Obrazem: Tři škodovácké push-pully pro Bavorsko krouží na okruhu v Cerhenicích
V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro invalidy.
Dosud nejrychlejší vlak české provenience začal v Bavorsku vozit cestující Deutsche Bahn. Tři push-pull soupravy od Škody Transportation jezdí od čtvrtka ve zkušebním provozu na trase mezi Mnichovem, Ingolstadtem a Treuchtlingenem. Postupně začnou obsluhovat i relaci, pro kterou byly objednány: Norimberk – Mnichov. Další tři stejné soupravy zatím krouží na zkušebním okruhu VÚŽ v Cerhenicích a technici na nich dolaďují poslední detaily. Právě tady měl deník Zdopravy.cz možnost nahlédnout do interiéru. Fotografování venku vedení okruhu zakázalo, zřejmě kvůli vedle stojící čínské jednotce Sirius pro Leo Express.
Interiér nové škodovácké soupravy se dělí na první a druhou třídu a nabízí i dětský oddíl a oddíl pro invalidy. V patrové soupravě je 676 míst k sezení, 37 míst pro kola a několik míst pro osoby se sníženou schopností pohybu. Kapacita na bavorské páteřní trati tak má vzrůst oproti dnešku o 40 procent. Soupravy se skládají z řídicího vozu, koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy řady Emil Zátopek 109E3. Jsou konstruovány pro maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu, budou ale provozovány rychlostí nejvýše 190 kilometrů za hodinu.
Deník Zdopravy.cz přinese v neděli rozhovor o bavorském projektu se senior viceprezidentem Škody pro techniku a členem představenstva Zdeňkem Svátou.