Infrastruktura Železnice

SŽDC zrušila velký tendr na správu hlavního nádraží, sama převezme dispečink

Praha hlavní nádraží. Foto: Railreklam
Praha hlavní nádraží. Foto: Railreklam

Správa železniční dopravní cesty mění přístup k údržbě stanice Praha hlavní nádraží. Aktuálně zrušila velký tendr, skrze který od května hledala společnost, která se měla o nádraží starat příští čtyři roky. Předpokládaná hodnota zakázky byla 160 milionů.

„SŽDC se rozhodla v návaznosti na organizační změny převzít do vlastní správy vlastními zaměstnanci dispečink provozování objektu Praha hlavní nádraží, jak ze strategických, tak z ekonomických důvodů,“ vysvětlila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Dispečink stanice dosud obsluhovala externí firma.

Neznamená to ale, že zaměstnanci správy železnic nyní převezmou všechny činnosti ve stanici. Úklid „hlaváku“ SŽDC včlenila do jiné chystané veřejné zakázky na úklid veškerých prostor v regionech hlavního města Prahy a Středočeského kraje. V oddělené zakázce také SŽDC aktuálně hledá obsluhu záchodů na hlavním nádraží.

„SŽDC bude provádět vlastními kapacitami pouze strategickou činnost – obsluhu dispečinku vlastními zaměstnanci. Údaje o počtu zaměstnanců vykonávajících službu na tomto pracovišti považujeme z důvodu charakteru práce za neveřejný,“ doplnila Pistoriusová. Ostatní činnosti, jako je ochrana veřejných i neveřejných prostor, jsou podle ní pod stávající smlouvou. O pražské hlavní nádraží se nyní už více než rok stará společnost Mark2 Corporation.

Do haly pražského hlavního nádraží dlouhodobě zatéká. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Do haly pražského hlavního nádraží dlouhodobě zatéká.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Velkou ostudou nádraží zůstává zatékání do odbavovací haly, které SŽDC řeší už více než rok. Ani odpověď k tomuto problému se v čase nemění: „Řeší se průběžnými opravami v návaznosti na reálné možnosti původního projektu a prací při výstavbě Praha hl. n. Návazně na výše uvedené probíhají průzkumné práce (sondy) skutečného stavu a po dokončení projekčních prací v rámci investiční činnosti se bude rekonstruovat.“

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jakože konečně něco budou dělat?
    Teče tam
    Nejezdí výtah
    Nejezdí eskalatory
    Otlučené kachle
    Špína bordel všude

    Rekonstrukce haly a 4 nástupišť bez střechy btw za 1.5 miliardy.

  • Ta tekoucí hala je opravdu ostuda. Podle infa, které mám, tak jsou příčinou prosakující dilatace stropní konstrukce pod magistrálou. V rámci rekonstrukce haly se tam měly dát nerezové žlaby, které by to odváděly pryč, ale italové tam v rámci šetření dali pozink. Ten samozřejmě proreznul a vyměnit se to nedá, je to úplně pod stropem a pod tím jsou teď všechny stávající rozvody…

    • Takze resenim je rekonstrukce zhora? Ona magistrala sama potrebuje obnovit to je fakt, ale nechci videt stav prazske dopravy pri zuzeni ci zavreni magistraly u Wilsonaku 🙂

Newsletter

Partneři


Výběr editora