jako majitel (=nikoliv statutár) autobusové firmy, která nabízí své služby veřejnosti – není důvod tuto firmu předem vylučovat.

Pěkný den.

Jiří

Já jsem někde psal, že by se měl ze soutěží na autobusy vylučovat? Já jsem se s Vámi pustil jen do polemiky, že podnikatel Zemek protože znamená český kapitál, je pro veřejnou dopravu lepší. Já zastávám názor, že než služby alá ČSAD (dlouhodobě zkoušeno), to radši klidně zahraničního dopravce, který tu veřejnou službu kvalitně provede. Jen pro dobrý pocit, že z mého cestování veřejnou dopravou má profit český kontroverzní podnikatel, se nám spokojit se zhoršenou kvalitou té služby? Kdyby byla ta služba odváděna kvalitně, tak by Plzeň nedopadla jak dopadla. Na kraji jim určitě spadl velký kámen ze srdce, když… Číst vice »

Axel

Pěkný den, ve spousttě souhlasím. Jen upřesnění – Já psal, že když vybírám mezi českým a zahraničním podnikatelem, tak vyberu českého když je horší jen o trochu (=max o 5%). Zemek byl jen příklad. Spousta dalších českých podnikatelů, taky nejsou bez „hříchu“. A já nechci preferovat neznámého (ze zahraničí) před českým „hříšníkem“, protože pak blahobyt se dividendami atp. stěhuje od nás do zahraničí

petr.r

ježíši kriste, on bral dotaci a ta elektrárna nevyráběla, chápete to už konečně nebo vy neplatíte za elektřinu a nemáte tam kolonku, že platíte i solárním baronům měsíční taxu?

Axel

Souhlasím, že Zemek udělal chybu, ale z mého pohledu šlo o prkotinu, čili měl dostat pokutu… pokud pro Zemka je spravedlivých 6 roků vězení a obrovská ekonomická ztráta, tak přiměřeným trestem je asi tak 150x popravit člověka(lidi) odpovědného za obrovské chyby u elektrány Ledvice nebo za tu tureckou elektrárnu financovanou státní bankou Upřesnění – elektrárna vyráběla. Chybělo několik panelů (zčásti je rozkradli asi místní, zčásti fv panely padaly, jak se propadla hlína). Plus kvůli zmrzlé půdě nebyly zahrnuté některé kabely…. zdroj: přebírám co jsem četl vesměs z vyjádření Zemka = neručím za pravdivost. Ze Zemkova pohledu je víc popsáno např.… Číst vice »

Jiří

Myslím, že to má na splátky, ne? Během několika let, ale pochybuji, že bude platit, když přijde o celou Plzeň.

Axel

Pokud Zemek vrácí ve splátkách, tak doufám, že Plzeňskému kraji zaplatí i přiměřený úrok.

petr.r

ale nejdřív se šprajcoval a říkal, že neumí počítat.

petr.r

neznáme, tuším, že jede v daňovým podvodu za 500mkč-senior kdežto v solárech jel junior a vy máte taky tu dvoustránku že zemkovo jsou nevinní a bylo to vše nahraný? Můžu říci, jestli dobře vidíte, tak tu dvoustránku si nechal vytisknout zemek senior na obhajobu synů a je to PR reklama a bylo to vložený do více deníků. Zaměstnaci zemkovo království to dostali v práci a je jejich povinost to vozit a ukazovat to všude. Jo a ptáte se co udělal špatnýho s těma lázněma? Pokud vím, tak praní špinavých peněz je v česku zakázaný.

Axel

Zemek má 2 syny (dostali trest 6 roků). A Zemek starší je nyní myslím stíhán. Netrvdím, že je nevinný, tvrdím, že šlo o prkotinu.

A nechápu proč by Zemkovy dopravní firmy kvůli prkotině se soláry měly být vyloučeny z soutěže o přepravu = takže zakázky by asi snadno získaly např. zahraniční firmy, které dividendy budou posílat do zahraničí. Takže blahobyt bude v zahraničí, a nebude u nás.

petr.r

jestli je to prkotina zpronevěřit 500mkč, tak to se mně nezdá. On ty peníze teoreticky ukradl a kdo jede v solárech, tak krade i babičkám co nemají ani na elektriku, ale mu musejí každý měsíc platit vypalný. Podívejte se na roční výpis.

Axel

Zareaguji naposled, protože už bych se opakoval. Prkotinou myslím to, že na elektrárně za miliardu byly nedostatky za 30 tisíc Kč tj. vady byly v hodnotě cca 0,003% z ceny elektrárny (tvrdí Zemek). A já dodávám že na poměry ve stavebnictví jde o kvalitně provedenou stavbu(elektrárnu) – běžně jsou stavební díla předávány s vadami (nebránící užívání) v hodnotě třebas několik % z celého ceny stavby.

petr.r

mně nepřesvědčíte.

petr766

Už za ta léta, kdy jsem musel jezdit s jeho vraky při pravidelném i občasném dojíždění, bych mu přál, aby na něj konečně došlo. Nejvyšší ceny v rámci konkurence a nejhorší služby. Mnozí řidiči na zabití.

Axel

Z přehledu nabízených cen výše v článku to vypadá, že Zemkovy firmy doplatily na svoje vysoké ceny. A tak to má být – férové soutěže umožňují, aby se konkurenční boj vyplácel daňovým poplatníkům Zlínského kraje.

P.S. Párkrát jsem jel s ČSAD Vsetín, ale nejsem si jistý, že bych použil slovo „vraky“, spíš zánovní (a zdá se že se šetří na údržbě/úklidu). Na jaké lince jsou k vidění ty „vraky“?

Dofen

Zajeďte se podívat do Rožnova pod Radhoštěm. Tam je kompletní vrakoviště se kterým nechá vozit lidi . Tento stav je tam dlouhodobý.

Guest :)

Není to tak hrozné, jako vraky by se daly popsat jen ty kulaté C 10.5, LC 936 XE a ta jedna Setra S 315 NF, zbytek není tak hrozný. Mnohem horší to bylo za dob kdy ještě jezdily 25 let staré C 734 a podobné.

Dofen

Není no….. Okno zadních dveří je vyplněno plechem, rezavé a hnijící šířky staré 10 let s natočený milionem, Yutongy…..no k nim není vůbec co dodat. Dílny ve Val. Mez. což znamená že přejezd z Rožnova jsou prázdné km. a ty jsou nepředstavitelný problém… Atd. O zázemí řidičů se ani vyjadřovat nebudu, neboť zde platí rčení….. Nula od nuly pojde…

Dofen

Opr. SORKY

Axel

Pak je dobrá zpráva, že Zemkův autobusový „šrot“ vystřídá jeho konkurence s (doufejme) lepšími busy…. třebas něco jako: https://zdopravy.cz/transdev-objednal-pro-moravu-122-autobusu-u-vyrobce-sor-prvni-uz-dostal-17264/

Guest :)

Oproti AKV a její provozovně Sokolov je ČSAD ještě zlaté :).

Ano autobusy jsou „opravené“ aby se neřeklo, např C 954E 2Z5 3588 co má krásně vystřihnutý kus loga a tam přidělaný nový plech který krásně kontrastuje se zašedlou bílou na zbytku autobusu 😀 apod. ale nezažil jsem, že by autobus se vyloženě rozpadal za jízdy, vždycky topil, nevibroval nějak extrémně..

Jaký autobus má vyplněné okno plechem? Zatím jsem takový neviděl.. Yutongy jsou takové jako jsou.. ale úplná tragédie to není, mohlo to být mnohem horší.

Zrušení provozovny RpR se rozhodně podepsalo na zhoršení stavu autobusů.

petr766

Dnes už nevím, jezdil jsem s nimi pravidelně cca 10 a více let zpět a vylítané 734 – 6 byly pravidlem než výjimkou. Kde Krodos nebo Tourbus míval slušné autobusy (i když u Tourbusu jak kdy…), tak Vsetín už autobusy na kraji životnosti… A na jízdy do Prahy, kde bylo v autobuse chvíli přetopeno a chvíli jsme klepali v zimě kosu, nezapomenu. Ale jak píšu už je to dávno. Pak nakoupili nějaké ty Sorky LH to nebylo úplně nejhorší.

Ilona Zelenáková

a mohu vědět o jaké společnosti píšete? budu se opakovat, protože na minimálně jednu z jeho firem to nesedí, vždycky jsem měla ráda ČSAD Plzeň, protože pro mě jako zákazníka byla tato firma spolehlivá, levná, řidiči slušní (když vynechám dobu těsně po revoluci), vozový park lepší než všichni soukromníci v kraji (kdo někdy jel s Pazderou nebo Štáhlichem ví), prohlášením a reklamám se dalo věřit (na rozdíl od jiných dnes opěvovaných firem), nikdy ve společnosti nebyla stávka, řidiči dostávají slušný plat, nevypravených spojů kvůli nedostatku řidičů bezko minimu…. vraky jezdily jen přechodně při nějaké mimořádné situaci. (vrak/nevrak neposuzuji dle stáří… Číst vice »

petr.r

zlínský kraj je na moravě, né v česku.

petr.r

a ještě bere od lidí peníze na tu solární elektrárnu. Jsou už z věznice na svobodě, že vůbec otevřeli obálky, tym vězením, se to oddalovalo a chtělo by to zjistit, kdo v mrakodrapu má to na starosti.

Axel

Pro „petr.r.“ Dobrý den, nabízím svůj (asi odlišný) názor: Nevadí mi, že Zemek se pustil do solárních elektráren, za situace kdy v jeho železárnách kvůli krizi hrozilo velmi velké propouštění – takže Zemek v železárnách nechal vyrábět podpěry pod solární panely (nejen pro své solární elektrárny) a díky tomu v první polovině krize tímto novým podnikáním Zemek zachránil spousty pracovních míst. Pro srovnání si vemte Poldi, Vítkovice Steel (=lidi na dlažbě). Nebo situaci ve sklárnách v téže době – majitelé tyto sklárny (Crystalex, Kavalier,…) nezkusili nové využití produkce/nové zákazníky, sklárny nechali zkrachovat a spousta lidí šla na dlažbu. Na zbytek… Číst vice »

petr.r

senior nebo junioři?

noerf

Vcelku by mě zajimalo porovnání cen Kč/km v jednotlivych krajích. Když tady i na Plzeňsku přišli nabidky na ceny 34-40 Kč/km a tuším, že někde v severních Čechách jsou ceny i nad 50 Kč/km.

noerf

Jan Sura: Plánujete nějaký článek ohledně cen Kč/km v jednotlivých krajich? Dlouhodobě by pak bylo zajímavé sledovat trzby v jednotlivých krajích v poměru k nákladům, ale to se obavám, že je časově nereálné.

PetrB

Na severu jsou i nad 50 Kc, protoze prevzal provoz po soukromych dopravcich regionalnich linek primo Ustecky kraj a to vlastni spolecnosti Dopravni spolecnost Usteckeho kraje (DSUK) … nez to zacala jezdit tato spolecnost byla cena u soukromych dopravcu ruzna, ale pohybovala se v cene cca. 30 Kc za km napric celym Usteckym krajem

PetrB

Zemek to projel v Plzenskem kraji (CSAD autobusy Plzen) , ted ve Zlinskem kraji (CSAD Vsetin) , no a jeste zbyva Karlovarsky (CSAD autobusy Karlovy Vary)…
No a oak Zemek je v Marianskych Laznich znamy tim, ze by byl rad, kdyby doslo ke zruseni trolejbusu v tamnejsim provozu, takze za me jsem rad, ze Zemek mizi z trhu…

Axel

Chápete, že Arriva (autobusy) nepodala nabídku na oblast Valašské Klobouky a (předpokládám okres) Uherské Hradiště? Tj. na oblasti, kde bude jezdit Arriva (regionální vlaky) a kde již Arriva jezdí vlakem Praha-Olomouc-Uh. Hradiště-Trenčín-Nitra

železničář v důchodu

Arriva má dost svých starostí ve středních Čechách, tak proč by si měla chtít přidělávat potenciální další na Moravě?

svojsin

Arriva docela ztratila na stř. Moravě , popř. severní a nechala se slyšet, že půjde Vsetínu „po krku“ ve Zlínským kraji. Nakonec to vypadá, že vyhrála jednu skupinu(?). Větší ouspěch mají v Plzeňským kraji….
Jinak Arriva Morava nebyla tak problémová, jako je Pražská.
Ono už i v Příbrami to bylo o něčem jiném, spoje nevynechávali…

železničář v důchodu

Díky za upřesnění – já to do detailů nesleduji. Ale nějakou strategii Arriva asi má: je to jeden velký konglomerát i s vlaky, takže si v rámci svého „distribuovaného portfolia“ firma jistě poradí tak, aby z na situaci příliš netratila.

Axel

Dobrý den, díky za reakci. Chápu Vás správně, že cílem Arrivy bylo udržet současnou kapacitu, a přesunout ji na sever Zlínského kraje?

Já tím svým dotazem mířil jinam – když už Arriva chce investovat do převzetí vlakové dopravy, tak by mohla ušetřit na zázemí, pokud by Arriva na stejném území provozovala i autobusy. Pletu se,že dopravce souběžným provozem vlaků/busů může ušetřit? Vím že takto souběžně funguje např. regionální doprava v části Štýrska = vlaky i busy provozuje GBK – mapy bus i vlak linek jsou tady:http://www.gkb.at/index.php/fahrplan/strecke/bahnstrecken.

Pěkný den.

petr766

Jestli jdou tržby kraji, tak jim to asi bude celkem jedno, jestli budou jezdit tam nebo tam 😉

jiný Petr

Snad Zemkovy firmy, nikoli Zemkovo firmy. Co je to za divnou češtinu?

železničář v důchodu

Ovlivněný tou prohrou v Plzni?

petr.r

tady na moravě se neřekne jinak než zemkovo-tj zemek, zemek, zemek

Kirschner

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Transdev

Další moloch. Tak jen tak dál.

PetrB

A Zemkovo firma neni koncern?