Obrazem: Šlechtična a beton. U Soběslavi se testovaly nové estakády na IV. koridoru
Jednokolejný provoz bude na novém úseku IV. koridoru spuštěn 11. září.
Na novém úseku IV. koridoru Soběslav – Doubí proběhly v první polovině tohoto týdne statické zátěžové zkoušky mostních estakád. Správa železnic přitom využila i parní lokomotivu 475.111 (Pětasedma, Šlechtična) plzeňského Iron Monument Clubu.
„Břemenem byly dva vlaky se zátěží v podobě vozíků s betonovými panely (celkem 380 a 290 tun) a Šlechtičnou,“ uvedl ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda na twitteru. Doplnil, že jednokolejný provoz bude na novém úseku spuštěn v září. Jako termín uvádí vedení SŽ 11. září.
Budování téměř devítikilometrového úseku novostavby tratě Soběslav – Doubí začalo na podzim 2019. Koridor staví sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun. V průběhu stavby pak bylo rozhodnuto o tom, že se nová trať bude stavět na vyšší rychlost než 160 km/h, což vyšlo na dalších 300 milionů korun.
Nová trať je téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. Její součástí je nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vzniklo šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů. Na trati budou moci jezdit naklápěcí soupravy až 200 km/h, běžné soupravy budou moci jezdit mezi Soběslaví a Doubím maximálně 185 km/h.
Podle prvního návrhu jízdního řádu, který začne platit 11. prosince, díky novým úsekům Sudoměřice – Votice (jednokolejně otevřen koncem června) a Soběslav – Doubí cestování vlakem mezi Českými Budějovicemi a Prahou výrazně zrychlí. Jízdní doba u Jižních expresů se zkrátí na 1 hodinu a 40 minut.