Policie obvinila ochranku plzeňského železničního uzlu z týrání bezdomovce

Plechová bouda, v které došlo k napadení bezdomovce. Foto: Policie ČRPlechová bouda, v které došlo k napadení bezdomovce. Foto: Policie ČR

Správa železnic plánuje vytvoření vlastní ochranky.

76 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
erik

Ozbrojená stráž železnic byla vždy na profesionální a solidní.

Honza

V Ostrave na hlavaku je to taky hrozni, na vecer cekaren se uz davy let vyuziva pro cestujici spis jako Longue s uhradou primo u ochranky. A kdyz odmitnes tak hned naslou svych rumunskych kamradu at ‚proveri‘ co mas v kapsech a batohu -_-

CP1

Další důvod, proč vrátit železniční policii, nebo alespoň zpřísnit podmínky pro členy security.
Jedni se kamarádi s bezdomovci, u druhých se zas kolem nádraží motají pochybné existence.

Jarda

to měli pořádně zamknout, aby jim tam nelezli. Jinak je to hrůza, kam do cizího jsou schopni drze nalejzat. Horší je to třeba v nemocnicích, jednou dírou ho vyrauli a druhou tam zase vlezl, s bezdakama sou všude problémy, ale jak ubránit jiné subjekty? Ikdyž ho odvezli policajti tak druhej den tam byl zas. Hlavně ten smrad až do 8 patra….

BDT

Pořád to nedává právo, bezdomovce bít obuškem, kopat do hlavy, zkoušet na něm pepřák a nakonec ho obrat a poslat v nákupním vozíku z kopce, doufám že pánové dostanou nějaký nepodmíněný trest za krádež a napadení.

Beny

Jsem rád, že žiji ve státě, kde se dočká spravedlnosti i bezdomovec. Palec nahoru všem na vyšetřování a léčbě zúčastněným 👍

Novotny

Zajimalo by me, kolik za to cele plati CD nebo SZ hodinovou sazbu za pronajmuti jednoho pracovnika ze sekurity.

Jestli neni lepsi zalozot dcerinou spolecnost na ostrahu a toto resit vlastni cestou.

Zvysila by se kvalita a sekurutaci by byly lepe placeni a spokojenejsi.a zakaznici , cestujici verejnost urcite take..

Vtvt

Ve Vaší úvaze chybí třetí možnost = nedělat činnost hlídat prázdné nevyužité baráky. Podobně jako v SŽDC si zřídili vlastní projekční oddělení = troufnou si na projekty VRT? Nebo zůstanou u projektování vedlejších tratí vlastními projektanty SŽDC? V tom druhém případě totiž asi nebudou mít perspektivu. V naší historii máme inspiraci = státní fabrika na letadla LETOV. Ve 20. letech se tato státní fabrika vyplácela (když Škoda Plzeň koupila Avii, takže se zmenšila konkurence). Ale v závěru 30. let se státní fabrika na letalda ukázala jako přítěž, která nedávala smysl. – viz pokračování nákupu LETOV Š-328 i v letech1938/1939, kdy… Číst vice »

ABC

sekurutaci by byly lepe placeni … a ty peníze na to by spadly z nebe?

PvvS

OSOŽáci už tu byli a taky to nebyl žádnej výkvět inteligence.

Karel

V kolejišti máme pořád fetky a bezdaky až je přehledem budem za to my

rtep

Je vidět, že s fetkama si rozumíte určitě dobře. Ale asi jste se dnes trochu předávkoval.

Karel

Takže ochranka dostane bubnu..za práci co má dělat

Luboš Beneš

Omyl, mlátit lidi není jejich práce. Mají zajistit bezpečnost, ne bít koho se jim zrovna zamane. Dneska bezdomovec, zítra Ty, pozítří já.

PepaM

Ochranka má v popisu práce bezdůvodně surově třískat lidí a okrádat je? Nepřeskočilo vám náhodou?

Karel

Bylo nebylo v jedné žst dělají bezdomovci spíše fetky bordel ..a nemají tam co dělat

Matěj

A jak to souvisí s tímhle článkem?

Lysimachia

„Správa železnic plánuje vytvoření vlastní ochranky.“

Jojo, to už tady bylo. Myslím, že se tomu říkalo Železniční policie. 🙂

Ne, nemyslím si, že to je samospásné řešení problému. Ale průměrný policajt je menší guma než průměrný securiťák…

Kubrt

Železniční policie byla součástí Policie ČR, s tím se jakákoliv firemní ochranka, včetně té vytvořené státní organizací SŽ, nedá srovnávat.

mlokXCM

Není nad předsudky. Na té stupnici gum byste se zařadil kam?

V. K.

Průměrný policista také stojí řádově víc než sekuriták. Plat + náborový příspěvek + výcvik + výsluha už dají dohromady pěknou sumu a je škoda jimi plýtvat na chození tam a zpátky po perónu.

55p

Plus taky musí projít psychotesty.

Tomáš

Já si prostěš myslím, že tyhle ochranky maji v mozku maximálně igeltiku z Lidlu a patří tak maximálně na stavbu a ne někoho chráínit.

Sova

Někteří určitě ano, ale ten zbytek si nezaslouží to za na schytávat. Za výskyt dementů nemůžou jejich normální kolegové, ale ti, kdo je do takové pracovní pozice najali.

Sova

A taky záleží, jak s nimi člověk jedná. Loni jsem kvůli rozvázanému přípoji musel čekat v noci několik hodin na nádraží v Táboře na první ranní vlak. Místní Securitas byli slušní a v pohodě. Vysvětlili co a jak, kam radši nechodit protože se tam objevují místní fetky… Jasně, že to nejsou žádní doktoři věd, ale ty by na takové pozici ani nikdo nezaplatil.

Laborec425

Jo, v Táboře mám taky dobrou zkušenost. Od té doby, co zrušili noční vlak do ČB, občas musím 3 hodiny čekat od 1 hodiny do 4 hodin v nočním Táboře. Minule mě pustil do nádraží i dřív a mohl jsem si jít sednout do vlaku a byl naprosto v pohodě.

Karl vB.

Ano, tomu se někdy říká „systém řízení kvality dle ČSN EN ISO 9001“. Předpokládám, že obě firmy jsou podle tohoto certifikované, takže k takovému případu zřejmě dojde „max. 1x za 10 let…“ Myslím, že se vše odvíjí od hodinové mzdy…. Výtah z jednoho inzerátu Securitas ČR: „Čím Vás potěšíme: – pravidelně vyplácenou mzdou 120 Kč/hod. + osobním ohodnocením“ Ta druhá firma je na tom ještě líp, ta inzeruje pro ostrahu nádraží v Havlbrodě nástupní mzdu 105 – 110 Kč/hod. https://www.indus-czech.cz/volna-mista/1381-ostraha-nadrazi-havlickuv-brod Nabízená mzda 4,5 – 5 € /hod. je jistě pevnou zárukou výběru pouze kvalitních zaměstnanců. Myslím ale, že tyto dodavatelské… Číst vice »

Leinad

Průšvih u ochranek je, že se od nich občas vyžaduje „rvačka“ (fyzicky vyvést narušitele z oploceného areálu, pokud nic nevzal/neudělal, a že někteří nechtějí. Pokud je to zloděj, tak ho naopak držet do příjezdu policie.)
Mít na to fyzicky, mít pravomoci(navíc ne moc dobře popsané, jenom pár rozsudků o nutné obraně) a při tom používat mozek a nerozbít hubu, to holt nesplní každý. Policajta lze dělat po průchodu náročnými testy. Ochrankáři často mají plat blízký minimálnímu a zaměstnavatelé často neřeší kdo to je(trestaný,…)

BDT

Od agentury typu Securitas se rvačka opravdu nepožaduje, mají pozorovat a případně volat policii. Mají ze zákona stejné pravomoci jako každý řadový občan ČR. Podle článku to navíc nevypadá na to, že by je bezdomovec napadl, takže nutná obrana asi těžko.

Leinad

Jenom ho odnést z nádraží by byla nutná obrana. Samozřejmě ne zmláceného, a kdyby ve vozíku tak bezpečně. 😀

Karel

Fetky a bezdomovci nemají v kolejišti co dělat

Jan pesina

Podobní dementi že security se nachází v Pardubicích tam kopou do nohou v noci spícím cestujícím sice zlehka ale chování tam máj taky příšerný v těch jejich security oblecích si museli že jsou Arnoldové

král j

Zde schází OSOŽ.- Sice to nebyli žádní Einsteinové, ale měli určité pravomoce a určitou

Jiří Kocurek

Ne, určitě nechybí další půlpolicajti. A už vůbec jim nechybí pravomoce někoho obrat o poslední majetek a ještě mu u toho rozkopat žebra…

Karel

Fetky a bezdomovci co zabírají bývalé drážní budovy.. víš houby

Štěpán Matějka

Takováto agrese a násilí nepatří ani do kolejiště. Bez ohledu na to jestli to je fetka, bezďák nebo třeba Karel. Obhajujete neobhajitelné….

Pája

Houby víte Vy.

Leinad

Nicméně pokud by museli projít testy jako policajti, nebylo by to lepší, než když to jsou mlátičky za minimální mzdu?

Lomb

Kdo to zaplatí?

Xyz

Koukám, že autor si na nějakou presumpci viny moc nehraje a titulky článků pálí hned od boku.

honza.k

Přesně tak. Jako samozřejmě je beze sporu, že ochranka na železnici (nejen) jsou často všemožná individua. V porovnání s Německem nebo Rakouskem, kde člen ochranky zároveň dovede doprovodit vozíčkáře nebo poradit kudy na autobus nebo kdy jede vlak, je to opravdu bída. Na druhou stranu, hovořit o týrání bez pravomocného rozsudku, je poměrně silné.

Pedro72

Tak předně, když tak presumpci neviny. Ale zpráva zní „Policie obvinila…“. Jediný způsob, jak o tom informovat míň, by bylo neinformovat.

Pedro72

No offence, možná jsem se trefil do momentu mezi komentář a opravu.

Peeetr

Produkty porevolučního školství.

Až budou takoví tvořit většinu zaměstnanců domovů důchodců a podobných institucí tak to teprve nastane v republice masakr nejen morální.

Jiří Kocurek

Zatímco před revolucí nikdo nikoho nemlátil za dlouhé vlasy…

Vojtěch Suchan

Tak ono univerzálně na většině nádraží je nejsmrdutější a nejkonfliktnější vágus ten s vestou securitas. Skoro, jako kdyby stát měl vlastní službu, která by mohla ochranu jeho majetku zajišťovat, co.

Jouda

To mě nepřekvapuje. Většina členů různých ochranek má v makovici poměrně dost nasr..o. Hlava zde většinou slouží jen jako krytka krku, aby do něj nepršelo.

V. K.

Dosavadní ochranka na nádražích jsou často podobné nebo horší existence než somráci, před kterými mají hlídat. Asi to jsou ti samí lidé, akorát na směně a mimo směnu.

55p

Někteří se sníma i kamarádí

Martin

Odposlechnuto na jednom nádraží (nebudu psát kde a jméno jsem také jen velice mírně upravil)…. Výpravčí jde za sekuriťákem a prosím vás, jak se jmenuje ten váš šéf? Balo. Jo Balo, já jen, že ho tady hledala policie….
Tak asi tak k ochrankám na nádražích….

Kubrt

No, to že se po někom ptá policie, z dotyčného nedělá automaticky zločince.

Martin

Já žádné závěry nedělám…je to jen příhoda ..

Fliczek

Dobrá příhoda, ale co s ní? Za mnou taky přišli a ptali se, kde je soused. Taky bych mohl říct, že ho hledají. Ale hledali ho, aby se ho zeptali, jestli náhodou v noci neviděl, jak se tu potuluje parta opilců, co zapálila popelnici a poškodila auta. 🙂

Martin

To nepochybně máte pravdu 😂😂

***** Petr

Když jede krava vozem na jatka ….,.. taky si určitě některé myslí , že mají výlet kvůli očkování. 😃

Kubrt

Policajt se ptá na pana Balo. To je panečku příhoda.

Martin

Že jo, já jsem se tomu hihňal ještě za hodinu. 😂….
Hlavně, když se té samé ochranky na tom stejném nádraží jedna starší paní zeptala na vlak, tak ji ještě vypadali a ani nevěděli do jakých směrů vlaky z dané stanici jezdí…

Vtvt

Dotaz na redakci: Bylo by prosím možné se SŽDC dotázat jak ekonomicky vychází, když nádraží v Praze (Hlavní) SŽDC obhospodařují vlastní odborníci SŽDC? Myslím jak to vychází ekonomicky ve srovnání s externími dodavateli práce.

Předpokládám, že údajů má SŽDC dost od roku 2018, kdy udělali tuto změnu. Když vidím jak SŽDC vyhazuje peníze z okna při rekonstrukcích baráků nádraží (viz předdimenzovaný palác SŽDC v Pardubicích s kinem, lázněmi, kadeřnictvím, minipivovarem, hotelem/školícím centrem,…), tak fakt mě zajímá jestli v jiných činnostech SŽDC se také neplýtvá.

Díky.

https://zdopravy.cz/szdc-zrusila-velky-tendr-na-udrzbu-hlavniho-nadrazi-chce-se-o-nej-starat-sama-18408/

mlokXCM

Proč se nezeptáte sám?

Halamus

Nekrmit!

Xiao

Zadus se vlastními výkaly.

Vtvt

Prosím, proč? Aby SŽDC zaváděla další noční vrátné za cca 0,7 milionů ročně? Není levnější opustit nádražní baráky?

Připomínám, že SŽDC od 2012 spotřebovala přes 400 miliard provozních a investičních dotací.

Všimněte si, že i tak klíčový dodavatel #ŽDC jako SUDOP Group už přechází na jinou obživu = kupuje IT firmy. Předloni nakoupené IT firmy přinesly SUDOPu pětinu tržeb. A loni nakoupil další, tuším, 3 IT firmy

Granja

Proboha!!! Proč si tu svoji nenávist k SŽ nejdete léčit k tomu určeným specialistům. Proč tady s tím otravujete, když pomoci vám mohou jen a jen oni?

Vtvt

Jaká nenávist? Letos by SŽDC mělo dostat až 70 miliard dotací. Na dluh nás daňových poplatníkům

Vyplýtvá SŽDC ty darované peníze na nesmysly jako např. na další noční vrátné (jeden za zhruba 0,7 miliinu Kč ročně)?

Vtvt

Nenávist? Prosím pěkně nemanipulujte.

Ušlechtilý můžu být pouze tak moc, jak moc jak jsem bohatý. A náš národ si prostě těch 70 miliard dotací pro SŽDC nemůže dovolit.

Takže buď SŽDC utrží zhruba 20x víc od dopravců. Nebo SŽDC radikálně sníží své náklady = např. že z stokoruny útrat nově SŽDC vystačí s búra.

Připadá Vám hospidárný záměr SŽDC má hlídání prázdných baráků. Pokud jo, tak nic Vám nebrání, abyste Vy zaplatil těch 70 miliard dotací pro SŽDC. TAK CO?

Granja

Žádná manipulace. Nikde jsem od vás neviděl opakující se úvahy a návody, případně kritiku, ze které plyne doporučení na snižování financí pro kohokoliv jiného než pro SŽ. Vám vadí jen peníze pro SŽ – stačí se podívat na vaše texty řadu měsíců zpátky.

Vtvt

Dříve jsem dost energie věnoval i firmě ČD. Ale nad nimi jsem už zlomil hůl = subjektivně považuji insolvenci ČD za jistou (ale můžu se mýlit. už je to mi fuk).

Na praktiky Škody Transportation se dívám kriticky viz mé obrovské úsilí položit dotaz pod kůži, když hostem zdejšího podcastu byl šéf Alstomu

A když RGJ výrazně zaťal drápy do dotací, tak jsem nemlčel. Ostatně z pohledu pasažéra nejsem nekritickým obdivovatelem RGJ spíše naopak… viz můj včerejší názor že RGJ nově nakupovované loko nepoužije na svoji pasažérskou kolejovou dopravu = https://zdopravy.cz/regiojet-porizuje-lokomotivy-na-novou-firmu-jde-o-pozadavek-bank-141316

VIZEK2442

Proč se nezeptáte přímo SŽ?

Vtvt

Vždyť to je naprosto logický dotaz k části článku, že SŽDC chce údajně s ohledem na veřejnosi najímat další štědře placené odborníky, tentokrát na postávání/posedávání/kafování/krmění koček v nádražních baracích.

Připomínám, že předloni za Faltýnka/Havlíčka/Schillerové pokrývaly příjmy SŽDC od dopravců za koleje pouze cca 6% částky, které SŽDC dostala na dotacích Tj. dotace vesměs na značný úrok se daňoví poplatníci zadlužovalu na své důchody a své děti kvůli rozmařiloati SŽDC.

mvn

Dlouho vám to nevydrželo…

Paolo

Pardubice jsou docela špatný příklad.Je to památkovou chráněny objekt takže o vyhazování peněz nemůže být reči a umístění provozoven na nádraží je normal.

Vtvt

Dovolím si nesouhlasit. Naprosto nesmylné činnosti, které s kolejovou dopravou nesouvisí. A jde-li o památkovou ochranu, tak SŽDC má vlastní dlouhodobý specifický přístup (viz kolejový most přes Orlík) nebo naprosto klíčový pražský kolejový most pod Vyšehradem, kdy spousty let SŽDC sabotuje zkapacitnění objížďky přes Praha-Braník https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zavre-most-pres-vltavu-v-praze-nakladnim-vlaku-ceka-je-odklon-pres-ceske-budejovice-141079/ Ing. Nejezchleb nebo Ing. Sosna, PhD. za ty desítky let tu objížďku přes Praha-Braník mohli stihnout naprosto v pohodě. Namísto toho plýtvali penězi a kapacitou dodavatelů na nesmysly viz 3,5 miliardy na neprioritní tratě (jak konstatoval NKÚ), např. Lovosice-Louny patrně proto, že z toho regionu pochází rodina dámy, kterou š*kal a poté pojal za… Číst vice »

Granja

No tak vám tu babu vyfouknul. Měl jste se snažit víc.

Vtvt

Můj osobní vkus nemá žádný vliv na život mých spoluobčanů.

Vůbec neřeším, že někdo má potřebu dávat za jedny hadříky desítky tisíc. Ale vysmívat se chudším spoluobčanům … takovou bych asi nesnesl

Na párty Moniky Babišové a spol.: „My se bavíme na večírku a chudina u PC u fotek! Myslím, že všechno v pořádku“