RegioJet pořizuje lokomotivy na novou firmu, jde o požadavek bank
Banka má díky přepsání na RegioJet Pool větší kontrolu nad svými aktivy.
Na nových lokomotivách TRAXX MS3 pro Regiojet se začal objevovat pod logem dopravce nový nápis Pool. Souvisí to s novým modelem, který začal RegioJet u nákupu těchto lokomotiv využívat. Hnací vozidla nepořizuje přímo RegioJet, ale účelově založená firma RegioJet Pool.
Týká se to jen nákupu lokomotiv TRAXX MS3. RegioJet Pool vznikl už v roce 2018, stoprocentním majitelem je RegioJet Holding. Dosud se nestalo, že by se název této firmy na lokomotivách objevil. „Důvodem umístění log je skutečnost, že majitelem a provozovatelem lokomotiv je společnost RegioJet Pool. Vyhověli jsme tím požadavku financujících bank na vytvoření nové společnosti. Taková struktura se často používá při nákupu významných aktiv proto, aby banka měla větší jistotu, že má tato aktiva pod kontrolou,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová.
Nové lokomotivy jezdí pod rakouskými značkami. To firma vysvětluje tím, že původním záměrem byl nákup lokomotiv rakouskou dceřinou firmou RegioJet AT. „Tento záměr byl nakonec změněn, nicméně z důvodu minimalizace organizačních změn zůstalo registračním místem lokomotiv Rakousko,“ dodala mluvčí.
RegioJet tak má ve své flotile 22 lokomotiv typu TRAXX, z toho osmnáct nejnovější generace MS3. Za výhodu nových lokomotiv dopravce považuje nižší energetickou náročnost. V porovnání s jinými stroji jde o 5–7 %. Během dvou let má firma odebrat dalších dvanáct strojů. „Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy,“ říká Jiří Schmidt, ředitel strategie vlakové dopravy RegioJet.
Lokomotivy jsou přizpůsobeny pro provoz v evropském koridoru od Německa přes Českou republiku, Slovensko, Polsko, Rakousko a Maďarsko. Tyto země představují těžiště aktivit skupiny RegioJet jak v osobní, tak v nákladní železniční dopravě. Další rozšíření provozního určení je uvažováno pro Slovinsko, Chorvatsko a Rumunsko.